[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

analoge tachograaf


sminkf

Recommended Posts

  • Forumlid

Goedendag,

Vandaag moest het dashboard uit de wagen ivm defecte meters.

Hierbij moest de tachograaf los gekoppeld worden.

Nu zit alles weer op ze plek alleen blijft de analoge tachograaf maar draaien (registratie naalden op en neer)

Iemand een idee ?

Bedankt alvast

Grtz florian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Uh.... misschien klok op tijd zetten, alle (dus ook nr 2) schijven eruithalen en de zooit dicht klappen en wachten tot het gereutel over is?

 

Wil dit niet helpen, de draad van de knipperlicht relais loskoppelen van de tacho!

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uh.... misschien klok op tijd zetten, alle (dus ook nr 2) schijven eruithalen en de zooit dicht klappen en wachten tot het gereutel over is?

 

TS heeft het over het slopen van een dashbord.

De tacho die jij omschrijft is eentje met een schuiflade en die ben ik nog niet in het dashbord tegen gekomen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is een niet zo bekend, maar zeer oud probleem wat ze nooit hebben gerepareerd. Denk dat het teveel kost. Ook garages willen vaak niet helpen omdat ze zich schamen om de reparatie methode.

Plus, het is zondag.

 

OK, de oplosing. 

Draai het contact sleuteltje vier keer aan en uit, na de vierde keer laat het contact aan staan.

Kantel de cabine.

Je ziet dan bij het de motor, links bovenop, een lampje. Als het knippert is alles goed. Als het niet knippert  kantel de cabine terug,open het wederom. Nu moet het wel knipperen. Doe dit net zolang totdat het probleem weg gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Want dan moet hij er zeker een digitale tacho inzetten toch?!

Ligt aan het bouwjaar. Vóór 1 januari 1996 geregistreerde voertuigen mogen zowel een analoge tachograaf als een digitale tachograaf plaatsen bij vervanging. Is het voertuig jonger, dan mag er uitsluitend een digitale tachograaf geplaatst worden als vervanging. Dat laatste geldt overigens alleen voor voertuigen vanaf 12 ton. Beneden de 12 ton heb je weer de keuze tussen digitaal of analoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Als vervanging ja, maar ik lees nergens dat de tachograaf vervangen wordt???

Er was alleen een storing of zo, en mogelijk de verzegeling verbroken of zo.

Dus dan hoeft deze toch niet vervangen te worden???

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goedendag,

Bedankt voor de berichten

Het gaat om een analoge klok geen schuiflade

Alle stekkers zijn los geweest die aam de tacho vast zitten ivm dat het dashboard er anders niet uit kon

Het gaat om een auto van bj 91 ik rij deze vrachtwagen privé en hen geen tacho plicht alleen maakt hij nu zo veel geluid als de motor uitstaat dat het irritant is

Ik zal vandaag een foto maken van welke naald constant beweegt maar zal ook kijken of een van de tips werkt van hierboven .

Bedankt

Grtz florian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bedankt voor alle reacties.

 

het gaat om een analoge klok geen schuiflade.

ik heb geen tacho plicht omdat ik de wagen prive gebruik en vrijstelling heb.

maar ik wil zelf alles netjes bij houden en wil gewoon dat alles werkt.

 

ik heb nog geprobeerd een stuk te rijden met 2 nieuwe kaarten werkte alleen niet.

als de wagen stil staat en de motor uit is hoor je de hele tijd de tacho een brom geluid maken en zie je de 2e naald van onder bewegen.

Hiervoor was de km stand teller ook al stuk dus ik denk dat ik een nieuwe klok haal en laat ijken.

 

Grtz

 

Florian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden