[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vreemde storing vanochtend


The_knitter

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik vanochtend toch wel een vreemde storing heb gehad met mijn Magnum...

Container opgezet bij RWG en wil onder de kraan vertrekken.

Had genoeg lucht, en na lossen handrem nog even gewacht tot ik weer boven de 8 (rond de 9) bar zat. De remmen waren los, want ik rolde iets weg.

Ik zet 'm in de versnelling, en wil wegrijden. Dit ging nogal schokkend en stotend. 2 meter verder stond ik stil. Motor uitgevallen, en alle lucht was weg (de meter kwam niet meer omhoog).

Na diverse verwoede pogingen op meerdere manieren geprobeerd de versnelling in de neutraal te krijgen, de moed opgegeven, alarmlichten aan, en even via de intercom doorgeven dat ik stuk stond.

Gelijk daarna de technisch man gebeld. 2 opties: 1. Een andere chauffeur op de terminal charteren om even zijn rode slang aan mijn rode slang te koppelen, en hopen dat ik weer iets lucht krijg, om de bak in de Neutraal te kunnen krijgen. Gelukkig zijn er nog behulpzame chauffeurs. Toen ik naar het kraanblok naast mij liep wilden wel 3 chauffeurs helpen (stonden er 3).

5 minuten lucht draaien via de andere chauffeur, had ik eindelijk 6 bar. Slangen losgekoppeld, en hij startte, want bij het omdraaien van de sleutel naar contact 'klapte' de bak gelijk in de neutraal.

Optie 2 was de dealer bellen voor pechservice, die mogelijk ook lucht naar mijn reservoir wilden pompen.

Iemand hier al eens zoiets eerder meegemaakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Compressorslang kapot???

Wat die Renault van jou heeft is normaal.
Ik heb ff met een primium gereden en die moest je ook vrij zetten, want als je druk in de ketels weg is en je had hem in de rijstand staan starte hij ook niet meer.

Via je luchtslang op druk brengen gaat niet want dat is een richting verkeer, dus alleen om je oplegger ketels op druk te brengen.

Bij jou truck zit denk ik als je erchter staan rechts bij het achterwiel op de ketel een punt waar je een nippel op kunt schroeven en met een compressor je systeem op druk kunt brengen, en dan kan je hem weer neutraal zetten.

Heb het gisterenmorgen nog gehad met die ouwe Daf ( 13 jaar )  waar ik mee rond toer.

Jongens op de wasplaats waar ze bij ons de kippenkratten wassen en weer laden hadden de auto schoon en rijden hem de wasgang uit en die weten het, maar het gebeurd toch af en toe, dat ze hem in de versnelling weg zetten en dan start dat kreng niet

ben er een half uur zuut mee.

-Weer terug naar binnen naar het matriaalhok
-compressor naar de aut0
-luchtslang en verlengkabel 50 meter.
-Nippel op aansluiting achter de cabine en compressor aan.

Sigaretje draaien en na  2 hijsjes klik klak en neutraal en starten maar.
Hele boel weer opruimen en de boer bellen dat ik fff een half uur later kom.

Met een beetje pech staat daar een laadploeg van 12 man, maal dat half uurtje en het baasje is niet blij als de rekening komt.
Krijgt die gaast op de wasplaats weer op zijn kop, want ja die moet dat toch onderhand wel weten, 
Maarja ik maak me er niet druk om, tja das slecht voor je wekker :D

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ 

Die ouwe daf gaat eruit, en nu hebben we er een Aktetas 1842 streamspace bij lopen, en die springt automatich neutraal naar 1 minuut of zo.

Heb zelf voorheen met de MP3 gereden en weet wel zeker dat ik die wel eens vergat neutraal te zetten, maar die startte altijd.

Zo en nu naar bed, moet er om 2 uur weer uit, om 3.30 laden Ysselsteyn ( limboland ) en lossen omgeving Wildeshausen :bey: 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Mercedes gooit 'm standaard vrij als je het contact uit zet. De huurscania die ik in de winter 2014 had heeft me ook twee keer verrast met bovengenoemd geintje; m'n huidige komt vrij als je het contact af zet.

Van enige eenheid is geen sprake 😐

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ 

Die ouwe daf gaat eruit, en nu hebben we er een Aktetas 1842 streamspace bij lopen, en die springt automatich neutraal naar 1 minuut of zo.

Heb zelf voorheen met de MP3 gereden en weet wel zeker dat ik die wel eens vergat neutraal te zetten, maar die startte altijd.

Zo en nu naar bed, moet er om 2 uur weer uit, om 3.30 laden Ysselsteyn ( limboland ) en lossen omgeving Wildeshausen :bey: 

 

 

Oke, dan heb ik mij verkeerd voor laten lichten, daarom schreef ik ook, dacht ik.

 

Maar vrachtwagens blijven complexe machines! Als er iets loos is, kan die gelijk aan de laptop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik was al rijdende toen hij uitviel en gelijk alle lucht weg was. En via de rode luchtslang had ik wel weer lucht in kunnen krijgen via een andere chauffeur en kunnen starten.

Nooit eerder gehad.

Ik snap alleen niet hoe jij jou truck op druk krijgt via een andere truck via je rode slang??

Ik dacht dat de rode alleen maar uitgaand is.

Bij ons in het matriaalhok licht dus een koppelslang van een paar meter, waar een luchthandje op zit.

Dit gaat op de goede truck op de uitgaande leiding.

Aan het anders einde zit gewoon een nippel die op de truck gaat die geen lucht heeft.

Elke truck heeft ergens een aansluiting zitten, op een luchtketel, of zoals die ouwe daf van ons precies aan de andere kant waar het kantelmeganisme van de cabine zit.

Dit stamt nog wel uit de tijd dat we zelfredzaam waren en niet bij ieder akkefietje de garage belde ( tegenwoordig tegen een dik uurtarief )

b.v  stond je met dode accu,s geen lucht en met de startkabels kan je er niet bij, dan zal je toch eerst lucht op die auto moeten zetten wil je hem verslepen zodat je er wel bij kunt.

Tegenwoordig kan je een auto met automaat ook niet meer aantrekken, wat toen heel gewoon was.

Nu worden met overstarten via startkabels veel computers naar de eeuwige jachtvelden geholpen ( iets met piekspanning als ik het goed heb.

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nu worden met overstarten via startkabels veel computers naar de eeuwige jachtvelden geholpen ( iets met piekspanning als ik het goed heb.

Eerst alle zware verbruikers als koplampen, aanjager en spiegelverwarming aanzetten schijnt te helpen om die piek te verdelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snap alleen niet hoe jij jou truck op druk krijgt via een andere truck via je rode slang??

Ik dacht dat de rode alleen maar uitgaand is.

Bij ons in het matriaalhok licht dus een koppelslang van een paar meter, waar een luchthandje op zit.

Dit gaat op de goede truck op de uitgaande leiding.

Aan het anders einde zit gewoon een nippel die op de truck gaat die geen lucht heeft.

Elke truck heeft ergens een aansluiting zitten, op een luchtketel, of zoals die ouwe daf van ons precies aan de andere kant waar het kantelmeganisme van de cabine zit.

Ik snap het zelf ook niet altijd, maar heb contact uit gehad, rode luchtslangen aan elkaar gekoppeld, en 3 minuten later had ik 8 bar (helpende chauffeur heeft geen extra gas gegeven).

Schijnt vaker te gebeuren en via deze manier opgelost te worden. Moet er toch een manier voor zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snap het zelf ook niet altijd, maar heb contact uit gehad, rode luchtslangen aan elkaar gekoppeld, en 3 minuten later had ik 8 bar (helpende chauffeur heeft geen extra gas gegeven).

Schijnt vaker te gebeuren en via deze manier opgelost te worden. Moet er toch een manier voor zijn.

 

Begreep dat er een een-richting -klep tussen zat, dus wel naar je trailer maar niet terug.

Bij je remboosters zitten altijd een nippel voor een luchtslang.

Die gebruiken ze ook bij de remmentest van de apk om te meten hoeveel luchtdruk er is

En bij Scania heb je er een zitten achter de klep links. Speciaal voor afslepen enzo.

Maar ja...als het dan via een rode slang ook lukt, waarom zou je er dan geen gebruik van maken  :D

bewerkt door scania1965
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden