[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Trans EU ? Timocom?


Jan92

Vraag

  • Forumlid

Wij rijden voor een vaste opdrachtgever

Maar wil het toch overwegen om enkele trekkers

vrij te gaan 'zetten'

 

Hiervoor wil ik trans eu of timocom gebruiken en Zelf

via het net vrachten vinden. 
Hoe zit het met de km prijzen die de gemiddelde

ladingaanbieder geeft ? Hebben jullie er ervaringen mee?

En de betalingen ?

 

Als iemand die er mee werkt me een beetje kan inlichten

zou dat super zijn,

 

Groetjes jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Op die vrachtbeurzen worden de beste prijzen uit de markt betaald want iedereen doet zijn best betaalde ritten weg en rijdt zelf het mindere werk.

 

Zonder gekheid, als het past qua laad- /losplaats/tijden/bijlading, dan kun je er vaak nog wel iets moois van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

teleroute werkt wel redelijk 80 euri per maand betalingsmoraal van sommige aanbieders behoeft af en toe wat telefonische aandacht de prijs word bepaald aan de hand van aantal kilometers plus aantal stops en dit alles na telefonische onderhandelingen met af en toe nee zeggen, wel een mooie opstap naar wat vastere relaties in het transportwereldje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

het is leuk als terugvracht als je binnen het uur geladen en/of gelost bent anders schiet je er al mee in. als dit echt een serieuze vraag is en je wilt je vaste opdrachtgever de deur uit doen en met paar auto's voor teleroute/timocom of zoiets dergelijks wilt gaan rijden kun je beter stoppen want je tekent al je doodvonnis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je weet wat je doet (dus de ervaring hebt om vanuit het "niets" wagens aan de gang te zetten) kun je met de handel die wordt aangeboden en door diezelfde handel te combineren geld verdienen.  Heb je dat nog nooit eerder gedaan dan gaat het hard van je af lopen.

 

Van A naar B iets aannemen is makkelijk maar je moet ook nog terug. En je factuur betaald krijgen.

 

.

bewerkt door EJD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En daar gaat het dus al mis.

 

.

 

Jij hebt wel meer uitspraken gedaan hier, welke achteraf allemaal zijn uitgekomen.

 

Maar TS kan zich toch gewoon aanmelden op/bij een betaalde vrachtbeurs, zoals timocom of teleroute, om uit te pluizen hoe het daar reilt en zeilt. Kan TS beetje rondkijken bellen en calculeren, of het uit kan wat hij wil. Of ben je dan verplicht vrachten af te nemen, bij een abonnement?  

 

Hij heeft KvK, Niwo dus kan zich daar zo aanmelden.

 

En zo`n abonnement valt toch onder onkosten, welke je kunt afschrijven? Je weet wel, omzet minus alle kosten voor belasting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Johannie

En zo`n abonnement valt toch onder onkosten, welke je kunt afschrijven? Je weet wel, omzet minus alle kosten voor belasting.

Ondanks dat het onkosten zijn, zijn het nog steeds wel kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Johannie

Ja okay, maar dan toch fictive kosten, of zie ik dat verkeerd?

Je zal het toch moeten betalen. Het enige is dat je er geen winstbelasting over betaald. Dus mensen/bedrijven rekenen zich soms rijk onder het mom "ik koop het op de zaak", maar dan is het niet ineens gratis.

Back on topic: die bevrachtings-websites moet je of heel bedreven in zijn (de expediteur van vroeger) of incidenteel gebruiken om je lege kilometers nog (deels) te laten vergoeden.

Out of the blue die site op stappen en denken dat daar het grote geld ligt... Dat is hem niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij ons gebruiken we het als we tussenvracht of retourvracht moeten hebben, nu hebben we er bij sommige rechtstreeks contact, doordat we regelmatig op het zelfde adres leegkwamen en elke keer bij de zelfde konden laden voor bij ons in de buurt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Zonder gekheid, als het past qua laad- /losplaats/tijden/bijlading, dan kun je er vaak nog wel iets moois van maken.

 

Als het allemaal niet te lang duurt, kun je leuk een paar cent pakken, Maar als het allemaal 2 lang, 2 breed duurt, en er komen wachturen bij kijken, en je kunt diezelfde dag je volgende vracht niet laden, en daardoor je rijuren en diensturen niet optimaal benutten dan kost het geld en dan was leeg rijden dat stuk goedkoper geweest. 

 

En dan niet zeggen, had toch €250 voor die vracht. maar 2 uur laden, 2 uur lossen, 200km kost meer dan dat het oplevert, de omrij kilometers nog niet meegerekend, met 1 uur laden en lossen hou je er waarschijnlijk nog net wat aan over..... Voor de pot gehaktballen op vrijdag :D :D

bewerkt door Schots en Scheef
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het lijkt mij niet slim als je auto's nu op vast werk zitten ,om dan het risico op te zoeken bij een of andere losse bevrachter . Wat tussen ritjes om van je los plaats naar je laad plaats te komen

lijkt me dan weer wel logisch . Maar dat moet maar net passen. Meestal ziet de prijs er redelijk uit voor het aantal km,s maar bij wacht uren op los en of laadplaats ga je het schip in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mijn ervaring is (ook vanuit het niets een wagen ingezet + later een 2e wagen) dat vooral de NL Teleroute-gebruikers wel betalen, vroeg of iets later. Bij Timocom gebruikers moest ik langer op mijn geld wachten. Via deze marktplaatsen heb ik zelf het kaf van het koren kunnen scheiden. Eens met de opmerking dat een vrachtbeurs een goede opstap kan zijn naar een vaster opdrachtgeversbestand. Ik heb op deze manier een aantal opdrachtgevers waar ik goede afspraken mee heb kunnen maken.

 

Ik begijp EJD wel. Het zou niet zo moeten zijn dat de opdrachtgever de prijs bepaalt, maar jij als leverancier bepaalt wat jouw dienstverlening kost. Helaas werkt het niet zo in de praktijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden