[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De kloof tussen bonden en leden


Murphy

Recommended Posts

Gast transploft

Dan moet je reset worden

Huub

kijk, dat is het antwoord.

Gaan we ook met onze regering doen Huub, en dan met dat Europa drukken we op "control, alt, delite" en klaar......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • Administrators

Dat is de grote vraag,hier kan alleen een proefproces uitsluitsel bieden.

En dit zou dus een goede zet van "de bonden" kunnen zijn.

Duidelijkheid in een omstreden kwestie.

Waarom komt er geen bond nu met een Advocaat naar voren om deze regel eens en voor altijd haarfijn te laten uitleggen door een magistraat?

 

 

Of zouden ze bang zijn voor de uitkomst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dit zou dus een goede zet van "de bonden" kunnen zijn.

Duidelijkheid in een omstreden kwestie.

Waarom komt er geen bond nu met een Advocaat naar voren om deze regel eens en voor altijd haarfijn te laten uitleggen door een magistraat?

 

 

Of zouden ze bang zijn voor de uitkomst?

Omdat Edwin en Tjitze dit gebruiken als handvat om hun "ding:"erdoor te drijven.

NIet luisteren naar "het volk"komt dus blijkbaar niet alleen in de politiek voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kwam dit artikel tegen op Facebook, ze zijn er dus al wel mee bezig.

bf8d9126b5cf339b20417326f7b28e43.jpg

Die Paul Ulenbelt heeft de klok horen luiden maar weet ook niet waar de klepel hangt,

Stel: ze krijgen het voor elkaar,en dan?

Ze scheiten nu langs de auto zegt hij,dat klopt,maar als ze een wekelijkse rust niet in de auto zitten scheiten ze ergens anders.

En die andere 13 dagen,dat ze wel ergens in de middle of nowhere staan kunnen ze scheiten waar ze willen.

Als hij ze naar parkeerplaatsen wilt sturen waar ze wel voorzieningen hebben,zoals die waar NL chauffeurs ook altijd gestaan hebben,moet hij de mentaliteit van de Oost Europeaan veranderen,of de parkeerplaatsen langs de snelweg limiteren tot bijvoorbeeld 15 uur( zoals in Zwitserland)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ik neem aan dat je met bonden ook de TLN bedoeld, die is dus ook bang voor de uitspraak, stel dat de uitspraak is het mag niet dan geld het dus ineens ook voor de landen die nu niet handhaven  :bey:

 

Wat natuurlijk weer eens onzin is, want waarom gaat TLN da niet naar de rechtbank voor een uitspraak 

Misschien omdat de TLN er niet voor de chauffeurs is.....?

Waarom zou de TLN zich dan druk maken over een eventuele uitkomst van een rechtzaak die primair de chauffeur betreft?

(De TLN is voor die slechterikken in het vervoer Ger.... ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ach Ger.....ik schat je iets hoger in dat je wel snapt wat ik met die opmerking bedoel

En nee...ik ben geen popiejopie figuur

 

Maar in het algemeen kun je best stellen dat de bonden voor iedereen bepalen wat,waar en hoe ze moeten gaan werken

CAO afspraken zijn bindend voor iedereen

(cabine / hotel discussie.......ik maak zelf wel uit of ik in mijn cabine wil slapen de hele week desnoods))

En DAT is nou wat jij zojuist opmerkt........dingen die ons niks aangaat hoe iemand zijn eigen leven indeelt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet populistisch  :D

 

maar even de dingen die jij opnoemt, dat zijn nu juist de dingen die bonden niet regelen maar alleen naleving vorderen 

 

 

Het zou de bonden sieren dat ze ook naar de leden luisteren,en regelgeving die niet gewenst is proberen in goede banen te leiden.

Regel zoals het verbod op verblijf gewoon van tafel zien te krijgen en niet gebruiken als handvat om je eigen statement te kunnen maken.

Ten koste van mensen die door een verbod getroffen zijn en zich daardoor behinderd voelen in hun welzijn.

 

DE 48 urige werkweek is er ook zo een;jaren geleden,lang voor dit op de politieke agenda stond, voerden bonden al actie voor een 48 urige werkweek.

Iedereen stond er een beetje lacherig tegenover,aan niemand van de leden was ook wat gevraagd,

En kijk,plotseling nam de ploitiek t over(die ook niks vroegen aan"de werkman",maar dat is normaal).en als je nu kritiek hebt op de 48urige werkweek is het antwoord: wij volgen slechts de voorschriften.

 

Ger,soms lijk het wel of de bonden er naar streven dat mensen geen geld mogen verdienen.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik neem aan dat je met bonden ook de TLN bedoeld, die is dus ook bang voor de uitspraak, stel dat de uitspraak is het mag niet dan geld het dus ineens ook voor de landen die nu niet handhaven  :bey:

 

Wat natuurlijk weer eens onzin is, want waarom gaat TLN da niet naar de rechtbank voor een uitspraak 

 

 

Dan zal er eerst een boete uitgedeeld moeten zijn,voor je een proefproces kunt beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet populistisch  :D

 

maar even de dingen die jij opnoemt, dat zijn nu juist de dingen die bonden niet regelen maar alleen naleving vorderen 

Je bent prima op de hoogte, overigens zou ik god op de blote knieën danken dat er bonden zijn, anders was jij allang voor 9 euro pu aan het werk 

Er is namelijk altijd iemand die het goedkooper kan omdat hij anders thuis zou zitten  :bey:

 

Naleving vorderen ??

Dat is voor mij hetzelfde als regelen Ger.

En ik verdien wat IK waard ben......

En dat doe je door je eigen inzet en opoffering voor wat je over hebt voor een klus.

En daar heb ik geen bond voor nodig hoor....

Mijn klanten weten te waarderen wat ik voor hun doe en betalen me daar ook naar....gelukkig ietsje meer dan die 9 euro die jij schijnbaar krijgt

 

Ach ja.....leven en laten leven denk ik altijd maar

Maar het zou je sieren om ook eens je ongelijk (of alleen maar je twijfels) te laten zien 

Maar die utopie zal wel weer als populistisch gezien worden door je

(zal er even voor de schijn dan maar een  :D erbij zetten )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus als iemand iets nageleeft wil hebben regelen zij ook de regels.

Zou een zooitje worden dan, iedereen die zijn eigen regels maakt om die te kunnen controleren op naleving.

En wat betreft de CAO, daar zijn nog steeds twee partijen die samen afspraken maken, de werkgevers vertegenwoordigt door de werkgeversbond TLN, en de werknemers vertegenwordigt dooe de FNV en CNV, weet niet of de unie er nog zit.

Zodra er een principe akkoord is mogen de leden stemmen of ze rmee instemmen, dus wil je iets te vertellen hebben zul je lid moeten worden, mag je ook meedoen.

bewerkt door Doornekamp33
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En wat betreft de CAO, daar zijn nog steeds twee partijen die samen afspraken maken, de werkgevers vertegenwoordigt door de werkgeversbond TLN, en de werknemers vertegenwordigt dooe de FNV en CNV,

En die afspraken worden dus gemaakt door bonden die nog geen 12% van de chauffeurs als leden hebben. 

 

Het is überhaupt een lachertje, de bonden zijn geen klankbord meer voor de werknemer maar een springplank voor de politici. Tijdens een van mijn laatste avondjes bij een wegrestaurant waren er mensen van het FNV die rondvraag deden. Op de wedervraag van bijna elke chauffeur daar wanneer het FNV nou eens meer zich bezig gaat houden met wat de chauffeurs willen in plaats van wat het FNV belangrijk vind werd niet eens gereageerd. Toen ik aangaf dat ik werkgever was werd ik ineens heel anders behandeld.... maw, voor het FNV ben je als werkgever gelijk aan een melaatse.

 

Ik heb maar 1 advies aan de bonden, ga terug naar jullie beginselen. Het doel waar jullie ooit mee zijn begonnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op het eerste zicht wel aardig wat je schrijft Hit, Maar vertel er even bij hoeveel % werkgevers lid zijn van hun bond, is dat ook 12% of zijn die wijzer? Ik geef je wel gelijk wat de hedendaagse vakbond betreft, al moet je daar eerlijkheidshalve ook aan toevoegen dat de leden dit gewoon laten gebeuren. Terug naar de basis is een aardige illusie en dat weet jij ook, de basis waren idealisten en die op de barricade gingen voor zichzelf en hun collega's en die mensen zijn ondertussen uitgestorven. Als er al iemand het probeert om iets op gang te brengen, wordt die gelijk de grond ingeboord, zo sociaal is de Nederlandse chauffeur geworden maar bij Joost aan de tafel hebben ze het grootste woord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Van de werkgevers is volgens het CBS 57% lid, dat is nog niet veel eigenlijk vind ik en nee ik ben ook geen lid.  Maar het is wel procentueel gezien meer dan wat de uitgenodigde bonden vertegenwoordigen.

 

Terug naar de basis is wat de leden en ook niet leden willen. Niet dat gezever over cabotage oid, maar over wat de Nederlandse chauffeur belangrijk vindt. Dat men niet meer op de bres gaat staan heeft de bond aan zichzelf te danken, doordat ook de chauffeur nadenkt over de belangen die de bond hangt aan haar eisen ipv die van de chauffeur.

 

Maar een bond kan het ook eens anders gaan zien. Ze zijn ooit opgericht uit onvree, misschien he, heel misschien zijn de chauffeurs tegenwoordig veel meer tevree. of in iedergeval meer tevree dan de actie's die de bonden uithalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zet er dan ook even bij dat die 57% allemaal grote ondernemingen zijn, die zijn namelijk wel zo slim om samen te werken.

 

En wat betreft de regels die vakbonden nageleefd willen zien, vroeger keek de politie daar na onderweg nu kijken die ook al nergens meer naar en is het een puinhoop geworden.

Ga eens kijken op de parkings in het weekeind, ondanks de regels staan die op vrijdag om 18:00 uur al vol met witte platen.

En waarom zouden die daar niet mogen staan volgens de wet? Ik zie ze ook staan hoor, ook gele platen maar ik kan niet zien, als ik er voorbijrijd of ze illegaal bezig zijn.

En even over het lidmaatschap van Tln, jij zegt gewoon even dan bijna de helft van de ondernemers dom is. Ik was lid en heb na een tijdje mijn lidmaatschap beëindigd. Niet omdqt ik dom ben hoor Ger, maar omdat ze voor een kleine ondernemer niets willen en kunnen betekenen.

Je moet niet denken dat jij de beweeg redenen kent van andere. Ik begrijp het wel hoor, dat doet de vakbond ook. Denken dat ze weten wat er in onze beroepsgroep speelt en wat die (domme) chauffeur wil. Want in beide gevallen luisteren ze niet naar hun doelgroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En waarom zouden die daar niet mogen staan volgens de wet? Ik zie ze ook staan hoor, ook gele platen maar ik kan niet zien, als ik er voorbijrijd of ze illegaal bezig zijn.

En even over het lidmaatschap van Tln, jij zegt gewoon even dan bijna de helft van de ondernemers dom is. Ik was lid en heb na een tijdje mijn lidmaatschap beëindigd. Niet omdqt ik dom ben hoor Ger, maar omdat ze voor een kleine ondernemer niets willen en kunnen betekenen.

Je moet niet denken dat jij de beweeg redenen kent van andere. Ik begrijp het wel hoor, dat doet de vakbond ook. Denken dat ze weten wat er in onze beroepsgroep speelt en wat die (domme) chauffeur wil. Want in beide gevallen luisteren ze niet naar hun doelgroep.

 

 

Bij de meeste snelwegparkings staan tegenwoordig borden....Max 24 uur parkeren.....dus er is wel een regel voor alleen de uitvoering laat te wensen over

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de meeste snelwegparkings staan tegenwoordig borden....Max 24 uur parkeren.....dus er is wel een regel voor alleen de uitvoering laat te wensen over

 Okay, bedoelt Ger dat....

 

Ik dacht al, hoe kan Ger nou zien dat die auto's die daar staan de wet overtreden. Want dat zegt hij. Ik dacht al dat ik onder die 47 % domme ondernemers hoorde waar hij het over had omdat ik het niet begreep :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jij denkt dat iedereen maar jou visie moet zien, als je het dan niet wint loop je weg  :rolleyes:

 

 

Nee Ger. Nu moet je wel consequent zijn.

 

Je bent in dit land altijd nog onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Jij bewering dat die witte platen die vrijdag al op onze parkings staan staan daar gewoon een pauze te maken en zijn misschien met een half uur weg.

 

Eigenlijk dezelfde discussie die nu over gekleurde mensen in een te dure auto gaat. Het zal wel een crimineel wezen en die denkwijze vind ik van jou tegenvallen. (het denken mag, doe ik ook hoor. Maar dat soort dingen moet je voor je houden. je weet het namelijk niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden