[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vakbonden tegen proef TVM met filmen van chauffeurs


Henry Neycensas

Recommended Posts

Ik denk dat er te veel onnodige ongelukken gebeuren de laatste tijd.

K8jk alleen maar eens naar de toename van de kop staart botsingen. Dan zijn we gelijk weer bij de afleiding. Ik denk niet dat dat veel te maken heeft met sociaal plannen of zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Inderdaad Ron, feit is dat er de laatste jaren zeker ook meer vrachtverkeer er bij betrokken is, en zelfs als schuldige bevonden wordt aan het veroorzaken ervan.

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Probeer het toch is anders te zien

Vroeger als je rijbewijs gekregen had

Moest je beginnen bij het baasje Op een klein of oude auto

En naar een verloop van tijd naar grotere auto's toe

Nu krijg je binnen 20 rij uren je Rijbewijs En kom je meteen op nieuw groot voertuig

Wordt meteen verwacht dat je alles kent

Daarbij komt nog veel zijn zo gejaagd of stres of problemen thuis Dit zijn dingen dat komt het verkeer niet ten goede

Er zijn planners Die weten nog niet wat een voertuig is Want die zegt volgens de computer moet het binnen deze tijd kunnen En ga zo maar door

Ik zeg gewoon het transport is verrot Tijd en geld is belangrijk

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Inderdaad Ron, feit is dat er de laatste jaren zeker ook meer vrachtverkeer er bij betrokken is, en zelfs als schuldige bevonden wordt aan het veroorzaken ervan.

Absolute aantal heb ik niet voorhanden, maar lijkt mij door het razende internet ook sneller bekend.

Eerder (vroegah) hoorde je niet alles.

Nu is er al een appje gestuurd voordat de chauffeur de klap voelt....

(schat ik moet nu ophangen want ik dreig de greppel in te rijden.... :stom: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En uiteraard ben ik niet direct tegen.

Kijk om je heen en je ziet dat we er zelf een zooitje van maken. Ik vind het begrijpelijk dat de verzekeringsmaatschapijen er een keer klaar mee zijn.

Als je je aan de regels houd is er niets aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar aan de andere kant Ger.

Er is blijkbaar behoefte aan. Er gebeuren te veel onverklaarbare ongelukken (waarschijnlijk werden de chauffeurs afgeleid)

En dat heeft weinig met de nationaliteit te maken. Dit gaat niet om auto's die keren waar het niet kan. Dit gaat om auto's die met 90 zonder te remmen een file in rijden en die zichzelf of anderen doodrijden.

En dan gaan wij beginnen over de privacy. Laten we onszelf eerst eens aaan de.wet gaan houden voordat wij met de wet beginnen te schermen.

En ja, ook hier moeten de goede onder de slechte leiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kom op. Die camera is niet nodig. En dat meen ik serieus. Als er een ernstig ongeval plaats vindt, dan kan de politie in veel gevallen heel veel reconstrueren. Als dat dan niet genoeg is, zou je ook nog kunnen denken aan een blackbox, een soort flightdatarecorder, maar dan voor vrachtwagens. Dat is al erg genoeg, want dan kun je niet eens meer een wind laten in je cabine, zonder dat het wordt opgenomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ron ik weet dat ook jij de telefoon gebruikt onder het rijden, ik heb namelijk berichten van je gehad net nadat ik je tegen kwam, het gaat er om wat gebeurt er met de data die ze verzamelen, hoelang gaan ze het bewaren en wordt je afgerekend op het aantal keren dat je onoplettend was, we maken het allemaal wel eens mee dat we denken hé ben ik hier al, mis een stuk weg ;)

Gelukkig klop ik mezelf niet op mijn schouder in deze en daar heb ik gelukkig nooit geheimzinnig over gedaan.

Ik ben ook niet heilig in deze, en dat heb ik meerdere keren gezegd.

Maar het is toch begrijpelijk dat er op.een gegeven moment maatregelen getroffen worden ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Anders is het discriminatie, dat is nu al zo.

Bij een ongeval worden jouw tacho gegevens gebruikt terwijl van een pkw geen gegevens bekend zijn.

Een collega heeft dat meegemaakt, een andrt maakte een (fatale) fout en dst probeerden ze hem in de schoenen te schuiven. ....

De zaak werd geseponeerd wegens onvoldoende bewijs daar heeft hij het best moeilijk mee gehad, dat hij niet onschuldig werd verklaard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Maar aan de andere kant Ger.

Er is blijkbaar behoefte aan. Er gebeuren te veel onverklaarbare ongelukken (waarschijnlijk werden de chauffeurs afgeleid)

En dat heeft weinig met de nationaliteit te maken. Dit gaat niet om auto's die keren waar het niet kan. Dit gaat om auto's die met 90 zonder te remmen een file in rijden en die zichzelf of anderen doodrijden.

En dan gaan wij beginnen over de privacy. Laten we onszelf eerst eens aaan de.wet gaan houden voordat wij met de wet beginnen te schermen.

En ja, ook hier moeten de goede onder de slechte leiden.

En ook hier heeft Ron weer een punt. Absoluut mee eens, als vraag ik mij af, wie er nu die behoefte heeft??? Het moet ook niet zo zijn, dat er weer een ongelijkheid ontstaat tussen bestuurders van personen auto's en trucks.........

 

En nee, ik zelf ben ook geen heilige......

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

....

 Het moet ook niet zo zijn, dat er weer een ongelijkheid ontstaat tussen bestuurders van personen auto's en trucks........

....

Die ongelijkheid is er al lang.

Zie Tachograaf

De beroepschauffeur moet alles kunnen documenteren...

 

Zie 35 uur nascholing.

We doen allemaal mee in het spel: "verkeer", maar enkel de beroeps moeten op bijscholing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat een dashcam wel iets toevoegt, maar gezichten filmen niet.

 

Als het dan toch zou moeten dan ook eentje die vanaf de zitplaats van de bestuurder opneemt wat er in de spiegels te zien is. Kan een hoop duidelijkheid geven bij dodehoek ongevallen.

 

Bij een ongeval worden jouw tacho gegevens gebruikt terwijl van een pkw geen gegevens bekend zijn.

De politie neemt nu bij een ongeval al snel de mobile telefoon(s) in beslag en trekt die helemaal na om te bevestigen of uit te sluiten of er mogelijk gebruik van gemaakt is om te internetten of andrre afleidende activiteiten tijdens het rijden.

Aangezien een verzekeringsmaatschappij die bevoegdheid niet heeft zou het ze wel erg goed uitkomen om aan de hand van beelden dit te kunnen gebruiken in de afhandeling van een schade geval......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Helaas is het transport weer een makkelijke prooi........

Men zou ooit de zg werkbusjes willen voorzien van controleapparatuur ( ook nav regelmatig betrokken zijn bij ongevallen). Waarom is fit er nog steeds niet?

En speciaal voor Huub: ook dit zijn mensen die voor hun beroep op de weg zijn! Net als vertegenwoordigers taxichauffeurs personenvervoer met busjes. Maar ook van de man of vrouw die iedere dag woon werkverkeer pleegt. Mag men een zekere professionaliteit verwachten!!!!!

Helaas hebben zij geen tacho of bijscholing.........

Tot slot: er is geen een chauffeur die smorgens vertrekt met het doel een klapper te maken. Iedereen wil na zijn werk weer veilig maar huis en haard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas is de impact bij een vrachtwqgen iets groter.

Kijk eens naar het enorme aantal kopstaart botsingen waarbij een vrachtwagen zonder te remmen achterop een file klapt.

We hebben het aan ons zelf te danken. Als als de gerzekeringsmaatschapij maatregelen wil treffen is de.werepd te klein en hebben wij het over onze privacie....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom eens met die enorme cijfers Ron. ;)

 

Er gebeuren helaas wel veel aanrijdingen met vrachtauto's, veel kop staart botsingen waarvan de oorzaak waarschijnlijk zit in het niet voldoende afstand houden.

Ik had deze week weer zo'n eikel (Nederlander van Opijnen) die me zo nodig in moest halen in het inhaalverbod, maar de vrachtauto voor mij dan weer niet voorbij durfde, hij voegt in en gelijk gaat het hele zooitje in de remmen dank je wel, ik mocht een noodstop maken.  :mad:

Ik hoorde van de week dat er gepleit werd voor onderzoek naar deze cijfers. Maar ook jij ziet de nieuwsartikellen voorbij komen. Het is meerdere keren bal in Europa. Dat zal deels komen doordat het verkeer drukker word maar een voor een groot deel door afleiding.

Ik ben bang dat we dit niet tegen gaan houden. Zeker niet omdat de fabrikanten zelf ook als met scanners van de ogen bezig zijn.

Er is blijkbaar begoefte aan Ger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn wel cijfers hoor, kijk eens naar het aantal doden die er vallen door voetgangers invalidenauto's en fietsers en bromfietsers  ;)

Oeps was de link vergeten >> klik <<

Natuurlijk weet ik dat er cijfers zijn.

Ik mag dan wel een kleuter zijn maar wel een met het verstand van minimaal lts niveau.

Ik doel op de ongelukken die recentelijk in het nieuws zijn waarvan jij zegt dat ze er eigenlijk altijd al waren (begrijp ik uit jou reactie) en ik denk dat er alleen maar meer gebeuren.

Niet de simpele kop staart botsingen waarbij verkeerd invoegen of te weinig afstand houden de oorzaak zijn. Maar ik bedoel de ongelukken dat er zonder te remmen op.stilstaande goetuigen word ingereden zoals afgelopen jaar bij de wegwerkzaamheden bijvoorbeel gebeurde of recentelijk aan Kortrijk aan de grens of dichterbij op de A15.

Dat zijn ongelukken waar de chauffeur voor langere tijd afgeleid is geweest en ik begrijp heel goed dat de verzekeringsmaatschapij wil weten wat daar in de cabine gebeurd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kom eens met die enorme cijfers Ron. ;)

Er gebeuren helaas wel veel aanrijdingen met vrachtauto's, veel kop staart botsingen waarvan de oorzaak waarschijnlijk zit in het niet voldoende afstand houden.

Ik had deze week weer zo'n eikel (Nederlander van Opijnen) die me zo nodig in moest halen in het inhaalverbod, maar de vrachtauto voor mij dan weer niet voorbij durfde, hij voegt in en gelijk gaat het hele zooitje in de remmen dank je wel, ik mocht een noodstop maken. :mad:

Dat gebeurt dagelijks ,mijn auto loopt niet zo hard ,dus ik word veel ingehaald en het gebeurt heel veel dat na het invoegen van de inhalende truck mijn afstand weg is .

Gelukkig nog steeds goed gegaan .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk, nee ik weet zeker dat als ze zo iets gaan verplichten er heel veel chauffeurs een probleem hebben, probeer jij maar eens 4,5  uur geconsenteerd bezig te zijn met rijden   ;)

Voorlichting geven. Je hoeft geen 4.5 uur te rijden he.

En als je moeite heb met 4.5 uur aaneengesloten geconcentreed te zijn moet je dus geen werk gaan doen waarbij dat nodig is.

En ga het nu aub niet omdraaien en dat probleem bij de werkgever neerleggen. Ik kan ook geen zlager worden als ik niet tegen bloed kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden