[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dagje Polderbaan (Schiphol)


Gast Leeuw

Recommended Posts

Gisteren met z'n allen een paar uurtjes naar de Polderbaan geweest, onze zoon wilde graag naar het vliegveld maar ook graag picknicken.

Voor wie de plek niet kent: er is een hele grote parkeerplaats aan de westzijde van de Polderbaan (IJweg, Vijfhuizen) en vanaf daar loopt een fiets/wandelpad langs de Polderbaan in noordelijke richting. Op mooie dagen kun je hier lekker in het gras zitten, iets wat zowel vliegtuigspotters en mensen uit de omgeving doen.

 

Een paar plaatjes van gisteren:

 

post-9357-0-80342700-1462731615_thumb.jp

Flybe is één van de weinige maatschappijen die hier nog met propellormachine's komt.

 

post-9357-0-26301100-1462731724_thumb.jp

Deze Boeing 777 van China Southern Cargo komt uit Guangzhou. Een paar getallen: 18,60m hoog, 63,70m lang en 64,80m spanwijdte, maximale laadcapaciteit: 102 ton.

 

post-9357-0-81203700-1462732109_thumb.jp

De Air Bridge Cargo Boeing 747 doet niet voor de afmetingen van de 777 onder, maar kan zelfs 140 ton lading meenemen. Het maximale startgewicht is 442 ton...

 

post-9357-0-78031100-1462732327_thumb.jp

Helaas ging Fokker in 1996 failliet maar nog steeds vliegen de in Nederland gebouwde Fokkers. Deze F100 vliegt voor de Portugese PGA, Portugalia Airlines en is ruim 26 jaar jong.

 

post-9357-0-76057500-1462732478_thumb.jp

Ook vliegtuigen zijn als reclamevord te gebruiken, dat bewijst deze Airbus A 320 van Alitalia met een fraaie reclame voor de Jeep Renegade.

 

post-9357-0-93462400-1462732671_thumb.jp

Ook de KLM heeft nog Fokkers in dienst, maar deze zullen in de komende jaren worden vervangen door Embraer 175 of 190's. De PH-KZB draagt het nieuwste KLM kleurenschema.

 

post-9357-0-52009300-1462732825_thumb.jp

De drie KLM Cargo 747's worden ingezet door Martinair, de PH-CKB draagt de naam Leeuwin :ja:  en komt na het bezoeken van Sao Paulo, Quito en Miami weer terug naar Schiphol.

 

post-9357-0-95586900-1462733111_thumb.jp

Na een 6 uur durende vlucht vanaf Ilha Do Sal op de Kaapverdische Eilanden, landt deze 15 jaar oude Boeing 757 van TACV op de Polderbaan.

 

post-9357-0-77660800-1462733456_thumb.jp

Een medewerker van Schiphol maakt jacht op ongewenste gasten (vogels) en wordt gepasseerd door een MNG Airlines Airbus A330.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schat dat jij daar zo rond 17.00-17.30 geweest bent Leeuw. De triple-7 van China Airlines en de 747 van Air Bridge (2x) kwamen rond die tijd achter elkaar over het huis gevlogen van m'n maat in West-Knollendam.

We waren net terug van een roeiwedstrijd en zaten achter in de tuin. Mijn maat is chauffeur geweest op Schiphol, hij deed de push-backs met de vliegtuigen daar en ik ben nog steeds een fervent vliegtuigspotter. Leuk om dan met z'n tweeën te discussieëren welke types Boeing het waren die net over kwamen vliegen, het blijft machtig om te zien... ;)

 

Klopt aardig goed Pierre :ja:  de 777 was rond 16:30 en deze ABC 747 tegen 17:00. Dit was de tweede van de beide ABC 747's die jullie ook hebben gezien. :ok:

Vind het fantastisch om te zien, hoe die grote machine's soepel de lucht ingaan of in dit geval, zachtjes landen.

Een baan op het vliegveld leek me ook altijd heel mooi, maar ik vermoed dat wanneer je de hele dag tussen de vliegtuigen zit, het op een bepaald moment ook niet zo spannend meer is :D

 

Was ik vlug uitgediscussieerd ken het verschil niet tussen een 737-500 en een 747-8  :D 

 

Da's ernstig Ger, heel ernstig...   Een 747 herkent bijna iedereen en een 737, da's geen 747. Dus daar heb je je verschil! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In één woord: Gaaf!

Lijkt me prachtig om tussen die kisten rond te lopen maar begrijp ook wel dat dat niet zomaar gaat. Kan me ook voorstellen dat men niet wil dat je er foto's maakt en ook dat je er per ongeluk wel wat hebt ( :ok: ). Wees er wel voorzichtig mee als je iemand iets toont, het gaat immers om je werk...

 

Kan me heel goed voorstellen dat het een bijzonder belevenis was om de PH-MCL tijdens haar afscheidsvlucht te zien en ja, alsof het zo moest wezen!

De laatste MD-11's van KLM heb ik nog mogen meemaken, op de dag van de afscheidsvluchten had ik zelfs vrij genomen om foto's te gaan maken en in de nacht ervoor werd onze jongen ziek... Mama moest werken dus heb ik de vluchten maar op Flightradar gevolgd. In gedachten was ik er bij ;)

Gelukkig heb ik er nog een paar in de gewone dienst kunnen zien, zoals de PH-KCA, genaamd Amy Johnson:

 

post-9357-0-88714900-1462781728_thumb.jp

 

En inmiddels loopt de tijd van de MD-11's bij Martinair ook al op haar einde, net als Martinair zelf en ook de Fokker's van KLM staan op de nominatie om vervangen te worden:

 

post-9357-0-32955700-1462782067_thumb.jp

 

:ok:

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Woon zelf onder de rook van Schiphol en de vliegtuigen komen langs mijn huis. Het blijft heel boeiend om te zien en een bijzondere ervaring omdat je weet hoe groot en hoe zwaar de vliegtuigen zijn. Dat ze de lucht in komen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooie foto's!

Ik ging vroeger vaak naar de spottersparkeerplaats aan de Rozenburg baan. Camera en scanner mee en ik vermaakte me wel.

Dat waren nog tijden. hebben we mischien wel naast elkaar gestaan zonder het te weten ;D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik schat dat jij daar zo rond 17.00-17.30 geweest bent Leeuw. De triple-7 van China Airlines en de 747 van Air Bridge (2x) kwamen rond die tijd achter elkaar over het huis gevlogen van m'n maat in West-Knollendam.

We waren net terug van een roeiwedstrijd en zaten achter in de tuin. Mijn maat is chauffeur geweest op Schiphol, hij deed de push-backs met de vliegtuigen daar en ik ben nog steeds een fervent vliegtuigspotter. Leuk om dan met z'n tweeën te discussieëren welke types Boeing het waren die net over kwamen vliegen, het blijft machtig om te zien... ;)

Mijn huis woont ook in die omgeving en als ik dan achter op ons erfje zit of lig gaan ze bij ons ook bij bosjes over......

En ja ik wert het verschil wel tussen 747 en 777

😜😜😜😜😜

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tsjah, ik zeg altijd, als ze bij mij overkomen, dan is er toch iets aan de hand....Zo scherp draaien vanaf de startbaan (of landingsbaan), dat is niet gezond.

 

Verder is het verschil tussen een 747 en een 777 het aantal stoelen in de business class :p (verder achterin, bij het klootjes en vakantievolk kom ik nooit LOL  ).

 

Heb wel jarenlang naast de 5e baan gewerkt, elke keer als we buiten zaten moesten we stoppen met praten bij een landing of stijging.

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even een zijdelingse vraag.. is er een website waarop je een soort van 'dienstregeling' kan zien van vertrekkende vluchten vanaf een luchthaven?

Dus niet een ticketsite... maar gewoon ergens een vertrek en aankomstpunt invullen en datum.. en dan de diverse mogelijkheden zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

tiep een vlucht nummer in op google en je ziet waar t vliegtuig is, wanneer het ergens aan komt enz.

 

En zomaar een site gevonden, denk dat er honderden zijn. Of bedoel je iets anders?

 

https://www.klm.com/travel/us_en/prepare_for_travel/up_to_date/arrivals_departures/index.htm

 

Bedankt..

 

Niet helemaal, vertrek en aankomst is wel goed maar dan zou ik een datum van begin juli willen kunnen kiezen.

 

Ik zal eens verder zoeken op het internet.

 

Eigenlijk de variant van 9292.nl  zoals wij dat in NL kennen voor openbaar vervoer planning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een zijdelingse vraag.. is er een website waarop je een soort van 'dienstregeling' kan zien van vertrekkende vluchten vanaf een luchthaven?

Dus niet een ticketsite... maar gewoon ergens een vertrek en aankomstpunt invullen en datum.. en dan de diverse mogelijkheden zien.

 

Heb even gezocht en kende dit zelf nog niet maar het lijkt me wel een poging waard: https://www.google.nl/flights ;)

 

't Is niet wat je zoekt, maar voor Schiphol bestaat deze site: http://schiphol.dutchplanespotters.nl waar alle aankomsten en vertrekken te zien zijn en er zijn diverse zoekfunctie's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden