[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ongeval Zelhem


Gast Leeuw

Recommended Posts

  • Forumlid

Wat zal zijn straf zijn???

Ik denk altijd te laag...

Als het de eerste keer is het bekende vermaanende vingertje. Is het de zesde keer dan denk ik toch dat ie een nieuw appartement krijgt met uit kering en opvang door een paar goed betaalde psychologen. Misschien een maandje vakantie naar een tropies eiland van zijn voorkeur.

 

Of de vader slaat hem eens goed op zijn bakkes. Dan gaat pa de cel in voor 12 jaar.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als het de eerste keer is het bekende vermaanende vingertje. Is het de zesde keer dan denk ik toch dat ie een nieuw appartement krijgt met uit kering en opvang door een paar goed betaalde psychologen. Misschien een maandje vakantie naar een tropies eiland van zijn voorkeur.

 

Of de vader slaat hem eens goed op zijn bakkes. Dan gaat pa de cel in voor 12 jaar.....

 

Nou, die fase met die psycholoog is al voorbij denk ik. Die gejatte auto was van de psycholoog die justitie op hem afgestuurd had.

 

Zo'n idioot moet je opsluiten. Mijn vaderhart breekt altijd bij dit soort berichten. Je moet er toch niet aan denken dat je je kleine meisje of jongetje moet begraven. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Zo'n idioot moet je opsluiten.

 

Dit is nu het resultaat, van verkeerde bezuinigingen door het Haagse. Met helaas zeer ernstige gevolgen als resultaat!

 

Op alle fronten moest koet toe koet bezuinigd worden, zo ook op de zorg en zorg op mensen met (zware) psychische problemen. Er lopen hier in NL nog wel een paar honderd van dit soort figuren rond, welke eigenlijk opgenomen dienen te worden, omdat deze mensen een (groot) gevaar vormen voor de gewone normale maatschappij!

 

Maar op alle fronten, zijn de budgeten gehalveerd, zodat dit soort lieden, noodgedwongen op straat blijven dolen.  

 

Ik zeg goed bezig Den Haag :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast advies almelo

Als het de eerste keer is het bekende vermaanende vingertje. Is het de zesde keer dan denk ik toch dat ie een nieuw appartement krijgt met uit kering en opvang door een paar goed betaalde psychologen. Misschien een maandje vakantie naar een tropies eiland van zijn voorkeur.

 

Of de vader slaat hem eens goed op zijn bakkes. Dan gaat pa de cel in voor 12 jaar.....

Ik wil je even een reactie teruggeven, waarin ik maar één woordje hoef te vervangen:

"Dom rechts gebral."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De veroorzaker was net acht dagen op vrije voeten, de dag voor het ongeluk wilden zijn begeleiders hem al laten opnemen in een kliniek...

 

"Op 16 juni, een dag voor het dodelijke ongeluk met een gestolen auto, concluderen de betrokkenen dat het snel bergafwaarts gaat met de man. Hij is niet 'sterk en stabiel genoeg voor het leven buiten', aldus de rechtbank. 

Ze adviseren hem op te laten nemen. Daarvoor is een rechtszitting nodig. Dat duurt enige tijd. De dag daarna veroorzaakt de man het dodelijke ongeluk met een gestolen auto."

 

Bron: http://www.rtlnieuws.nl/nederland/veroorzaker-dodelijk-ongeluk-zelhem-was-acht-dagen-op-vrije-voeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik wil je even een reactie teruggeven, waarin ik maar één woordje hoef te vervangen:

"Dom rechts gebral."

 

links of rechts gebral. zo gaat het wel (minder overdreven dan corydon verwoord) vaak in de praktijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik wil je even een reactie teruggeven, waarin ik maar één woordje hoef te vervangen:

"Dom rechts gebral."

Echt waar? Of gewoon de waarheid? Ben niet de enigste die denkt dat straffen in NL gewoon een lachertje zijn....

http://www.trouw.nl/tr/nl/4328/Opinie/article/detail/3220582/2012/03/06/Ze-is-dood-toch-vindt-hij-zichzelf-geen-wegpiraat.dhtml

 

http://www.maroc.nl/forums/archive/index.php/t-161148.html

 

De straf en het geld wat de dader moet beatalen weerhouden hem er de volgende keer wel van.... niet dus.

https://m.facebook.com/271636876218940/photos/a.273399979375963.57176.271636876218940/808118629237426/?type=1&p=10

 

Maar allez... als je denkt dat t rechts gebral is, m.a.w., je vind de straffen nogal streng... dan zegt dat alles over jouw...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast advies almelo

In de NRC stond een artikel waaruit blijkt dat Nederland in vergelijking met andere West- en Noord-Europese landen strenger straft. De kans op een gevangenisstraf na een veroordeling was alleen in Frankrijk hoger.

Dit gegeven is niet nieuw en hier is al vaker publiciteit aan gegeven.

Er zullen altijd mensen blijven die vinden dat alleen een Europese variant van de Shariah streng genoeg is.

Hoe verleidelijk ook om met name Telegraaf artikelen over taakstraffen tot algemeen geldende norm te verklaren, de waarheid is, zoals vaker toch iets anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast advies almelo

Er is door W.A. Wagenaar onderzoek gedaan naar de straftoemeting in Nederland. Hij heeft hierbij onder meer onderzocht of modaal opgeleide Nederlanders anders zouden straffen dan de rechters.

Wat blijkt: de modaal opgeleide Nederlander straft niet wezenlijk anders dan de rechters en in sommige gevallen zelfs lichter.

Nederland is als enige land ook op de vingers getikt over het feit dat " levenslang" in de praktijk ook daadwerkelijk levenslang is. Op dit moment is de enige manier om eerder vrij te komen is door gratieverlening.

Het Europese Hof heeft geoordeeld dat bij ee vrijheidsbenemende straf er altijd een perspectief moet zijn op een moment buiten de gevangenis. Je kunt je ook in gemoede afvragen of je iemand die op zijn 25ste tot levenslang is veroordeeld, op zijn tachtigste nog in de gevangenis wilt houden.

De reflex om af te geven op de straffen in Nederland begrijp ik wel vanuit een Telegraaf perspectief.

Die krant heeft er alle belang bij om niet aan journalistiek te doen maar aan politiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er is door W.A. Wagenaar onderzoek gedaan naar de straftoemeting in Nederland. Hij heeft hierbij onder meer onderzocht of modaal opgeleide Nederlanders anders zouden straffen dan de rechters.

Wat blijkt: de modaal opgeleide Nederlander straft niet wezenlijk anders dan de rechters en in sommige gevallen zelfs lichter.

Nederland is als enige land ook op de vingers getikt over het feit dat " levenslang" in de praktijk ook daadwerkelijk levenslang is. Op dit moment is de enige manier om eerder vrij te komen is door gratieverlening.

Het Europese Hof heeft geoordeeld dat bij ee vrijheidsbenemende straf er altijd een perspectief moet zijn op een moment buiten de gevangenis. Je kunt je ook in gemoede afvragen of je iemand die op zijn 25ste tot levenslang is veroordeeld, op zijn tachtigste nog in de gevangenis wilt houden.

De reflex om af te geven op de straffen in Nederland begrijp ik wel vanuit een Telegraaf perspectief.

Die krant heeft er alle belang bij om niet aan journalistiek te doen maar aan politiek.

Dan ben ik volgens dat door een deskundige gehouden onderzoek blijkbaar geen modaal opgeleide Nederlander. Dit vaststellende kan ik dus met een gerust hart zeggen dat, zolang er voor een overtreding van de rijttijdenwet boetes van enkele honderden tot duizenden euro's worden opgelegd en voor het beroven van een bejaarde een taakstraf(je), er volgens mij iets grondig fout zit. Gelet op de veelvoud aan kritiek op de strafmaat ben ik niet de enige niet-modaal opgeleide Nederlander, maar bestaat de meerderheid van de Nederlandse bevolking uit niet-modaal opgeleide inwoners. Dat zegt feitelijk alles over de waarde van dit onderzoek. 

Overigens is deze niet-modaal opgeleide (volgens W.A. Wagenaar) forumgebruiker geen abonnee van de Telegraaf, maar jouw laatste 2 zinnen kan ik niet plaatsen. Beetje (tele)vaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is door W.A. Wagenaar onderzoek gedaan naar de straftoemeting in Nederland. Hij heeft hierbij onder meer onderzocht of modaal opgeleide Nederlanders anders zouden straffen dan de rechters.

Wat blijkt: de modaal opgeleide Nederlander straft niet wezenlijk anders dan de rechters en in sommige gevallen zelfs lichter.

Nederland is als enige land ook op de vingers getikt over het feit dat " levenslang" in de praktijk ook daadwerkelijk levenslang is. Op dit moment is de enige manier om eerder vrij te komen is door gratieverlening.

Het Europese Hof heeft geoordeeld dat bij ee vrijheidsbenemende straf er altijd een perspectief moet zijn op een moment buiten de gevangenis. Je kunt je ook in gemoede afvragen of je iemand die op zijn 25ste tot levenslang is veroordeeld, op zijn tachtigste nog in de gevangenis wilt houden.

 

Nu is bekend dat de rechten van de mens je hoog zitten, zoals perspectef voor zelfs de gevaarlijkste mensen, wat in de kern ook lovenswaardig is. Maar ga je de belangen van één iemand niet boven de belangen van heel veel mensen zetten?

Zeker mensen die herhaaldelijk heel zwaar de fout in gaan, moet je blijvend uit de samenleving halen voordat ze nog meer leed aanrichten.

 

Jij ziet de nadruk op het (willen) straffen van een crimineel, alsof het alleen maar een goedkope wraakactie is. Mij gaat het erom de samenleving te beschermen tegen zo iemand, voordat hij nog meer mensen levenslang leed bezorgt.

 

De reflex om af te geven op de straffen in Nederland begrijp ik wel vanuit een Telegraaf perspectief.

Die krant heeft er alle belang bij om niet aan journalistiek te doen maar aan politiek.

 

Het venijn zit 'm weer eens in de staart hè?

Dat je je een tikje beter voelt dan zo'n Telegraaf-lezer, prima hoor, maar als je serieus gelooft dat de ene krant een bepaalde politieke positie steunt en een ander geheel neutraal is, ben je naiever dan ik dacht.

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast advies almelo

Je snijdt een interessant punt aan, Leeuw.

Ik wil niet het belang van een iemand boven dat van heel veel mensen zettenm, maar ik wil ook voorkomen dat het belang van een ieman ondergesneeuwd raakt door dat van heel veel mensen.

Dat ik de Telegraaf aanhaal heeft alles te maken met het feit dat deze krant geen ruimte biedt voor een ander geluid. Inhoudelijke reacties die niet stroken met het algemene beeld dat de Telegraaf uitdraagt, worden niet geplaatst.

En tot slot, vind ik nog steeds dat Nederland relatief zwaar straft in vergelijking met andere landen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast advies almelo

Doe dan net als in de VS, elk delict een straf en optellen maar.

3x levenslang met 2/3 strafvermindering is nog steeds levenslang.......

Steenhaas,

Doe als Amerika, Corydion zal je dat in dank afnemen.

Ik stel voor dat je even opzoekt van het Amerikaanse JASTA voor Nederland kan betekenen.

Kijken of je dan nog zo positief bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niet het belang van een iemand boven dat van heel veel mensen zettenm, maar ik wil ook voorkomen dat het belang van een ieman ondergesneeuwd raakt door dat van heel veel mensen.

 

Ben je van mening dat er in Nederland op dit moment 1) te zwaar gestraft wordt en 2) de belangen van criminelen ondersneeuwen?

En daarnaast, wil jij de verantwoording nemen voor een gevaarlijke gek die losgelaten wordt?

Ga jij dan ook de familie van toekomstige slachtoffers inlichten dat hun zoon/dochter/vader/moeder o.i.d. door zijn/haar schuld is overleden?

 

De persoon in Zelhem zat dus al vast voor geweld tegen zijn vader, het mishandelen van agenten en het inrijden op een politieauto. Nu heeft hij ook nog een dood kindje op zijn geweten, hoewel: Zijn eigen moeder vertelde op TV dat haar zoon helemaal geen geweten meer leek te hebben...

 

 

Dat ik de Telegraaf aanhaal heeft alles te maken met het feit dat deze krant geen ruimte biedt voor een ander geluid. Inhoudelijke reacties die niet stroken met het algemene beeld dat de Telegraaf uitdraagt, worden niet geplaatst.

En tot slot, vind ik nog steeds dat Nederland relatief zwaar straft in vergelijking met andere landen.

 

De Telegraaf is de enige krant die geen inhoudelijke reactie's plaatst die de redactie niet aanstaan? Volgens mij heb je oogkleppen op...

 

Ja, Nederland schijnt in vergelijking met andere landen relatief zwaar te straffen. Maar is dat slecht? We zien nu al dat criminelen zowel pakkans als ook strafmaat absoluut niet als indrukwekkend ondervinden. Iets wat toch ook wel één van de doelen van een straf is, namelijk de bewustwording van een foute gedraging. Als iemand daarover zijn/haar schouders ophaalt, kun je gerust stellen dat de straf geen of weinig effect heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast advies almelo

Leeuw, je hebt gelijk.

Ik heb geschreven dat er te zwaar gestraft wordt en ik heb geschreven dat de belangen van criminelen ondersneeuwen.

Ik ben onderhand wel klaar met deze onzin.

In een eerdere bijdrage heb ik al eens gezegd dat wij het op sommige punten nooit eens zullen worden, en dat wil ik ook graag houden zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, je schreef dat je vind dat Nederland relatief zwaar straft (bericht #20) en dat schijnt te kloppen. Maar kan relatief zwaar niet betekenen dat er in andere landen te licht gestraft wordt?

 

Hoewel je het misschien niet zult geloven, interesseren me je argumenten wel degelijk. Daarom vind ik het jammer dat je niet inhoudelijk maar op deze manier reageert.  Maar goed, 't is jouw keuze: Fijne avond nog :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het hele justitie apparaat is compleet vervreemd van de burgers , zware geld boetes voor relatief lichte overtredingen en relatief lichte straffen voor zware misdrijven cq overtredingen .

Oostblok bendes worden niets in de weg gelegd , politie geeft er geen prioriteit aan en stellen dat het wel verzekerd is en verzekeraars keren niet uit omdat het na drie jr afgeschreven is .

 

Goed willende burgers worden hard aangepakt en de boeven laten ze willens en wetens bij tijden lopen , heeft de politie ff geen zin in .

Dat het is toch van het zotte dat ze zogenaamd de relschoppers van Almere niet weten te traceren ! heb me bedenkingen hier bij , ze weten het wel maar ligt politiek gevoelig !

 

Ben een normale burger , maar heb het helemaal gehad met de politie , in mijn ogen heeft de politie een slechte reputatie !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden