[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Italië en Frankrijk pesten Hollandse chauffeurs


Reindert

Recommended Posts

  • Forumlid

Italië en Frankrijk pesten Hollandse chauffeurs

Italië en Frankrijk treiteren Nederlandse vrachtwagenchauffeurs. Stempeltjes vergeten? Dat kostte Ronald Spekman uiteindelijk 70.000 euro. ,,Ik dreig failliet te gaan.''

 

 

 

 

Lees verder;

 

http://www.ad.nl/buitenland/italie-en-frankrijk-pesten-hollandse-chauffeurs~a5c1cd19/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb het een en ander goed door gelezen Iedere chauffeur moet weten dat zijn C.M.R  in orde moet zijn Veel weten niet het is nog altijd een Internationaal document

 

En de rond weg van Milaan staat bekent om de strenge controle Rij maar is harder als 60 km Dan werk je ook een paar maanden voor niks  

 

En de Franse zijn ook geen levertjes Als ze geld ruiken ben je ook de klos Dus gewoon zorgen dat alles in orde is  

 

 

Huub  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarschijnlijk heeft de beste hmw.klaassen zelf nooit maar een meter gereden. Dat blijkt wel uit alle domme opmerkingen zoals je moet alles op orde hebben. Deze bekeuringen zijn gewoon buiten alle proporties

Ik lees wel Dat ik van jou niks maar dan ook niks kan leren Ben bang dat je nog niet weet waar de motor zit

 

Ik ben nog van de oude stempel En daar bij heb 34 jaar in het transport gewerkt als chauffeur Internationaal Veel reizen gemaakt van langer als 3 weken van huis af

 

De rond weg van Milaan is altijd al gevaarlijk geweest Zeker met de boetes Gewoon aan de regels houden Het zelfde met de Brenner Ga je naar beneden Italië in Is 60 km

 

Wordt je gepakt met te hard gaan Ja dan kost het veel ja heel veel geld Dit zijn allemaal dingen wat bekend is

 

Het C.M.R is nog altijd verplicht En is nog altijd jou internationaal document Het verdrag van Geneve Moet je maar is lezen Duitsland was er vroeger streng in met controle En was het niet in orde Dan kon het veel geld kosten

 

Huub    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

huub....een ander verhaaltje..

 

je rijd naar milaan, en er is een inhaalverbod,

 

nu komt er een vrachtwagen collega de weg op.....

 

maar hij rijd nog niet op volle snelheid.....daar was de uitvoegstrook te klein voor.

 

maar jij komt er aan op volle snelheid......80 km per uur....want anders krijg je een boete.

 

dan komt die desbetreffende chauffeur de weg op......daar jij flink moet remmen....omdat je anders er achterop rijd.

 

inhalen mag ook niet ....want er is immers een inhaalverbod,

 

meneer de police ziet dat en houd jou staande voor het in gevaar brengen van het andere verkeer,

 

die andere vrachtwagen heeft de police niet gezien.....want dat was een fransman..:D

 

want jij remt plotseling.....en het andere verkeer was er niet op voorbereid.

 

dus krijg jij een boete voor vermeende doodslag...

 

kost jou 30.000 euro, en je mag niet verder rijden, want er komt nog een rechtszaak over.

 

als je geluk hebt...krijg je na 1 maand je rijbewijs terug, 

 

ik vraag me nu af....wat jou gedachte hierbij zijn.....en wat je zou gaan doen :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zal moeilijk te begrijpen zijn Maar ik laat die vrachtwagen er tussen En ga die niet voorbij Dat heb ik in Duitsland geleerd Daar is het ook zo Maar de Duitse politie zegt er niet zo veel over Alleen als er een ongeluk door ontstaat

Veel landen zijn de verkeer regels anders als in Nederland Altijd mee op passen In Italië met in de stad Staat het stop licht op rood Mag je rechts af Blijf je staan kun je een boete krijgen

Berlijn

Een chauffeur waar ik werkte Rijd iemand dood in de stad Deze chauffeur heeft een maand vast gezeten Tot dat zijn onschuld bewezen was En even 10.000 Borg Moest meteen betaald worden  

Ik kan hier wel een gedachten over hebben Maar daar heeft de chauffeur die nu door Europa rijd niks aan Ik kan zo nog wel meer dingen aan halen Ook wat ik mee gemaakt heb

Nog iets

Ik heb met een Nederlandse chauffeur die zwaar gewoond was Haast een week in de cabine in het boven bed gehad En helemaal verzorgd Een vliegmaatschappij naam hem niet mee

De ziekenhuizen in Oost-Europa hadden de middelen niet Daarom door gereden naar een Nederlands ziekenhuis

Heb een andere vraag Wie heeft een reis verzekering Veel zeggen er gebeurd mij niet zoiets

Kan er een boek over schrijven Ben je niet verzekerd de rekening komt  En het baasje zegt Het is jou risico  

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog iets Je bent altijd verplicht om een voertuig die de autobaan op komt er tussen te laten Want je mag het voertuig niet in gevaar brengen geld ook in Nederland

De invoeg strook is er niet voor niks

Huub

tju wat kun jij ... Lullen zeg!! Verkeer op de snelweg heeft altijd voorrang op invoegend verkeer. Dus degene die in voegt mag jou niet hinderen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tju wat kun jij ... Lullen zeg!! Verkeer op de snelweg heeft altijd voorrang op invoegend verkeer. Dus degene die in voegt mag jou niet hinderen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Niet helemaal waar. ..ik meen in belgique heeft invoegend verkeer voorrang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In België moet invoegend verkeer ook voorang verlenen aan het verkeer dat zich al op de snelweg bevindt.

DE AUTOSNELWEG VIA DE AANLOOPSTROOK OPRIJDEN

AUTOSNELWEG © www.gratisrijbewijsonline.be

Inhalen ter hoogte van een oprit Wie een autosnelweg via de aanloopstrook oprijdt, moet voorrang verlenen aan de bestuurders die reeds op de autosnelweg rijden.

Dit wordt duidelijk gemaakt door het verkeersbord B1 (omgekeerde driehoek) dat op elke oprit naar een autosnelweg staat en dat betekent: voorrang verlenen.

Daarenboven zegt het verkeersreglement ook dat een bestuurder die een manoeuvre wil uitvoeren (zoals b.v. van rijstrook veranderen), voorrang moet verlenen aan de andere weggebruikers. Dit geldt uiteraard ook voor de bestuurder die van op de zogenaamde aanloopstrook naar de rechterrijstrook van de autosnelweg rijdt en daarbij over een witte onderbroken streep rijdt.

.

Om het invoegen vlotter te laten verlopen, mogen de bestuurders in de rechterrijstrook vrijwillig naar links uitwijken, op voorwaarde dat ze daarbij zelf geen andere weggebruikers hinderen.

Zeg ik.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Wat is dit nou voor bezopen voorbeeld?

 

Als jij hard moet remmen voor een invoeger dan heb je niet ver genoeg vooruit gekeken. Laten we daar eens mee beginnen.

Een chauffeur moet kunnen anticiperen op wat het andere verkeer doet. Doet hij dit niet dan is het een prutser.

 

En dan laat je je fantasie verder wel heel erg op de loop Tinus. "Vermeende doodslag" ja? Vanwege te hard remmen?

 

Milaan ligt trouwens in Italie. En daar heb je Carabinieri. Maar ja, jij was natuurlijk onderweg naar Milaan. Da's waar ook...

 

Op de autostrada is het de Polizia Stradale die de macht heeft.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Op de autostrada is het de Polizia Stradale die de macht heeft.... ;)

Daar heb je gelijk in Daarbij komt nog In de Europese lid staten zit hier en daar verschil in En als je de verkeer regels niet kent Dan kan het wel eens veel geld kosten

Frankrijk ook Als je met je luxe auto boven de 140 rijd Kan het bij de betaal hokken veel geld kosten Er worden er genoeg gepakt

Ieder land heeft zijn regels

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat is dit nou voor bezopen voorbeeld?

 

Als jij hard moet remmen voor een invoeger dan heb je niet ver genoeg vooruit gekeken. Laten we daar eens mee beginnen.

Een chauffeur moet kunnen anticiperen op wat het andere verkeer doet. Doet hij dit niet dan is het een prutser.

 

En dan laat je je fantasie verder wel heel erg op de loop Tinus. "Vermeende doodslag" ja? Vanwege te hard remmen?

 

Milaan ligt trouwens in Italie. En daar heb je Carabinieri. Maar ja, jij was natuurlijk onderweg naar Milaan. Da's waar ook...

er zijn genoeg opritten waar je het verkeer niet kunt zien aankomen......en dan zijn er bij...waar de lengte nogal wat te wensen overlaat...

 

ik wou huub proberen te laten begrijpen....dat je niet alles in de hand hebt...

 

maar volgens mij leest hij het te vlug :D

 

en vermeende doodslag.....je kunt het zo gek niet bedenken......als je te hard rijd in belgie...

 

wordt het al poging tot doodslag ....staat en fikse boete op....

 

dus zeg jij het maar,,,,,wat wel of niet kan.......ik kijk nergens meer van op  :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet helemaal waar. ..ik meen in belgique heeft invoegend verkeer voorrang

 

Zover ik er kennis van heb, moet jij in Scandinavie N,S en DK, voorrang verlenen aan invoegend verkeer. En niet te vergeten, ook de Franse Perferique bij Parijs, heeft invoegend verkeer voorrang.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zover ik er kennis van heb, moet jij in Scandinavie N,S en DK, voorrang verlenen aan invoegend verkeer. En niet te vergeten, ook de Franse Perferique bij Parijs, heeft invoegend verkeer voorrang.

ik geloof op je verhaal over de Pietjepaniek in Frankrijk na niks van je verhaal. Kan ook nergens vinden dat wat je schrijft waar is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bewerkt door corne64
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik geloof op je verhaal over de Pietjepaniek in Frankrijk na niks van je verhaal. Kan ook nergens vinden dat wat je schrijft waar is.

Noorwegen igg al niet als ik de site van de ANWB mag geloven. http://www.anwb.nl/vakantie/noorwegen/informatie/verkeersregels#voorrang

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik geloof op je verhaal over de Pietjepaniek in Frankrijk na niks van je verhaal. Kan ook nergens vinden dat wat je schrijft waar is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Vraag eens aan het bedrijf om paar ritten Scandinavie en Parijs. Dan zal je het zelf wel ondervinden, wat ik hier schrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nogal wat aannames...terwijl je -zwart/wit- geacht wordt de regels te kennen in het desbetreffende land..

Sommigen weten het dus niet en doen maar wat... nogal een eng idee

zwar witter dan de link die ik geplaatst heb kun je het niet krijgen volgens mij.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vraag eens aan het bedrijf om paar ritten Scandinavie en Parijs. Dan zal je het zelf wel ondervinden, wat ik hier schrijf.

van Parijs weet ik het. En het is niet alleen op de Périphérique van Parijs maar op die van alle steden die er een hebben.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden