[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Nieuwe uitdaging


jeroen1987

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal, ik ben Jeroen 28 jaar en woonachtig in Wageningen.

Intussen al weer 8 jaar werkzaam als chauffeur (eigen vervoer) bij een bedrijf in Veenendaal die allerlei machines verhuren.

De eerste 3 jaar heb ik deze vervoerd met een grote pick-up met daar achter een grote aanhanger met huif, en de laatste 5 jaar rijd ik ook op een bakwagen (daf cf)

Maar ik wil nu toch echt de "beroeps goederen vervoer" in.

En dan als nationaal oplegger chauffeur het liefste distributie werk (geen winkel distributie)

In de toekomst wanneer ik

Voldoende ervaring heb opgebouwd wil ik of LZV of zwaar transport gaan rijden.. Maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.

Aangezien ik bij mijn huidige werkgever alleen het "beperkte" C rijbewijs heb gehaald moet ik de code 95 nog behalen.

Het is wel een hele investering, maar tegenwoordig heb je weinig keuze.

Dus ik ben begin dit jaar naar een rijschool gegaan om me hiervoor aan te melden.

Vorige week zaterdag heb ik twee theorie examens afgelegd (V2C & V3C) en voor beide geslaagd.

En as. Donderdag heb ik een dag praktijk (toets besloten terrein & praktische toets) gevolgd door examen.

Mocht ik hiervoor ook slagen dan heb ik mijn code 95 in de zak.

Ook heb ik een intake gedaan op de oplegger, dit ging erg goed (bochtje achteruit & docken in een keer goed) en kreeg het advies om 12 uur te lessen voorafgaand aan het examen.

Er werd voorgesteld om 4 lessen van 3 uur te nemen, maar ik heb toch gekozen voor 6 lessen van 2 uur.

Ik heb inmiddels al wat lessen gehad en mijn examen staat gepland op vrijdag 4 maart.

Ondanks dat het aandocken met de intake in één keer goed ging, heb ik er met de lessen wel wat meer moeite mee.

Misschien dat het mee speelt dat ik in de avonduren les wanneer het donker is (mijn huidige werkgever weet niet van mijn lessen en plannen om weg te gaan)

En bij de intake kreeg ik een makkelijk dock met duidelijke lijnen op de vloer en zeeën van ruimte eromheen, en tijdens de lessen wat lastigere.. Zonder lijnen, geen verlichting etc.

Ik kom met de oplegger meestal niet helemaal recht voor het dock uit of een paar cm te ver naar links...

Het is toch een kwestie van goed oefenen nietwaar? Maar ik denk toch dat je het uiteindeljk in de praktijk moet leren. Maar op het examen moet ik het toch een keer goed doen

Ik hoop echt dat ik slaag, dan kan ik gaan solliciteren.. En misschien in de tussentijd al wat ervaring opdoen als weekend chauffeur aangezien ik nog aan een opzegtermijn vast zit.

Heeft er iemand misschien suggesties voor een goede werkgever in de omgeving van Veenendaal/Ede of omstreken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Hatseflats, gefeliciteerd. Dat is spijkers met koppen slaan je contactlijstje al klaar hebben voor je zover bent. Aan je instelling ligt het niet en als je tijdens het gesprek dezelfde positieve uitstraling hebt komt het zeker weten goed.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben net terug van een heel plezierig gesprek...

Beter had het gewoon niet kunnen gaan!! Er was duidelijk een wederzijdse klik.

Omdat ik nieuw in de transport ben wil deze werkgever dat ik er een realistisch beeld van krijg voordat ik mijn huidige vaste baan opzeg. Daarom mag ik aankomende week een dag met een chauffeur mee op pad.

Als het mij dan nog steeds aanspreekt nemen ze mij aan.

Dan kom ik binnen in loonschaal D5, en er werd zelfs gesproken over mogelijke doorgroei mogelijkheden.

Ik heb er zin in!!!!

bewerkt door jeroen1987
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dit topic even doorgeworsteld. Maar van harte gefeliciteerd Jeroen! En met D5 binnenkomen is absoluut heel netjes. Hopelijk bevalt het je en hou je er een leuke baan aan over.

Laat je ondertussen niet gek maken door de negativiteit van sommigen hier. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt Domino!!

Bij dit bedrijf kan je lekker veel uren maken gemiddeld zo'n 60 â 65 uur in de week. En er word maar 1 uur pauze per dag afgehaald ongeacht hoelang je aan het wachten bent bij een adres.

Ze rijden met mooi materieel, DAF XF, Scania's en volvo's en de meeste euro 6.

De eerste paar maanden zal ik als springchauffeur worden ingezet, en daarna krijg ik een vaste wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Eerder ongebruikelijk, zo mag je dat gerust noemen. Zeker voor iemand die compleet nieuw is in het transport en weinig tot geen ervaring heeft.

Ik vind het bijzonder, gelukkig zijn ze er dus nog wel dit soort werkgevers.

ja.... eens, vond het ook apart maar wilde het van de positieve kant bekijken ;) bij een hoop werkgevers komen de meesten in de C schaal binnen. Vooral mensen die via vtl binnenkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik moet er wel bij zeggen dat ik al meer dan 7 jaar ervaring heb met het vervoeren van grote industriële schrob en veegmachines. Met grote BE combinaties en een bakwagen.

Maar ik wilde graag oplegger chauffeur worden, en heb daarom op eigen kosten code 95 en het CE rijbewijs gehaald.

Denk wel dat da ook mee heeft gespeeld.

De werkgever kwam er zelf mee, hij zei letterlijk: Je bent 28 dan kom je hier binnen met D5 en als het dan... nouja laten we hier meer eerst eens mee beginnen dan zien we vanzelf wel hoe het loopt.

Achja ben al lang blij dat ik bij het bedrijf mag komen werken welke mijn voorkeur had.

bewerkt door jeroen1987
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gefeliciteerd!!!! Top man.

D5 is een teken dat ze vertrouwen in je hebben.

Een dag mee  is nooit verkeerd. Goed dat je die mogelijk hebt.

1 uur pauze per dag is ook netjes. 

Heb je ook nog overnachtingen of slaap je elke avond in je eigen bed.

 

In ieder geval Succes.

Een nieuwe uitdaging  :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gefeliciteerd!!!! Top man.

D5 is een teken dat ze vertrouwen in je hebben.

Een dag mee is nooit verkeerd. Goed dat je die mogelijk hebt.

1 uur pauze per dag is ook netjes.

Heb je ook nog overnachtingen of slaap je elke avond in je eigen bed.

In ieder geval Succes.

Een nieuwe uitdaging :ok:

Ja bedankt! Dit bedrijf is een familie bedrijf en rijd zowel nationaal als internationaal.

Ik zal veel op Nederland en Duitsland komen te rijden, en zo nu en dan ook Denemarken. Dus 2 á 3 nachten langs de weg slapen

Weekenden ben je in principe gewoon thuis, maar wanneer het druk is wordt er ook op zaterdag gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Langs de weg slapen...hmmm....

Er is zoveel meer te beleven onderweg, raadpleeg straks de culinaire beterweters hier maar op het forum als het eenmaal zover is. :D:p

Ik heb het draadje "waar sta jij vanavond" vaak in de gaten gehouden, daar lees je vaak waar je wel en niet moet gaan staan Ook heb ik twee apps op de telefoon gezet (TruckFly, Truck parking Europe) welke kunnen helpen naar het zoeken van een goede overnachtings plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast transploft

Truck Parking heb ik ook een tijdje gehad. Alle plaatsen die ik toegevoegd heb, zijn na verloop van tijd weer verdwenen?????? Een vreemde app hoor. Ik ben er weer klaar mee.

Ik blijf niet aan de gang met plaatsen :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er stond ook geen vacature openbaar bij dit bedrijf.

De rijschool heeft mij eigenlijk getipt om daar te gaan soliciteren aangezien ze een goede klant van de rijschool zijn (nascholing code 95)

En volgens de rijschool is het een heel leuk en degelijk bedrijf om voor te rijden.

En de eerste periode als spring chauffeur aan de slag gaan zie ik alleen maar voordelen in. Zo kom ik overal op te rijden en word ik snel een allround chauffeur.

Maar helaas moet ik eerst nog een maand uitwerken bij mn huidige werkgever

bewerkt door jeroen1987
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er stond ook geen vacature openbaar bij dit bedrijf.

 

 

Nee, maar zo zie je maar connectie's werken. Zij hebben je gezien met lessen en je voor dit bedrijf ingeschat als aanvulling, das positief.

 

Heb nog nooit ergens gesolliciteerd waar een vacature bekend was, ben altijd nog via via aan het werk gekomen, heb ook nog nooit een sollicitatie brief geschreven, Was ik ook niet van plan. Van je kruiwagens moet je het hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee werk is er wel, jouw werkgever zoekt ook en dat uzb nog veel meer. Had er van de week weer 5 nieuwe op staan. D' r worden weer genoeg stoeltjes geruild momenteel.

 

Is niet stoeltjes wisselen mijn werkgever is, ook tijdens de crisis, nog steeds aan het groeien. En Jobtrans zoekt idd constant chauffeurs, zij groeien nog harder als kool. En om meteen maar even het gras te maaien voor de sceptici zij zijn nog oldskool een man een man een woord een woord. 1 1/2 jaar voor gewerkt en nooit te klagen gehad, elke wens is bespreekbaar en elk uur en toeslag klopt. Datzelfde doen ze naar opdrachtgevers toe waardoor ze dus ook steeds meer werk hebben (je moet als chauffeur ook laten zien dat je niet alleen maar een papiertje hebt maar ook serieus met je vak bezig bent  ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@Schots en scheef

Ehm meneer inverbazing ??? En nu ??? Hoezo geen werk !?? Ehm gewoon stil dus hahaha.

 

 

Meneer JDinverbazing zal nog wel steeds geschokt zijn, over het feit dat Hendrik de admin, pasgeleden even 180 postings uit een topic heeft weg geharkt. Ook zijn posting zijn compleet door de admins weggevaagd.  :D  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee, maar zo zie je maar connectie's werken. Zij hebben je gezien met lessen en je voor dit bedrijf ingeschat als aanvulling, das positief.

Klopt, ik heb meerdere instructeurs meegehad, deze waren er over eens dat ik het spulletje goed onder controle had en gezien mijn instelling en motivatie waren ze het er over eens dat ik goed bij dat bedrijf zou passen. Zodoende heb ik het directe mobile nummer van de eigenaar van het transprortbedrijf gekregen.

Dat zag ik ook echt als een compliment.

En bij deze sollicitatie is ook echt geen CV of solicitatiebrief aan te pas gekomen, maar gewoon een goed gesprek. Dit was ook voldoende om een goed beeld van elkaar te scheppen.

Ik las op dit forum veel berichten dat er geen werk te vinden was waardoor ik bijna dacht,,, waar ben ik aan begonnen man!

Maar gelukkig pakte het toch veel beter uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Meneer JDinverbazing zal nog wel steeds geschokt zijn, over het feit dat Hendrik de admin, pasgeleden even 180 postings uit een topic heeft weg geharkt. Ook zijn posting zijn compleet door de admins weggevaagd. :D

Gisteravond hebben twee leden in dit topic een post achter gelaten, daar had ik nog op gereageerd... maar om de een of andere rede zijn hun post's niet meer terug te vinden... vermoedelijk verwijderd? bewerkt door jeroen1987
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden