[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Eerste keer Duitsland....


Roefské

Recommended Posts

  • Forumlid

Goededag,

 

Volgende week rij ik voor het eerst naar Duitsland met de vaste vrachtwagen.(±7500 KG lading)

Hebben jullie tips waar ik zeker op moet letten. (Rij door de week niet in het weekend.)

Ook heb ik gelezen dat ik een tol systeem moet hebben net zoals in België, kan ik dit gewoon aan de grens NL-Duitsland kopen/huren?

Hopelijk vele tips ,Alvast bedankt!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De maut kan je in (bijna) elk tankstation voor de grens aankopen. Let er wel op dat je de route rijdt zoals je die ingevoerd hebt! Ga je van het losadres terug, zorg er voor dat je de maut nog voor de snelweg aankoopt.

 

Mauttabelle . Info over de maut (Duitstalig). Er zijn diverse bundesstraßen waar je ook maut betalen moet. Hou daar rekening mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ze spreken daar duits.

Als je iets gedaan wilt krijgen praat dan met Sie en niet met Du.

vwb de tol, laat je eens lekker bijkletsen door jouw chef/planner.

Ondanks dat er N(ur) L(inks) op je kentekenplaat staat hou rechts aan.

bewerkt door Murphy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd op de maut letten, en binnendoor niet harder dan 70 rijden. Officieel mag je 60 maar 70 word gedoogd. (Tenminste, dat is mij ook maar verteld door collega's en ik ga d'r vanuit dat dat klopt)

70km/h wordt inderdaad gedoogd.

 

Murphy, ik denk dat er geen (N)ur (L)inks op de plaat zal staan, maar een (B).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het eerste wat je opvalt is de enorme stad die je continu op borden aangegeven ziet staan.

 

Ausfarht.

 

Er lijkt geen einde aan te komen.

 

wat te denken van die hele lange straat...... de Einbahnstrasse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...
  • Forumlid

Murphy, Ben naar Mannheim geweest was is een keer iets anders (Normaal rijden we vooral België & Nederland).Alles is zeer vlot verlopen vond enkel de Maut beetje zoeken, ticketje kopen en zien dat ik niet van de route afweek.En voor zekerheid maar wat extra spanbanden rond de masten gedaan Ander nadeel is dat ik geen woord Duits kan vonden ze ook niet zo leuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Murphy, Ben naar Mannheim geweest was is een keer iets anders (Normaal rijden we vooral België & Nederland).Alles is zeer vlot verlopen vond enkel de Maut beetje zoeken, ticketje kopen en zien dat ik niet van de route afweek.En voor zekerheid maar wat extra spanbanden rond de masten gedaan Ander nadeel is dat ik geen woord Duits kan vonden ze ook niet zo leuk [emoji1]

 

 

Gewoon Nederlands spreken, alleen iets harder, gaat best :cool:

kijk maar

:angel: 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als dat 1 persoonlijke mening is ben ik het met je eens Murphy, maar wellicht zijn er meer mensen die er zo over denken en dan zou je erover kunnen discussiëren.

Persoonlijk merk ik niks van al dan niet eenzijdige censuur van de administrators, maar ik draai ook nog niet zo lang mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

De beslissingen van het forumbeheer MOET gerespecteerd worden.

Bij klachten dient dit als een PM afgehandeld te worden, omdat een openbare discussie meestal tot niets leidt, enkel een irritatie is voor de grote aantallen forumleden die geen probleem met het beheer hebben.

Is een forumbeheer van mening dat er regels omgebogen moeten/kunnen worden, is het aan hen om dit kenbaar te maken, danwel een poll hierover houden.

Je bent GAST in een bepaald forum, ben je het niet eens met de huisregels.... :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden