Spring naar bijdragen
Gast routier

Zware vrachtwagens vastgelopen op twee meter brede weg

Recommended Posts

AMERSFOORT – Eerder vanmiddag is een vrachtwagen met aanhanger van de weg geraakt nadat deze moest uitwijken

Lees ik nou spaans.... of had dit ook gewoon een Nederlander kunnen overkomen in Nederland?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

IK heb uit betrouwbare bron dat deze chauffeur met gevaar voor eigen leven een ramp kon voorkomen. Er kwam hem een vrachtwagen slingerend tegemoet en door de berm in te rijden kon hij hem net ontwijken zodat er geen gewonden vielen.

Onderzocht word of de bestuurder van de slingerende vrachtwagen onder invloed was van canabis LOL

uiteraard is dit caberet !!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Lees ik nou spaans.... of had dit ook gewoon een Nederlander kunnen overkomen in Nederland?

Er staat inderdaad dat hij moest uitwijken, maar als je kijkt hoe de truck en aanhanger ten opzichte van elkaar staan (ca 45 graden), dan vermoed ik dat hij daar heeft willen draaien...

Zal deze man nu ook weten hoe zacht de bermen zijn in Nederland.

http://www.transport-online.nl/site/68692/ravage-na-kantelen-cementwagen-foto//

"Chauffeur gewond overgebracht naar het ziekenhuis"  Da's lachen...

Kijk eens, dat routier plaatjes van weet-ik-waar wegtrekt om "aan te tonen" dat MOE-landers fouten maken, kun en mag je triest vinden. Maar dat je dan exact hetzelfde gaat doen vind ik triest voor iemand, die zichzelf als goed chauffeur aanprijst.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

IK heb uit betrouwbare bron dat deze chauffeur met gevaar voor eigen leven een ramp kon voorkomen. Er kwam hem een vrachtwagen slingerend tegemoet en door de berm in te rijden kon hij hem net ontwijken zodat er geen gewonden vielen.

Onderzocht word of de bestuurder van de slingerende vrachtwagen onder invloed was van canabis LOL

uiteraard is dit caberet !!!

Tjonge, het zou stille willy toch niet zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er staat inderdaad dat hij moest uitwijken, maar als je kijkt hoe de truck en aanhanger ten opzichte van elkaar staan (ca 45 graden), dan vermoed ik dat hij daar heeft willen draaien...

Daar moet ik toch ff iets over zeggen. Zo gauw jouw voorband tegen het asfalt oploopt en daardoor wordt tegengehouden blijft de aanhanger/oplegger doorduwen. En zoals je ziet loopt het af dat samen met het doorduwen van de aanhanger/oplegger is niets tegen bestand. 

En, ik trek verklaringen van mensen die het hebben zien gebeuren ( zoals in de krant staat ) niet snel in twijfel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Waarom staat die voorband dan hier zo'n stuk van het asfalt af en is de voorband niet (en zeker niet diep) in de berm gezakt zodat het asfalt een grote hindernis gaat opleveren (zie de derde foto, deze stond er vanochtend nog niet bij?). Ik beweer absoluut niet dat wat jij schrijft niet kan gebeuren, maar in dit geval geloof ik niet dat dat gebeurt is.

Overigens staat er in het krantenbericht niet dat mensen het hebben zien gebeuren, enkel "Eerder vanmiddag is een vrachtwagen met aanhanger van de weg geraakt nadat deze moest uitwijken."

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast transploft

Tja, van de foto's afgaande kon je wel eens gelijk hebben Bart. En een foto liegt nu eenmaal minder dan een journalist  :zegtniets:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom staat die voorband dan hier zo'n stuk van het asfalt af en is de voorband niet (en zeker niet diep) in de berm gezakt zodat het asfalt een grote hindernis gaat opleveren (zie de derde foto, deze stond er vanochtend nog niet bij?). Ik beweer absoluut niet dat wat jij schrijft niet kan gebeuren, maar in dit geval geloof ik niet dat dat gebeurt is.

Overigens staat er in het krantenbericht niet dat mensen het hebben zien gebeuren, enkel "Eerder vanmiddag is een vrachtwagen met aanhanger van de weg geraakt nadat deze moest uitwijken."

ik heb m gisteren zelf zien staan, onder zijn aanhanger zit een

oud parkeerplaatsje ik denk dat ie daar stil heb gestaan en dat ie bij t wegrijden een stuk door de berm

is gegaan had mij ook kunnen gebeuren :ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, van de foto's afgaande kon je wel eens gelijk hebben Bart. En een foto liegt nu eenmaal minder dan een journalist  :zegtniets:

Nu ben ik er niet het peroon naar om aan de hand van een foto te oordelen wat er gebeurd is. Maar ben jij wel eens met een behoorlijke snelheid in de berm gekomen Cor. Als dat zo is weet je hoe je auto reageerd, zeker als dat doormiddel van een bruukse stuurbeweging komt.

Kijk bijvoorbeeld naar die mestauto van gisterochtend, die ging gewoon bijna in de rondte.

Ik denk niet dat wij aan de hand van deze ene foto kunnen zeggen wat er gebeurd is dus ook niet kunnen zeggen of het een domme keer actie was of een heldhaftige uitwijk actie.

Of zuig ik nu weer?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu ben ik er niet het peroon naar om aan de hand van een foto te oordelen wat er gebeurd is. Maar ben jij wel eens met een behoorlijke snelheid in de berm gekomen Cor. Als dat zo is weet je hoe je auto reageerd, zeker als dat doormiddel van een bruukse stuurbeweging komt.

Kijk bijvoorbeeld naar die mestauto van gisterochtend, die ging gewoon bijna in de rondte.

Ik denk niet dat wij aan de hand van deze ene foto kunnen zeggen wat er gebeurd is dus ook niet kunnen zeggen of het een domme keer actie was of een heldhaftige uitwijk actie.

Of zuig ik nu weer?

die mestauto is een collega van mij

hij had m net gelost bij een klant en had er ongv nog 2 ton in (de klant zn tank zat vol)

dat is achterin de oplegger gaan zitten +de pomp en alles ook aan de achterkant

had ie te weinig trekasdruk en door een kleine stuurcorrectie is ie rond gegaan,

een andere collega reed er achter en heeft t zien gebeuren ook dat die luxe auto er opknalde

met daarin een echtpaar van rond de 30 de man kon zelf uitstappen en zijn vrouw was op slag overleden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je richting het asfalt weer stuurt zal de modder ophopen tussen het wiel en het asfalt. Elke zandrijder kan je dat verklaren, de reden om dat dan ook met lage snelheid te doen. 

En als een auto zich vastrijd zie je ook achter het achterwiel een hoop grond/zand liggen, hier zie je alleen grond naast het wiel liggen. Ik zie totzelfs geen rondgegooide grond.

En ik weet dat deze chauffeurs gewoon in slecht daglicht staan, maar op een Nederlander na vorige week heb ik er nog geen over een middenverhoging van ongeveer 30cm heen willen zien rijden met dit type auto's. Ook bij de Rooij niet. 

Maar hier in Nederland rijden Nederlanders zich ook niet vast omdat ze uitwijken voor wat dan ook, niet voor een Ambulance, Brandweer of wat dan ook. Uitwijken is niet alleen omdat iets je tegemoet komt, en als ik dat moet uitleggen dan kan men beter opnieuw het rijbewijs gaan halen.

Ik heb nog even gezocht naar het nieuwsbericht waarin mensen die achter hem reden hetzelfde verklaarden, dat meneer moest uitwijken omdat hij achterop stilstaande voertuigen aanreed. Laaghangende zon, een file ineens als je onder het viaduct vandaan komt..... 

bewerkt door HIT

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begrijp trouwens van een ander forum lid, die zich hier zelden uitlaat, maar zich gruwelijk ergert aan forumkleuter Shompie dat hij er weer op uit is, een topic gesloten te krijgen.

Iets wat de admins met alle liefde blijven doen.

Net zolang totdat grote surf het omdoopt tot Shompie-forum.

Even brilletje aanschaffen kan ook zeer verhelderend werken. Jij bent op veel fronten geen haar beter. Er wordt sterk aan gedacht om beiden misschien maar eens een tijdje non-actief te zetten.. (en misschien nog wel een paar extra die er ook wel iets van kunnen).

Misschien kan het ook komen omdat jijzelf er ook aandeel in hebt.

Geen kans voorbij laat gaan om andere nationaliteiten in de zeik te zetten?

En ja, je hebt gelijk. Dit is het MOElanders forumdeel, al vind ik het eigenlijk discriminerend om die mensen zo te noemen. 

En ik blijk niet de enige te zijn die het opvalt... moelander forumdeel kun je natuurlijk ook met korrel zout nemen, men hoeft/moet zich niet altijd maar direct aan wat benamingen te storen.

Ik vraag mijzelf af hoeveel topics zijn gesloten sinds 4-1-2011 door toedoen van "S......" En hoe weinig waarmee hij geen boemoeienis heeft gehad

Een heel snelle berekening zegt me dat het iets van 1 op 4 a 5 is, maar is dat meerwaarde om te weten ? als iemand zeer actief is, is de kans ook stukken groter dat er meerdere topics zijn gesloten waaraan men deelnam als dat men maar 2 berichten plaatst.. Waarschijnlijk (niet op waarheid berust) zijn dat bijna net zoveel topics als waar jij in hebt gereageerd. Zijn daar dan dezelfde conclusies aan te verbinden ?

Weet jij hoeveel respectabele leden dat gezuig al gekost heeft?

Was het vroeger niet iets gezelliger?

Ik blijf mij verbazen dat het allemaal toegelaten wordt.

Kregen wij vroeger niet het verwijt dat er veel te veel werd ingegrepen ? kregen wij vroeger niet het verwijt dat wij altijd dezelfden de hand boven het hoofd hielden ? .. Nu zijn wij zeker in punt 1 wat losser geworden en dan is het ineens ook weer allemaal verkeerd.

Als men zich al ergert aan iemand waarom dan wel reageren op wat die persoon meld ? dat geld voor meerdere personen zowel voor als tegenstanders van jouw mening.

Het grappige is dat wij dat verwijt ook krijgen van personen die jouw mening totaal niet zijn toegedaan, wij laten jou teveel gaan.. Dus ja, het schijnt toch beide kanten op te werken en de laatste weken doen de admins hun uiterste best om niemand een tijdje op non-actief te zetten, maar dat heeft de langste tijd geduurd als het aan mij ligt.

--== Freddy ==--

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

Dank voor je reactie Freddy.

Jij weet dat ik al een paar dagen meeloop hier.

Jij weet als grote smurf heel goed wat er hier allemaal gebeurt (is).

Jij en ik weten heel goed dat het vroeger doorgaan veel gezelliger was.

Ik weet echter ook dat bepaalde respectabele leden hier niet voor niets vertrokken zijn.

Zomaar wat namen: Jan Putter, Herman en Freddie.

En ik weet er nog een paar die op het punt staan om te vertrekken.

En dat allemaal om één persoon.

Ik ben niet de enige waarmee bewust de confrontatie wordt opgezocht.

Zelfs nu hij al een tijd op mijn negeerstand staat, blijft hij de confrontatie aangaan.

Moet ik dat normaal gedrag vinden?

Niet iedereen zal het met al met al mijn berichten eens zijn.

Dat is hun goed recht.

Zoveel mensen, zoveel wensen (en meningen).

Maar ik kan mijn eigen wel aankijken in de spiegel, wetende dat ik hier niet bewust de sfeer kom leegzuigen.

Ik heb sterk het idee dat er hier nog maar een lied gespeeld mag worden.

Jammer, daar gaat het forum straks nog veel meer van naar de ....!

I rest my case.

bewerkt door routier

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Routier, ik wou eerst helemaal niet reageren maar nadat ik jou stukje een paar keer gelezen had reageer ik toch maar.

Kom ik hier bewust de sfeer verzieken?

Het enige wat ik hier doe is mijn mening verkondigen en meningen waar ik het niet mee eens ben bestrijden. Met woorden Routier, en denk daar maar eens over na voordat je jezelf weer zielig vind.

Ik doe dat met woorden.

bewerkt door shompie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Maar hier in Nederland rijden Nederlanders zich ook niet vast omdat ze uitwijken voor wat dan ook, niet voor een Ambulance, Brandweer of wat dan ook. Uitwijken is niet alleen omdat iets je tegemoet komt, en als ik dat moet uitleggen dan kan men beter opnieuw het rijbewijs gaan halen.

Ik heb nog even gezocht naar het nieuwsbericht waarin mensen die achter hem reden hetzelfde verklaarden, dat meneer moest uitwijken omdat hij achterop stilstaande voertuigen aanreed. Laaghangende zon, een file ineens als je onder het viaduct vandaan komt..... 

Ik heb enkel uitgesloten dat het uitwijken voor een tegenligger uitgesloten was, niet dat er niets anders gebeurt kan zijn....   Maar gezocht naar andere nieuwsberichten heb ik ook hoor, maar behalve dat van Amersfoort.nieuws.nl heb i helemaal niets kunnen vinden...

Mocht je een linkje naar dat andere bericht hebben waarin die laagstaande zon vermeld staat, dan ben ik je zeer dankbaar. :ok:

De cabine van die auto staat namelijk in noordelijke richting en dat de zon vanuit het noorden schijnt is namelijk behoorlijk zeldzaam in onze regionen...

Bij het zoeken kwam ik wel dit tegen: https://www.facebook.com/chauffeursnieuws/posts/1676542195961999 . Hier is een reactie van ene Arjan Kleijs die schrijft: "Hij wou daar keren omdat hij de verkeerde afrit had genomen. Heb nog geprobeerd hem te helpen!!"

Zou die chauffeur liegen of is er iets mis met dat nieuwsbericht wat je aanhaalt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb enkel uitgesloten dat het uitwijken voor een tegenligger uitgesloten was, niet dat er niets anders gebeurt kan zijn....   Maar gezocht naar andere nieuwsberichten heb ik ook hoor, maar behalve dat van Amersfoort.nieuws.nl heb i helemaal niets kunnen vinden...

Mocht je een linkje naar dat andere bericht hebben waarin die laagstaande zon vermeld staat, dan ben ik je zeer dankbaar. :ok:

De cabine van die auto staat namelijk in noordelijke richting en dat de zon vanuit het noorden schijnt is namelijk behoorlijk zeldzaam in onze regionen...

Bij het zoeken kwam ik wel dit tegen: https://www.facebook.com/chauffeursnieuws/posts/1676542195961999 . Hier is een reactie van ene Arjan Kleijs die schrijft: "Hij wou daar keren omdat hij de verkeerde afrit had genomen. Heb nog geprobeerd hem te helpen!!"

Zou die chauffeur liegen of is er iets mis met dat nieuwsbericht wat je aanhaalt?

Waar jullie al niet de tijd vandaan halen om je hier mee bezig te houden.

Is het geen idee dat alle foto's en filmpjes van de stommiteiten van ons en onze goedkope collega's ergens in een apart topic gestopt worden en dan ook alleen daar geplaatst worden. Dan kunnen degene die daar behoefte aan hebben er naar hartenlust op los reageren en hoeft er niet elke keer een nieuw topic voor geopend worden. Ook worden dan bestaande topics niet meer vervuilt zoals nu nog regelmatig gebeurt. Dat zal zeker naar mijn persoontje een hoop ergernis schelen.

Nu kun je geen topic doorlezen of er staat wel weer een Bulgaar klem bij de mc Donalds of een Roemeen vast op het strand omdat die te beroerd was een stukje te lopen naar de zee....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast routier

Leeuw, hoe vaak schrijven journalisten niet de juiste feiten op, als het om ons vak gaat?

Soms wel begrijpelijk, men kan niet alles van ons vak weten.

De reactie waar jij op verwijst, had ik ook al vernomen.

Ik heb echter geen zin, om "bewijsbare" feiten hier toe te voegen.

Dat heeft doorgaans weinig zin.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Ron, ik heb al diverse keren gemeld dat wat mij betreft niet elke blunder breed uitgemeten hoeft te worden. Maar ik wil soms wel graag het naadje van de kous weten. Dat kun en mag je een nare eigenschap vinden, ik denk dat het voor jou ook wel een beetje opgaat, zij het met andere dingen.

Puur voor de duidelijkheid, ik jaag niet op mensen die blunders uithalen. En als ik bijvoorbeeld zie dat de foto van die Volvo trekker op het strand een jaar oud is, meld ik het óók. Simpelweg omdat ik het oneerlijk vind dat nóg een keer als nieuws te verkopen...

Ik vind het niet leuk dat hier zoveel Oostblokkers rondrijden, maar daar hou ik ze niet persoonlijk verantwoordelijk voor en ik gun ze zeker ook geen ongelukken, pech o.i.d.

In dit geval had ik het gevoel, dat die chauffeur daar gedraaid is. En ik heb echt even naar andere berichten hierover gezocht, maar niets gevonden.

Dat kost helemaal niet veel tijd, dat weet je zelf ook wel. En omdat ik hier met een kleine zat die zich niet zo heel lekker voelt, was ik toch de hele dag thuis.

Noem me vervelend, maar ik krijg het gevoel dat de blunder van deze chauffeur hier uit de wind gehouden wordt met een nieuwsbericht wat niet bestaat.

En dat, mijn beste, zou ik net zo fout vinden als alleen maar blunders van buitenlanders laten zien of er zelfs het hele internet voor af te speuren. Jij niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Noem me vervelend, maar ik krijg het gevoel dat de blunder van deze chauffeur hier uit de wind gehouden wordt met een nieuwsbericht wat niet bestaat.

Ik vind jou niet vervelend hoor, dat zul je mij over jou niet horen zeggen. Het is juist een verademing dat jij er eens dieper op ingaat dan alleen maar het lukraak knippen en plakken wat vaak met dit soort berichten gebeurd.

Maar ik meende oprecht wat ik zei. Dat jij er de tijd voor neemt. Ik zou dat niet doen, ik zou onder normale omstandigheden dat soort onzin ook helemaal niet plaatsen omdat "zoals een ander dat gister zo mooi zei" je zet er de hele beroepsgroep mee in de zeik. Een buitenstaander ziet alleen maar een vrachtwagen inde berm.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites