[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Digipas met een extreem goud randje?


Dave_Nooitgedacht

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo Allemaal.

Nadat mijn chauffeurspas door mijn ex. werkgever is verduisterd, moet ik een nieuwe pas aanvragen, nadat ik aangifte had gedaan, bij de politie in België (omdat ik daar werkte en woonde). Ik wist immers ook, dat een nieuwe of vervangende pas, in België 65 euro kost, omdat ik in een emigratiefase zit, wist ik nog niet zeker, waar ik mijn nieuwe pas moest aanvragen. Het bleek dus, dat ik het in Nederland moest doen.

Tot mijn schrik, dat ik een factuur van 117,37 onder mijn ogen kreeg van mijn liefje, die erg geïrriteerd was, vanwege zo'n absurde prijs (zij wist immers met haar beperkte kennis van de Nederlandse taal, dat het in België goedkoper was, dan Nederland).

Ik ben op onderzoek uitgegaan bij onze buurlanden, en dat heeft mij toch een beetje laten schrikken, met grote prijsverschillen ten opzichte van onze buurlanden.

Nederland (Goud randje?) en Finland (Zilver randje?) spannen wel de kroon, wat de prijs/vergoeding betreft. Daarbij spant Nederland ook nog eens de kroon, met de maximale levertijd van 35 werkdagen, terwijl bij onze buurlanden gemiddeld 9 werkdagen is.

Hieronder zie je een overzicht:

Land              Prijs     Levertijd
Nederland        117.37     35 werkdagen
Finland          100.00     Onbekend
Noorwegen         73.39     12 werkdagen
Zweeden           69.93     Onbekend
Belgie            65.00     10 werkdagen
Switserland       63.18     10 werkdagen
Ierland,          52.50     10 werkdagen
United Kingdom    50.00     15 werkdagen
Oostenrijk        45.00     15 werkdagen
Duitsland         41.00     10 werkdagen
Polen             38.45     Onbekend
Spanje            38.18     10 werkdagen
Italië            37.00     1 dag

Een gemiddelde prijs is: 56.14 euro


Geen goede gegevens van de landen Tsjechië en Slowakije gevonden, echter deze zullen rond de prijs van Polen zitten.

De landen Hongarije, Bulgarije en Griekenland, heb ik moeten overslaan, vanwege taalbarrière, maar met de bovenstaande gegevens zegt volgens mij al genoeg.

Ik heb inmiddels hierover een klacht bij Kiwa Register ingediend, en zij beweren, dat de prijs en levertijd wettelijk is vastgesteld door het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Ook heb ik bij het ministerie van Infrastructuur en Milieu hierover een klacht ingediend, waarbij zij mij weer verwijzen naar Kiwa Register, om bij hun een klacht in te dienen (MieM heeft mijn klacht, niet goed gelezen (ik had Kiwa Register reeds genoemd) en het cirkel is weer compleet (van het kastje naar de muur dus)) en daarbij met een link naar de meest gestelde vragen op de site van Kiwa register. Hierbij staat een alinea, dat elk land zelf mag bepalen, welke kosten zij voor een tachograaf- / bestuurders -kaart mag vragen. Ook schreef het MieM, dat Kiwa Register, hoogwaardige documenten levert (lachertje dus), wat bij mij al de vraag oproept, wat het verschil is, tussen een Nederlandse pas en een Duitse of Belgische pas, behalve de opdruk? Allemaal hetzelfde, en het komt allemaal uit dezelfde fabriek.

Hieruit blijkt, dat wij als in Nederland woonachtige chauffeur, te mogen worden uitgeknepen, alsof wij rotte citroenen zijn, en er totaal geen rekening wordt gehouden, met zogenaamde eerlijke concurrentie, tegenover buitenlandse chauffeurs, die al voor een appel en een ei werken, en onze baantjes/ritten afpakken.

Omdat er zo'n groot verschil is met prijs en levertijden, heb een petitie gestart, en ik wil hieraan actie gaan ondernemen, om de prijs gedwongen naar beneden/lager te krijgen, en evenals een snellere leveringstermijn kan worden gegarandeerd. In mijn ogen, kan er efficiënter gewerkt worden, zoals bijvoorbeeld in Italie......

U kunt mijn mening delen/steunen om hier de petitie te ondertekenen:
http://www.petitie24.nl/petitie/500/prijs-digitale-tachograafkaarten-moet-omlaag-ivm-onredelijke-concurrentie

Tip: Laat ook jouw collega's of andere bekende chauffeurs de petitie tekenen.

Ik zal jullie verder op de hoogte houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hmmmm.......

 

Hier zit de prijs op ca 60-70 euro (weet het niet precies) maar de baas krijgt het bonnetje en ik het geld :D

De baas betaalde immers ook de tachograafschijven!

De wachttijd hier is ca 1 werkweek.

Als de post mee wil werken.

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

TLN was en is er ook al mee bezig samen met Barbara Visser.

Antwoord van KiWa blijft dat ze kostendekkend werken.

Allicht moet het kantoor van KiWa maar verhuist worden naar een hutje op de hei, kost stuk minder en dan voor het grootste deel oosteuropese medewerkers in dienst, die vragen ook minder per uur.... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

TLN was en is er ook al mee bezig samen met Barbara Visser.

Antwoord van KiWa blijft dat ze kostendekkend werken.

Allicht moet het kantoor van KiWa maar verhuist worden naar een hutje op de hei, kost stuk minder en dan voor het grootste deel oosteuropese medewerkers in dienst, die vragen ook minder per uur.... :p

Misschien moet de kiwa maar eens naar hun eigen kosten kijken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

uit 561/2006

 


HOOFDSTUK V

BESTUURDERSKAART

Artikel 26

Afgifte van de bestuurderskaart

1. Debestuurderskaartwordtopverzoekvandebestuurder afgegeven door de bevoegde autoriteit van de lidstaat waar de bestuurder zijn gewone verblijfplaats heeft. Zij wordt binnen één maand na ontvangst van het verzoek en mits alle nodige documenten binnengekomen zijn, door de bevoegde autoriteit afgegeven.

 

Nederland (Goud randje?) en Finland (Zilver randje?) spannen wel de kroon, wat de prijs/vergoeding betreft. Daarbij spant Nederland ook nog eens de kroon, met de maximale levertijd van 35 werkdagen, terwijl bij onze buurlanden gemiddeld 9 werkdagen is.

 

 

Als het 35 dagen duurt, zijn ze in overtreding

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Afgelopen dinsdag zet auto op contact komt mijn pas eruit, wat nu weer pas ongeldig.

Mijn vrouw woensdagmorgen nieuwe pas aangevraagd en ze zouden hun best om hem voor het weekend op te sturen.

Wat denk je vandaag kwam hij al met de post.

Kosten 34 euro voor aanvragen pas en nog eens 3 euro voor het opsturen, ik zeg goed geregeld in Duitsland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat denk je dat het uitmaakt dat er dergelijke acties worden gestart hier  ;)

Je zult dat echt collectief moeten aanpakken met instanties die wel met de regering aan tafel zitten, en ja daar hebben de meeste hier een afkeur voor  ;)

wat is dit nu weer voor een flauwekul.

moet met een instantie die wel met de regering aan tafel zit.

wie is dan die instantie.

juist de vakbond.

en van wie is de vakbond ????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

wat is dit nu weer voor een flauwekul.

moet met een instantie die wel met de regering aan tafel zit.

wie is dan die instantie.

juist de vakbond.

en van wie is de vakbond ????????

Hmm, de vakbond, daar heb je geen klote meer aan. Allemaal eigen ik, en ook een vorm van zakkenvullers, net als dat ongeregelde zooitje kinderen met een stenen zandbak, in Den Haag. Het enige wat zij doen, is elke maand hun handje ophouden en slap lullen, maar presteren, wat is dat,in welk woordenboek was dat....????

Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd.

En laat die Atema ook maar eens opzouten, met zijn opmerking, dat een bedrijf met meer dan 86 buitenlandse chauffeurkes in dienst, geen verdringing is van de arbeidsmarkt is. Ik zie het wel, als een verdringing van de arbeidsmarkt. Hoe haalt deze malloot het in zijn hoofd, om dit toe te laten???? Ik snap dit niet meer. U / Jij wel??

ik heb niets tegen buitenlanders, maar dit is wel ter gek voor woorden, en dan kijk ik niet eens meer, of zij worden uitgebuit door speciale constructies, of via een Nederlands contract/CAO werkzaam zijn. Maar gewoon het feit, om geen Nederlanders in dienst te nemen.

Denk maar niet, dat jij als Nederlander, makkelijk een baan in Duitsland of België krijgt toegeschoven, want zij zeggen en handelen ook met de instelling van "Eigen volk eerst", maar in Nederland is het andersom, "eigen volk als laatste".

Wanneer dit zo doorgaat, dan worden wij gedwongen, om in de toekomst, krom te liggen op de rijstvelden van China, met een inkomen van nog geen 100 dollar in de maand, en een klein huisje met een klein tapijtje en met miljoenen gaten in de muur, waar de kakkerlakken van jou eten kunnen beroven, en de wind er alleen maar is, ter verfrissing van de lucht in het huis. Bahhh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, de vakbond, daar heb je geen klote meer aan. Allemaal eigen ik, en ook een vorm van zakkenvullers, net als dat ongeregelde zooitje kinderen met een stenen zandbak, in Den Haag. Het enige wat zij doen, is elke maand hun handje ophouden en slap lullen, maar presteren, wat is dat,in welk woordenboek was dat....????

Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd.

En laat die Atema ook maar eens opzouten, met zijn opmerking, dat een bedrijf met meer dan 86 buitenlandse chauffeurkes in dienst, geen verdringing is van de arbeidsmarkt is. Ik zie het wel, als een verdringing van de arbeidsmarkt. Hoe haalt deze malloot het in zijn hoofd, om dit toe te laten???? Ik snap dit niet meer. U / Jij wel??

ik heb niets tegen buitenlanders, maar dit is wel ter gek voor woorden, en dan kijk ik niet eens meer, of zij worden uitgebuit door speciale constructies, of via een Nederlands contract/CAO werkzaam zijn. Maar gewoon het feit, om geen Nederlanders in dienst te nemen.

Denk maar niet, dat jij als Nederlander, makkelijk een baan in Duitsland of België krijgt toegeschoven, want zij zeggen en handelen ook met de instelling van "Eigen volk eerst", maar in Nederland is het andersom, "eigen volk als laatste".

Wanneer dit zo doorgaat, dan worden wij gedwongen, om in de toekomst, krom te liggen op de rijstvelden van China, met een inkomen van nog geen 100 dollar in de maand, en een klein huisje met een klein tapijtje en met miljoenen gaten in de muur, waar de kakkerlakken van jou eten kunnen beroven, en de wind er alleen maar is, ter verfrissing van de lucht in het huis. Bahhh.

Zal een reden voor deze reactie zijn maar...........

Wat nu als straks een cao alleen voor vakbondsleden gaat gelden (theoretisch gezien)

Denk niet dat ik wil weten hoe snel het ledental omhoog schiet.

 

De huidige vorm van cao (hoe goed of slecht dan ook) is ooit begonnen dank zij de bonden....wij dus....toch ??

Oh, niet aangesproken voelen bij 'wij' maar wel een hele berg commentaar (voor niemand persoonlijk bedoeld) ?

Ok, kom eens met een goed voorstel waar zowel werkgevers als werknemers zich in kunnen vinden.

 

Ganuniemorgennienooitnie gebeuren !

Zolang we ons zelf niet sereneus   :p  nemen.........en van mening zijn 'dat we het over onszelf afroepen' ben en blijf je het lachertje van de dag/week/maand....enz, enz.

 

Weet je, had vanmiddag nog effe leuke babbel met een 'vorige' plannert (bitumen), en m'n huidige.

Beide van mening dat ze wisten wat ze aan me hadden.

 

En dat dames en heren is het grote probleem op dit moment.

 

Je kunt beter een  :zegtniets: werknemer die geen drol kost een baan geven met de wetenschap dat M/V een iks  :p  aantal euro's per jaar kost aan...........ja, roept u maar, als een 'door vage instanties deels opgelegde bijdrages' aan vage fondsen, niet in zichzelf gelovende stuntelaar met een eisen pakket.

 

En nee, ook ik ben niet zonder vouten........... :(

 

Het beste uit jezelf halen, betekend volgens mij vooral in jezelf blijven geloven !

De aanhouder wint.........altijd.............ook in de huidige omstandigheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

of dat zijn baan is ingenomen door een moelander......en dan kan ik zijn reactie tov de bonden wel begrijpen

hoezo??? Is het de schuld van de bonden dan, of van die werkgever die overstapt???
Link naar opmerking
Deel via andere websites

.

 

Ik heb wel eens moeite met het lezen van jouw postings Fleur... Maar zo tussen de smileys en wollige taal zie ik toch een tegenstrijdigheid in je betoog. Of lees ik je verkeerd?

 

 

Ik neem aan dat je met het eerste gedeelte doelt op uitspraken van ondermeer mijzelf dat niet elke nederlandse chauffeur per definitie een toppertje is. En dat 'wij' ook fouten maken. Misschien dat we wel teveel 'verwend' zijn soms.

 

En jij noemt dat 'jezelf niet serieus nemen'? (zo spel je 'serieus'...) Ik noem dat de realiteit onder ogen zien.

 

 

Maar in het tweede deel schrijf je dan toch dat je het met je planners wel eens bent geworden dat een goedkope oosteuropese collega wel meer toevoegt aan een bedrijf dan een dure nederlandse prutser die met subsidie 'te werk gesteld wordt'.

 

Dan zijn we het toch met elkaar eens wat dat betreft?

Grinnik, had 'zereneus' moeten schrijven.......denk ik   :p

Maar dat van die vouten neem ik niet terug.............. :rolleyes:

 

 

Zo ongeveer Rob, iedereen heeft wel eens zo'n dag dat je beter op je bedje had kunnen blijven liggen.

Zie dat niet als 'tegenstelling' maar meer als waarschuwing.

Ben het overigens met die planners niet eens geworden over een bijdrage in welke vorm dan ook van een 'goedkope' buitenlandse collega

 

Hoop m'n pensioen nog werkend te bereiken.......ga het dus niet over mezelf en m'n collega's afroepen..... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar in het tweede deel schrijf je dan toch dat je het met je planners wel eens bent geworden dat een goedkope oosteuropese collega wel meer toevoegt aan een bedrijf dan een dure nederlandse prutser die met subsidie 'te werk gesteld wordt'.

 

Dan zijn we het toch met elkaar eens wat dat betreft?

Dit is juist mijn punt, wat mij zeer boos maakt.

Als volgt: Er is een bedrijf, die Oosterblokkers in dienst neemt, dan wel door een bepaalde constructie, met de bedoeling, om in eerste instantie, deze medewerkers eens flink uit te buiten, en nu, dat er sinds een of ander hond van de FNV, als een pitbull in hun nek staat te hijgen, hebben deze mensen een vast contract gekregen, onder een Nederlandse CAO.

Het bedrijf zelf, had hiervoor dan ook gewoon Nederlandse chauffeurs in dienst kunnen nemen, en dat kost dan ook hetzelfde. Maar de FNV hond vind dit niet nodig, en laat die Oostblokker's maar zijn, waar ze zijn, dan hebben wij er geen last meer van, zolang zij onder de Nederlandse contracten vallen, en premies en belastingen betalen, dat is waar het de FNV om gaat. Niet denken, dat het om eigen belang moet zijn, om het Nederlandse publiek aan het werk te houden.

En ja, mijn ex werkgever, heeft nu ook 3 oostblokkers, voor mij ingeruild.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer dit zo doorgaat, dan worden wij gedwongen, om in de toekomst, krom te liggen op de rijstvelden van China, met een inkomen van nog geen 100 dollar in de maand, en een klein huisje met een klein tapijtje en met miljoenen gaten in de muur, waar de kakkerlakken van jou eten kunnen beroven, en de wind er alleen maar is, ter verfrissing van de lucht in het huis. Bahhh.

Amen!

Maar voorlopig hebben we dit ook aan ons zelf te danken, door braaf toe te blijven kijken hoe de afbraak van onder andere werkgelegenheid, steeds verder gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal dit niet toestaan, om zo te kunnen en willen leven.

Nee, maar toestaan of niet, vandaag of morgen heb je niets meer te willen.

Iets wat al langer speelt overigens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

:D  je bent niet de enige teveel puntjes en bedenkingen tussendoor bevorderd het leesgenot niet  :angel:

Het (al dan niet het OVERMATIG) gebruik van alcoholistische versnaperingen doet het geheel ook geen goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer dit zo doorgaat, dan worden wij gedwongen, om in de toekomst, krom te liggen op de rijstvelden van China, met een inkomen van nog geen 100 dollar in de maand, en een klein huisje met een klein tapijtje en met miljoenen gaten in de muur, waar de kakkerlakken van jou eten kunnen beroven, en de wind er alleen maar is, ter verfrissing van de lucht in het huis. Bahhh.

 

Inmiddels heb ik na aanleiding van dit geniale idee een aardig stukje land opgekocht in China, met bijbehorend rijstvelden en huisje.

Bijgeleverd word standaard een bus purschuim en verdelgingsspray meegeleverd.

Het prachtige uitzicht is erbij inbegrepen en men kan elke dag genieten van een heerlijke bries.

Voor de vroege beslissers en ondernemende mensen bestaan er eventueel mogelijkheden om er een woon/werk constructie van te maken.

 

Soms doe je best wel goede ideeën hier op, op dit forum.  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inmiddels heb ik na aanleiding van dit geniale idee een aardig stukje land opgekocht in China, met bijbehorend rijstvelden en huisje.

Bijgeleverd word standaard een bus purschuim en verdelgingsspray meegeleverd.

Het prachtige uitzicht is erbij inbegrepen en men kan elke dag genieten van een heerlijke bries.

Voor de vroege beslissers en ondernemende mensen bestaan er eventueel mogelijkheden om er een woon/werk constructie van te maken.

Soms doe je best wel goede ideeën hier op, op dit forum. :D

Is de levering inclusief geisha? En zo ja hoeveel mag men er dan hebben?

(En zit er een varkenboer in de buurt, heb toch ook graag babi pangan ipv droge rijst)

bewerkt door albertvv
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden