[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Franse regelwetgeving


kippewipper

Recommended Posts

Is er in Frankrijk ook een rijverbod voor in het weekend?[/quote

Rijverbod algemeen

Voor vrachtwagens met een toegestaan totaalgewicht van meer dan 7,5 ton geldt in Frankrijk een rijverbod vanaf zaterdag of de dag voorafgaande aan een feestdag 22.00 tot zondag of de feestdag 22.00.

Bron: http://www.parijs.nl/id/78

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

... en de boete SCHIJNT 40 euro te bedragen ... nou dan durft ik Frankrijk zondags om 20.00 uur best al wel in hoor ;)

(of eerder)

Of je gaat zelfs zaterdag maar alvast rijden ... was toe aan een korte vakantie in het buitenland van 24 uur ;) (ff wat gekkigheid he ;) )

Tegenwoordig mag je met ADR OOK al om 22.00 uur de grens over (dit was voorheen 24.00)!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
... en de boete SCHIJNT 40 euro te bedragen ... nou dan durft ik Frankrijk zondags om 20.00 uur best al wel in hoor ;)

(of eerder)

Of je gaat zelfs zaterdag maar alvast rijden ... was toe aan een korte vakantie in het buitenland van 24 uur ;) (ff wat gekkigheid he ;) )

Tegenwoordig mag je met ADR OOK al om 22.00 uur de grens over (dit was voorheen 24.00)!!!

90 Angelique, mits ze het goedkoper hebben gemaakt;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Wie weet trouwens wat het in Duitsland kost om te rijden tijdens een rijverbod.

Ik heb ook al eens een daagje over mogen staan, tijdens een feestdag.

En vraag me dus af, of een gokje wagen de moeite loont.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wie weet trouwens wat het in Duitsland kost om te rijden tijdens een rijverbod.

Ik heb ook al eens een daagje over mogen staan, tijdens een feestdag.

En vraag me dus af, of een gokje wagen de moeite loont.

ik meen ook iets van 90 euro en staan blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik meen ook iets van 90 euro en staan blijven.

Ik heb vorig jaar 60 euro betaald, meteen erbij gevraagd of het een vergunning was om thuis te komen, waarop ik ja als antwoord kreeg. Helaas niet zwart op wit maar na overleg met planning gewoon doorgereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

het rijverbod is niet van toepassing op goederen die kunnen bederven, luchtvracht, hulpdiensten en legervoertuigen dacht ik, dus als je een plakje ham of een bloemetje in de trailer legt ... :angel: of een visje, maar ja gaat zo stinken :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
... en de boete SCHIJNT 40 euro te bedragen ... nou dan durft ik Frankrijk zondags om 20.00 uur best al wel in hoor ;)

(of eerder)

Of je gaat zelfs zaterdag maar alvast rijden ... was toe aan een korte vakantie in het buitenland van 24 uur ;) (ff wat gekkigheid he ;) )

Tegenwoordig mag je met ADR OOK al om 22.00 uur de grens over (dit was voorheen 24.00)!!!

Had me collega ook een keer,werdt hem verteld ,: Nou meneer als we u nu toch aan de kant hebben controleren we de rest van de papieren ook maar.

Ik kan je verklappen de boete viel "iets hoger"uit .

En zo worden boete's waar we hard om lachen vanzelf duurder gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens onze planner mogen die tankauto's idd rijden in het weekend, zolang het bederfelijk is of gevaarlijke situatie's kan opleveren, sommige ADR goederen dus ,maar ook tanks die killfrost vervoeren (alleen naar de plaats van bestemming, niet terug na lossen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 years later...
  • Forumlid

In de zomerperiode heeft Frankrijk nog een aanvullend rijverbod voor voertuigen en voertuigcombinaties met een toegestane maximum massa (tmm) van meer dan 7,5 ton op enkele zaterdagen (de zogenoemde 'zwarte zaterdagen'). Deze ‘zwarte zaterdagen’ zijn voor het jaar 2019: 27 juli en 3, 10 en 17 en 24 augustus 2019. Op deze dagen geldt het extra rijverbod van 7.00 tot 19.00 uur. Het zondagsrijverbod start dan niet zaterdag om 22.00 uur maar twee uur later, dus om 24.00 uur

 

Bron: Evofenedex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei marcusroelofs:

Duitsland: https://www.bussgeldkatalog.org/lkw-sonntagsfahrverbot/

120 euro dus, + 570 voor de werkgever.


Is al weer een jaar of 10 geleden, maar op zondagavond rond 21.00  controle bij  Freiburg, ( misschien was dat wel de laatste keer dat ze me aanhielden,)

Polizei vraagt je warschijnlijk of je in opdracht van je werkgever het zondagrijverbod negeert.

toen men dat vroeg was mijn antwoord>>>>   neuje mijn werkgever weet nog niet eens dat ik al onderweg ben, dit kwam voor mijn rijtijden beter uit was mijn exkuus.

Het is bij die 120 boete gebleven

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
Op ‎10‎-‎7‎-‎2019 om 10:07 zei Kiepenboer:


Is al weer een jaar of 10 geleden, maar op zondagavond rond 21.00  controle bij  Freiburg, ( misschien was dat wel de laatste keer dat ze me aanhielden,)

Polizei vraagt je warschijnlijk of je in opdracht van je werkgever het zondagrijverbod negeert.

toen men dat vroeg was mijn antwoord>>>>   neuje mijn werkgever weet nog niet eens dat ik al onderweg ben, dit kwam voor mijn rijtijden beter uit was mijn exkuus.

 

ja klopt hoor, mij is ook op het hart gedrukt hetgene te zeggen wat jij gezegd hebt en de werkgever betaalt de boete terug aan mij. Wordt lulliger als je aan de kant wordt gezet en moet gaan wachten tot 22.00 hr.😏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 10-7-2019 om 10:07 zei Kiepenboer:

Polizei vraagt je warschijnlijk of je in opdracht van je werkgever het zondagrijverbod negeert.

toen men dat vroeg was mijn antwoord>>>>   neuje mijn werkgever weet nog niet eens dat ik al onderweg ben, dit kwam voor mijn rijtijden beter uit was mijn exkuus.

 

Tuurlijk, die 'framboos' snapt wel dat tegenwoordig de 'baas' door het signaal van de boordcomputer etc. in ieder geval op de hoogte kan zijn dat de chauffeur aan het rijden is..  Of dat wel of niet in opdracht is.. doet dan minder ter zake, lijkt mij. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei Pierre:

 

En hoeveel 'bazen' denk jij dat er op zondagmiddag of zondagavond op kantoor gaan zitten kijken of hun chauffeurs wel of niet aan het rijden zijn?

 

Weinig, denk ik. Dat is ook niet wat ik bedoel. Er zullen toch weinig bazen of planners zijn die actief en onomfloerst zullen zeggen dat het rijverbod overtreden moet worden?

Dat zal wel wat subtieler gebracht worden, lijkt mij. Een lostijd communiceren die alleen op die wijze te halen valt.. .. waardoor je als chauffeur dan maar de 'gok' neemt.. iets dat de baas stilzwijgend ook wel beseft en dus min of meer goedkeurt.

 

Wat ik bedoel is dat dus tegenwoordig met alle telematica de baas  KAN weten (ook op maandagochtend 8 uur) dat er (de vorige dag) in het rijverbod gereden is. Wat hem goed uitkomt.. want de klant is koning natuurlijk.. en daarom lijkt mij de vraag of de baas actief opdracht geeft tot het overtreden van het rijverbod minder relevant omdat deze er via de systemen wel kennis van kan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

beetje gekke conclusie dat een baas ALTIJD de opdracht geeft

En wat als die ene chauffeur nou eens zelf besluit eerder te rijden zodat hij nog een extra nacht bij zijn scharrel heeft ??

Of op de terugweg niet uitkomt en dus niet thuis komt maar zelf besluit door te rijden ondanks verbod ???

 

En ik weet uit mijn omgeving dat het werkelijk zo gebeurd !!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Durashift:

 

Er zullen toch weinig bazen of planners zijn die actief en onomfloerst zullen zeggen dat het rijverbod overtreden moet worden?

 

 

 


Eind jaren 90 bij Vos gebeurde het toch wel dat ze op een zondag in D of FR een 50 auto,s door lieten rijden die dan op maandag konden lossen, zowel bij bulk als groot volume.

Er werd daar geredeneerd>> als ze er 5 aan de kant zetten kunnen er 45 wel door, en de boete voor die 5 werd betaald.
Plus de chauffeur had mooi wat 200% uren.

Naar die 24 of 45 uur rust werd toen nog niet zo gekeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden