[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dagje Polderbaan (Schiphol)


Gast Leeuw

Recommended Posts

  • Forumlid

Was ik vlug uitgediscussieerd ken het verschil niet tussen een 737-500 en een 747-8  :D 

Ger de 747 herken je aan het bultje boven op, en heeft 4 motoren aan de vleugels hangen.

Je ziet het soms wel een als er op 10 km hoogt een over komt en die laat een dubbel spoor achter, dus vaak een 747.

Dat bultje is van de bovenverdieping waar de busines class zit.

Bij deze van China airlines heb ik eens op rij 1 gezeten dmv een upgade, en dat was de first class.

Dat is wel een hele ervaring op zich.

Tegenwoordig vliegen we bijna altijd met Eva Air,, en die vliegen veel met de triple seven ( 777 ) deze zijn bijde van Boeing.

 

post-3458-0-44198600-1463229104_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het verbruik bij een start van een 747 is per sec ongeveer 16 LTR Op hoogte worden de motoren terug gebracht naar ongeveer 8 LTR per sec

 

Na 12 uur heeft die ongeveer 100 ton Br stof verbruikt de A.380 kan ongeveer 15 uur in de lucht blijven En heeft motoren met iets meer vermogen Als die vol zit met zijn gewicht gaat er wel totaal 500 ton naar boven toe

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IMG_0007.JPG2014-07-25%2009.42.20.jpg

 

 

 

:D                                                                                                                                     :D

 

Dit is geen toeval meer, geef maar toe! :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Ja, deze is voor mij wel het duidelijkst.

Je kan mooi selecteren en daardoor zoekresultaten verfijnen.

 

Dit betreffen dan wel rechtstreekse verbindingen.. die met een overstap zie je dus niet.

 

Google flights geeft veel keuze.. lijkt mij meer een prijsvergelijker.. Goed om te weten dat dit er ook is van Google.

 

Ben er al wel achter dat ik ff wat meer gegevens nodig heb voor wat ik wil.

 

Mannen, voor nu bedankt met de linkjes. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb vroeger (1994-2006) ook veel gespot maar vind er nu niet zoveel meer aan.

De diversiteit in toestellen is veel minder en de toegang is ook beperkter.

 

Ik mis de tijd van de Northwest DC10-30's en de Polar 747-100 en -200 ..

Dan hb ik ht maar niet over nog eerder toen de ouweheer me nog meenam en we

ouwe troep als een DC-8 ofzo tegenkwamen.

Hoewel je nu nog wel eens die ouwetjes van Kalitta ziet geloof ik al hebben die ook al wel 747-400's.

 

Maar altijd maar 737 met A319 320 321 gaat snel vervelen en

de scanner kan ik thuis ook beluisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hij reed zellfs over me heen ... is op zich een mooi iets

en het vliegbedrijf in al zijn facetten blijft boeiend hoor, maar

toch mis ik de dagen van de air luxor en air transat L1011's en

ja toch ook de DC10 en de MD11 ... mijn absolute favoriet blijft overigens de DC8.

En vlak die ouwe 747's niet uit ... ik weet nog dat ik zat te trillen in mijn marbellaatje

bij de baandrempel van toen nog baan 19L .. da's nu 18C.

 

Ik heb een jaar of anderhalf customer support, betatesting en beurzen gedaan voor http://www.iflysimsoft.com/

voor het product iFly 737en ook nu doe ik af en toe nog wat voor ze.

In die tijd en ervoor vloog ik geregeld nline met verkeersleiding etc ook dat blijft een hobby.

Ik kan nog steeds een FMC programmeren en een flightplan met weer etc lukt ook nog wel :D

 

Dat vind ik boeiender dan langs de baan staan al blijft dat leuk, en het is nog leuker als

je ook daadwerkelijk kan volgen wat er op de diverse frequenties gezegd wordt.

Dus luchtvaart laat me niet los, de focus verandert alleen maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat er zoveel mensen zijn die op één of andere manier ook iets met vliegtuigen/Schiphol hebben!

Er is op zich best wat te zien op Schiphol, hoewel de oudere machine's steeds minder vaak te zien zijn. Van de genoemde toestellen alleen nog de beide overgebleven Martinair MD-11's, maar de 747-400 zie je nog regelmatig.

De toegankelijkheid voor spotters is niet heel goed, overal geldt wel een parkeerverbod. Nu weet ik niet hoe strak er gehandhaafd wordt en ik durf de gok niet te nemen, daarom houd ik het bij de Polderbaan, hoewel de Kaag- en Aalsmeerbaan me ook wel een keer leuk lijken.

 

In het cockpit- en scannergebeuren ben ik niet thuis. Wel eens geluisterd op site's als liveatc.net maar écht volgen kan ik het niet. Wel vind ik het apart hoe die mensen in dát tempo al die informatie kunnen opnemen en verwerken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er is zóóóóveel meer te zien op Schiphol........ :ja:

 

Deze bijvoorbeeld al eens zien landen??

attachicon.gifemirates.jpg

Heb je die crew wel eens in een lange sliert zien paraderen door de vertekhal naar hun vliegtuig toe?

Dan zie je wat hoor.

Heel wat anders dan de slenterende en met elkaar babbalende west europese dames ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Leuk dat er zoveel mensen zijn die op één of andere manier ook iets met vliegtuigen...........hebben!

...........hoewel de oudere machine's steeds minder vaak te zien zijn.

Schiphol vind ik best leuk om wat rond te kijken. Toen mijn vrouw (toen nog vriendin) nog in Haarlem woonde hebben we regelmatig op de oude spottersplaats gestaan.

Vorig jaar opde Texel Airshow geweest, dat is naar mijn idee, nog veel leuker. En nog veel ouwere meuk. Maar het zal er ook mee te maken hebben dat ik meer met de militaire vliegtuigen heb, en dan bijvoorkeur die uit WO II.

post-1210-0-22522900-1463502582_thumb.jppost-1210-0-11651000-1463502609_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vliegtuigen zijn gaaf. Sommigen door hun omvang (Antonov) en anderen weer door andere redenen. Als ik langs Schiphol rij moet ik ook altijd even kijken. Vanaf volgend week ga ik goed opletten want dan komt de nieuwe Joint Strikefighter naar Leeuwarden en Volkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vliegtuigen zijn gaaf. Sommigen door hun omvang (Antonov) en anderen weer door andere redenen. Als ik langs Schiphol rij moet ik ook altijd even kijken. Vanaf volgend week ga ik goed opletten want dan komt de nieuwe Joint Strikefighter naar Leeuwarden en Volkel.

Er is niet zo veel aan te zien Het is een moord vliegtuig

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden