[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vakbonden tegen proef TVM met filmen van chauffeurs


Henry Neycensas

Recommended Posts

Als ik de verhalen mag geloven, wordt er toch bij diverse bedrijven met twee digikaarten gereden...

Dus dat de overstap van tachograafschijven naar de digitach alle fraude uit de wereld heeft geholpen, lijkt me helaas verre van waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Je hebt wel gelijk hoor Rob. Uiteraard begint het bij het zelf bewust zijn van de chauffeur zelf.

Maar blijkbaar lukt dat niet echt.

Dan is het tijd voor "wie niet horen wilt, die moet maar voelen". En juist bij beide gaat het fout.......

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wie draait hier nou de boel om Rob Niat?? Heb ik ergens geschreven dat de politie niet moet controleren zodat wij netjes met onze voeten op het dashbord kunnen zitten whatts appen en zo??????? Er is in Nederland een wetgeving en een politie om de naleving daarvan te controleren en daar is nergens sprake van een verzekeringmaatschappij die deze taken over dient te nemen. Los daarvan staan hier complete boekwerken over het rijtijden besluit die niet deugt de tachograaf die geen stuiver waard is en de boetes absurd voor overtredingen. Dan komt TVN met een voorstel en staan we te juichen, kan je het nog hypokrieter bedenken, ik niet in ieder geval. Los daarvan mogen ze van mij al die wegpiraten van de weg afhalen en een tijdje transport met een bakfiets laten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

. Los daarvan mogen ze  al die wegpiraten van de weg afhalen en een tijdje transport met een bakfiets laten doen.

Dan zal het wel druk worden op de Nederlansche snelwegen

post-7395-0-16419600-1455541456.jpg Bakfiets voor het B rijbewijs

post-7395-0-02500900-1455541538.jpg Taxi bakfiets

post-7395-0-54810800-1455541584_thumb.jp C rijbewijs

en niet te vergeten voor afvoer van slachtoffers (na ongelukjes)op snelweg

post-7395-0-97428900-1455541693.jpg     :cool:  :cool:   :cool:   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

..... Wel is er een systeem dat je oogbewegingen in de gaten houdt. Deze systemen bestaan al wat langer.  Die waarschuwen je als je ogen dicht dreigen te vallen......

 

Nu dragen we wel eens een zonnebril......

 

Rob schreef: "Neem je eigen verantwoording. Maar wentel die verantwoordelijkheid niet af op een ander. Dat is de grootste kolder."....

En daar heb je gelijk in.

Maar dit geldt ook voor al die "handige" systemen die tegenwoordig in de wagen gebouwd worden.

Zo heb je dat "op je eigen weghelft rijden, EIKEL!" systeem. 

Leuk bedacht maar hier onwerkbaar. Vanwege de smalle wegen continue gepiep omdat we te dicht of zelfs over een witte streep rijden....

Dat automatisch remmen indien te dicht op de voorligger, leuk maar hoe zat dat ook al weer met "neem je eigen verantwoording"?

Het enige systeem wat m.i. redelijk "helpt" is ABS.

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Dokus.

Het is puur en alleen maar de bedoeling de bal bij een ander te leggen.

En als men met zulk "bewijslast" komt, en de werkgever hiervoor moet opdraaien, dan laten zich de gevolgen van zelfs kleine fouten al raden.

Gisteren ook vernomen dat een chauffeur zijn contract niet verlengd wordt, omdat hij 1 (!) keer schade heeft gereden.

Zulke dingen zullen mede dankzij TVM, straks nog veel meer voorkomen.

bewerkt door routier
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dan moet je ook zo tegen Code 95 aankijken

Al die cursusjes ter vakbekwaam zijn , kunnen in geval van dan ook tegen je gebruikt worden , je bent toch op cursus geweest !

maar of dat ook gebruikt wordt ? tegen jou indien er iets een keer gebeurd 

 

Ik vind het hele verhaal hier : Beren zien die er niet zijn

TVM is geen rechter ! , en als je teveel schades maakt vertellen ze jouw werkgever wel dat jij niet meer verzekerd bent bij hun

Kan het best begrijpen dat hun het ook willen analyseren , zij willen ook verdienen aan jou en niet te veel sponsoren 

 

Bij ondervinding meegemaakt dat er een periode was waar een beetje te veel ongelukken bij ons waren

dat de mannen in kwestie dus wel gescreend werden

En ook dat we nieuwe groenekaart kregen om dat we er uit geflikert waren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De zwartkijkers zijn wakker  :ok:

 

Wat een onzin.

Straks wordt er dus ook niet meer uitgekeerd wanneer er in je huis wordt ingebroken en je bent niet thuis?  :stom:

 

Ik denk dat TVM ook niet uitbetaalt als je schade rijdt terwijl je niet in je auto aanwezig bent... :rolleyes:  :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het sowieso een vreemde vergelijking.

Maar slaap rustig verder Lientje.

Al het goede komt van de Heer.

Niet van die ene werkgever die met bewijs van het kleinste foutje, van zijn personeel af probeert te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De werkgever wil in deze tijd niet van zijn personeel af.

Niet van de goede in ieder geval dus ik snap niet waar we allemaal zo bang voor zijn.

 

NIet voor de werkgever, maar voor de verzekeraar. En wat Dokus zegt vind ik wel hout snijden. Die lui doen er alles aan om maar niet uit te hoeven keren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De reden is iig niet de verkeersveiligheid.

Het gaat TVM alleen maar om minder uit te hoeven keren. Wanneer er op het filmpje ook maar iets te vinden is waardoor ze kunnen zeggen: "De chauffeur was niet optimaal met zijn werk bezig." zullen ze het volledige schadebedrag op de chauffeur gaan verhalen.

Wanneer je bijvoorbeeld net in je linkerspiegel keek op het moment dat rechts wat raakt zullen ze direct met hun "bewijs" op de proppen komen dat de chauffeur erg fout bezig was, want hij zat naar links te kijken terwijl het risico rechts zat.

 

Ik vind dit zwaar overtrokken.

De chauffeur hoort met zijn werk bezig te zijn en niet met zijn mobiel of andere dingen die sterk afleiden. 

Als er twijfel is dan is een dashcam naar mijn idee een hele goede oplossing. Ja misschien wel met iris scan zoals Rob het uitlegt hier.

Er gebeurt te vaak een ongeluk waar een chauffeur onwel werd. Vaak wordt de schuld geven aan oververmoeid en werkdruk.

Is dat ook zo?  Als dat zo is zal de werkgever/ planner eerder de klos zijn denk je niet?

Een voorbeeld;

Een pijlen wagen staat niet opeens op een snelweg. Dan ben je al een tijdje niet met rijden bezig als je die niet ziet.

Laat ze dat dan maar uitzoeken hoe het komt dat de pijlen en kruizen voor de pijlenwagen niet zijn opgemerkt.

 

Wanneer er een zwaar ongeluk gebeurd waarbij de chauffeur met andere dingen bezig is geweest die sterk afleiden met waar hij mee bezig hoort te zijn, dan zou ik zeggen

confronteer hem/haar er maar mee waar hij/zij mee bezig was. Dit geld ook voor idioot weggedrag. Beelden zeggen meer dan woorden.

De chauffeur moet wel beseffen met wat voor voertuig hij rijdt op de als maar drukkere weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NIet voor de werkgever, maar voor de verzekeraar. En wat Dokus zegt vind ik wel hout snijden. Die lui doen er alles aan om maar niet uit te hoeven keren.

Als je niets te verbergen heb snap ik het probleem niet. Als je gewoon doet waarvoor je betaald word is er toch niets aan de hand.

Bij mij mogen ze er een camera inzetten hoor. Geen probleem!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een correcte constatering.

Camera toezicht zorgt er niet voor dat het automatisch leid tot verkeersveiligheid.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vindt dit veel kwalijker 

attachicon.gif1.JPG

 

Wat is, in het algemeen, een chauffeur aanspreken op zijn rijgedrag nu kwalijk aan?

 

Als de feedback op een goede manier gebeurd, kan het positief uitpakken, denk ik.

 

Edit:

Bij Stobart wordt dit permanent gedaan.. alleen onder het mom van 'communicatie' ;)

http://www.transport-online.nl/site/68768/zes-scanias-voor-stobart-automotive-belgium/

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden