[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Definitie loonschaal c en d


Edwin Wagteveld

Recommended Posts

Er wordt in het transport gebruik gemaakt vanverschillende loonschalen.De vraag is: Wie weer waar ik de definities kan vinden voor loonschaal c en d?

Dit is in het hele CAO boekje nergens te vinden, terwijl ze wel spreken over verschillende loonschalen, zelfs fnv kon me daar geen antwoord op geven.

Dit moet toch ergens zijn vastgelegd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt in het transport gebruik gemaakt vanverschillende loonschalen.De vraag is: Wie weer waar ik de definities kan vinden voor loonschaal c en d?

Dit is in het hele CAO boekje nergens te vinden, terwijl ze wel spreken over verschillende loonschalen, zelfs fnv kon me daar geen antwoord op geven.

Dit moet toch ergens zijn vastgelegd?

Is al vaker beschreven...waar je eventueel recht op hebt, staat in de fuwa reglementen beschreven.

Maar eerdaags zijn deze loonschalen waarschijnlijk verleden tijd, want er wordt over een nieuw loongebouw gesproken door TLN en de bonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er staat in geen enkele CAO dat je geen weekend weg mag zijn, er staat enkel (en dat geld voor elke loonschaal)

Artikel 34

Vrije weekeinden

Per half kalenderjaar dient het rijdend personeel tenminste 13 vrije weekeinden te genieten. Dit

betekent, dat in de regel 48 uur, echter minimaal 45 uur, aaneengesloten vrij dienen te zijn,

gelegen tussen vrijdag 12.00 uur en maandag 12.00 uur.

In de Fuwa komen al in loonschaal C overnachtingen voor, en ja die kunnen ook in het weekend vallen.

attachicon.gif1.JPG

daar doelde ik ook op Ger!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

 

Er staat in geen enkele CAO dat je geen weekend weg mag zijn, er staat enkel (en dat geld voor elke loonschaal)

Artikel 34
Vrije weekeinden
Per half kalenderjaar dient het rijdend personeel tenminste 13 vrije weekeinden te genieten. Dit
betekent, dat in de regel 48 uur, echter minimaal 45 uur, aaneengesloten vrij dienen te zijn,
gelegen tussen vrijdag 12.00 uur en maandag 12.00 uur.
 
In de Fuwa komen al in loonschaal C overnachtingen voor, en ja die kunnen ook in het weekend vallen.
 

 

En dan krijg je weer dat de definitie "enkele" weekenden een heel ruim begrip kan zijn......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Er staat in geen enkele CAO dat je geen weekend weg mag zijn, er staat enkel (en dat geld voor elke loonschaal)

Artikel 34
Vrije weekeinden
Per half kalenderjaar dient het rijdend personeel tenminste 13 vrije weekeinden te genieten. Dit
betekent, dat in de regel 48 uur, echter minimaal 45 uur, aaneengesloten vrij dienen te zijn,
gelegen tussen vrijdag 12.00 uur en maandag 12.00 uur.
 
In de Fuwa komen al in loonschaal C overnachtingen voor, en ja die kunnen ook in het weekend vallen.
 

 

 

 

Nee! verplichten kan hij altijd, gewoon 13 keer per half jaar, en je hebt geen poot om op te staan

 

Euhhh, waar staat dat je werkgever jou dat kan verplichten. Er staat alleen dat je recht hebt op minimaal 13 vrije weekenden per half jaar maar nergens dat het een plicht is om weekenden weg te zijn tenzij anders in jou contract vermeld dat je accoord gaat met een X aantal weekenden per jaar weg.

bewerkt door bituum trapper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Euhhh, waar staat dat je werkgever jou dat kan verplichten. Er staat alleen dat je recht hebt op minimaal 13 vrije weekenden per half jaar maar nergens dat het een plicht is om weekenden weg te zijn tenzij anders in jou contract vermeld dat je accoord gaat met een X aantal weekenden per jaar weg.

Zeker kan jouw werkgever je die weekenden verplichten te doen.

als je per half kalenderjaar recht hebt op minimaal 13 vrije weekenden, betekend dat automatisch dat je dat recht voor die andere 13 weekenden in hetzelfde halve kalenderjaar niet hebt, en jouw werkgever je dus kan laten werken. Daar hoeft niks voor in jouw contract te staan. Dat staat zo namelijk in onze CAO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Weet niet waar het in de CAO staat maar bij artikel 34 kom ik niet verder als hetzefde gekopieerde stukje tekst van Ger. Kan dus niks vinden over verplicht werken in het weekend.

door dat stukje wat Ger geplaatst heeft goed te lezen hoeft er niet bij te staan dat ze je die overige 13 weekenden wel kunnen laten werken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Weet niet waar het in de CAO staat maar bij artikel 34 kom ik niet verder als hetzefde gekopieerde stukje tekst van Ger. Kan dus niks vinden over verplicht werken in het weekend.

 

Dit lijkt mij het verlossende antwoord!

Zeker kan jouw werkgever je die weekenden verplichten te doen.

als je per half kalenderjaar recht hebt op minimaal 13 vrije weekenden, betekend dat automatisch dat je dat recht voor die andere 13 weekenden in hetzelfde halve kalenderjaar niet hebt, en jouw werkgever je dus kan laten werken. Daar hoeft niks voor in jouw contract te staan. Dat staat zo namelijk in onze CAO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vroeger moesten wij er bij Vos voor tekenen, gewoon om problemen te voorkomen zeg maar, maar er werd toen al bijgezegd dat dit eigenlijk onzin is omdat ze je gewoon weg kunnen sturen.

Voor de rest sluit ik me aan bij Corne

naar mijn mening is dit een van de weinige stukjes tekst in onze cao die niet op meerdere manieren uit te leggen is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan is het een mooi stukje voor in dat ene topic over onduidelijke regels in de CAO of zoiets. Het is niet dat ik niet wil werken in het weekend hoor, haal het alleen maar aan omdat ik het nergens regeltje kan vinden over verplicht werken. Ik ben van mening dat het er ook gewoon zo moet staan ipv recht op 13 vrije weekenden per half jaar. Puntje vergadering Ger :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan is het een mooi stukje voor in dat ene topic over onduidelijke regels in de CAO of zoiets. Het is niet dat ik niet wil werken in het weekend hoor, haal het alleen maar aan omdat ik het nergens regeltje kan vinden over verplicht werken. Ik ben van mening dat het er ook gewoon zo moet staan ipv recht op 13 vrije weekenden per half jaar. Puntje vergadering Ger :)

En dan het boekje vijf keer zo dik maken. En puntje vergadering is onnodig tijd verspillen. Puur omdat het duidelijk genoeg geschreven staat.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou, nu ben ik dus van mening dat de FNV hun eigen krom in elkaar geschreven boekje recht proberen te lullen omdat ik van mening ben dat iets wat er niet zwart op wit in staat geen verplichting kan zijn.

Blijkbaar weet jij niet wie verantwoordelijk zijn voor de cao teksten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bij ons word ereen bericht gestuurd via de bc op donderdag met de vraag wie wil rijden in het weekend......bij geen gegadigden worden er vrijwilligers aangewezen. :D  :D

Afgelopen zaterdag ook nog ff een ritje gedaan.....de klok van deze week eindigde dan ook net ff over de 70 uur.....en morgen beginnen we opnieuw  :ja:  :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee! verplichten kan hij altijd, gewoon 13 keer per half jaar, en je hebt geen poot om op te staan

Mits je ingeroosterd bent ja.

Dat zal anders een lekker verhaal worden.

Dan heb je elk weekend de onzekerheid om ingezet te worden.

En dat naast het werk doordeweeks.

Volgens jouw beredenering ben je dan 365 dagen per jaar beschikbaar voor een werkgever.

Dat hadden ze zelfs in de katoenplantages nog niet eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mits je ingeroosterd bent ja.

Dat zal anders een lekker verhaal worden.

Dan heb je elk weekend de onzekerheid om ingezet te worden.

En dat naast het werk doordeweeks.

Volgens jouw beredenering ben je dan 365 dagen per jaar beschikbaar voor een werkgever.

Dat hadden ze zelfs in de katoenplantages nog niet eens.

ingeroosterd zijn is geen verplichting. Op vrijdag middag kunnen ze je zonder probleem nog zeggen dat je weekend moet werken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden