[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

tank aanzuiging


thijs404

Recommended Posts

Ik ga voor mijn unimog een grotere dieseltank laten maken. Een vriend wil hem van rvs voor mij maken.  

We zitten echter nog te twijfelen over hoe we de aanzuiging gaan maken. 

De tank wordt LxBxH: 1.50x47x32 cm (afmeting ivm. beschikbare ruimte). Huidige plan is dat de brandstof van bovenaf wordt aangezogen d.m.v. een aanzuigbuis met 1 aanzuigpunt precies in het midden en 2 cm lager dan de rest van de tank. Dit betekent dus wel er altijd genoeg brandstof in moet zitten om ook heuvel op bij het aanzuigpunt te kunnen komen.

Weet iemand of er systemen zijn waarbij er op 2 punten (1 voor 1 achter) uit dezelfde tank gezogen kan worden zonder dat daarbij lucht aangezogen wordt als 1 van de 2 geen brandstof krijgt? Andere oplossingen/ideeën?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als het aanzuig punt in het midden van de tank is, waar ze vrijwel altijd zijn, dan maakt het niet uit of je op een vlakke weg, of heuvel op/af gaat. Probeer maar eens met een glaswater.....

 

En zoals opa bert zegt, je moet m ook niet helemaal leeg rijden voor meerdere reden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden