[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Geen echte pauze


Spongebob

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo allemaal.

Ik heb geen tijd voor pauze tijdens mijn werk. Simpel omdat de planner dit niet incalculeert. Hij zegt: 'Gewoon doorgaan als je klaar bent schrijf je maar een halfuurtje extra. Dan betaal ik je pauze tijd uit.'
 

Ik rijd pendelritten waarbij ik 4 of 5 keer per dag op vaste tijden steeds dezelfde route heen en terug rijd. Hierbij kom ik nooit verder dan 50 kilometer van mijn vestiging af. Mijn dagelijkse rijtijd is nooit meer dan 2 tot 3 uur. Mijn aaneengesloten rijtijd is nooit meer dan 30 minuten. Maar mijn werkdag duurt altijd 8 - 9 uur. De ritten zijn zo gepland dat ik geen tijd heb om pauze te nemen. Ik mag hier en daar een kopje koffie pakken maar meer dan een minuut of 5 mag het niet duren. Bammetje eten 'moet maar onderweg' zegt mijn werkgever. Want anders kan ik niet op tijd rijden. De tachograaf moet tijdens het laden en lossen pauze registreren terwijl ik laad en los werkzaamheden doe.

 

Is dit een normale gang van zaken wanneer er pendelritten gereden worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je een keer wel de "verplichte" pauze neemt krijg je zeker dertig stokslagen.

 

Als ik dat wel doe dan kom ik "te laat" volgens de planner. Dan staat m'n telefoon roodgloeiend. :confused:

Want er rijden nog 4 andere chauffeurs die willen dan 'eerder naar huis' en vinden het wel een leuk zakcentje om door te werken in de pauze. Dus het is op die vestiging van ons bedrijf een ingeburgerde werkwijze. Ik als 'overloper' ben dat niet gewend vanuit mijn vestiging. En wil gewoon warm eten halen in de kantine. En daarna uitbuiken met een kopje koffie. :ja:

bewerkt door Spongebob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En wordt dat half uurtje wat je mag schrijven ook echt verekend?

Dat is ook een leuke discussie. :stom:

 

Planner zegt: 'alle chauffeurs moeten 3 kwartier pauze maken. Dus die word altijd van je uren af gehaald. Maar omdat jullie door werken in jullie pauze bij die klant mogen jullie een halfuur extra schrijven.' Dus uiteindelijk krijgt Spongebob geen 0,5 uur maar 0,25 uur pauze uitbetaald. Door werken in de pauze levert mij in dat geval netto â‚¬ 2,53 op. Zo word Spongebob dus aan een dieet geholpen waar hij helemaal geen zin in heeft. :bey: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je tacho op werken zetten, tussen de middag lekker 45 minuten pauze maken, jij een klantje minder, je collega`s een klantje meer, die dus ook blij met de extra inkomsten, je telefoon op stil of niet opnemen en bij een klant die verontwaardigd reageert, vraag je netjes of hij een bakkie koffie voor je heeft.

 

Maar in de pendelen/ distributie is het meestal wel gebruikelijk om de vaart erin te houden.

Ikzelf heb er nooit moeite mee gehad om door te werken, indien de pauze`s dan netjes werden doorbetaald.

Een oud foefje wat ik meestal toepaste als er wel pauze weg werd gestreept de wagen gewoon op de terugweg even een half uur parkeren.

Ik vond het altijd een sport om toch alle klanten te voorzien van hun pallet, in elk geval om te zorgen dat je werk afkomt.

Maar dat is persoonlijk, sommige collega`s willen tussen de middag gewoon een uur uitgebreid lunchen, niks mis mee en dit mag ook gewoon.

 

Je stelt de vraag of dit gebruikelijk is en daarnaast vermeld jij gelijk dat je werkgever je pauze door betaald.

Veel werkgevers hanteren standaard de norm dat er via de loonberekening automatisch je pauze word ingehouden, zo te lezen doet jouw werkgever dit niet.

Ik vind dat dus al zeer netjes van hem.

 

Nu stel ik jouw de vraag, heb jij zelf er moeite mee om zoals je baas het aangeeft, je moet wel doorwerken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

.Nu stel ik jouw de vraag, heb jij zelf er moeite mee om zoals je baas het aangeeft, je moet wel doorwerken ?

Doorwerken, in de zin van tempo maken, daar heb ik geen moeite mee. Ik loop regelmatig een stapje harder. Maar ik heb wel moeite met het feit dat men van mij verwacht dat ik mijn pauze over sla, mijn koffie achter het stuur op drink en tijdens het rijden ga eten, zoals mijn collega's het doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan ben jij de enigste die daar verandering in kan brengen door dan tussen de middag gewoon pauze te nemen.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden