Spring naar bijdragen

Anti Calais --> vrije doorvaart <--


Recommended Posts

  • Forumlid
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

alweer alleen een link.

Dit mag toch niet ?

Klopt, de bedoeling is om een stukje van de originele tekst bij te plaatsen of het in eigen woorden samen te vatten met vermelding van de bron.

Nu heb ik die tekst geplakt, de volgende keer graag door de topicstarter zelf :angel:  

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze mogen geen varkensvlees eten, wel aanraken.

Waar staat dat

 

Er staat Volgens hun geloof geen varkens vlees eten Laat ze maar is honger hebben

 

En zo heeft ieder geloof wat Want het katholieken geloof Heeft ook heel wat regels Alleen niemand doet er iets mee Ja hier en daar nog wat oude mensen

 

En wat denk je van URK of Spakenburg Waar veel mensen zich nog heilig voelen

 

Wij oordelen zo graag over een ander Het beste is We moeten eerst is naar ons zelf kijken

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We moeten eerst is naar ons zelf kijken

Huub

Waarom? Zijn wij diegenen die in een land wonen dat hun, in deze vorm, niet aanstaat? Volgens mij niet.

Ik heb je al eens gevraagd naar hoeveel christelijke kerken jij in islamitische landen hebt gezien. Geen antwoord op gehad... Logisch, want die zijn er niet.

"Thuis" gunt men andersdenkenden helemaal niets maar ondertussen eisen ze hier -als andersdenkenden- wel respect en privileges. En dat klopt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom? Zijn wij diegenen die in een land wonen dat hun, in deze vorm, niet aanstaat? Volgens mij niet.

Ik heb je al eens gevraagd naar hoeveel christelijke kerken jij in islamitische landen hebt gezien. Geen antwoord op gehad... Logisch, want die zijn er niet.

"Thuis" gunt men andersdenkenden helemaal niets maar ondertussen eisen ze hier -als andersdenkenden- wel respect en privileges. En dat klopt niet.

Kan er dit op zeggen Haast in iedere stad staat een katholieken kerk Of wordt gedeeld met andere geloven

 

En kijk is Wat is er nog van het katholieken geloof over Waarom sluiten veel kerken En waarom nemen het moslim geloof veel over Ik heb er geen probleem mee

 

ik zeg altijd ieder zijn eigen geloof Alleen ze moeten er een ander niet mee lastig vallen

 

Heb zelf nog mee gemaakt in Beiroet Dat er een priester aan boord kwam Zelfs in Mekka nog  Ja ik ben er geweest Het zijn voor 99% moslims Een ding de feesten zijn groot

 

Het is hun cultuur

 

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb je al eens gevraagd naar hoeveel christelijke kerken jij in islamitische landen hebt gezien. Geen antwoord op gehad... Logisch, want die zijn er niet.

Dat klopt niet helemaal. In Egypte wonen nog veel koptisch christenen, net als in Irak. En zelfs in Syrië woonden voor de oorlog nog aardig wat Christenen. Wikipedia: koptische kerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan er dit op zeggen Haast in iedere stad staat een katholieken kerk Of wordt gedeeld met andere geloven

 

En kijk is Wat is er nog van het katholieken geloof over Waarom sluiten veel kerken En waarom nemen het moslim geloof veel over Ik heb er geen probleem mee

 

ik zeg altijd ieder zijn eigen geloof Alleen ze moeten er een ander niet mee lastig vallen

 

Heb zelf nog mee gemaakt in Beiroet Dat er een priester aan boord kwam Zelfs in Mekka nog  Ja ik ben er geweest Het zijn voor 99% moslims Een ding de feesten zijn groot

 

Het is hun cultuur

 

huub

 

Precies, het is hun cultuur en dat deze leidend is in islamitische landen is heel begrijpelijk. Hier is onze cultuur leidend en hoewel ik wel vind dat je rekening met andersdenkenden moet houden, vind ik niet dat we onze cultuur moeten aanpassen omdat "nieuwkomers" of het nageslacht daarvan onze cultuur niet moet.

 

Dat klopt niet helemaal. In Egypte wonen nog veel koptisch christenen, net als in Irak. En zelfs in Syrië woonden voor de oorlog nog aardig wat Christenen. Wikipedia: koptische kerk.

 

Je hebt gelijk, bij mij in de buurt wonen ook uit Syrië afkomstige christenen. Maar feit blijft, dat die landen niet de islamitische cultuur aanpassen omdat de Christenen anders denken/geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mij zijn alle mensen gelijk wat voor geloof of huid kleur ook hebben. Daarbij ik ben vroeger veel in die landen geweest

Is er dan iets op tegen

Huub

Vroeger was er ook heel wat minder geweld vanuit de islamitische hoek. Het hele geloof wordt met het decennium agressiever. Voorbeeldje: kijk eens naar Afghanistan in de jaren 70 en nu. En zo zijn er nog tal van voorbeelden, dat er een stuk meer agressie uit die hoek komt, meer dan vroeger.

Dus ik begrijp wel dat het in jouw jonge jaren allemaal koek en ei was, maar de tijden verranderen.

Ik zeg trouwens niet dat elke moslim bereid is geweld voor zijn geloof te gebruiken, het blijft een kleine minderheid!

bewerkt door Grunneger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg trouwens niet dat elke moslim bereid is geweld voor zijn geloof te gebruiken, het blijft een kleine minderheid!

 

Maar er is een meerderheid die het toejuicht, al is het maar in de vorm van de islamitische wetgeving sharia, waarin lijf- en doodstraffen heel gewoon zijn.

Misschien neemt de agressie onder de jongere generatie's toe, in ieder geval komt het steeds meer naar buiten. Het blijft vreemd dat mensen die hier in vrijheid geboren en getogen zijn, anderen en zichzelf alle vrijheden willen ontzeggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe vreemd het ook klinkt, maar ze hebben de vrijheid om zichzelf die vrijheid te ontzeggen. Wij hebben gewoon zoveel vrijheid, dat het niet te mengen valt met bepaalde islamitische stromingen.

Mijn conclusie: volledig integreren, of opsouten. Ook geen hoofddoeken oid., maar 100% aanpassen.

Het probleem is alleen wel die koran. Lees hem maar eens, en je zult weten waarom een gedeelte zich niet wil aanpassen. Het is net zoiets als de Jehovas. Je moet je geloof verspreiden.

En nee, ik ben absoluut geen pvv stemmer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe vreemd het ook klinkt, maar ze hebben de vrijheid om zichzelf die vrijheid te ontzeggen. Wij hebben gewoon zoveel vrijheid, dat het niet te mengen valt met bepaalde islamitische stromingen.

Mijn conclusie: volledig integreren, of opsouten. Ook geen hoofddoeken oid., maar 100% aanpassen.

Het probleem is alleen wel die koran. Lees hem maar eens, en je zult weten waarom een gedeelte zich niet wil aanpassen. Het is net zoiets als de Jehovas. Je moet je geloof verspreiden.

En nee, ik ben absoluut geen pvv stemmer!

 

Mensen hebben inderdaad de vrijheid om zichzelf dingen te ontzeggen maar niet de vrijheid om het leven van anderen ongewenst te beïnvloeden.

 

Hmm, da's schrikken: Mijn mening is blijkbaar nog vrij gematigd :p   Als iemand een hoofddoek wíl dragen heb ik daar geen probleem mee, maar wel als het onder dwang gebeurt. Ook mag van mij een moslim gewoon zijn/haar geloof belijden, maar op basis van gelijkwaardigheid met andere geloven. Dus geen speciale privileges als gebedsruimten in openbare gebouwen voor slechts één geloof, om een voorbeeld te noemen.

 

Aanpassen: Ja, hou op met dubbele paspoorten en kies voor óf het Nederlanderschap (incl. rechten én plichten) of wordt geen Nederlander maar eis dan ook geen rechten op. Het kan toch niet zo zijn dat mensen die niet willen integreren en participeren, wel levenslang aan ons staatsinfuus hangen?

 

 

Dat laatste zinnetje vind ik heel erg jammer...

Moeten we in ons vrije land Ã©cht afstand moeten nemen van mensen, die hun stem aan een legale politieke partij geven? En zo ja, waarom?

 

We verwachten van iedereen dat ze meedoen met de samenleving, hoe kun je dan zelf een grote groep stemgerechtigden gaan buitensluiten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast advies almelo

Laat Huub toch van de moslims houden... Anders word je beticht dat je narcisties bent..... En zo leren wij Huub kennen....

Noem m voortaan maar Huub Chamberlain......

 

Voor hen die niet zo goed zijn met geschiedenis.

http://www.biography.com/people/neville-chamberlain-9243721#synopsis

Laten we omwille van de discussie Huub Huub Chamberlain noemen.

Zullen we jou, omwille van dezelfde discussie dan Joseph Kenny Sr. noemen?

Ik heb respect voor iemand - Huub in dit geval-  die democratie en verdraagzaamheid propageert.

Ik heb minder met mensen die muren als de ultieme oplossing zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast advies almelo

Maar er is een meerderheid die het toejuicht, al is het maar in de vorm van de islamitische wetgeving sharia, waarin lijf- en doodstraffen heel gewoon zijn.

Misschien neemt de agressie onder de jongere generatie's toe, in ieder geval komt het steeds meer naar buiten. Het blijft vreemd dat mensen die hier in vrijheid geboren en getogen zijn, anderen en zichzelf alle vrijheden willen ontzeggen...

Landen waar de doodstraf gewoon is:  Amerika, Thailand, Taiwan, China en zo zijn er nog diverse landen te noemen die niet Islamitisch zijn, maar waar wel de doodstraf wordt toegepast.

Ik ben mordicus tegen de doodstraf of die nou in Amerika of in  Iran wordt toegepast, het is een barbaarse manier van wraak nemen, die niet terug te draaien is.

Als ik een Amerikaanse functionaris, na de doodstraf te hebben toegepast,  tegen de familie van een onschuldig geëxecuteerde  man hoor zeggen: "Het spijt ons, maar we hebben ons best gedaan", dan draait mijn  maag om.

Net als jij ben ik geen voorstander van de Shariah, maar de tendens onder een aantal autochtone Nederlanders is om een afgeleide hiervan in te voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mensen hebben inderdaad de vrijheid om zichzelf dingen te ontzeggen maar niet de vrijheid om het leven van anderen ongewenst te beïnvloeden.

 

Hmm, da's schrikken: Mijn mening is blijkbaar nog vrij gematigd :p   Als iemand een hoofddoek wíl dragen heb ik daar geen probleem mee, maar wel als het onder dwang gebeurt. Ook mag van mij een moslim gewoon zijn/haar geloof belijden, maar op basis van gelijkwaardigheid met andere geloven. Dus geen speciale privileges als gebedsruimten in openbare gebouwen voor slechts één geloof, om een voorbeeld te noemen.

 

Aanpassen: Ja, hou op met dubbele paspoorten en kies voor óf het Nederlanderschap (incl. rechten én plichten) of wordt geen Nederlander maar eis dan ook geen rechten op. Het kan toch niet zo zijn dat mensen die niet willen integreren en participeren, wel levenslang aan ons staatsinfuus hangen?

 

 

Dat laatste zinnetje vind ik heel erg jammer...

Moeten we in ons vrije land Ã©cht afstand moeten nemen van mensen, die hun stem aan een legale politieke partij geven? En zo ja, waarom?

 

We verwachten van iedereen dat ze meedoen met de samenleving, hoe kun je dan zelf een grote groep stemgerechtigden gaan buitensluiten?

Jij met jou pasporten Je weet niet waar over jij praat

Ik heb klein kinderen Die hebben al twee pasporten Nederlands en een Zwitsers En zijn nog geen 7 jaar

En de reden mag jij raden En de rest vertel ik wel een keer als ik een goede bui heb

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja er zijn genoeg vrouwen die in de nacht in bed een hooft doek op hun hooft hebben Want ze zijn veel te bang voor hun haren Wel hooft doek niet hoeft doek Ik ben blij dat we in een vrij land leven

Dus leeuw Mogen de vrouwen hun poesje ook niet kaal scheren Waar praten we over Laat een mens zelf beslissen

 

In India zijn de koeien heilig En eten daar geen koeien vlees Wat vind jij daar van En zou kunnen we wel door gaan Ieder cultuur heeft zijn waarden Daar moeten wij respect voor hebben  

 

Of gewoon meer naar elkaar luisteren

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we omwille van de discussie Huub Huub Chamberlain noemen.

Zullen we jou, omwille van dezelfde discussie dan Joseph Kenny Sr. noemen?

Ik heb respect voor iemand - Huub in dit geval-  die democratie en verdraagzaamheid propageert.

Ik heb minder met mensen die muren als de ultieme oplossing zien.

 

Respect voor een ideologie als de islam die voor andersgelovigen geen respect heeft, gaat ons op enige moment heel erg opbreken, net als de voortdurende conflictmijdende opstelling. Blijven wegkijken en toegeven aan allerlei eisen, omdat anders een bevolkingsgroep wel eens vervelend kan gaan doen...  Dit is in de ogen van minder ontwikkelde culturen een teken van zwakte en dat beeld wordt alleen maar versterkt.

 

Mede daardoor loopt er een shariapatrouille in Den Haag rond, omdat de mensen daar geen enkel respect voor de Nederlandse politie hebben. Geen probleem, van Aartsen vind het prima en zelfs de koning laat zich erdoor begeleiden bij een bezoek aan de Schilderswijk.

Ondertussen wordt in Ede, voor mensen die bang zijn dat ook hun auto's binnenkort in vlammen opgaan, het 's nachts op straat oppassen verboden!

Waarom? Omdat de vermoedleijke daders tot een "minderheid" behoren en we deze minderheid absoluut niet tegen de haren in willen strijken...  Dit speelt trouwens in meerdere steden maar wordt zoveel mogelijk stilgehouden, net als wat er in Keulen gebeurde...

 

Landen waar de doodstraf gewoon is:  Amerika, Thailand, Taiwan, China en zo zijn er nog diverse landen te noemen die niet Islamitisch zijn, maar waar wel de doodstraf wordt toegepast.

Ik ben mordicus tegen de doodstraf of die nou in Amerika of in  Iran wordt toegepast, het is een barbaarse manier van wraak nemen, die niet terug te draaien is.

Als ik een Amerikaanse functionaris, na de doodstraf te hebben toegepast,  tegen de familie van een onschuldig geëxecuteerde  man hoor zeggen: "Het spijt ons, maar we hebben ons best gedaan", dan draait mijn  maag om.

Net als jij ben ik geen voorstander van de Shariah, maar de tendens onder een aantal autochtone Nederlanders is om een afgeleide hiervan in te voeren.

 

Dat is inderdaad het grote probleem met de doodstraf, er is geen weg terug. De mate van barbaarsheid vind ik nogal verschillen: de keuze tussen een dodelijke injectie of een steniging lijkt me niet prettig maar ook niet moeilijk.

Afgezien daarvan kan het een oplossing zijn voor mensen (beter: beesten) die dermate gevaarlijk voor de samenleving en bewakers zijn, onschadelijk te maken. Misschien is het ook nog wel menselijker dan een heel leven in een cel opgesloten te zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden