[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Oei, Minpuntje voor de werkgever van Ger


Gast Valkje

Recommended Posts

De topic over het zonnetje zat al helaas op slot, haha, en nee,Ger hoeft zich hier echt niet te excuseren namens zijn werkgever.

Wat ik meer opvallend vind is dat dit nu pas in het nieuws komt.

 

http://www.ttm.nl/nieuws/chauffeurs-vos-logistics-met-kerst-in-haven-goteborg/78456/

 

p.s.vergeten erbij te vermelden, lees het hele artikel, vooral het laatste gedeelte, de moeite waard voor een discussie.

bewerkt door Valkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Juist daarom kunnen ook zeker de toewijding waarderen van onze medewerkers die bereid zijn wèl te werken met Kerst en Oud en Nieuw en zo onze business te ondersteunen en in het bijzonder onze klanten tegemoet te komen.”

 

vooral het laatste gedeelte, de moeite waard voor een discussie.

kan dit niet dan?............. Nergens wordt er gesproken over dat deze collega's daar verplicht/tegen hun zin staan.

 

Denk dat dit een staaltje journalistieke stemmingmakerij is..... mede dank zij Valkje :zegtniets:

 

Ga liever de discussie aan over mensen die in Nederland in een supermarkt of bouwmarkt werken die MOETEN op zon en feestdagen werken......

(En willen zij niet: het is slikken of stikken!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ger, ik moet toch iets...

 

Forum is op sterven na dood, had gisteravond nog telefonisch een forumlid aan de lijn, die miste ook wel dat beetje stemmingsmakerij.... ;)

 

Dus aan mij dan die verantwoordelijke taak... :rolleyes:

 

LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals jullie misschien heb ik ook een tijdje, 12,5 jaar ongeveer, bij dit bedrijf gewerkt en ja, met alle tevredenheid.

In mijn eerste jaar heb ik in het natmeel, campagne werk voor Avebe, gezeten en had ik de pech dat ook ik met kerst en oud en nieuw aan het werk was. Oké ik was dan wel elke dag thuis maar dit hoorde wel bij mijn werk op dat ogenblik.

Net zoals bijvoorbeeld het RMO werk wat ook 24 uur per dag, 365 dagen per jaar door gaat.

Later in Breukelen waren er ook jongens die onderweg stonden. Dit is dus helaas niet te voorkomen.

Als je de keuze maakt om internationaal te gaan tijden is er dus een kans dat je niet thuis bent met de feestdagen, hoe jammer ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach tis nou eenmaal een 24/7 economie, heb zelf ook vaak met kerst gewerkt, hoort er nu eenmaal bij. Tenminste zo zie ik het

Dus alle winkels voortaan ook maar open?

En de bouw door laten gaan.

Scholen die open blijven?

Mooi, dan kan kerstfeest wel afgeschaft worden.

Gaan we fijn verder met het suikerfeest of offerfeest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee dat hoor je mij niet zeggen. Dat scholen, en de bouw allemaal maar door moet gaan. Maar vaak de bedrijven die na de feestdagen weer opengaan moeten weer productie draaien, dus moeten de spullen geleverd of opgehaald worden. Dan is het logisch dat er dan auto's overblijven in die landen.

Kijk begrijp me niet verkeerd, ik ben het er niet mee eens (als ik er al iets van moet vinden) maar het is wel begrijpelijk en verklaarbaar toch?

Echter, wat hebben het suikerfeest en offerfeest hiermee te maken, als ik zo vrij mag zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach, om het voorbeeld van de supermarkt aan te halen.....

Als vrouwlief op zondag de boter is vergeten, gaan we allemaal mopperend naar de supermarkt. Want wij willen vanavond wel die appeltaart eten......

 

Maar werken op zondag dat is uit den boze....

 

We leven in een 24-uurs economie en daar hoort werken ook bij, gewoon 7 dagen in de week.

Zolang men daar gewoon goede afspraken over maakt en beide partijen zich eraan en elkaar eraan houden, is er niets aan de hand.

Moet je eens kijken hoeveel vakantiedagen je uitspaart, door je weekend op Zondag en maandag te hebben, of je 2 rustdagen op dinsdag en woensdag.

 

Ja, helaas mis je weleens een voetbalkantine op zaterdagmiddag (de zondag voetbal club zullen ze dan toch ook wel niet lid van zijn.....).

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik neem aan dat je het van te voren vertelt word .

eerder had je geen 24 uurs economie .

was je ook altijd met de feestdagen weg .

2of 3 of4 weken weg .heb ik tenminste nooit geen problemen mee gehad .

hoorde je nooit iemand over .geen bond of wat dan ook .

je kunt toch afspraken maken .

ik had de afspraak ,je kunt me weg sturen wanneer je wil .

maar met oud en nieuw rij ik niet .

stuurt de planner wel voor die tijd weg ,kom ik naar huis als het niet lukt .

nooit geen probleem geweest .

dat gezeur tegenwoordig ,zo als huub zegt .

GAAN MET DIE BANAAN

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Gewoon bekeren naar het islam. Heb je je niet meer te storen aan die christelijke feestdagen.

ohhh, en dan werkt de hele wereld ook gewoon door op Zulke dagen?????
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Dus alle winkels voortaan ook maar open?

En de bouw door laten gaan.

Scholen die open blijven?

Mooi, dan kan kerstfeest wel afgeschaft worden.

Gaan we fijn verder met het suikerfeest of offerfeest.

hoeveel winkels zijn er nu al niet open op feestdagen?????? Wij als "onderdanen" kunnen de wil van de bazen toch niet tegen houden. Als die zeggen, er moet gewerkt worden op die dagen dan wordt er gewerkt op die dagen klaar.

Weigeren is ontslag dus........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ach, om het voorbeeld van de supermarkt aan te halen.....

Als vrouwlief op zondag de boter is vergeten, gaan we allemaal mopperend naar de supermarkt. Want wij willen vanavond wel die appeltaart eten......

Maar werken op zondag dat is uit den boze....

We leven in een 24-uurs economie en daar hoort werken ook bij, gewoon 7 dagen in de week.

Zolang men daar gewoon goede afspraken over maakt en beide partijen zich eraan en elkaar eraan houden, is er niets aan de hand.

Moet je eens kijken hoeveel vakantiedagen je uitspaart, door je weekend op Zondag en maandag te hebben, of je 2 rustdagen op dinsdag en woensdag.

Ja, helaas mis je weleens een voetbalkantine op zaterdagmiddag (de zondag voetbal club zullen ze dan toch ook wel niet lid van zijn.....).

Groet ron

dat bedoel ik. Lekker hoor, je vrouw heeft het weekend op zaterdag en zondag, en jij op maandag en dinsdag (om maar een voorbeeld te noemen). Goed voor het sociale (gezins)leven.......

(Soms verlang ik wel weer eens terug naar de jaren 80, bij veel zaken)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoeveel winkels zijn er nu al niet open op feestdagen?????? Wij als "onderdanen" kunnen de wil van de bazen toch niet tegen houden. Als die zeggen, er moet gewerkt worden op die dagen dan wordt er gewerkt op die dagen klaar.

Weigeren is ontslag dus........

Kansloze opmerking dit. Als wij consumenten er geen begoefte aan hadden gehad had er geen enkele winkel open geweest opnzondag. Dus haal eerst dat pak boter van je hoofd voordat je begint te maauwen.

Of doe jij of je vrouw nooit boodschappen op zondag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Tuurlijk had ik deze opmerking van jou verwacht Ron.

Ja, doordat er winkels open zijn zullen er ook mensen heen gaan, maar de omzet gaat ten koste van die van door de weeks.

Juist doordat er winkels nu 7 dagen per week open zijn, kopen we niet meer 1x per week onze boodschappen, maar gaan we 2 of 3 keer per week, maar besteden nog steeds het zelfde hoor.

Het principe van "vroeger" is heel simpel. Is het op, dan maandag weer....... En nu denk je, ach ik loop er nu wel even heen als je wat vergeten bent.

Het is dus meer de luxe dan de must Ron.

Ik blijf er bij, dat het onnodig veel geld kost voor de winkeliers (extra stroom en personeelskosten)

En om de (extra) kosten te drukken mag (nee, moet) het personeel maar weer zo goedkoop mogelijk werken

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Benzinepomp is anders Ron, die zijn al eeuwen open zondag open. Winkels is echt iets van de laatste jaren.

En ban mij mag het hoor, begrijp mij niet verkeerd. Alleen vindt ik dat daar wel extra beloning voor het personeel tegenover moet staan.

Geloof mij, het personeel is ook liever vrij op zondag, en die enkele scholier die dan toch werkt heeft ook liever dat het goed betaald toch????

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Kijk, als een ondernemer perse wil dat er op zondagen en/of feestdagen extra gewerkt moet worden, moet daar ook voor betaald worden.

Kijk naar mijn werkgever... Die wil ook dat wij vaak voor 7 uur beginnen. Maar daar krijgen wij wel een mooie vergoeding extra voor.

Jammer dat dat voor de zaterdag al niet meer is......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Twee verdieners, door de week druk. Zaterdag sporten, zwemmen etc met Kids, tja dan moet je wel op zondag naar de supermarkt. Bovendien men is snel verveelt en veel anders kun je ook niet doen op zondag. De tijd van analoog borsdspel, speelgoed of boek is al echt geweest.

Pas nog een leuk bord spel 'ticket to ride' gekregen en al paar keer gespeeld

Gr.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden