[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Velsertunnel A22


roadtrain

Vraag

  • Forumlid

Zojuist compleet afgesloten voor alle verkeer.

Kunnen we hier de komende 9 maanden onze bevindingen kwijt.

Ben benieuwd hoe veel overuren mij dat op gast leveren.

Voor meer info:http://rijkswaterstaat.nl/wegen/projectenoverzicht/a22-renovatie-velsertunnel/index.aspx

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast transploft

Ik heb'n trailer van Zaandam naar Beverwijk gebracht rond 1630 en verwachtte een dikke file langs het kanaal: niets te doen daar!!

Men is al gewend zeker

Het regende nog niet, en ook vielen er nog geen blaadjes LOL  LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vanmorgen gelost in Alkmaar en daar om 07:30 vandaan richting velsen-noord.

Bij akersloot in de staart van file dat ging even langzaam en dus maar even gevolgt.

Bij Heemskerk weer dus daar er af en binnendoor richting Wijk aan Zee😊 Dan kom ik ook waar ik wezen moet. Al met al toch 15 min vertraging opgelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De mensen zullen best wel weten wat ze doen. Maar je zou je toch afvragen of die 'betonnen ribbels' ooit niet waren bedoeld ter versteviging. Die zijn toch nooit gemaakt om het plafond te verlagen..?

Nee en helemaal niet om het plafond te verhogen😜 Want dat is de bedoeling.......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er zaten platen op. misschien waren de holle ruimtes bedoeld als isolatie bij brand.

Beton kan slecht tegen de hitte van brand.

Het verliest zijn sterkte er zal dus wel weer wat tegen het plafond komen als isolatie maar minder dik.

Bij brand is zo'n tunnel een trekgat waar hoge temperaturen bereikt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Zo'n kop als voorop de plafondknabbelaar zit, wordt ook wel gebruikt in de tunnelbouw (door gesteenten) en mijnbouw. Maar in actie zie je zoiets als buitenstaanden natuurlijk normaal gesproken nooit. Mooi om te zien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

De mensen zullen best wel weten wat ze doen. Maar je zou je toch afvragen of die 'betonnen ribbels' ooit niet waren bedoeld ter versteviging. Die zijn toch nooit gemaakt om het plafond te verlagen..?

 

Dat de tunnel gebouwd werd, zat er geluidsisolatie tussen de ribbels. Deze isolatie werd afgedekt met brandwerende asbest platen. Tegenwoordig zitten er andere platen in, welke ook geluidsisolerend zijn, waardoor de ruimte tussen de ribbels overbodig zijn geworden.

 

Al met al was het nog een heel werkie om een gipsen plafond van 1700 meter lang en 10 meter breed te slopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik denk zomaar dat je daarin wel eens gelijk kon hebben. Dat er nu, zo vele jaren later, andere, meer effectieve materialen zijn die als isolatie kunnen dienen.

 

 

@Roadtrain: het plafond was verlaagd. Die ogenschijnlijk 'loze' ruimte wordt nu gebruikt om meer doorrijhoogte te creeren.

 

Blijft lastig he, begrijpend lezen... ;)

Dat was humor........... :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vanmorgen om half 7 geen last gehad, wel stond er inderdaad richting het zuiden een file op de a9 en op de terugweg vanmiddag om 3 uur totaal geen probleem gehad. 

 

Pak er zo maar eentje. Afgelopen dinsdag om 07.30 uur bij Tata IJmuiden geweest, door de Wijker 1ste afslag eraf, en zo zonder problemen binnendoor richting Tata.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nieuwsgierigheid is niet alleen aan vrouwen besteed, maar ook aan mij. Wat doe jij bij de Velser, of heeft Vos in IJmuiden ook een afdeling zitten??

 

 

Als jij daadwerkelijk bij TATA geweest bent dan had je met eigen ogen kunnen zien hoeveel van die bulkautos daar rond karren.

En dat is echt niet omdat er zoveel cement in die rollen staal worden verwerkt.......

Sterker nog...... bij de TATA zelf komen wij niet, behoudens levering aan collega's van Teddybeer die daar wel eens een klus hebben :D

 

Naast TATA staat de Enci daar heb ik (met 15 collega's)mijn standplaats :ja: Wij zijn te herkennen in het groen..............

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Sterker nog...... bij de TATA zelf komen wij niet, behoudens levering aan collega's van Teddybeer die daar wel eens een klus hebben :D

 

Naast TATA staat de Enci daar heb ik (met 15 collega's)mijn standplaats :ja:

 

 

Eerst @teddybeer;

 

Ja ben daar wel degelijk geweest, en wel bij afdeling slijperij de 8832, want had 14 ton walsen aan boord van de taut. Ik was zo geconcentreerd bezig hal 8832 te vinden, (reed er de 1ste keer voorbij) dat ik eerlijk gezegd geen bulkauto heb gezien. Tata is ook giga groot!

 

En/als jij zegt dat ernaast de enci ligt, zal dat wel, want heb geen borden met enci erop gezien. Of ik heb eroverheen gekeken, dat kan ook. Maar bedankt voor jullie antwoord.

 

  :ok:  :ok:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Toen ik jaren geleden nog in de bouw zat

Had je 2 soorten cement namelijk van Hoogovenslakken en van Mergel

de 1 gebruikte je voor beton te maken en de ander voor metselspecie

van daar dat Enci zo dicht bij de Tata zit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Toen ik jaren geleden nog in de bouw zat

Had je 2 soorten cement namelijk van Hoogovenslakken en van Mergel

de 1 gebruikte je voor beton te maken en de ander voor metselspecie

van daar dat Enci zo dicht bij de Tata zit

 

 

^^

 

Ok, dus met produceren (branden) van staal, produceer je ook cement, en dit cement tapt de naastgelegen enci dan af. Moet ik het zo zien, dit proces bij Tata?

Ja en nee. de tata heeft als restproduct ''hoogovenslak'' en dit is een grondstof voor de cementproduktie vandaar ook de naam hoogovencement....

Dus TATA produceert geen cement welke de Enci ''aftapt''...

 

En zo vindt je in Maastricht ook een Enci fabriek die daar dus van Mergel cement maakt. (In Maastricht met de ENCI-groeve in de St. Pietersberg vindt het totale productieproces van cement plaats: de winning van kalksteen in dagbouw, het produceren van het halffabricaat klinker, en ten slotte het malen van deze klinker tot cement.)

 

Tegenwoordig zijn er heel wat cementsoorten voor diverse toepassingen.

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden