[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Uitje naar Rogaland Radio en reddings sqadron


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Mijn noorse hobbykameraden vroegen mij of ik op donderdag 26 mei mee wilde op reis naar Stavanger.

Tsja, nu heb ik wel vaker, ook voor mijn plezier gereist, maar zo door de week..... :stom:

Ja, zei Sven we gaan naar Rogaland Radio (net zoiets als Scheveningen radio vroeger) en naar de hoofdreddingscentrale Zuid en nog wat locatie's bekijken.

Hmmmm....1,2,3 JA!

Dus donderdagmorgen (had vrij gekregen van mijn aardige baas :D ) vroeg de auto in naar Flesland (vliegveld van Bergen) en rond 07.50 vlogen we naar Stavanger. Een vliegtocht van ca 20 minuten daar je met de auto ca 4u kwijt bent.

 

 

Hier kregen we een mooie rondleiding over het hoe en wat van het kuststation, de opbouw van de netwerken en een kijkje in het hart van de reddingsoperatie's kamer. De camera mocht in de tas blijven....

Nu is de rij met radio's verdwenen en staat er op het bureau een 5 tal flatscreens en 2 touchscreen bedieningspanelen. Alles gaat via de computer tegenwoordig en de zenders zijn op afstand te bedienen.

Na een tochtje van ca 1u kwamen we aan op de locatie van de oudere en afgedankte radiostation en antennepark. Vigroskogen, Zuid vanaf Stavanger richting Egersund.

 

(oude radio's maar nog steeds werkend)
 
(Werkend antennepark voor Rogaland Radio)
 
(en een fijne amateur radio Icom IC 756 pro onder aan de antenne)
 
Op Sola (vliegveld van Stavanger) nog een flitsbezoek kunnen brengen aan het 330 sqadron, de helibrigade die tal van reddingsoperaties uitvoerd
Ook hier was de camera "not done".
Maar vanuit het vliegtuig toch stiekum een plaatje gemaakt ;)
 
En na al het leuke komt een eind, ook aan ons toertje naar Rogaland. 's Avonds nog lekker gegeten in Stavanger city en rond 20.30 stond de vlieger klaar om weer naar huis te wapperen.
 
(onze fladderaar)
 
En Noorwegen vanuit de lucht is ook wel een paar plaatjes waard.....
 
(mooi uitzicht)
 
(Bergen vanuit de lucht)
 

(Flesland net boven het midden)

 
 
Rond 23.00u was ik weer thuis, een mooie dag achter de rug. Gauw mijn nest in want ik moest wel rond 06.30 weer stuur gaan vast houden....
(tsja, dit uitstapje moest natuurlijk wel betaald worden....)
 

 

 

 

bewerkt door Murphy
  • Like 13
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden