[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagenwiel valt van A2 op auto in Den Bosch: vrouw (73) overleden, chauffeur (29) aangehouden


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

...........

Als je zo'n sleutel niet kan in stellen ben je ook niet vertrouwd om langs de weg te rijden.

Denk dat het grootste probleem is dat een momentsleutel die tot 700 Nm gaat al snel een €250 tot €300 kost. Dan komen er nog een verlengstuk en een (of twee) krachtdoppen bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jij vergeet nog iets belangrijkst

Heeft de banden boer op het wiel gezet of geschreven NATREKKEN binnen 50 km

Bij natrekken heb ik geen moment sleutel nodig Allen een krijt om te zien of het gelijk gaat

Veel geloven het wel Dat zijn ook geen chauffeurs Het zijn meestal brokken piloten

Veel zullen mij wel de wint van voren geven Maar het is wel de waarheid

Huub

Als jij een auto pakt metop de band natrekken rijd ik pas als ik dat gedaan hebt. Dan zijn de moeren/bouten nog koud en dat is beter dan dat ze warm of heet zijn.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook als je dienst om 03:00 uur begint op een koude winternacht?

Ja.. En ik begin waarschijnlijk vaker om die tijd dan jij denkt....

 

Iedere ochtend altijd kijken want zaterdags is er wel eens bandencontrole en de collega die 's nachts de auto's laad, laat ook de bandenboer komen als er een staat met zachte of lege band of schade aan band.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze hebben mij juist altijd geleerd om ze warm na te trekken, en wel om de volgende reden:

Wanneer staal warm word zet het uit.

Trek je de moeren na wanneer de bouten koud zijn en de draadeinden worden warm zouden ze juist los kunnen lopen.

Trek je ze warm na, zitten ze wanneer ze afkoelen alleen maar strakker.

Mijn mening is andersom.

 

De velg in koude toestand krimpt...... dus aantrekken als koud is, wordt de velg tijdens rijden warm, zet uit: alles muurvast.

 

Andersom is het uitkijken geblazen... Als het zomaar opeens koud wordt.....zouden er zomaar wielmoeren los kunnen gaan . Bij normaal gebruik/controle zal dit niet gebeuren.

 

 

Bovendien als je warm natrekt krijg je ze veel verder vast dan ze koud zijn.... als ze afkoelen zouden ze kunnen breken......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is meestal na 100, 500 en nog eens na 1000 km. Als ze op de stuuras loskomen, merk je dat direct en voel je een zwabbermoment.

Iedere goede chauffeur kijkt of controleert iedere morgen maakt een rondje om zijn voertuig Dus ook de banden en wielen En ook het oliepeil

Iedere chauffeur wordt er voor betaald En is verantwoordelijk voor zijn voertuig

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar hoeft geen cabine voor gekanteld worden

Want die zit aan de voorkant En controle vloeistof peil

Ik merk aan jou op dat jij niks controleert

Huub

Als je niet weet waar je over praat.......

http://www.chauffeursforum.nl/index.php?/topic/37506-daf-cf-380-2006

Hier het antwoord. Handig dat alles gewoon terug te vinden is hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar hoeft geen cabine voor gekanteld worden

Want die zit aan de voorkant En controle vloeistof peil

Ik merk aan jou op dat jij niks controleert

Huub

Huub ik rij met een ouwe daf uit 2003 en die heeft een peilstok welke ik er elke maand eruittrek om te peilen, maar ik moet toch echt de cabine een stuk kantelen :eek:

Ooow ja voor de rest dagelijks ff op het daschbord chekken

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar blijf lekker wijs doen mannen. Er staan duizenden chauffeurs te wachten die je baantje overnemen.

Kunnen jullie lekker kankeren op die kut-oostblokkers die je baantje overgenomen hebben..

Toch wel intressant deze opmerking.

Vraag me toch echt af wat dit met oliepijplijnen te maken heeft ?

Of ben je beschermheer van Huub geworden ?

Dat Huub ff de plank mis slaat kan toch .

Dat hem verteld wordt dat er bij de moderne vrachtwagens geen oliepijlstok meer aanwezig is is voor Huub weer nieuw.

Zo leert hij weer wat bij

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toch wel intressant deze opmerking.

Vraag me toch echt af wat dit met oliepijplijnen te maken heeft ?

Of ben je beschermheer van Huub geworden ?

Dat Huub ff de plank mis slaat kan toch .

Dat hem verteld wordt dat er bij de moderne vrachtwagens geen oliepijlstok meer aanwezig is is voor Huub weer nieuw.

Zo leert hij weer wat bij

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

De chauffeur is altijd verantwoordelijk voor zijn voertuig

Hij is zelfs verplicht zijn voertuig te controleren voor vertrek De meeste bedrijven betalen er zelfs voor

Het zal niet de eerste keer zijn dat er met vertrek geen of haast geen olie meer in zit

Dat er in een modern voertuig hulp middelen in zit Daar kun je blij om zijn Want jou baasje hoeft jou controle tijd niet meer te betalen

Als je onderweg met stukken staat en je moet oom agent vertellen dat er geen olie meer in zit Dan kan die jou nog een mooie boete geven ook

En je staat op de lijst als brokken piloot En het baasje is zo blij Het eerst wat die doet kijken of je onbetaalde tijd hebt of vast

En iedereen weet genoeg

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toen ik nog op uitzendbasis reed heb ik ook een week of 6 gereden voor een bedrijf waar elke chauffeur 's morgens, gelijktijdig met de ritlijst, een controlelijst kreeg die elke dag volledig gecontroleerd en ingevuld moest worden. Dat was niet enkel controle van de sapjes en banden maar een lijst van 20 punten (olie, spanbanden, brandblusser etc) en hoe vroeg of laat je ook ging er was altijd wel iemand op de planning die het in de gaten hield.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden