[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagenwiel valt van A2 op auto in Den Bosch: vrouw (73) overleden, chauffeur (29) aangehouden


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Vrachtwagenwiel valt van A2 op auto in Den Bosch: vrouw (73) overleden, chauffeur (29) aangehouden

 

DEN BOSCH - Bij een bizar verkeersongeluk op de Poeldonkweg in Den Bosch is donderdagochtend een automobiliste omgekomen. Dat gebeurde nadat een vrachtwagen op de bovengelegen A2 een linkerwiel verloor. Het wiel rolde vervolgens van het viaduct van de snelweg en kwam met behoorlijke kracht op het dak van de auto terecht.

 

De automobiliste, een 73-jarige vrouw uit Schijndel, kwam na de klap tot stilstand tegen een betonnen pilaar op de Poeldonkweg, vlakbij de Zuid-Willemsvaart. Van de auto bleef na het ongeluk vrijwel niets over.

Chauffeur gearresteerd
De vrachtwagenchauffeur, een 29-jarige man uit het Gelderse IJzendoorn, is voor 'mogelijke verwijtbaarheid' bij een dodelijk ongeluk aangehouden. Dat gebeurde even verderop op de A59 ter hoogte van de Berlicumseweg. Hij is meegenomen naar het politiebureau voor verhoor.

Specialisten van de Verkeersongevallenanalyse (VOA) onderzoeken hoe het ongeluk heeft kunnen gebeuren.

 

post-427-0-71664100-1463201395_thumb.jpg

post-427-0-59497000-1463201425_thumb.jpg

post-427-0-55971400-1463201464_thumb.jpg

 

bron; http://www.omroepbrabant.nl/?news/2489831283/Vrouw+overleden+bij+bizar+ongeluk+in+Den+Bosch+Vrachtwagenwiel+valt+van+A2+op+auto.aspx

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Chauffeur gearresteerd

De vrachtwagenchauffeur, een 29-jarige man uit het Gelderse IJzendoorn, is voor 'mogelijke verwijtbaarheid' bij een dodelijk ongeluk aangehouden. Dat gebeurde even verderop op de A59 ter hoogte van de Berlicumseweg. Hij is meegenomen naar het politiebureau voor verhoor.

 

 

Zware woorden, voor hetgeen hun zelf ook kan overkomen. Tis gewoon pech, shit happens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zware woorden, voor hetgeen hun zelf ook kan overkomen. Tis gewoon pech, shit happens.

Nou dat ligt er maar aan hè. Hoe je dat woel verloren bent......

Als hij willens en wetens de wielmoeren niet gecontroleerd heeft.......

Voorbeeld: ik was vorige week met verlof. Maandag constateer ik dat er een band is waar natrekken op staat......

Ga ik dan zonder natrekken op pad en verlies onderweg dit wiel dan ben ik dus medeschuldig daar aan. ( kan zijn dat ze met monteren al schroefdraad vernield hebben maar dat zou je dan kunnen hebben constateren).....

Kan ook zijn dat hij wiel met naaf en al is verloren.

Daar kan je als chauffeur dan weer weinig aan doen......

En er staat ook "mogelijk" verwijtbaar. Het is toch prima dat dat goed uitgezocht wordt.

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had het ergens gelezen en zat er net naar te zoeken

Roadtrain : Kan ook zijn dat hij wiel met naaf en al is verloren. 

Als dat het geval was dan hadden beide wielen nog aan elkaar gezeten + plus de rem trommel ,

maar nu gingen ze beiden een eigen weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had het ergens gelezen en zat er net naar te zoeken

Roadtrain : Kan ook zijn dat hij wiel met naaf en al is verloren. 

Als dat het geval was dan hadden beide wielen nog aan elkaar gezeten + plus de rem trommel ,

maar nu gingen ze beiden een eigen weg

Dus wielmoeren losgeraakt........

 

met alle gevolgen van dien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zware woorden, voor hetgeen hun zelf ook kan overkomen. Tis gewoon pech, shit happens.

Het mag zware woorden zijn Probeer hier maar is onder uit te komen Altijd voor vertrek controleren

 

ik weet ook dat het vaak niet gebeurd Het wordt de chauffeur wel aan gerekend

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dus wielmoeren losgeraakt........

 

met alle gevolgen van dien.

 

Of een of andere imbiciel, heeft de moeren met opzet stukje losgedraaid. Heb dit vorig jaar aan den lijve ondervonden, hoe het is met 90 km/h plots een zwabber te voelen op de stuur as.

 

Bij andere combi brak plots het wiel van liftas, bij Leaderhead M20. Zaten ook de moeren los.

 

Bij deze grootwaffel regio Aalsmeer, was ook een idioot in 2013 actief, welke met opzet de moeren losdraaide, waarna 5 combi`s de wielen verloren. Waarschijnlijk was dit vorig jaar ook het geval.      

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo, hoe controleren ze dan of hij de wielmoeren heeft na getrokken, dan is het toch zijn word tegen hun. En schat zo dat deze chauffeur ook niet echt gelukkig is met het resultaat. Maar ja, vw chauffeur betekent automaties dat je schuldig bent, zo kortzichtig is men al jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Als de wielen met naaf en trommel eraf zijn gekomen dan zaten de wiel moeren nog vast roadtrain maar dan is de naafmoer losgelopen

En voordat die er af loopt/breekt heeft hij al een hle tijd liggen rammelen en waarschijnl gerookt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als de wielen met naaf en trommel eraf zijn gekomen dan zaten de wiel moeren nog vast roadtrain maar dan is de naafmoer losgelopen

Een jaar 30 geleden zelf een keer meegemaakt.

Kijk in mun spiegel rechts en op de tandemas hingen beide wielen nog aan elkaar een 40 cm buiten de bak.

Pompwagen eronder en de bogie naar beneden en kon gelijk zo achter in de bak zetten met de laadklep.

Oow ja er konden 28 karren met eieren op maar heb er toen maar 10 op de motorwagen geladen en de aanhanger vol, en zo weer op huus aan :D

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als de wielen met naaf en trommel eraf zijn gekomen dan zaten de wiel moeren nog vast roadtrain maar dan is de naafmoer losgelopen

Als je even het bijbehorende nieuwsbericht had gelezen had je gezien dat de wielen los van elkaar op pad waren gegaan......
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die kans is heel minimaal omdat vrijwel altijd de zelfde wielmoeren weer worden gebruikt.

Niet altijd Heb vaak genoeg mee gemaakt nieuwe wielmoeren er op

 

Voor die paar cent ga je het risico niet nemen

 

Vroeger had de Scania er veel last van Was om de paar dagen na trekken Zeker de voor wielen

 

Huub   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Curver band??? Je bedoelt een op gesneden band schat ik zo.... Curver was een plastic fabriek in Rijen.

En wiel moeren... Heb nog nooit gezien dat ze er iedere keer nieuwe op schroeven. Waarom zou je zoiets doen? Een moer is een moer, daar kan weinig aan kapot gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast shompie

Het ziet er niet uit Dokus, maar die dingen zijn wel bijzonder effectief.

 

Al is het altijd nog aan de chauffeur om er ook daadwerkelijk aandacht aan te schenken...

Ik wou net zeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Men zou bij de oorsprong weer moeten beginnen....... Bij sommige bandenboeren en garages "tolt" men de wielen wel even vast......

En dan het natrekken door sommigen die nog steeds op de verlengde stang gaan staan.

Eigenlijk zou een momentsleutel verplicht moeten zijn🙀

bewerkt door roadtrain
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

veel reacties over natrekken.

 

haal je 73 zonder ziektes, kom je te overlijden door een wiel wat van boven op je auto komt. heb het verhaal verder gelezen. de man van de overleden vrouw heeft het bijzonder zwaar. hij kan er niet goed mee omgaan. ik wens de man bijzonder veel sterkte de komende tijd. oudere mensen worden al weinig bezocht en vereenzamen. raakt de man op deze manier zijn vrouw kwijt. dat is een nachtmerrie die je je ergste vijand nog niet toewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Men zou bij de oorsprong weer moeten beginnen....... Bij sommige bandenboeren en garages "tolt" men de wielen wel even vast......

En dan het natrekken door sommigen die nog steeds op de verlengde stang gaan staan.

Eigenlijk zou een momentsleutel verplicht moeten zijn

Jij vergeet nog iets belangrijkst

 

Heeft de banden boer op het wiel gezet of geschreven NATREKKEN binnen 50 km

 

Bij natrekken heb ik geen moment sleutel nodig Allen een krijt om te zien of het gelijk gaat

 

Veel geloven het wel Dat zijn ook geen chauffeurs Het zijn meestal brokken piloten

 

Veel zullen mij wel de wint van voren geven Maar het is wel de waarheid

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

veel reacties over natrekken.

haal je 73 zonder ziektes, kom je te overlijden door een wiel wat van boven op je auto komt. heb het verhaal verder gelezen. de man van de overleden vrouw heeft het bijzonder zwaar. hij kan er niet goed mee omgaan. ik wens de man bijzonder veel sterkte de komende tijd. oudere mensen worden al weinig bezocht en vereenzamen. raakt de man op deze manier zijn vrouw kwijt. dat is een nachtmerrie die je je ergste vijand nog niet toewenst.

Je hebt helemaal gelijk.......

Ook bij dit tragisch ongeval alleen maar verliezers.

Het ergst natuurlijk voor de nabestaanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Curver band??? Je bedoelt een op gesneden band schat ik zo....

Ibo een opgesnedenband is een band waar het profiel iets dieper is uitgesneden , je kan  zien hoeveel dieper je nog kan aan de gaatjes in je profiel

daar kun je de diepte opmeten hoeveel je weg kan snijden voordat je op de staalgordel zit

er zitten aan de zijkant van de band ook driehoekjes of bij een michelin band zo´n poppetje , op die lijn zitten in het profiel verbindingsbruggetjes , als die gelijk zijn met je loopvlak

Is je band OP    post-7395-0-02042600-1463315006_thumb.jp zit je aan de minimale profieldiepte . Onze monteur vond het niks dat opsnijden , want als je ze aan de bandenleverancier terug gaf kreeg je er nog wat geld voor terug

Die band werd dan voorzien van een nieuw loopvlak en werd dan verkocht als een cuverband Je ziet ze vaak in de zomer langs de kant van de weg liggen

van die losgelaten loopvlakken

 

 

Curver was een plastic fabriek in Rijen. 

Die bestaat nog steeds en maakt plestiekken kratten en huishoudelijke rotzooi

 

En wiel moeren... Heb nog nooit gezien dat ze er iedere keer nieuwe op schroeven. Waarom zou je zoiets doen? Een moer is een moer, daar kan weinig aan kapot gaan.

Nou ik ook niet  , altijd de oude moeren , alleen als de hoeken van de moer verrot geslagen waren door de luchtsleutel 

 

En Huub je moet bouten en moeren eigenlijk altijd monteren en natrekken met een moment sleutel , vanwege het oprekken van je bouten (metaalmoeheid) 

en daar door af  kunnen breken , de moeilijkheid is dat de meest zo´n sleutel niet in kunnen stellen , de instel kracht staat ook op de verpakking 

 

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden