[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Sollicitatie-ervaringen


Dave_Nooitgedacht

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb 2 keer gesolliciteerd bij v/d Vlist. De eerste keer(in Groot Ammers), hebben zij nooit wat van hun laten horen, de twee maal, in Twente (voorheen Zwaar Transport Twente).

Daarvan kreeg ik van het net geplukte standaard mail terug, dat zij 375 gegadigden hadden, voor de functie, en de keus.... niet op uw gevallen was (dat moet ik geloven)?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

http://www.intermediair.nl/carriere/een-baan-vinden/vinden-en-gevonden-worden/hoe-bedrijven-sollicitanten-misleiden-met-spookvacatures?utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

 

Spookvacatures. Twee jaar geleden beantwoordde toenmalig minister Donner van Sociale Zaken er nog Kamervragen over. Of de minister bekend was met het fenomeen dat bedrijven en uitzendbureaus spookvacatures plaatsen om een lege winkelruit te voorkomen?

 

Weet natuurlijk niet of dat zo is bij vd Vlist. Maar het schijnt meer de norm dan iets aparts te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ik heb 2 keer gesolliciteerd bij v/d Vlist. De eerste keer(in Groot Ammers), hebben zij nooit wat van hun laten horen, de twee maal, in Twente (voorheen Zwaar Transport Twente).

Daarvan kreeg ik van het net geplukte standaard mail terug, dat zij 375 gegadigden hadden, voor de functie, en de keus.... niet op uw gevallen was (dat moet ik geloven)?

Met alle respect..... Maar u bent het toch niet geworden???? Dus hebben ze niets gelogen toch????? Oké spijtig voor u, dat dan weer wel ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat van die 375 gegadigden geloof ik ongetwijfeld.

Dat hoor je wel vaker.

Ik weet zelfs een vacature, waar 10 sollicitaties op af kwamen, nog voordat de vacature officieel werd bekend gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, ik weet dat er veel onzinnige vacatures op het net staan.

Of beter gezegd, het net is goed vervuild. En door onze overheid, worden wij niet gestimuleerd, maar gedwongen, om daar gebruik van te maken,
alsof wij niets beters te doen hebben, met onze kostbare tijd te (ver)vullen.

Het zijn een stelletje grote zakken, daar in Den Haag. Ze weten het allemaal zo goed, maar ze doen geen flikker. Laat zij eens goed presteren, zodat wij als burger, goed gebruik van diensten op het net kunnen maken. Regels aanscherpen, en wanneer de eventuele toekomstige potentiële werkgever daar zich niet aan kan houden, schorsen.

En die Lodewijk Aaschier alleen maar onzinnige dingen roepen en doen, om jonge mensen op te leiden, terwijl er genoeg langs de kant staan, die mogen toekijken,
hoe onze branche kapot wordt gemaakt. Laad die eens geld investeren in oudere werknemers, die helemaal geen toekomst hebben, doordat zij om een bepaalde redenen hun baan zijn kwijtgeraakt, en door een stuk specialisme geen baan kunnen vinden. Nederland is het enige land, waar je het meeste belastinggeld aan mag betalen, maar wat voor de mensen iets doen, ho maar.

Hoeveel grote gerenommeerde Nederlandse bedrijven zijn er wel niet kapot gegaan afgelopen 25 jaar, waarbij vele banen verloren zijn gegaan, terwijl een k*u*t bank, die niet innovatief is, het hand boven het hoofd wordt gehouden, van onze belastingcenten.

Nee, geld uit onze zakken kloppen, daar zijn ze goed in Den Haag. Een grote speeltuin, alleen de schepjes ontbreekt nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja....Asscher...een hoop geblaat weinig wol.

Het enige wat hij wel voor ons gepresenteerd heeft, is 15 miljoen in het nutteloze sector plan stoppen, wat zo naar het uiterst bedenkelijke Soob-fonds is gegaan.

Asscher is ook even vergeten waar de pvda voor hoort te staan.

Maar je moet wat, als je met de VVD moet regeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja....Asscher...een hoop geblaat weinig wol.

Het enige wat hij wel voor ons gepresenteerd heeft, is 15 miljoen in het nutteloze sector plan stoppen, wat zo naar het uiterst bedenkelijke Soob-fonds is gegaan.

Asscher is ook even vergeten waar de pvda voor hoort te staan.

Maar je moet wat, als je met de VVD moet regeren.

Die 15 miljoen is oneerlijk in een bodemloze put verdeeld.

Tja, helaas pis ik naast die pot, zodat ik daarvan niets krijg, en tot heden, alle kosten zelf heb moeten betalen.

Ook hierbij heeft mijn ex. werkgever mij een oor aan genaaid, om te zeggen, dat hij alle kosten voor zijn rekening zou nemen, en uiteindelijk ik voor de kosten moest opdraaien (dat was eind 2012).

Ik moet nog aan mijn code 95 beginnen, dit wordt ook een feest. Deze financiën heb ik gewoonweg niet. ik heb ook een gezin, die ik moet onderhouden, en dat.....

En aangezien je tegenwoordig eerder geld naar je toekomstige werkgever moet brengen, alvorens iets van terug te kunnen verdienen. wordt een nieuwe baan zoeken ook steeds moeilijker, alleer je nergens wordt aangenomen, zonder dat je al iets van je code 95 hebt behaald of niet volledig in je zak hebt. Wanneer je niets eraan hebt  gedaan, dan wordt het echt wel pijnlijk/zeuren. Er is maar een kleine groep, die deze kosten voor hun chauffeurs betalen.

Lang leve de transport-sector. Goed voor mensen, die echt geld te veel hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Dan heb je een wezenlijk probleem Dave. VOOR 1 september moet je wel alle 35 uur voor die code 95 gevolgd hebben.

Heb je dat niet, dan mag je formeel gezien geen grote truck meer beroepsmatig rijden.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mij zijn de financiën, die het mij onmogelijk maken, om mijn code 95 op orde te hebben. Ik heb in 4 jaar tijd, genoeg moeten investeren (om te kunnen blijven rijden), en niets mogen verdienen (te vaak thuis gezeten). Certificaat voor dit, certificaat voor dat, certificaat voor zus, certificaat voor zo, pasje voor dit, pasje voor dat. Nu mag een werkgever maar voor mij gaan investeren. Ergens houd het wel een keer op. Vrachtwagenbestuurder is een vak, maar geen hobby, wat veel werkgevers wel zo zien.

Het is toch niet normaal meer, dat je als chauffeur (werknemer), alle kosten voor je kiezen krijgt, en jouw werkgever daar MISBRUIK van maakt.

Dit bedoel ik dus, dat je geld naar je werkgever MOET brengen, alvorens je 'WAT' MAG verdienen.

En inderdaad, zullen meer chauffeurs zijn, die hun code 95 niet op orde krijgen of brengen, omdat zij, ook de financiën niet hebben (zij hebben ook een gezin en vaste lasten, wat voor gaat, he).

Die hele code 95, is er alleen maar, om een chauffeur, die al bijna geen beleg op zijn boterham heeft, het laatste van zijn geld, ook nog eens uit zijn zakken te troggelen.

Het hele code 95 puntenstelsel, is gewoon geldklopperij, wat geen toegevoegde waarde heeft aan of in het verkeer. Want wanneer dit eenmaal achter de rug is, kan een wilde malloot, weer zijn feestje vieren, zonder dat er daarop een controle is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan heb je een wezenlijk probleem Dave. VOOR 1 september moet je wel alle 35 uur voor die code 95 gevolgd hebben.

Heb je dat niet, dan mag je formeel gezien geen grote truck meer beroepsmatig rijden.......

Ik moet niets, ik mag.

Moeten is dwang, huilen is kinderen gezang.

We zullen wel zien, hoe dit gaat aflopen. Mijn knip is leeg, en ik investeer niets meer. Deze koek is op. Het is genoeg geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Bij mij zijn de financiën, die het mij onmogelijk maken, om mijn code 95 op orde te hebben. Ik heb in 4 jaar tijd, genoeg moeten investeren (om te kunnen blijven rijden), en niets mogen verdienen (te vaak thuis gezeten). Certificaat voor dit, certificaat voor dat, certificaat voor zus, certificaat voor zo, pasje voor dit, pasje voor dat. Nu mag een werkgever maar voor mij gaan investeren. Ergens houd het wel een keer op. Vrachtwagenbestuurder is een vak, maar geen hobby, wat veel werkgevers wel zo zien.

Het is toch niet normaal meer, dat je als chauffeur (werknemer), alle kosten voor je kiezen krijgt, en jouw werkgever daar MISBRUIK van maakt.

Dit bedoel ik dus, dat je geld naar je werkgever MOET brengen, alvorens je 'WAT' MAG verdienen.

En inderdaad, zullen meer chauffeurs zijn, die hun code 95 niet op orde krijgen of brengen, omdat zij, ook de financiën niet hebben (zij hebben ook een gezin en vaste lasten, wat voor gaat, he).

Die hele code 95, is er alleen maar, om een chauffeur, die al bijna geen beleg op zijn boterham heeft, het laatste van zijn geld, ook nog eens uit zijn zakken te troggelen.

Het hele code 95 puntenstelsel, is gewoon geldklopperij, wat geen toegevoegde waarde heeft aan of in het verkeer. Want wanneer dit eenmaal achter de rug is, kan een wilde malloot, weer zijn feestje vieren, zonder dat er daarop een controle is.

of het nu een toegevoegde waarde heeft of niet. Een werkgever mag jou niet (meer) laten rijden vanaf 1 september 2016. Zonde van alles wat je al geïnvesteerd hebt, maar je kan de schuld nou ook weer niet bij de werkgevers leggen.

7 jaar geleden wist je al dat je het dit jaar hebben moest. Je hebt dus 7 jaar de tijd gehad om 35 uur scholing te volgen (in die tijd dat je geen werk had, bijvoorbeeld)

Geen geld is een te makkelijk excuus. Dat heet prioriteiten stellen in het leven.

Het gaat wel om je inkomen he.

De kans dat werkgevers je nu nog aannemen zonder ook maar 1 uur code 95 lijkt mij nihil.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geen werk = geen geld

Tuurlijk mag ik de schuld op de werkgever leggen. Mijn ex. baas bijvoorbeeld, met zijn mooie praatjes... En dan nog maanden achterstallig loon niet willen dokken.
Deze is ook nog niet van mij af. Er lopen nog rechtszaken tegen hem (kost ook geld, en heel veel tijd).

En in de afgelopen 7 / 8 jaar, is mijn gezinssituatie niet veranderd. Je bent geloof ik, wel met mij eens, dat je het geld maar 1 keer kan uitgeven.
Dus mijn gezin moet eten, en dat gaat dus voor, ten opzichte van zo'n nutteloze code 95, die zo'n 1200,- dukko's kost.
Ik heb dat gewoon niet. Wat je niet hebt, kan je ook niet uitgeven. zo simpel is dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Dat klopt Dave, alleen zul je nu met mij eens moeten zijn, dat je kansen op chauffeurs werk nu verkeken zijn. Beroepsmatig heb je dan niets meer aan je "C" (en C+E)

En dat is eeuwig zonde.......

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ja en nee...... Ja, je hebt gelijk, maar ook onze sector wordt het normaal gesproken door de werkgevers betaald. Of je moet inderdaad de pech hebben dat je 7 jaar lang alleen maar korte periodes via een 10 tal werkgevers/uitzendbureaus gewerkt hebt.

Tja dan draai je er inderdaad zelf voor op.

Maar wees eerlijk, Dave wist al 7 jaar lang dat het wel eens moeilijk voor hem zou kunnen worden.

Dan is het dom om maar te blijven hopen dat hij iemand vindt die het voor hem betalen wil.

Nu staat hij zeker met lege handen......,.

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar ik ken verder geen sector waar je verder zelf je nascholing moet betalen.

Ikke wel;

Mijn buurjongen is piloot en mag met behoorlijke grote vliegtuigen vliegen,om zijn brevet geldig te houden moet hij jaarlijks een aantal vlieguren maken.

 

Dat doet hij door vliegtuigen vanaf onderhoudsbases terug naar hun eigenaren te vliegen,over heel de wereld,of al "opstapper"als tweede piloot mee te gaan.

Maar denk je dat dat wat oplevert? hij hoeft nog net geen geld mee te brengen om te mogen vliegen.

Zijn onkosten zoals hotel en eten zijn betaald ,daar moet ie t mee doen,en zo n piloten opleiding kost effe meer als n code 95.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ikke wel;

Mijn buurjongen is piloot en mag met behoorlijke grote vliegtuigen vliegen,om zijn brevet geldig te houden moet hij jaarlijks een aantal vlieguren maken.

 

Dat doet hij door vliegtuigen vanaf onderhoudsbases terug naar hun eigenaren te vliegen,over heel de wereld,of al "opstapper"als tweede piloot mee te gaan.

Maar denk je dat dat wat oplevert? hij hoeft nog net geen geld mee te brengen om te mogen vliegen.

Zijn onkosten zoals hotel en eten zijn betaald ,daar moet ie t mee doen,en zo n piloten opleiding kost effe meer als n code 95.

 

Da's waar. Maar in principe verdient een piloot ook meer dan een chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja en nee...... Ja, je hebt gelijk, maar ook onze sector wordt het normaal gesproken door de werkgevers betaald. Of je moet inderdaad de pech hebben dat je 7 jaar lang alleen maar korte periodes via een 10 tal werkgevers/uitzendbureaus gewerkt hebt.

Tja dan draai je er inderdaad zelf voor op.

Maar wees eerlijk, Dave wist al 7 jaar lang dat het wel eens moeilijk voor hem zou kunnen worden.

Dan is het dom om maar te blijven hopen dat hij iemand vindt die het voor hem betalen wil.

Nu staat hij zeker met lege handen......,.

 

Geen geld is geen geld. Als je weinig inkomen hebt heb je andere prioriteiten. Dat snap ik wel weer. Maar voor Dave is het wel schier onmogelijk om aan de bak te komen, tegenwoordig is bij veel vacatures al een eis dat je minimaal 21 of 28 punten voor de code 95 hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn buurjongen is piloot en mag met behoorlijke grote vliegtuigen vliegen,om zijn brevet geldig te houden moet hij jaarlijks een aantal vlieguren maken.

 

Dat doet hij door vliegtuigen vanaf onderhoudsbases terug naar hun eigenaren te vliegen,over heel de wereld,of al "opstapper"als tweede piloot mee te gaan.

Maar denk je dat dat wat oplevert? hij hoeft nog net geen geld mee te brengen om te mogen vliegen.

Zijn onkosten zoals hotel en eten zijn betaald ,daar moet ie t mee doen,en zo n piloten opleiding kost effe meer als n code 95.

 

Dit gaat in onze branche niet op. Althans, ik weet niet, waar ik trucks moet gaan halen, en wegbrengen....... Dit is dus appels met peren vergelijken.

 

Ja en nee...... Ja, je hebt gelijk, maar ook onze sector wordt het normaal gesproken door de werkgevers betaald.

Of je moet inderdaad de pech hebben dat je 7 jaar lang alleen maar korte periodes via een 10 tal werkgevers/uitzendbureaus gewerkt hebt.

Tja dan draai je er inderdaad zelf voor op.

Maar wees eerlijk, Dave wist al 7 jaar lang dat het wel eens moeilijk voor hem zou kunnen worden.

Dan is het dom om maar te blijven hopen dat hij iemand vindt die het voor hem betalen wil.

Nu staat hij zeker met lege handen......,.

Dat schrijf je heel goed "Normaal gesproken"

Even voor, of na 2012 tot september vorig jaar, ging het heel goed in de transportsector (noordwest Nederland), of heb ik liggen te dromen, dat je bij elke transportboer, zo kan opstappen?

Evenals bij de uitzendbureaus, maakte je geen een kans. Tenzij je op die onzinnige plakkaten op de ramen gaat reageren, waarbij zij mensen zoeken, voor de functie als verkoper of verkoopster (tot maximaal 25 jaar) van gebakken lucht aan de man wil brengen.

Dat ik naast de pot pis, dat heeft inderdaad te maken, dat mijn laatste vaste werkgever, mij een OOR heeft AANGENAAID.

Helaas mag ik juridisch gezien, nergens zijn naam/plaats meer vermelden, want dat had ik reeds eerder gedaan, omdat de rechter heeft dit mij verboden. Alleen via mijn advocaatje.

Veel dingen beloven, maar niets waarmaken. Zo heeft het een aantal jaren geduurd (zogenaamd uitstellen), totdat hij een aantal maanden begon achter te lopen, met pegels op mijn rekening te storten, terwijl ik onderweg was. Ik ben toen eind 2012 per vliegtuig terug gekomen, het materieel had ik ergens laten staan, om eerst mijn hard verdiende pegels zien te krijgen, die nog steeds niet zijn betaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sinds begin 2013 is mijn chauffeurscarrière niet zo goed verlopen, als wij hadden verwacht. Te weinig werk, en ik heb andere dingen moeten doen (tegen een veel lagere uurloon), om toch wat te kunnen verdienen, om mijn GEZIN te kunnen ONDERHOUDEN en mijn EIGEN HUIS te kunnen bekostigen.

Dus waar mot ik het geld vandaan halen, om bij te blijven, evenals mijn andere certificaten, die ik ook moest bijhouden, en dus ook zelf moest bekostigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Tja, wat wil je dat ik zeg???

Ja je hebt blijkbaar weinig geluk gehad de laatste jaren. Feit blijft dat je nu je carrière als chauffeur wel vergeten kan.

Ik hoop dat je snel ander werk kan vinden zodat je in ieder geval je gezin onderhouden kunt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Da's waar. Maar in principe verdient een piloot ook meer dan een chauffeur.

 Als ie een vaste baan heeft wel,maar als je ,als aankomend piloot, voor een j*denfooi vliegtuigen over de wereld mag vliegen om je brevet geldig te houden,begrijp je ook wel dat t uitzicht op een vaste baan bij hun nog slechter is dan bij ons,chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden