[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ILT vraagt visie transportsector over vereenvoudiging tarievenstelsel


RSS feed

Recommended Posts

  • Forumlid

De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) houdt maandag 4 juli een bijeenkomst met de transportsector over een nieuw, vereenvoudigd tarievenstelsel voor alle vergunningen die de ILT en Kiwa verlenen aan de verschillende sectoren, zoals luchtvaart en binnenvaart. De sector kan daar haar mening geven over het nieuwe stelsel en over de wijze waarop het wordt ingevoerd.

Bekijk volledig bericht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zal het dan minder €'s worden?

Overigens, het woord 'vergunningen' komt in alle beschrijvingen  omtrent de bestuurderskaart zeer sporadisch voor, heb ik gemerkt. Heb net mijn eerste kaart in bezit.

 

Indien er vragen zijn aan het Kiwa register.. dan mag men mailen naar een e-mail adres dat begint met het woord vergunningen voor de apestaart..

 

Geen idee of je daaruit mag opmaken dat de bestuurderskaart onder het verstrekken van een 'vergunning' valt.

Op zich lijkt mij dit wel.. want zonder de kaart mag je het werk niet uitvoeren..   zoals een bedrijf zonder de juiste vergunningen ook niet mag 'werken'' (formeel dan hè).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

Geen idee of je daaruit mag opmaken dat de bestuurderskaart onder het verstrekken van een 'vergunning' valt.

Op zich lijkt mij dit wel.. want zonder de kaart mag je het werk niet uitvoeren..   zoals een bedrijf zonder de juiste vergunningen ook niet mag 'werken'' (formeel dan hè).

Waarom niet? als je nog met een analoge auto( schijvenauto) rijdt heb je de digtale bestuurderskaart helemaal niet nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom niet? als je nog met een analoge auto( schijvenauto) rijdt heb je de digtale bestuurderskaart helemaal niet nodig.

 

Tja, ik begrijp wat je schrijft.. zolang je nog nooit een bestuurderskaart hebt aangevraagd en dus in bezit hebt gehad.

 

Echter, de handleiding die ik bij de kaart kreeg (ILT en KIWA logo erop)  beschrijft onder het kopje 'Verplichtingen :

 

"Vanaf het moment dat u in het bezit bent  van een bestuurderskaart , moet u deze kaart tijdens uw werk altijd bij u dragen. Ook als u rijdt met een voertuig dat is uitgerust met een analoge tachograaf. (..) "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja, ik begrijp wat je schrijft.. zolang je nog nooit een bestuurderskaart hebt aangevraagd en dus in bezit hebt gehad.

Echter, de handleiding die ik bij de kaart kreeg (ILT en KIWA logo erop) beschrijft onder het kopje 'Verplichtingen :

"Vanaf het moment dat u in het bezit bent van een bestuurderskaart , moet u deze kaart tijdens uw werk altijd bij u dragen. Ook als u rijdt met een voertuig dat is uitgerust met een analoge tachograaf. (..) "

En niet vergeten 1x in de 28 dagen uit te lezen ook als je hem niet gebruikt

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

"Vanaf het moment dat u in het bezit bent  van een bestuurderskaart , moet u deze kaart tijdens uw werk altijd bij u dragen. Ook als u rijdt met een voertuig dat is uitgerust met een analoge tachograaf. (..) "

 Dat klopt,als er eenmaal een kaart aan je is uitgereikt kun je ook van een auto met digitale tachograaf gebruik maken.

Als je nooit geen kaart gehad hebt kun je dat niet,maar kan je wel met een analoge tachograaf rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden