[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Verlichting bijplaatsen


spritske

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb een vraagje over verlichting bijplaatsen. Ik zou graag op mijn scania lampen willen bijplaatsen aan de achterkant van mijn trekker ( rode lampen op mijn vleugels) . Ik zou graag hebben dat deze branden gelijk met mijn gewone dimlichten. Ik zou graag weten hoe en waar ik deze moet op aansluiten? Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

lijkt me via de stekker van je trailersnoer.

onder de achterrand van je cabine zit de stekker aansluiting van je kabel.

Dus al heel dicht bij je vleugels !!

Volg dat snoer en dan kom je ergens bij een centrale doos.

Hier kun je zo extra kabels aansluiten.

Let er wel op dat je je cabine moet kunnen blijven kantelen..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

(gekheid-modus aan) als je lampen in stijl wil plaatsen op een Scania hoef je geen bekabeling aan te leggen, plaats gewoon carbidlampen (gekheid-modus uit)

Plaats de lampjes zelf, leg eventueel ook zelf de bekabeling maar laat het aansluiten door de garage doen. Zoals Doornekamp ook aangeeft wil je geen risico lopen op sluiting, als je het voorwerk zelf doet zal dat de kosten drukken en het beetje wat je dan nog aan een monteur moet betalen weegt niet op tegen de risico's. (tenzij je zelf natuurlijk het een en ander afweet van elektra maar gezien de vraagstelling lijkt me dat niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met al die slimme elektronica is even wat bijplaatsen al vragen om hoop stoornissen, veel misbruiken de werklamp aansluiting omdat de extra verlichting alsnog uit te schakelen is en deze buiten het slimme, ergens is lampje kapot, systeem werkt.

 

Alleen jammer bij Scania dat die verlichting automatisch uitgaat als je harder dan 20 km/u rijdt  LOL

Daarom kun je het beter doen via de aansluitingen naar je trailer.

Omdat iedere trailer anders verlicht is...is de electronica van je trekker daar minder gevoelig voor

 

Een andere tip: ga op vrijdag middag eens een kratje bier neerzetten in de kantine van de garage waar je altijd komt

" zo jongens.....alvast een goed werken !!! "

" oh ja..nou ik hier toch ben...een vraagde: hoe sluit ik die lamp het beste aan ?? "

 

Je moet eens kijken hoeveel nuttige tips en advies je krijgt  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Die adviezen heeft de TS hier ook al gehad en dat kratje stuurt hij nog op...... :ok:

(en gaarne ook 1 of meerdere kissies sigaren bijvoegen..... 34100288-Cartoon-Emoticon-smiley-smoking )

hoezo sigaren, de reparatie gebeurt gewoon in Belgenland hoor Eddie, niet in het koude noorden.....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

geen idee.

Misschien is het wel in te stellen in de computer.

De mijne is van 2010 en daar gaat het werklicht automatisch uit

Dat viel mij laatst ook op.... die van mij is van 2014.

 

Op zich wel een mooie instelling. Je zit nogal eens auto's rijden waarbij dat blijft branden en dat is niet de bedoeling lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben niet 100% zeker, maar volgens mij had een R-serie uit 2004 (die ik bij Heisterkamp regelmatig mee had) dat ook al, dat de werklamp bij het rijden boven een bepaalde snelheid uitschakelde...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mwoah, zat dan toch meestal een trailer in de weg... Maar voor zulke piloten hebben we nog wel een paar andere lampjes achterop :p  :ja:

 

Als ik bij m'n Daf de bordesverlichting inschakel gaan tevens de achteruitrijlampen op de trailer branden........bumperklevers...... :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden