Spring naar bijdragen
andremast

Brexit en nu??

Recommended Posts

Gast Leeuw

Het immigrantenvraagstuk in de UK, is al langer in zwang aldaar. Alles wat immigrant is in de UK, zullen worden herzien, en deels, of allen het land worden uitgegooid.

Dat vraagstuk is in heel Europa in zwang en niet onterecht, daar steeds weer blijkt dat men geen idee heeft wie er in vluchtenlingenopvangen huizen. Dat kan gevaarlijke toestanden opleveren en dat weten de mensen onerhand heel goed. Nogmaals het voorbeeld met je eigen huis: Je laat gewoon niet ongezien vreemden zomaar binnenwandelen, want dat is volstrekt onverantwoordelijk gedrag.

Dat immigranten herzien worden hoeft geen probleem te zijn, zeker voor de immigranten die zich netjes gedragen en deelnemen aan de samenleving niet. Die zullen juist blij zijn als medemensen die ook hen een slechte naam bezorgen, verdwijnen!

Voor diegenen die alleen maar op hun rechten staan en nog nooit van plichten gehoord hebben is een herziening natuurlijk wel vervelend... maar wees eens eerlijk: Zit jij op mensen te wachten die alleen maar op je geld/welvaart uit zijn maar het vertikken om deel te nemen aan de maatschappij?

Even op onszelf betrokken: Als diegegen die zich absoluut niet aan de regels willen houden het land uitgegooid zouden worden, zou jij dan daar ook maar één traan om laten? Voor alle duidelijkheid nog maar een keer: Dat betreft niet (NIET) de mensen die gewoon netjes meedraaien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Kan wel eens een probleem gaan worden, daar het gross (met tulband) gewoon de britse nationaliteit hadden, hebben en waarschijnlijk zullen behouden.

Dat lijkt me ook niet meer dan logisch: Wie genaturaliseerd is, hoort er gewoon bij. Voor mensen met dubbel paspoort kan dat wel anders liggen, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat in het VK geregeld is en of dubbele paspoorten daar überhaupt toegestaan zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Grappig" van een Brexit die veel meer omvat belanden we alweer in de vluchtelingen. Toegegeven voor een aantal stemmers zal dit idd de motivatie zijn geweest oom nee te stemmen. In ieder geval laat de Britse regering wel zien de mening van de bevolking te respecteren en wat hun toekomst brengt is koffiedik kijken dat weet niemand.

Wat betreft de EU lijkt het erop dat daar in Brussel langzaam de oogkleppen af gaan, ze gaan tenminste wel bekijken hoe ze een en ander anders kunnen inrichten zodat het minder het principe ivoren toren is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Wat betreft Brussel, er is geen enkele sprake van bevoegdheden teruggeven aan landen maar enkel van "we gaan veranderen". Gezien hun houding tot nu toe, geloof ik niet dat men ook maar iets van hun macht wil afstaan en dat de veranderingen slechts oppervlakkig zullen zijn. Maar ik hoop dat ik ongelijk krijg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat betreft Brussel, er is geen enkele sprake van bevoegdheden teruggeven aan landen maar enkel van "we gaan veranderen". Gezien hun houding tot nu toe, geloof ik niet dat men ook maar iets van hun macht wil afstaan

Jij gaat in deze geen ongelijk krijgen, want van Rompey wil alleen maar meer en meer. Deze blinde arrogantie, gaat hem uiteindelijk de kop kosten. Engeland heeft de voorzet gegeven. Nu even afwachten wie er zal volgen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Geen idee wie en of er iemand gaat volgen. Vergeet niet dat de politici van de EU lidstaten praktisch alleen voor méér EU zijn...

Wat er nu wel gaande is, is dat er olie op het vuur gegooid wordt om de Britten zoveel mogelijk te verdelen: Neem het voorbeeld van de jongeren die nu de ouderen ervan beschuldigen, dat ze hun toekomst afpakken maar zelf maar mondjesmaat gingen stemmen. :stom:

Of de mensen in Schotland die nu roepen dat ze wel in de EU willen blijven. Of de petitie voor nóg een referendum, al deze zaken krijgen heel veel media-aandacht.

Het is allemaal koren op de molen van diegenen die tegen referenda zijn en het past ook perfect in het straatje van de EU: Onderhandelen met een land waarvan de bevolking tot op het bot verdeeld is, is natuurlijk veel makkelijker dan wanneer haar bevolking schouder aan schouder tegenover je staat...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Je weet dat er zich in Franse steden regelmatig taferelen afspelen, waarbij onze wekelijkse serie aan autobranden maar kattepis zijn? Als het franse volk écht een eenheid zou zijn, hadden ze die relschoppers allang uit hun land gesmeten... Die eenheid is er alleen als het om voetbal of staken gaat...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat vraagstuk is in heel Europa in zwang en niet onterecht, daar steeds weer blijkt dat men geen idee heeft wie er in vluchtenlingenopvangen huizen. Dat kan gevaarlijke toestanden opleveren en dat weten de mensen onerhand heel goed. Nogmaals het voorbeeld met je eigen huis: Je laat gewoon niet ongezien vreemden zomaar binnenwandelen, want dat is volstrekt onverantwoordelijk gedrag.

Dat immigranten herzien worden hoeft geen probleem te zijn, zeker voor de immigranten die zich netjes gedragen en deelnemen aan de samenleving niet. Die zullen juist blij zijn als medemensen die ook hen een slechte naam bezorgen, verdwijnen!

Voor diegenen die alleen maar op hun rechten staan en nog nooit van plichten gehoord hebben is een herziening natuurlijk wel vervelend... maar wees eens eerlijk: Zit jij op mensen te wachten die alleen maar op je geld/welvaart uit zijn maar het vertikken om deel te nemen aan de maatschappij?

Even op onszelf betrokken: Als diegegen die zich absoluut niet aan de regels willen houden het land uitgegooid zouden worden, zou jij dan daar ook maar één traan om laten? Voor alle duidelijkheid nog maar een keer: Dat betreft niet (NIET) de mensen die gewoon netjes meedraaien.

Dus jij wilt mensen slechter behandelen als een dier Denk is goed na Honderd jaar terug kon zoiets Of tegen de muur zetten

Als jij vluchteling bent wil jij ook geholpen worden En kunnen andere mensen hun leven door jou ook op het spel gezet worden

Op de eerste plaats wie houd de vluchteling tegen in de middellandse zee Boten met mensen bombarderen  

Dat is het zelfde als niemand meer belasting betaald en ieder voor zich zelf Ook in ons sociaal systeem Moet je is kijken

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

- Ik heb nooit beweerd dat mensen slechter dan dieren behandeld moeten worden, laat staan dat er iemand tegen de muur gezet moet worden. Dat herinnert aan wat de nazi's deden, wil je mij zo graag in die hoek zetten?

- Ik heb ook nooit beweerd dat vluchtelingen niet geholpen moeten worden. Wel maak ik het onderscheid tussen vluchtelingen en economische migranten, in de volksmond: gelukszoekers.

- En wat betreft de illegale overtochten op de Middellandse Zee heb ik meerdere keren geschreven dat ik het Australische ontmoedigingsbeleid wel zie zitten. En dat is echt iets heel anders dan mensen op zee bombarderen of aan hun lot overlaten...

Je begint een viespeukje te worden Huub, eerder vandaag impliceren dat mijn vader weleens hoerenloper zou kunnen zijn en nu bovenstaande? Bah!  :mad:  :mad:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat betreft Brussel, er is geen enkele sprake van bevoegdheden teruggeven aan landen maar enkel van "we gaan veranderen". Gezien hun houding tot nu toe, geloof ik niet dat men ook maar iets van hun macht wil afstaan en dat de veranderingen slechts oppervlakkig zullen zijn. Maar ik hoop dat ik ongelijk krijg.

Je hoort mij ook niet zeggen dat ze macht afstaan. Maar stel; momenteel is er totaal geen transparantie in/ inzicht op hetgeen in Brussel wordt gedaan, althans niet voor de gewone mens en zeker niet zonder grondig zoeken. Stel dat ze besluiten het voor Jan Modaal inzichtelijker te maken, iig net als de landelijke politieke partijen, wat denk je dat er dan gebeurd? Precies het kleine beetje wat ze nu te kort komen in referenda ed hebben ze er dan bij oftewel probleem "opgelost".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarom moet je nadenken wat je schrijft Heb liever dat jij het zegt dat ik een viespeuk ben Dan mijn familie

Nog iets

Alles wat gebeurd in het euro parament is via het internet te volgen En als je aan gesloten bent of lid bent  bij een lokale partij wordt je nog op de hoogte gebracht ook

Maar veel hebben er geen interesse in of doet het niks Er zijn her en daar vergaderingen genoeg Gemeente raad Kun je aan vechten Wie doet het Ja met de mond

Ik en nog een paar men hebben genoeg klaar gekregen voor de kleine man

Ja leeuw omdat je zo schrijft krijg je een kusje van me

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Je hoort mij ook niet zeggen dat ze macht afstaan. Maar stel; momenteel is er totaal geen transparantie in/ inzicht op hetgeen in Brussel wordt gedaan, althans niet voor de gewone mens en zeker niet zonder grondig zoeken. Stel dat ze besluiten het voor Jan Modaal inzichtelijker te maken, iig net als de landelijke politieke partijen, wat denk je dat er dan gebeurd? Precies het kleine beetje wat ze nu te kort komen in referenda ed hebben ze er dan bij oftewel probleem "opgelost".

Veel beloven en weinig geven, doet een gek in vreugde leven...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Daarom moet je nadenken wat je schrijft

Maar als je hebt nagedacht voordat je schreef, hoe kun je dan in bericht 59 bijvoorbeeld beweren dat ik mensen slechter wil behandelen als een dier? Waar heb ik ooit zoiets geschreven of voorgesteld, zou je mij en iedereen hier eens willen aanwijzen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben blij dat het een Brexit is geworden, en ik vind het heerlijk om al die doemdenkers te horen doemdenken.

Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ie is opgediend.

Ik was ook blij dat beide referenda hier op een nee uitdraaiden.

Waar ik minder blij mee ben is dat er geen zak mee gedaan wordt.

Als je mijn mening niet wil horen, vraag hem dan niet en geef toe dat we in een verkapte dictatuur leven.

Ik hoorde Pechtold nog ergens praten over het "europese ideaal" ... en ik kan niet

begrijpen dat mensen dat nog steeds als haalbaar ideaal zien.

De euro faalt, Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal en Griekenland falen,

de wetgevende macht in veel landen heeft nauwelijks vat op wat er in diezelfde landen gebeurt,

de EU zelf kan niet eens helder en duidelijk uiteenzetten wát ze met het geld doen wat ze van de lidstaten

binnenkrijgen en al helemaal niet aangeven wáár het naartoe gaat, enzovoort,

en ondanks dat roepen fossielen als Juncker en van Rompuy om meer EU.

Maar diezelfde fossielen zeggen wel dat je wanneer het moeilijk wordt gewoon moet liegen.

Maar als ik lieg tegen de belastingdienst ...

Zoals mijn forumhandtekening zegt :

A body of men holding themselves accountable to nobody ought not to be trusted by anybody.

Zo simpel is het.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel beloven en weinig geven, doet een gek in vreugde leven...

Precies. En aangezien de mens een kuddedier is en de meerderheid elkaar volgt zonder zelf na te denken hebben ze dan in de kiem gesmoord dat er meer landen afhaken. Om dan ook maar een spreuk te hanteren; in het land van de blinden is eenoog koning

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben blij dat het een Brexit is geworden, en ik vind het heerlijk om al die doemdenkers te horen doemdenken.

Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ie is opgediend.

Ik was ook blij dat beide referenda hier op een nee uitdraaiden.

Waar ik minder blij mee ben is dat er geen zak mee gedaan wordt.

Als je mijn mening niet wil horen, vraag hem dan niet en geef toe dat we in een verkapte dictatuur leven.

Ik hoorde Pechtold nog ergens praten over het "europese ideaal" ... en ik kan niet

begrijpen dat mensen dat nog steeds als haalbaar ideaal zien.

De euro faalt, Italië, Frankrijk, Spanje, Portugal en Griekenland falen,

de wetgevende macht in veel landen heeft nauwelijks vat op wat er in diezelfde landen gebeurt,

de EU zelf kan niet eens helder en duidelijk uiteenzetten wát ze met het geld doen wat ze van de lidstaten

binnenkrijgen en al helemaal niet aangeven wáár het naartoe gaat, enzovoort,

en ondanks dat roepen fossielen als Juncker en van Rompuy om meer EU.

Maar diezelfde fossielen zeggen wel dat je wanneer het moeilijk wordt gewoon moet liegen.

Maar als ik lieg tegen de belastingdienst ...

Zoals mijn forumhandtekening zegt :

A body of men holding themselves accountable to nobody ought not to be trusted by anybody.

Zo simpel is het.

Wat ben je toch negatief

Wat Brussel uit geeft is meer dan jij denkt Natuurlijk zie jij er niks van

Ons sociaal systeem wordt veel geld in gestopt Vooral de gemeentes

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Weer kom je met het halve verhaal: We krijgen dat geld niet kado van Brussel... Voor elke Euro die Brussel aan ons uitgeeft, hebben we vier Euro aan Brussel afgedragen.

Zie: https://abload.de/img/eukslfv.jpg , linksonder in het plaatje staat de bron vermeld: European Commission.

Dat kun je vergelijken met vier uur werken leveren en daarvan Ã©Ã©n uur betaald krijgen. Iemand hier die dat ziet zitten?

@ JPVisser: Heel goed verwoord :ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze weten in brussel niet eens of het geld wel überhaupt uitgegeven is aan waar voor het is bedoeld , ze strooien met geld maar controle , ho maar , veel verdwijnt in schimmige bv s

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weer kom je met het halve verhaal: We krijgen dat geld niet kado van Brussel... Voor elke Euro die Brussel aan ons uitgeeft, hebben we vier Euro aan Brussel afgedragen.

Zie: https://abload.de/img/eukslfv.jpg , linksonder in het plaatje staat de bron vermeld: European Commission.

Dat kun je vergelijken met vier uur werken leveren en daarvan Ã©Ã©n uur betaald krijgen. Iemand hier die dat ziet zitten?

@ JPVisser: Heel goed verwoord :ok:

Ik ben blij dat het niet zo is Dit zijn allemaal halve waarheden dat de wereld door gaat Nederland krijgt veel terug Daar hoor je niemand over Omdat de meeste het niet weten En heel vaak is het vertrouwelijk

Denk maar aan de gemeentes die zijn er blij mee Veel gemeentes kunnen amper hun hooft boven water houden  

Het af gelopen jaar is Nederland ongeveer 50 miljard te kort gekomen

Veel mensen die niks van boekhouden weten hebben vaak het grootse woord Maar ja de mens is zo

Ik zou het bloot kunnen leggen van een gemeente Maar daar ga ik niet over en het is vertrouwelijk dat het niet naar buiten komt

Kijk nu de tuinbouw en landbouw schade maar is Waarom vergadering in Luxenburg om vergoeding te krijgen Dit speelt nu

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Brussel kan nu eens laten zien in die 2 jaar wat ze hebben of ze met ruzie laat ik het zo maar ff noemen of metgoede afspraken uit elkaar kunnen gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

^^Waarom vergadering in Luxenburg om vergoeding te krijgen 

vergadering in Luxemburg,lul niet joh,die rutte gaat wel naar Dongen de coca-cola fabriek bekijken maar hier in het zuiden, waar veel gedupeerde mensen wonen door de hagelbuien van afgelopen donderdag, zie je hem niet. :mad:

en ja nu kom je zeker met; de verzekering betaald wel,maar ik hoor bij ons in het dorp dat er velen  wel verzekerd zijn, maar niet voor hagelschade(ook boeren niet)

wij gelukkig wel :ja: dus als jij gelijk hebt en er komt wat pegels uit Luxemburg zal dat wel weer voor de onderverzekerde boeren en tuinders zijn en de gewone wekman/vrouw heeft weer het nakijken denk ik zo,want de gemeenten hebben hier ook geen potje voor(wel voor andere onbenullige uitgaven)

bewerkt door jean

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Ik ben blij dat het niet zo is Dit zijn allemaal halve waarheden dat de wereld door gaat Nederland krijgt veel terug Daar hoor je niemand over Omdat de meeste het niet weten

Huub

Wat is er de halve waarheid aan, dat we veel meer betalen aan de EU als dat we terugkrijgen, je wilt toch niet beweren dat dat niet waar is?

Niemand beweert dat we niets vanuit Brussel krijgen, maar de verhouding is zoek. Als we dat geld zelf aan bijv. onze gemeenten zouden geven konden we het dubbele geven en nog zouden we veel geld besparen!

Als jij iemand 400 Euro geeft en je krijgt maar 100 van terug, ben jij dan ook zo tevreden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat is er de halve waarheid aan, dat we veel meer betalen aan de EU als dat we terugkrijgen, je wilt toch niet beweren dat dat niet waar is?

Niemand beweert dat we niets vanuit Brussel krijgen, maar de verhouding is zoek. Als we dat geld zelf aan bijv. onze gemeenten zouden geven konden we het dubbele geven en nog zouden we veel geld besparen!

Als jij iemand 400 Euro geeft en je krijgt maar 100 van terug, ben jij dan ook zo tevreden?

Op het ogenblik krijgt Nederland meer terug als het betaald Wordt volgend jaar terug gedraaid 

Ik heb veel zwart op wit Maar het is niet aan mij om het naar buiten te brengen

Nederland is nog een land met de meeste schulden in de wereld

Huub

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites