[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

1 dode bij botsing vrachtwagen met hoogwerker


Grunneger

Recommended Posts

  • Forumlid

Uitzwaai van de trailer, tikt de bak met hoogwerkers aan, vermoed ik.

 

zevenaar_1_1.jpg

 

Ik begrijp de wegafzetting ook niet helemaal.. als op de 2e rijstrook gewerkt wordt.. wat doet de Volvo S80 daar dan?

 

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2109932/Vrachtwagen-rijdt-tegen-hoogwerker-in-Zevenaar-1-dode-en-1-gewonde-na-val-uit-bakje

 

 

~~~~~~

Ander bizar ongeval.. losgedraaid vrachtwagenwiel stuitert viaduct af en ramt daaronder doorrijdende Clio.  Bestuurster overleden.

 

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2489831283/Vrachtwagenwiel+valt+van+A2+op+auto+in+Den+Bosch+vrouw+overleden,+chauffeur+aangehouden.aspx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In het nieuws werd verteld dat de rijbanen niet afgezet waren.....

En ik zie ook steeds meer dat personeel in hoogwerkers valbeveiliging hebben. Deze dus (nog niet). Dus dat zal eerdaags wel verplicht worden.......

Is verplicht, daarentegen die mensen pas in Zaltbommel waar de bak los was gekomen van de verrijker hadden volgens diverse nieuwsbronnen weer beter net geen valbeveiliging kunnen dragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In het nieuws werd verteld dat de rijbanen niet afgezet waren.....

En ik zie ook steeds meer dat personeel in hoogwerkers valbeveiliging hebben. Deze dus (nog niet). Dus dat zal eerdaags wel verplicht worden.......

Dat is in een knik/telescoophoogwerker hartstikke verplicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik het me goed herinner van mijn IPAF-cursus is het in een knik/telescoop hoogwerker wel verplicht en in een schaarhoogwerker niet. Maar dan moet de schaarhoogwerker wel een rand hebben van 1.10 m hoog. (Dat hekje om de bak heen dus.)

 

Dit omdat je vanuit een kniktelescoop makkelijk gelanceerd kan worden doordat bewegingen versterkt worden door de lange giek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik het me goed herinner van mijn IPAF-cursus is het in een knik/telescoop hoogwerker wel verplicht en in een schaarhoogwerker niet. Maar dan moet de schaarhoogwerker wel een rand hebben van 1.10 m hoog. (Dat hekje om de bak heen dus.)

 

Dit omdat je vanuit een kniktelescoop makkelijk gelanceerd kan worden doordat bewegingen versterkt worden door de lange giek.

 

Klinkt logisch.

 

Heb vorig jaar in zo'n schaarhoogwerker gestaan in een stal, 10 hoog..  Geen valbescherming, wel dat hek eromheen. Stond stabiel naar mijn mening. Of het volgens de regels was..

bedrijf zag er spik en span uit, dus denk van wel. Was een prima klus. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In het nieuws werd verteld dat de rijbanen niet afgezet waren.....

En ik zie ook steeds meer dat personeel in hoogwerkers valbeveiliging hebben. Deze dus (nog niet). Dus dat zal eerdaags wel verplicht worden.......

Of niet.

Lang lang geleden viel er een camara man uit zo een bak tijdens de 8 van Chaam, recht voor een paar duizend mensen.... Die stierf ook ter plaatse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klinkt logisch.

 

Heb vorig jaar in zo'n schaarhoogwerker gestaan in een stal, 10 hoog..  Geen valbescherming, wel dat hek eromheen. Stond stabiel naar mijn mening. Of het volgens de regels was..

bedrijf zag er spik en span uit, dus denk van wel. Was een prima klus. :D

Vanuit een schaarhoogwerker is de kans op lancering kleiner. Wel moet je goed kijken waar je hem neer zet. Of hij niet te scheef staat en of er geen holle ruimte onder de wielen zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Zal wel een mooie klap geven :D

 

Doe er maar nonchalant over, want je hebt nog wel even een gezin achter jou staan. De 3 mini`s zonder vader, omdat pa even geen trek had in een gordel. Ja, dat geeft zeker een forse klap!! Niet voor mij, maar wel voor jou dan nabestaanden.

 

En wat te denken van de verzekering? Denk jij nou echt dat de verzekering gaat uitbetalen, als men kan bewijzen dat jij nonchalant was, nou denk het toch even niet.

 

Maar goed, het is jou leven, en jou beslissingen. Ik dwing jou nergens toe!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach reindert

Ik zit elke dag tussen de malloten op de weg , net als jij

Gebeurt het, dan gebeurt het en dan is er nix dat je er aan kan doen.

Ik ga me niet zenuwachtig maken om dingen die" kunnen " gebeuren,

Klinkt nonsalant, maar doe niet zomaar wat

😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ach reindert

Ik zit elke dag tussen de malloten op de weg , net als jij

Gebeurt het, dan gebeurt het en dan is er nix dat je er aan kan doen.

Ik ga me niet zenuwachtig maken om dingen die" kunnen " gebeuren,

Klinkt nonsalant, maar doe niet zomaar wat

 

Ja, helaas wel ja!!

 

Ja, dat zeggen sommige met 30 jaar ervaring ook, hoe kon dit nu gebeuren? Tsja, als jij plots een bocht ingaat met 26 ton lading, wordt 26 ton plots 50/60 ton door de cetrifugale krachten, en tsja, dan slaat opeens de zijwand eruit, of erger, je gaat om dus op zijn kant.

 

Maar laat jou verder in jou waarden, want wie ben ik om jou te corrigeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zit op t forum om te leren...... Over verkeerde beslissingen nemen gesproken..... LOL  LOL  Oei das nie leuk cd.... :mad:

 

Weet je, je kunt altijd thuis blijven, en dan kan er nog een vliegtuig door t dak komen.  :rolleyes:  :cool:

 

Ach, wij zijn allen volwassen, althans hoop ik dat. Alleen soms de opmerking van, van hoe kan mij dit nu gebeuren. Een ongelukje zit altijd verstopt in een klein hoekje, maar zijn de gevolgen vaak ernstig, en zeer groot.

 

Kan mij wel de beelden van New York herinneren, waarbij er daadwerkelijk een vliegtuig op een huis storten. En wie vergeet de Bijlmerramp nu? Toch ook niemand.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden