[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Oplegger of aanhanger?


Dukevanes

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

 

Onlangs heb ik mijn C rijbewijs gehaald en moet ik binnenkort nog voor de toets besloten terrein. Waarna ik verder wil met E om breed inzetbaar te zijn. Nu viel het me op dat de meeste rijscholen rijden met wipkar, waarschijnlijk omdat ze dan de bakwagen voor het C rijbewijs kunnen inzetten. In Zwolle is ook een rijschool die met trekker - oplegger combinatie rijdt en begin ik mezelf eigenlijk af te vragen wat het meest handig is om voor te kiezen? Of is het zo dat als je met het één kan reiden het ander geen probleem meer is?

 

Mocht er op dit forum nog een chauffeur zijn omgeving Staphorst met wie ik een dagje mee mag rijden om te kijken hoe het in de praktijk gaat hou ik me aanbevolen!

 

Groetjes,

 

Duco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Hallo allemaal,

 

Onlangs heb ik mijn C rijbewijs gehaald en moet ik binnenkort nog voor de toets besloten terrein. Waarna ik verder wil met E om breed inzetbaar te zijn. Nu viel het me op dat de meeste rijscholen rijden met wipkar, waarschijnlijk omdat ze dan de bakwagen voor het C rijbewijs kunnen inzetten. In Zwolle is ook een rijschool die met trekker - oplegger combinatie rijdt en begin ik mezelf eigenlijk af te vragen wat het meest handig is om voor te kiezen? Of is het zo dat als je met het één kan reiden het ander geen probleem meer is?

 

Mocht er op dit forum nog een chauffeur zijn omgeving Staphorst met wie ik een dagje mee mag rijden om te kijken hoe het in de praktijk gaat hou ik me aanbevolen!

 

Groetjes,

 

Duco

 

Gewoon je rijbewijs halen met een wipkar. In de praktijk leer je wel rijden met waarmee je weggestuurd wordt. Ieder voertuig stuurt anders denk aan bv een drieasser met of zonder stuuras, een dubbelasser star of gestuurd zelfs onder gestuurde opleggers reageert de één net weer iets anders dan de andere. Goed opletten spiegelen komt het allemaal goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Beetje kinderachtige opmerking, net of alle mensen in Staphorst op een mestkar rijden.

 

Zal het ff toelichten.....als je in staphorst op de mestkar komt dan heeft dat te maken met een volksgericht tegen jou....bv bij overspel werden daar vroeger de overspeligen op de mestkar door het dorp gereden voor straf om ze publiekelijk te straffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zal het ff toelichten.....als je in staphorst op de mestkar komt dan heeft dat te maken met een volksgericht tegen jou....bv bij overspel werden daar vroeger de overspeligen op de mestkar door het dorp gereden voor straf om ze publiekelijk te straffen.

Dan zal ik het jou ff toelichten.

Dat was zondermeer niet op een mestkar (traditionele staphorster mestkar kun je ook niet op alleen in, en duidelijk onderscheid in de kleur. Staphorst, Rouveen en IJhorst hadden dezelfde wagens maar ieder hun eigen kleur)

Bij overspel werd je op een hooiwagen gezet, wat voor het laatst een jaar of 45 geleden is gebeurd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dan zal ik het jou ff toelichten.

Dat was zondermeer niet op een mestkar (traditionele staphorster mestkar kun je ook niet op alleen in, en duidelijk onderscheid in de kleur. Staphorst, Rouveen en IJhorst hadden dezelfde wagens maar ieder hun eigen kleur)

Bij overspel werd je op een hooiwagen gezet, wat voor het laatst een jaar of 45 geleden is gebeurd.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Dan zal ik jou weer even toelichten  ;)

 

http://www.staphorstinbeeld.nl/onderzoek/119-staphorstenzijngerichten.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Combi Fahrer de vacature bij Timmerman is me bekend, moet nog even wachten aangezien mijn rijschool vergeten was mij in te plannen voor de toets besloten terrein in februari, dat wordt het nu eind maart dat ik die mag doen dan heb ik dat ook gelijk op mijn rijbewijs staan. Bij Redder Transport is tegenwoordig ook een rijschool gevestigd kwam ik toevallig achter, die ga ik maandag gelijk bellen wat betreft de mogelijkheden voor E. Bij de Rijschool waar ik C heb gehaald had ik 3 verschillende instructeurs die mekaar soms nog afwisselden in de les ook, dan had de instructeur waar ik les van had ineens geen tijd meer en konden we weer langs de rijschool om te wisselen. Dan bijna standaard langs de tank omdat die bijna altijd leeg was (jammer dat tanken geen examen onderdeel is) Dan denk ik 5 min hier en 10 min daar het gaat allemaal ten koste van de tijd dat ik echt aan het rijden ben. Behalve dat is het ook erg verwarrend als ze mekaar tegenspreken de lessen. o.a. daarom de keus voor een andere rijschool. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ach, ik weet niet beter : LOL:

 

Je moet het gevoel hebben van zo'n kar. Menig chauffeur heeft er wel op lopen knetteren..... Kuiltje in de weg, of bultje en hij schiet de andere kant op. Weer vooruit en opnieuw, En dan de voldoening als je voor de deur staat als een collega zegt dat het niet kan...... Met de trailer is het al moeilijk, met combi kom je er niet....... Echt wel.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Even een plaatje van de lesauto met wipkar, na er een paar uurtjes mee door Zwolle te hebben gereden kom je er pas achter hoe dicht sommige verkeersborden op de weg zijn gezet op minirotonde's en in sommige bochten :-) 

post-9877-0-98190500-1459917708_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Even een plaatje van de lesauto met wipkar, na er een paar uurtjes mee door Zwolle te hebben gereden kom je er pas achter hoe dicht sommige verkeersborden op de weg zijn gezet op minirotonde's en in sommige bochten :-) 

 

Sterker nog, in Groningen hebben ze een minirotonde waar je met zo'n combi niet eens gelijk rechtsaf kunt. Dan moet je eerst een rondje rotonde doen voor je de eerste afslag kunt pakken. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden