Spring naar bijdragen
andremast

Brexit en nu??

Recommended Posts

Tja, als ze 'normaal' uit elkaar gaan zal het wel meevallen denk ik. Ondertekenen ze het zelfde verdracht als noorwegen, vrijverkeer van goederen.

Maar word het ruzie tussen brussel en uk, zul je denk ik dezelfde dingen gaan krijgen als je bijv moet laden voor usa japan china etc, langere wachttijden op douanedoc en weer ouderwets papieren maken aan de grens.....

Ben zeer benieuwd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk dat er opzich niet veel gaat gebeuren alleen dat er meerdere landen de EU de rug gaan toekeren.

idd. als het eerste schaap over de dam is ,en nu maar hopen dat nl dit voorbeeld gaat volgen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

van de EU worden we ook niet vrolijk en noorwegen en zwitserland gaan ook prima zonder de EU dus ja waarom zou je er bij willen blijven.

Noorwegen en Zwitserland zijn de rijkste landen in de wereld Die landen hebben Europa niet nodig  

Maar Europa wel Laat Noorwegen maar is de stroom afsluiten Dan piepen we in Europa En zeker Nederland

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben benieuwd wat dit brengt voor de toekomst.

Eerst maar een rustig de tijd afwachten. Er zijn al genoeg die panisch reageren, daar zijn ze ons echt niet bij nodig.

Maar ik denk dat de uiteindelijke gevolgen voor iedereen wel mee zullen vallen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Eerst maar een rustig de tijd afwachten. Er zijn al genoeg die panisch reageren, daar zijn ze ons echt niet bij nodig.

Maar ik denk dat de uiteindelijke gevolgen voor iedereen wel mee zullen vallen.

Precies, heel veel bangmakerij en meestal op niets gebaseerd...

Voorbeeld: Op de radio iemand uit de bloemensector die zich grote zorgen maakt, want na Duitsland is Engeland de grootste afzetmarkt en als die wegvalt...!

Maar waarom zou die markt zomaar wegvallen? Het is niet zo dat Engeland van de aardbodem verdwijnt en ook de vraag naar bloemen zal wel blijven bestaan. En hoewel vaak wordt gedaan alsof handel pas sinds het ontstaan van de EU mogelijk is: Dat is gewoon niet waar...

en weer ouderwets papieren maken aan de grens..

da was best gezellig vroeger :wijn:  :p  :zegtniets: 

Soms was het inderdaad wel gezellig ;)  maar dat zou tegenwoordig helemaal niet mer nodig hoeven te zijn. Document met barcode, scannen aan de grens en gaan met de banaan vrachtwagen. De papieren kunnen makkelijk digitaal worden afgehandeld, dat gebeurt nu immers ook al.

Wat ik erg vind is dat Asscher staat te verkondigen dat "we helemaal niet aan een referendum over een Nexit" moeten beginnen, omdat dat niet in het belang van Nederland is.

Dat mag hij natuurlijk vinden, maar als volksvertegenwoordiger de stemgerechtigden bij voorbaat de mogelijkheid ontzeggen om hun mening te geven over iets wat elke Nederlander aangaat...? Dan heb je volgens mij helemaal niets op met democratie... :stom:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga pas 1 augustus, dus het kan nog lager, maar hij zal wel weer aantrekken.

En waarom kiezen wij de volksvertegenwoordigers om vervolgens zelf te willen beslissen welke kant het land op moet, toen we in de EU stapten kozen we degene die voor waren, laatste verkiezingen kozen we ook de EU voorstanders als meerderheid en nu moet er een referendum komen, binnenkort mag je weer stemmen, zou zeggen maak er eens gebruik van zoals ik tot nu toe ook altijd gedaan heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Precies, heel veel bangmakerij en meestal op niets gebaseerd...

Voorbeeld: Op de radio iemand uit de bloemensector die zich grote zorgen maakt, want na Duitsland is Engeland de grootste afzetmarkt en als die wegvalt...!

Maar waarom zou die markt zomaar wegvallen? Het is niet zo dat Engeland van de aardbodem verdwijnt en ook de vraag naar bloemen zal wel blijven bestaan. En hoewel vaak wordt gedaan alsof handel pas sinds het ontstaan van de EU mogelijk is: Dat is gewoon niet waar...

Soms was het inderdaad wel gezellig ;)  maar dat zou tegenwoordig helemaal niet mer nodig hoeven te zijn. Document met barcode, scannen aan de grens en gaan met de banaan vrachtwagen. De papieren kunnen makkelijk digitaal worden afgehandeld, dat gebeurt nu immers ook al.

Wat ik erg vind is dat Asscher staat te verkondigen dat "we helemaal niet aan een referendum over een Nexit" moeten beginnen, omdat dat niet in het belang van Nederland is.

Dat mag hij natuurlijk vinden, maar als volksvertegenwoordiger de stemgerechtigden bij voorbaat de mogelijkheid ontzeggen om hun mening te geven over iets wat elke Nederlander aangaat...? Dan heb je volgens mij helemaal niets op met democratie... :stom:

Engeland kun je niet met Nederland vergelijken Engeland hoort wel bij de 5 grote industrieën in de wereld Nederland zal ik maar niet schrijven

Nederland leeft 80% van de export De meeste ongeschoolden hebben NEE getempt Het gaat in de toekomst Engeland veel geld kosten Hoe ze dat gaan op hoesten is nog onbekend

Zo te horen willen ze er alleen maar profiteren van Europa Er uit maar dan totaal uit En geen pardon

Huub     

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nederland leeft 80% van de export De meeste ongeschoolden hebben NEE getempt  

Tsja....wat moet je daar nou nog aan toe voegen....  :stom:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu zo snel mogelijk En dan kunnen de Engelsen nog bek vechten met Schotland en Ierland en Wals

Heel mooi zelf uit laten zoeken Smit bellen of ze met een paar sleep boten Dat eiland nog verder richting Amerika kunnen slepen Midden pop de oceaan

Hebben we er geen last meer van

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Duitsland exporteert voor 85 miljard naar Engeland en importeert voor 35 miljard op jaarbasis en dit zal heus volgende week niet veranderen. Trouwens het no van de bevolking is niet zo'n verbazende uitspraak, verbazend is dat Europa het blijkbaar nog steeds begrijpt dat ze het no aan zichzelf te danken hebben en aan niets anders.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

van de EU worden we ook niet vrolijk en noorwegen en zwitserland gaan ook prima zonder de EU dus ja waarom zou je er bij willen blijven.

Je moest eens weten.

Hoewel Noorwegen geen lid is hebben we de meeste afspraken 1:1 overgenomen en betalen we wel degelijk mee aan dat feest in Brussel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Engeland kun je niet met Nederland vergelijken Engeland hoort wel bij de 5 grote industrieën in de wereld Nederland zal ik maar niet schrijven

Nederland leeft 80% van de export De meeste ongeschoolden hebben NEE getempt Het gaat in de toekomst Engeland veel geld kosten Hoe ze dat gaan op hoesten is nog onbekend

Zo te horen willen ze er alleen maar profiteren van Europa Er uit maar dan totaal uit En geen pardon

Huub     

Je zegt dat je het niet gaat schrijven, maar meteen doe je dat wel?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben ook benieuwd wat dit gaat betekenen voor de roep om onafhankelijkheid van Schotland en de stabiliteit van Noord Ierland. Er gaan nu al stemmen op om wèèr een referendum voor onafhankelheid te oraniseren in Schotland. En Noord Ierland stemde ook massaal voor stay.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Misschien zou Engeland (dus het VK) wel een voorbeeld kunnen zijn voor het probleem wat zich voordoet als je verschillenden staten samenvoegd. Het Verenigd Koninkrijk bestaat immers uit voormalige zelfstandige gebieden, deels zelfs met een eigen taal, waarvan veel inwoners het liefst (weer) (grotendeels) zelfstandig zouden zijn.

Nóg een referendum zou kunnen maar dan met meerdere te beantwoorden vragen, zodat duidelijk wordt wat de wensen van het volk zijn. Alleen maar ja of nee -en daarin geeft ik Rutte gelijk- doet niet altijd recht aan de diverse wensen van mensen. Wat overigens niet wegneemt dat een volksvertegenwoordiger, nadat het volk een keuze heeft gemaakt, absoluut niet het recht om na een referendum het "ja" te gaan duiden.

Een volksvertegenwoordiger is er om uit te voeren wat hem/haar opgedragen wordt, als je dat niet kunt of wilt, zit je op de verkeerde plek.

bewerkt door Leeuw

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Ik ga pas 1 augustus, dus het kan nog lager, maar hij zal wel weer aantrekken.

En waarom kiezen wij de volksvertegenwoordigers om vervolgens zelf te willen beslissen welke kant het land op moet, toen we in de EU stapten kozen we degene die voor waren, laatste verkiezingen kozen we ook de EU voorstanders als meerderheid en nu moet er een referendum komen, binnenkort mag je weer stemmen, zou zeggen maak er eens gebruik van zoals ik tot nu toe ook altijd gedaan heb.

In principe kiezen we volksvertegenwoordigers om dat uit te voeren, wat ze tijdens hun campagne beloofd hebben. Zaken als het verdrag met Oekraïne waren in 2012 niet te voorzien, maar kunnen wel grote gevolgen voor Nederland en Europa hebben.

Ben jij van mening dat we tot maart 2017 maar achterover moeten gaan zitten en moeten vertrouwen dat de politiek het juiste doet?

Juist omdat de politiek met regelmaat van de klok laat zien dat ze hun beloften niet nakomen, zou ik het een goede zaak vinden wanneer de kiezers zich iets vaker over de gang van zaken zouden kunnen uitspreken.

Als je werkgever zijn beloften aan jou niet nakomt, wacht je toch ook niet tot het einde van je contract om dan zonder enig commentaar van baan te gaan wisselen?

Heel mooi zelf uit laten zoeken Smit bellen of ze met een paar sleep boten Dat eiland nog verder richting Amerika kunnen slepen Midden pop de oceaan

Hebben we er geen last meer van

Hoe kun je zo'n grote hekel hebben aan populisten, als je zelf bovenstaande schrijft?

Daarmee zeg je dus eigenlijk OOK dat de mensen in Afrika geen ontwikkelingshulp meer moeten krijgen en bootvluchtelingen op de Middellandse Zee maar moeten verdrinken, want ze maken geen deel van de EU uit...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In principe kiezen we volksvertegenwoordigers om dat uit te voeren, wat ze tijdens hun campagne beloofd hebben. 

Gelukkig kunnen ze dat niet.

Ze moeten altijd rekening houden met andere partijen.

Dus ze kunnen wel alles beloven maar alles uitvoeren kunnen ze niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In principe kiezen we volksvertegenwoordigers om dat uit te voeren, wat ze tijdens hun campagne beloofd hebben. Zaken als het verdrag met Oekraïne waren in 2012 niet te voorzien, maar kunnen wel grote gevolgen voor Nederland en Europa hebben.

Ben jij van mening dat we tot maart 2017 maar achterover moeten gaan zitten en moeten vertrouwen dat de politiek het juiste doet?

Juist omdat de politiek met regelmaat van de klok laat zien dat ze hun beloften niet nakomen, zou ik het een goede zaak vinden wanneer de kiezers zich iets vaker over de gang van zaken zouden kunnen uitspreken.

Als je werkgever zijn beloften aan jou niet nakomt, wacht je toch ook niet tot het einde van je contract om dan zonder enig commentaar van baan te gaan wisselen?

Hoe kun je zo'n grote hekel hebben aan populisten, als je zelf bovenstaande schrijft?

Daarmee zeg je dus eigenlijk OOK dat de mensen in Afrika geen ontwikkelingshulp meer moeten krijgen en bootvluchtelingen op de Middellandse Zee maar moeten verdrinken, want ze maken geen deel van de EU uit...

Leeuw Een contract heb je ten alle tijden aan te houden De Engelsen volksvertegenwoordigers Hebben veel dingen naar buiten gebracht wat ze niet waas kunnen maken

Zelfs ze hebben niet verteld Wat de kosten zijn Er zijn bedrijven die vertrekken zelfs banken Want die hebben in Engeland niks meer te zoeken

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites