[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vraag over stuiterende Daf FT XF105 410 automaat uit 2011


Heavy

Recommended Posts

  • Forumlid

Als springer rij ik af en toe op een trekker, een FT XF105 410 automaat uit 2011.

 

Probleem met deze trekker is dat hij in zijn achteruit (normaal R en de R schildpad) stuitert als een malle. Los valt het mee al is de gas reactie erg traag. Na gas geven duurt het +/- 3 seconden voordat er wat gebeurt. Bij een geladen oplegger er achter is het feest, zodra je gas geeft begint de trekker met wielspin wat over gaat in een wild gestuiter ongeacht de hoeveelheid gas die je geeft. Erg fijn als je tegenover je collega's aan het rangeren bent wat niet lukt omdat de achterkant van de trekker alle kanten op gaat.

 

Nou is de trekker al naar de garage geweest maar die komen niet verder dan wat zachtere banden op de aangedreven as. 

Km stand is over de miljoen en hij staat op de nominatie om er uit te gaan maar dat duurt nog een paar maanden.

 

Iemand enig idee?

 

Groeten Heavy.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Als springer rij ik af en toe op een trekker, een FT XF105 410 automaat uit 2011.

Tsja, als SPRINGER......... heb je de juiste wagen :D

 

 en hij staat op de nominatie om er uit te gaan maar dat duurt nog een paar maanden.

 

Iemand enig idee?

 

Groeten Heavy.

 

Ideeen genoeg, maar denk dat je nog gewoon ff moet door huppelen LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Waarschijnlijk is de magneet(schakelaar) die de koppeling uit elkaar houdt overleden.

De symptomen komen me bekend voor: gas geven met de grote teen en op de achterwielen wegrijden bij wijze van spreken  :D

 

Bij meneer Benz kostte zo'n ding destijds 1200 euro (*in het doosje*), dus waarschijnlijk gaat dat niet meer gemaakt worden :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vaak komt het stuiteren doordat de chauffeursstoel te hoog staat afgesteld.

Wanneer de auto gaat bewegen gaat dan de rechtervoet mee op en neer, en daarmee het gaspedaal, wat het stuiteren tot gevolg heeft.

Ik werd voor gek verklaard toen ik deze oplossing voor het stuiteren aan collega's voorstelde, maar bij velen bleek het wel te werken.

 

Hum, ga ik zeker eens naar kijken. Goede tip  :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Heeft even geduurt maar het antwoord is dat het een probleem wat in de wagen zit. De garage kan het verhelpen mits er een flinke buidel goudstukken op de bali wordt gezet. Iets met koppelingsplaten in combi met de besturing van deze. Trekker staat nu in de reserve hoek en wordt alleen ingezet als het niet anders kan.

Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden