[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

tol berekening Belgie


scania1965

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo allemaal,

 

Ik heb enig tijd geleden een site op internet gevonden waar je kon opgeven welke route je in Belgie rijdt

Dat programma berekende dan automatisch hoeveel tol je moest betalen.

 

Ik kan nu die site nergens meer vinden helaas

Weet iemand van jullie waar ik het kan vinden ?

 

Bedankt alvast

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kun je wel zeggen ja

attachicon.gif1.JPG

 

 

 

Poeh he, dat is niet mis een prijsstijging van 384.13%

 

(38.73-8.00) * 100

____________    = 384.125

         8.00

 

Een dagvignet voor België (+ Nederland en Luxemburg) kost € 8.-- nu ben je voor deze reis dus € 38.73 kwijt. Tel uit je winst,  euuuhh verlies  :( .

 

Moeten ze binnen een driekwart jaar toch een aardig stukje asfalt voor kunnen vernieuwen :D .

 

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Poeh he, dat is niet mis een prijsstijging van 384.13%

 

 

 

 

En eigenlijk klopt deze berekening ook niet helemaal (rekenkundig wel), want wij hebben vaak dat we 2 of 3 maal daags met dezelfde wagen ergens lossen in België. In de oude situatie kost dat dan € 8.-- per dag en nu ben je 2 of 3 maal per dag een bepaald tol bedrag aan kwijt. In dat geval kan de verhoging wel meer dan 1000% bedragen  :eek: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Juist Hendrik. Juist vervoerders die dagelijks in Belgie lossen (zoals wij onder andere) met meerdere auto's zijn nu een vermogen per dag meer kwijt.

Gelukkig kunnen wij dit wel doorberekenen in de prijzen van de Belgische winkels (en straffen hun dus voor hun plan) :LOL:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

belachelijk he !! :stom:

Zo wort een retourtje naar Engeland ineens 60 euro duurder !

Da's best geld zeg maar

Mooi toch?

Wellicht een reden om Calais te laten liggen, en voortaan de ferry te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Hallo allemaal,

 

Ik heb enig tijd geleden een site op internet gevonden waar je kon opgeven welke route je in Belgie rijdt

Dat programma berekende dan automatisch hoeveel tol je moest betalen.

 

Ik kan nu die site nergens meer vinden helaas

Weet iemand van jullie waar ik het kan vinden ?

 

Bedankt alvast

Groet

 

Was het deze die je zocht ?

wel even rekening houden met mtg  en euro norm .

 

http://tollcalculator.satellic.be/

bewerkt door zappa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reken ook is uit Wat voor slijtages het voertuig aan brengt aan het weg dek En het onderhoud

Dat Nederland zoiets als tol is erg genoeg

Huub

 

In Belgie moet je andersom rekenen :stom: ......reken eens uit wat voor schade het wegdek aan het voertuig toebrengt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Hallo allemaal,

 

Ik heb enig tijd geleden een site op internet gevonden waar je kon opgeven welke route je in Belgie rijdt

Dat programma berekende dan automatisch hoeveel tol je moest betalen.

 

Ik kan nu die site nergens meer vinden helaas

Weet iemand van jullie waar ik het kan vinden ?

 

Bedankt alvast

Groet

Go4TMS berekent kosten Belgische Tol
4 april 2016  |12 keer bekeken

Go4TMS heeft in haar module de bestaande afstanden en tolkosten berekening aangepast, zodat ook de Belgische kilometerheffing automatisch kan worden opgehaald.

25909982690_8d2c987e8d_z-300x169.jpgSinds 1 april 2016 is op de Belgische wegen een tolheffing van kracht. Met de zogenaamde kilometerheffing moeten vrachtwagens groter dan 3,5 ton tolkosten betalen om op de Belgische autosnelwegen en sommige regionale wegen te mogen rijden. Dit brengt dus extra kosten mee tijdens de uitvoering van de transporten over de Belgische wegen. Om deze berekening automatisch te laten verlopen, werd de bestaande afstanden en tolkosten berekening in de Go4TMS module aangepast, zodat ook de Belgische kilometerheffing automatisch kan worden opgehaald.

Via de Go4TMS tarievenmodule kan worden bepaald als deze kosten moeten worden doorgerekend aan de klanten en hoe eventuele onderaannemers kosten mogen doorrekenen. Daarbij kan naargelang de gemaakte afspraken worden beslist of deze kosten integraal, procentueel, of als een forfait per route worden doorgerekend. De activatie van kilometerheffing in de Go4TMS installatie kan worden aangevraagd bij de support afdeling van Go4TMS.

 

http://www.ttm.nl/nieuws/go4tms-berekent-kosten-belgische-tol/80056/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tering, zat net ff te rekenen, verschil tussen euro 3 en euro 5 is meer dan 5 euro vanaf zandvliet naar rekkem..

Heb maar berichtje gestuurd naar het opperhoofd.

Normaal dan rijden die alleen op NL, alleen in de nacht om af te tanken in België.

Dat heeft weinig zin op die manier.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden