[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vakbonden tegen proef TVM met filmen van chauffeurs


Henry Neycensas

Recommended Posts

  • Forumlid

Nog een laatste keer Rob Niat je leest in mijn verhaal wat je wil lezen en trekt daar een conclusie uit welke totaal niet de strekking van mijn betoog is, maar jij je zin hoor heb ik helemaal geen probleem mee. Wat betreft dat het de eigen verantwoording is met wat je doet onder je werk, daar heb je gewoon gelijk in. Toch blijf ik bij mijn mening dat een verzekeringsmaatschappij een commercieel belang heeft en als zij de wet op privisie aangepast willen zien stappen ze maar naar de rechter om daar een oordeel over te vellen. Ook het verhaal van als je niets te verbergen hebt gaat volgens mij niet op, je kan net zo goed stellen als je niets te verbergen hebt hoef je ook niet gecontroleerd te worden op een dergelijke manier en nee ik behoor niet tot de super drivers van dit forum en ben maar gewoon, wel 53 jaar ongeval vrij onderweg dat dan weer wel, al kan ik morgen ook aan de beurt zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Als je niets te verbergen heb snap ik het probleem niet. Als je gewoon doet waarvoor je betaald word is er toch niets aan de hand.

Bij mij mogen ze er een camera inzetten hoor. Geen probleem!!

Kun jij makkelijk zeggen......

A,  je hebt toch geen vaste auto

B,  je hebt ook geen vaste werkgever....

 

Dus makkelijk praten. Immers jij zit net als de meeste hier ook met je telefoon te spelen de hele dag door.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je niets te verbergen heb snap ik het probleem niet. Als je gewoon doet waarvoor je betaald word is er toch niets aan de hand.

Bij mij mogen ze er een camera inzetten hoor. Geen probleem!!

 

Ik lul altijd in mezelf en ik zit regelmatig ongegeneerd in mijn neus te baggeren. Dat hoeft niet op tape.

 

En als ze het dan doen, dan wil ik ook gelijk vijf camera's. Niet alleen een camera op mijn smoel maar ook camera's die rondom de hele auto filmen. Dan kan TVM aantonen dat bijvoorbeeld niet de chauffeur maar een ander de veroorzaker was. Dan is het verkeersonderzoek sneller afgerond en de weg dus ook eerder weer vrij.

bewerkt door RealZeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik lul altijd in mezelf en ik zit regelmatig ongegeneerd in mijn neus te baggeren. .

 

 

En het zit te consumeren met je ongewassen handjes

Maar er staat toch helemaal niet dat die camera op jouw knappe (nou ja) smoelwerk gericht staat

En dan nog plakkie het lenssie tog gewoon af of je legt er een krant over , wat een probleem zeg !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun jij makkelijk zeggen......

A,  je hebt toch geen vaste auto

B,  je hebt ook geen vaste werkgever....

 

Dus makkelijk praten. Immers jij zit net als de meeste hier ook met je telefoon te spelen de hele dag door.....

 

 

Cor, je moet eens van de granny smith afblijven.

 

Ik pak mijn telefoon wel eens ja. Maar ze mogen mij de hele dag door filmen hoor, bij welk bedrijf of op welke auto ik ook rijd. Dan zal ik mischien een paar keer per dag meer de parking op gaan om iets te lezen of te bellen. Maar daar is het uiteindelijk ook voor bedoeld he, preventief Cor.

 

Als je niets te verbergen heb of je bent bereid je gedrag te veranderen is er in principe niets op tegen dat er een camera filmt wat er om je heen gebeurd of met een scanner. Maar blijkbaar zijn er mensen die de hele dag andere dingen doen onder het rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb ook niets te verbergen maar..... Heb toch geen behoefte aan cameratoezicht.

En waarom in vrachtwagens.... Waarom niet in ieder voertuig wat de weg op gaat?

Ooit eens van gelijke monniken gelijke kappen gehoord?

Natuurlijk heeft een ongeval met een vrachtauto meer impact. Maar net als wat ik eerder vermeldde: de chauffeur mort zich aan allerlei regeltjes houden cursusjes volgen ed en de andere weggebruikers mogen maar wat aanrotzooien.

Je zou je zo langzamerhand gediscrimineerd gaan voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wedden dat jij ook wel iets te verbergen hebt? Pincode, banksaldo, hoe vaak heb je seks en is je vrouw dan tevreden :p ..... Flauwekul natuurlijk en ik hoef d'r geen antwoorden op maar ik bedoel ermee te zeggen dat privacy best veelomvattend is. Natuurlijk wil je geen camera in je snufferd en wie wel gecontroleerd wil worden -of er niets op tegen heeft- kan zich bij TVM aanmelden om mee te doen met hun proef.

Krijgt diegene misschien ook nog wel een leuek sleutelhanger voor de moeite ofzo? ;)

 

Shompie meldde in dit draadje dat hij 8 van de 10 chauffeurs met een telefoon ziet spelen. Zó veel zie ik er niet, maar je ziet het best veel en ook ik maak me er wel eens schuldig aan. Bij personenauto's en bestelbussen zie ik het nog veel vaker en hoewel deze natuurlijk minder impact hebben als een zwaarbeladen vrachtwagen: als een auto of bestelbus je platrijdt, ben je óók plat...

Van de ene kant kan ik begrijpen dat er maatregelen bij vrachtwagens genomen zijn en worden, van de andere kant snap ik dan weer niet dat er geen vergelijkbare maatregelen voor andere voertuigen genoemen worden. Neem een snelheidsbegrenzer, daarmee zou ook een deel van de ongevallen met personenauto's verleden tijd kunnen zijn. 't Is maar een idee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een transportbedrijf uit de provincie Utrecht stopt zijn chauffeurs constant te filmen tijdens het rijden.

Dat is een te grote inbreuk op hun privacy, oordeelde de Autoriteit Persoonsgegevens (AP, voorheen het CBP) dinsdag.

Het bedrijf, De Rooy Transport uit 't Goy, gebruikte de camerabeelden om chauffeurs aan te spreken op hun rijgedrag. Video's van de chauffeurs werden automatisch opgeslagen bij plotselinge bewegingen met de vrachtwagen.

Volgens de AP is het echter "niet proportioneel" om chauffeurs constant te filmen. De inbreuk op hun persoonlijke levenssfeer was zo groot dat de wet werd gebroken, aldus de waakhond.

Bron en rest van het verhaal: http://www.nu.nl/tech/4215536/transportbedrijf-mag-eigen-vrachtwagenchauffeurs-niet-constant-filmen.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Speciale apparatuur in vrachtwagens moet de veiligheid op de weg gaan vergroten. Transportverzekeraar TVM begint een proef met 500 vrachtwagens van dertig verschillende transportbedrijven om het aantal dodelijke verkeersslachtoffers te verminderen. 

De 500 vrachtwagens krijgen een zwarte doos ingebouwd die g-krachten, snel accelereren en overhellen van de vrachtwagen meet. De helft van de vrachtwagens wordt ook uitgerust met een dashcam die gericht is op de verkeerssituatie en een eyescan die de irisbewegingen van de vrachtwagenchauffeur volgt. In de cabine gaat een signaal af als de ogen van de chauffeur langer dan drie seconden niet op de weg zijn gericht.

"Als zich een situatie voordoet, bijvoorbeeld hard remmen of een stuurbeweging, worden de tien seconden ervoor en de tien seconden erna door die systemen vastgelegd," zegt Paul Haverkamp, directeur transport bij TVM. Die informatie wordt dan gebruikt voor de analyse van de situatie. 

Bijna-ongelukken

"Het gaat ons vooral ook om de bijna-ongelukken. Bij ongelukken vindt altijd onderzoek plaats, maar in de gevallen dat het net goed ging wil je ook weten wat er precies aan de hand was. Die informatie kun je gebruiken om de veiligheid te vergroten."

Volgens gegevens van het SWOV, de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid, vallen jaarlijks gemiddeld 35 doden bij ongevallen waarbij vrachtwagens zijn betrokken. TVM wil dat aantal over vier jaar hebben teruggebracht naar nul. De pilot begint half maart.

 

Bron: NOS

bewerkt door lientje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het mooie is

 

Voor twee a drie jaar terug Was het voor veel chauffeurs nog niet te begrijpen En dat een vrachtwagen zonder een chauffeur de weg op kon Nu staat het voor de deur Ze zeggen nu ook om ongelukken te voor komen Moet er een beetje om

 

Lachen Het is alleen maar om de chauffeur op een dwaal spoor te zetten Je moet het zo zien dit zijn d eerste stappen om een vrachtwagen zonder chauffeur verder te laten gaan

 

Als er nu al luxe auto's zonder bestuurder tussen het verkeer hier in Nederland rijden Het is allemaal nog proef Het staat allemaal voor de deur

 

Vrachtauto's zijn ook volop aan het proefdraaien De atme chauffeur gaat verleden tijd worden Hij gaat heel andere taken krijgen Want de computer gaat heel veel over nemen Want dat ding wordt slimmer als een mens

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Speciale apparatuur in vrachtwagens moet de veiligheid op de weg gaan vergroten. Transportverzekeraar TVM begint een proef met 500 vrachtwagens van dertig verschillende transportbedrijven om het aantal dodelijke verkeersslachtoffers te verminderen. 

De 500 vrachtwagens krijgen een zwarte doos ingebouwd die g-krachten, snel accelereren en overhellen van de vrachtwagen meet. De helft van de vrachtwagens wordt ook uitgerust met een dashcam die gericht is op de verkeerssituatie en een eyescan die de irisbewegingen van de vrachtwagenchauffeur volgt. In de cabine gaat een signaal af als de ogen van de chauffeur langer dan drie seconden niet op de weg zijn gericht.

"Als zich een situatie voordoet, bijvoorbeeld hard remmen of een stuurbeweging, worden de tien seconden ervoor en de tien seconden erna door die systemen vastgelegd," zegt Paul Haverkamp, directeur transport bij TVM. Die informatie wordt dan gebruikt voor de analyse van de situatie. 

Bijna-ongelukken

"Het gaat ons vooral ook om de bijna-ongelukken. Bij ongelukken vindt altijd onderzoek plaats, maar in de gevallen dat het net goed ging wil je ook weten wat er precies aan de hand was. Die informatie kun je gebruiken om de veiligheid te vergroten."

Volgens gegevens van het SWOV, de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid, vallen jaarlijks gemiddeld 35 doden bij ongevallen waarbij vrachtwagens zijn betrokken. TVM wil dat aantal over vier jaar hebben teruggebracht naar nul. De pilot begint half maart.

 

Bron: NOS

 

 

Kortom, geen echte camera op je smoel en ze kunnen gelijk zien hoevaak je in de ankers moet voor medeweggebruikers die vinden dat je best met 60 in kunt voegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Yep, zoals de tekst van Lientje het brengt, ben ik absoluut VOOR.

Helaas zijn wij niet bij TVM verzekerd, maar ik zou zeker hieraan mee willen werken.

Al denk ik dat het te hoog gegrepen is om het aantal doden naar nul te brengen.........

Om eerlijk te zijn juich ik alles toe wat de verkeersveiligheid ten goede komt.

En nee, ik ben (mits het gebeurd zoals Lientje al schreef) zeker niet bang voor mijn privecy. Ze weten immers toch al alles van mij

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ik durf geen foto te plaatsen hier op het forum van de poes van mijn vrouw. Ben veel te bang voor een ban voor het leven...... :LOL:

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die poes (van de vrouw) kan allang elektronisch gestimuleerd worden.. misschien is het daar al fout gegaan met betrekking tot de robotisering?

 

Enfin, vraag mij wel af wat de eyscan zal doen als je, als chauffeur, in een stilstaande file eens even niet op de weg kijkt.. maar opzij naar de stoep waar een lekker moppie loopt..

Gaat ie dan ook piepen?

 

Lekker dan, in de zomer, als het raam open staat.. in plaats van fluiten..piepen.. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die poes (van de vrouw) kan allang elektronisch gestimuleerd worden.. misschien is het daar al fout gegaan met betrekking tot de robotisering?

Enfin, vraag mij wel af wat de eyscan zal doen als je, als chauffeur, in een stilstaande file eens even niet op de weg kijkt.. maar opzij naar de stoep waar een lekker moppie loopt..

Gaat ie dan ook piepen?

Lekker dan, in de zomer, als het raam open staat.. in plaats van fluiten..piepen..

als je stilstaat doet die eyescan niks. als je stapvoets wat schoons in ogenschouw wilt nemen vindt ie het niet goed.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben blij dat we Huub hebben, het is me nu helemaal duidelijk :ja:

je kan r om lachen ger. dat zullen de koetsiers van de postkoets ook gedaan hebben bij t idee van een wagen zonder paarden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar blijft die tacho met vingerafdrukscan etc.

oei daar had ik nog nooit over nagedacht brrrr.... stilzwijgen dat idee aub! zijn we toch weer terug bij de camera ongein. Ik heb t er niet op hoor, dat we steeds meer t idee hebben dat controle en toezicht al voordat er iets mis is nodig is om de wereld fatsoenlijk te laten draaien. Ik hou wel van de "vage ruimte"; das vaak precies de plek waar de leukste dingen gebeuren, de beste ideeen vandaan komen, de mooiste spullen worden gefabriekt. Of je je gewoon op je gemak kan voelen.... ik reken mn cabine daar graag bij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden