[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

touringcar naar Bellinzona


flipperkast

Vraag

  • Forumlid

Moi, ik ben Jan A. en lees al een poosje mee. Ik rij voor m'n werk heel af en toe met een trailer in NL, heb dan ook CE, code 95 en digipas.

Nu moet ik voor een festival een oudere bus (Van Hool A600 1992) van A'dam naar Bellinzona (CH) rijden. De bus heeft geen tachograaf en geen "milieuclassificatie" oid. De MTM van de bus is 17900 kg, twee assen. de bus is gekeurd als truck. Er is een carnet. Ik vertrek Maandagmorgen en denk Dinsdagmiddag  aan te komen.  

Kan ik de "Maut" betalen als ik Duitsland inrij, bij een tankstation ofzo?

Heeft Zwitserland ook tol/Maut of zoiets?

Is er een transitroute bij Weil am Rhein of mag ik eraf om een hotel te nemen?

Route: Keulen , Karlsruhe, Freiburg, Basel, Luzern, Bellinzona. 

Hoe rijdt zo'n vooroverbouw?

veel vragen, ik weet 't maar misschien krijg ik wat tips, alvast bedankt :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators

Laatste tankstation in NL kan je een vignet voor D kopen.

Zwitserland heeft ja, ook tol. Zal je in Weil am Rhein naar binnen moeten.

In D ben je vrij, in CH ook, maar je betaald uiteindelijk ALLE km die je maakt in CH bij het uitgaan.

Vooroverbouw........

Tsja, rijdt als een bus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ga in je eigen woonplaats naar het station. Niet overdag maar om een ur of 11 s'avonds. Er zijn dan vrijwel geen reizigers meer, maar de routes moeten toch gereden worden. Zoek een bus chauffeur in zijn 40tiger jaren op. Ze staan vaak buiten de bus aan een sigaar te leurken.

Deze chauffeurs zijn altijd notoire alcoholisten. Bied hun een pilsje aan, en ze laten je de route helemaal rijden. Kan je en ervaring op doen, en er is weinig verkeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Sluit ik me bij aan, heel netjes!

Wat betreft contant de Maut betalen: Er komt dan alleen een beleg (zeg maar kassabon) uit de Mautkast waarmee je naar de kassa van het tankstation kunt om te betalen. Of je dan weer terug moet naar de Mautkast om je feitelijke Mautkaartje te trekken weet ik niet zeker... Maar, op de Mautkasten wordt best duidelijk aangegeven wat je moet doen. Tevens staan er vaak standaards naast met boekjes "Gebruikersinformatie" in meerdere talen, ook in het Nederlands.

-> Het boekje staat ook online zie ik net maar ik kan die link niet kopieren... Google op "Maut gebruikersinformatie", het is dan de eerste link die wordt aangegeven en je krijgt dan een .PDF die je ook kunt downloaden en opslaan.

 

Wat Rob al aangaf maar dubbel genaaid houdt beter: Je krijgt twee kaartjes. Het kan best even duren, voordat de tweede uit de kast komt, dat schijn normaal te zijn. Misschien ben ik te ongeduldig, maar ik had al snel het gevoel voor Jan Joker te wachten. Toch kwam het tweede kaartje altijd nog ;)

 

Wat ik mis in je verhaal: Wie rijdt er normaal met de bus? Misschien is het handig om contact te zoeken en kan deze persoon je nog een paar tips meegeven?

 

Succes! :ok:

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Moi, ik ben Jan A. en lees al een poosje mee. Ik rij voor m'n werk heel af en toe met een trailer in NL, heb dan ook CE, code 95 en digipas.

Nu moet ik voor een festival een oudere bus (Van Hool A600 1992) van A'dam naar Bellinzona (CH) rijden. De bus heeft geen tachograaf en geen "milieuclassificatie" oid. De MTM van de bus is 17900 kg, twee assen. de bus is gekeurd als truck. Er is een carnet. Ik vertrek Maandagmorgen en denk Dinsdagmiddag  aan te komen.  

Kan ik de "Maut" betalen als ik Duitsland inrij, bij een tankstation ofzo?

Heeft Zwitserland ook tol/Maut of zoiets?

Is er een transitroute bij Weil am Rhein of mag ik eraf om een hotel te nemen?

Route: Keulen , Karlsruhe, Freiburg, Basel, Luzern, Bellinzona. 

Hoe rijdt zo'n vooroverbouw?

veel vragen, ik weet 't maar misschien krijg ik wat tips, alvast bedankt :ok:

Mag ik vragen wat voor soort carnet je hebt

En voor de tolwegen in Duitsland zult je het volle pond moeten betalen Weet niet waar je de grens over gaat Daar staat meestal zo'n tol betaal

Automaat Want je hebt nog een oude motor er in liggen Dan betaal je meer Pas er mee op controle onderweg gebeurd automatisch

Huub

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt voor de uitgebreide info jongens, daar kan ik wat mee. Ik print eea. uit en neem 't mee. Vandaag nummer gekregen van een jongen die er wel es mee gereden heeft, ga ik bellen.@huub: ATA-carnet.

Als die in Nederland geldig wordt gemaakt Dan Iedere grens die jij voorbij gaat even melden bij de douane Gaat er een blad uit

Stad of plaats in Zwitserland of in de buurt even inklaren En bij vertrek weer uitklaren en alles begint op nieuw tijdens transport naar huis

Nu weet ik het niet Vroeger stond e reen zware boeten op Want het is belasting ontduiking

Hoop dat je geluk hebt

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik rij regelmatig met een bus / touringcar. Belangrijkste tip: niet te vroeg de bocht in draaien ...

 

En, geen tachograaf? Ook geen analoge? Volgens mij is het wel verplicht, tenminste als er 'laadruimte' of ruimte voor passagiers (anders dan de bijrijder) is. Hou in ieder geval op papier heel goed je rust-/rijtijden bij, dan heb je nog iets om te overleggen als er om gevraagd wordt.

bewerkt door Star Driver
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mooie rit gehad. Huub had gelijk, carnet niet goed gecheckt en kon vanaf Leverkusen weer terug naar Venlo voor een stempel. Heeft veel rijtijd gekost, maar ja, geen tachograaf :cool: . Uiteindelijk doorgetrapt naar Rasthof Bruchsal voor bier en hotel. Volgende morgen naar Weil en verkeerde rijbaan bij de douane gepakt, uiteindelijk goedgekomen. Wat een enorme drukte met Oostblokchauffeurs met taalproblemen, Aldi- en Lidltassen en file voor de slagboom. Heeft me ook twee uur gekost. Later was er vertraging bij de Gotthard en heb de adviesroute A3 Zurich Chur San Bernardino gevolgd. Veel kutweer in CH en weigerende ruitenwisser, toch nog net op tijd in Bellinzona, daar weer bus( :D ) gepakt om naar Malpensa Airport te komen voor vlucht A'dam.

Geweldig leuk rijden zo'n bus. Geen cruisecontrol maar kon mooi achter de trucks "hangen" met 86/87. Leipe luchtdeuren met ventielen enzo, die het soms niet doen etc. 

Die parkings in D. lopen allemaal vol vanaf 5 uur ofzo, ze staan op de vluchtstroken, op de knipper, de tankplaatsen, de caravanplaatsen, alles staat vol. Hoe doen jullie dat vanaf, zeg, acht uur oid.? 

Al met al mooi klusje. Ik kan het misschien niet heeeel goed maar vind het wel leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je terug gaat begint het weer het zelfde

Als je een C.M.R bij jouw hebt Dan even cmr invullen

Dan er bij zetten Zie carnet met carnet nr. En een stempel op cmr vragen bij de douane op het kantoor

Dan heb je geen probleem onderweg met controle Maar CMR is verplicht Heb je het niet kunje een boete krijgen Dus houd er rekening mee

Geniet er van deze reis

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden