[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vakbonden tegen proef TVM met filmen van chauffeurs


Henry Neycensas

Recommended Posts

  • Forumlid

Ook hier is weer de instantie die controle dient uit te voeren zo goed als compleet wegbezuinigd, de pak kans is zowat nihil geworden met alle gevolgen van dien en nu gaan we het hebben over een video bewaking. Dus voor de zoveelste keer gaan we het paard achter de wagen spannen want dan kunnen we achteraf bewijzen dat de schuldige net aan zijn been zat te krabben (want hij was net door een gevaarlijke mug gebeten). Krijg je hetzelfde idiote verhaal als met de controle via de digitach, lekker controleren achteraf is goedkoop en brengt genoeg op en maar kletsen over verkeersveiligheid. De veiligheid maar je een stuk groter door genoeg politie op de weg en een zero tolerance beleid, dan haal je hopelijk de rotte appels er tussen uit met de kans dat dit gebeurd voor er doden vallen en nee ik ben ook niet heilig maar wat je dagelijks ziet is bij de beesten af en heus niet enkel door Oostblokkers .

Wat mij betreft niet hoor. Wat mij betreft mogen werkgevers gewoon de beelden bekijken elke dag als men vermoed dat een werknemer iets doet wat de werkgever schade kan opleveren.

 

Let wel, iedereen heeft het hier wel over zijn/haar privacy. Niemand heeft het over het bedrijf dat het mogelijk maakt dat men met hun spullen onderweg is, en daarmee schades kunnen maken die voor sommige bedrijven het einde van het bedrijf kan betekenen. Voorbeeld, een ongeval waarbij de chauffeur schuldig wordt bevonden en meerdere slachtoffers invalide raken is het einde voor een klein transportbedrijf. De verzekering keert wel uit, maar boven een bepaald bedrag moet de ondernemer terugbetalen. Dat heeft al menig bedrijf de das omgedaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat mij betreft niet hoor. Wat mij betreft mogen werkgevers gewoon de beelden bekijken elke dag als men vermoed dat een werknemer iets doet wat de werkgever schade kan opleveren.

Let wel, iedereen heeft het hier wel over zijn/haar privacy. Niemand heeft het over het bedrijf dat het mogelijk maakt dat men met hun spullen onderweg is, en daarmee schades kunnen maken die voor sommige bedrijven het einde van het bedrijf kan betekenen. Voorbeeld, een ongeval waarbij de chauffeur schuldig wordt bevonden en meerdere slachtoffers invalide raken is het einde voor een klein transportbedrijf. De verzekering keert wel uit, maar boven een bepaald bedrag moet de ondernemer terugbetalen. Dat heeft al menig bedrijf de das omgedaan.

Ook met camera kun je schuldig zijn aan een ongeluk ,dat is het risico vh vak.

Een fout kan iedereen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Bij het aangaan van een contract gaat de werknemer accoord met de regels van het bedrijf. Dat het bedrijf hier controle op wil  hebben kan ik mij dus wel weer indenken. Ook bij herhaaldelijke klachten en/of schades al helemaal. 

En waarom mag een werkgever iemand niet ontslaan omdat hij/zij zich met andere dingen bezig houdt als autorijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een ding is zeker:

Welk toezicht dan ook kan een ongeluk niet voorkomen. Wel kunnen we dan achteraf constateren wat er eventueel is fout gegaan......

Zolang ik nog te veel weggebruikers zie die met van alles en nog wat onderweg bezig zijn zal het niet beter worden vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ding is zeker:

Welk toezicht dan ook kan een ongeluk niet voorkomen. Wel kunnen we dan achteraf constateren wat er eventueel is fout gegaan......

Zolang ik nog te veel weggebruikers zie die met van alles en nog wat onderweg bezig zijn zal het niet beter worden vrees ik.

 

 

Maar denk jij niet dat als je preventief gaat controleren (radar camera) de chaufeur bewuster omgaat met dingen die hem af kunnen leiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een camera in de auto? Ik moet er niet aan denken. Hooguit gericht op de weg voor me.

 

Volgens mij is het een kwestie van bewustwording: menig chauffeur rijdt al zo lang dat men onbewust minder afstand gaat houden. Eens in de zoveel tijd moet je eigenlijk een training krijgen waarin je ziet wat nou daadwerkelijk de afstand is die je nodig hebt om stil te staan. Ik heb een paar jaar geleden zoiets gehad en dat is toch wel heel verfrissend. Dan heb je wel door dat als heel Nederland op een gemiddelde werkdag tegelijk vol in de remmen moet, het de volgende dag een stuk rustiger is op de weg.

 

Ten tweede de planners: ook die moeten leren dat ze de chauffeurs niet storen tijdens het rijden. Volgens mij is dat makkelijk te programmeren in de boordcomputer. Bij Loos hadden we een boordcomputer die je al niet kon bedienen tijdens het rijden, dus dan is het een kleine moeite om dat ding zo te maken dat hij pas berichten stuurt op het moment dat je stilstaat.

 

Ten derde moet iedereen zijn smartphone gewoon in het rechterbovenkastje leggen, dan kun je er ook niet door afgeleid worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tsja en dan heb ik een camera, geen telefoon word ik zowat van de weg gereden door een bouwvakker die ff vergeten is dat hij nog een aanhanger achter zijn bus heeft hangen,en als je dan uitwijkt naar de vluchtstrook kun je daar HIT tegenkomen.

Waarmee ik wil zeggen je kunt veel dingen verzinnen maar het blijft mensenwerk.

Soms zal het een verzekering geen geld kosten ,maar dat is nu ook het geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ook hier is weer de instantie die controle dient uit te voeren zo goed als compleet wegbezuinigd, de pak kans is zowat nihil geworden met alle gevolgen van dien en nu gaan we het hebben over een video bewaking. Dus voor de zoveelste keer gaan we het paard achter de wagen spannen want dan kunnen we achteraf bewijzen dat de schuldige net aan zijn been zat te krabben (want hij was net door een gevaarlijke mug gebeten). Krijg je hetzelfde idiote verhaal als met de controle via de digitach, lekker controleren achteraf is goedkoop en brengt genoeg op en maar kletsen over verkeersveiligheid. De veiligheid maar je een stuk groter door genoeg politie op de weg en een zero tolerance beleid, dan haal je hopelijk de rotte appels er tussen uit met de kans dat dit gebeurd voor er doden vallen en nee ik ben ook niet heilig maar wat je dagelijks ziet is bij de beesten af en heus niet enkel door Oostblokkers .

Kijk...... En dit is in mijn ogen ook de enige en absolute oplossing. Zelden zie ik een politie voertuig een overtreder van de weg halen. Maar ik weet zeker dat dit wel het meeste effect heeft op de overtreder......

En ook ik zie de hele dag overtredingen (ja heel soms ook van mijzelf)

 

Bij deze besluit ik dan ook om niet meer tijdens het rijden (maar alleen als ik gelost heb) even op de telefoon te kijken en eventueel te reageren.

Iets met "een betere wereld, begin bij je zelf" :rolleyes:

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik voorzie een ontslaggolf als dat soort dingen bijgehouden worden ;)

Misschien is dat ook wel de bedoeling.

TLN heeft zich er tot op heden in ieder geval niet negatief over uitgelaten.

De vakbonden wel. Die voorzien waarschijnlijk jouw stelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ En dan Dolf ??

Niet iedereen heeft deze 'luxe'

 

Wat me verbaast is het feit dat we het allemaal maar 'pikken'

 

Sodemieter op, het overgrote deel van NL heeft geen idee van de zaken die we iedere dag tegenkomen, maar wel een mening over de chauffeur en z'n voertuig.

"hebben we over onszelf afgeroepen"

Ook weer zo'n loze kreet gelanceerd door lieden die 'zichzelf' niet eens serieus nemen (persoonlijk !!)

 

Roep eens hardop bij Tata steel in Ijmuiden dat de heftuck piloot eren camera op z'n giechel gericht krijgt..............komt er waarschijnlijk niet een pond staal meer uit welke loods dan ook.

 

En wij pikken dit soort 'shit' ???????????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij pikken al jaren alles Fleur.

Zelfs dat we aan de kant gezet worden, en die hele camera misschien niet eens van toepassing is.

Maar we blijven ondertussen lekker achter de dikke boom staan, en keuren het allemaal nog goed ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

^^ privacy ?

 

Omringt door een 4m2 glas................. :p

 

Heb niets te verbergen, maar doe ook dingen die je niet onder het rijden moet doen.

 

Waarom liggen wij onder een vergrootglas, en worden al die andere weggebruikers niet zo be/veroordeeld ??

 

Omdat we een 'makkelijk' doelwit zijn (waarbij doelwit belangrijk is) ??

Omdat een vrachtwagen maar 'lastig' is in het dagelijkse verkeer ?

Is men dan echt vergeten wie en waarmee ieders 'zooi' dagelijks naar de winkel wordt gebracht ?

 

Durf hardop te stellen dat we vaker iets voorkomen als veroorzaken.

 

Dus, camera.....JA.....maar wel naar voren gericht !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

TVM is niets anders dan een verzekering maatschappij Fleur en heeft met wetgeving geen fluit te maken, ze hebben trouwens waarschijnlijk nog wat camera's over van de schaatsploeg die ze voor drie miljoen per jaar steunden (voor de veiligheid).

Andere weggebruikers wisselen gewoon van verzekering als er iemand met zo'n voorstel komt en laten zich niet ringeloren door een stel malloten die vooral bezig zijn met geld verdienen aan de weggebruiker in naam van de veiligheid. Enkel chauffeurs zijn zo zo stom om akkoord te gaan met de strop waar ze later aan opgeknoopt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als er een adequate politie controle komt en je mag je rijbewijs voor zes maand inleveren als je een filmpje zit te kijken of een boekje zit te lezen moet je eens kijken hoe snel het afgelopen is met die onzin en daar schuilt het hele probleem en nergens anders ook niet als je Shompie heet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het al voor me.

Een boterham eten tijdens het rijden, en dan de zak krijgen omdat je zogenaamd onverantwoord bezig bent tijdens het rijden.

Immers, wettelijk gezien mag je geen andere bezigheden hebben tijdens het besturen van een motorvoertuig.

Een ideaal hulpmiddel voor werkgevers om van personeel af te komen.

Zo een camera kan nog veel meer Nederlandse werkgelegenheid kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er een adequate politie controle komt en je mag je rijbewijs voor zes maand inleveren als je een filmpje zit te kijken of een boekje zit te lezen moet je eens kijken hoe snel het afgelopen is met die onzin en daar schuilt het hele probleem en nergens anders ook niet als je Shompie heet.

 

 

Is dat nou weer nodig?

 

We hebben allemaal de grootste praatjes en voelen ons de beste. Maar dat er gewoon mensen kapot gereden worden door een paar kneuzen die niet achter het stuur thuis horen doet ons helemaal niets.

 

Het is niet voor niets dat ze met dit voorstel komen. Maar ook voor jou geld dat niet he.

 

Je bent trouwens een triest mannetje dat je in een normale discussie gelijk persoonlijk word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het al voor me.

Een boterham eten tijdens het rijden, en dan de zak krijgen omdat je zogenaamd onverantwoord bezig bent tijdens het rijden.

Immers, wettelijk gezien mag je geen andere bezigheden hebben tijdens het besturen van een motorvoertuig.

Een ideaal hulpmiddel voor werkgevers om van personeel af te komen.

Zo een camera kan nog veel meer Nederlandse werkgelegenheid kosten.

 

 

Routier, dit gaat niet om een boterham.

 

Dit gaat om mensen die met hele andere dingen bezig zijn. Die met de cruisse control op 90 zonder te remmen ergens achterop duiken. Waar ben je bang voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft niet hoor. Wat mij betreft mogen werkgevers gewoon de beelden bekijken elke dag als men vermoed dat een werknemer iets doet wat de werkgever schade kan opleveren.

 

Let wel, iedereen heeft het hier wel over zijn/haar privacy. Niemand heeft het over het bedrijf dat het mogelijk maakt dat men met hun spullen onderweg is, en daarmee schades kunnen maken die voor sommige bedrijven het einde van het bedrijf kan betekenen. Voorbeeld, een ongeval waarbij de chauffeur schuldig wordt bevonden en meerdere slachtoffers invalide raken is het einde voor een klein transportbedrijf. De verzekering keert wel uit, maar boven een bepaald bedrag moet de ondernemer terugbetalen. Dat heeft al menig bedrijf de das omgedaan.

 

"Niemand heeft het over het bedrijf dat het mogelijk maakt dat men met hun spullen onderweg is, en daarmee schades kunnen maken die voor sommige bedrijven het einde van het bedrijf kan betekenen." <<--  Dat kan ook alleen maar uit de mouw van een werkgever geschud worden...

 

Zonder die chauffeur heeft die werkgever / dat bedrijf geen brood op zijn / haar bord. Misschien dat dat ook eens een gedachte waard is? En net zoals er bedrijven schade kunnen ondervinden van slechte chauffeurs, is dat andersom ook niet bepaald zelden het geval.

Krijgt een chauffeur ook inzage in wat een werkgever doet, omdat die iets kan doen wat de werknemer schade kan berokkenen? Of is dit nu ineens een belachelijke, overdreven gedachte?

 

P.S. Heb je dat ene nieuwsbericht nog teruggevonden? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

IK ben helaas of gelukkig te oud geworden om die fabeltjes te geloven Shompie elke keer dat men met een controle apparaat komt draait het uiteindelijk op het zelfde verhaal neer en dat weet jij net zo goed als ik. Trouwens de doden en hun achtergebleven naasten zullen ongelooflijk blij zijn dat er een filmpje is van de bestuurder denk je ook niet of was het je liever geweest dat de politie die malloot van de weg gehaald had zodat het niet gebeurde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er van overtuigd dat er ook een preventieve werking vanuit gaat.

Kojk maar naar de dichitale tacho.... Nu laat je het wel uit je kop om over je uren te gaan. Of deed jij dat vroeger ook al niet?

Nou ik wel. En nu kijk ik wel 2 keer uit. Ik snap de ophef niet helemaal, net of we allemaal van alles te verbergen hebben wat uiteraard niet zo is ;-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden