[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Regels 70 jaar


Recommended Posts

  • Forumlid

Over 2 weken ben ik klaar met de verplichte nascholing code 95. Mijn rijbewijs verloopt 4-1-2017 omdat ik dan 70 jaar wordt. De keuring heb ik ook net achter de rug.....Nu heb ik een vraag....

Als ik voor september mijn rijbewijs al laat verlengen (omdat ik dan geen examen voor code 95 hoef te doen)....wordt mijn rijbewijs dan gewoon verlengd tot mijn 75e jaar of moet ik dan op 4-1-2017 (einddatum van huidige rijbewijs) weer een nieuw rijbewijs aanvragen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja. Je krijgt gewoon een nieuw pasje waar de zelfde gegevens op staan PLUS de toevoeging dat je voldoet aan de code 95 verplichting. En blijft alles bij het oude.

Maar ik heb er nu al code 95 opstaan wat geldig is tot aan de einddatum van mijn rijbewijs (4-1-2017). Dus gewoon wachten tot die datum met het verlengen van mijn rijbewijs?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Over 2 weken ben ik klaar met de verplichte nascholing code 95. Mijn rijbewijs verloopt 4-1-2017 omdat ik dan 70 jaar wordt. De keuring heb ik ook net achter de rug.....Nu heb ik een vraag....

Als ik voor september mijn rijbewijs al laat verlengen (omdat ik dan geen examen voor code 95 hoef te doen)....wordt mijn rijbewijs dan gewoon verlengd tot mijn 75e jaar of moet ik dan op 4-1-2017 (einddatum van huidige rijbewijs) weer een nieuw rijbewijs aanvragen?

Ik heb alles laten verlopen Alleen het klein rijbewijs heb ik nog Het is mij te duur En je haalt het er niet meer uit

 

En als je op jouw 70 jaar nog moet werken dan is er wel iets mis

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je moet op je 70 ste niet meer werken Huub, je mag wel en daar is niets mis mee. Trouwens wie ben jij om de conclusie te trekken dat er iets mis is als iemand nog wel iets doet.

Er is niets mis hoor, vind het gewoon nog superleuk een paar dagen en ben nog fit genoeg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is iets moet iedereen voor zich zelf weten Ik heb last alles laten verlopen Ook van wege de kosten en de verplichting die er aan vast zit

 

Rij af en toe nog weleens op een lichte motor wagen of een zware tractor met 4 assen wagen Mijn tijd is voorbij  

 

En geniet heerlijk van mijn AOW en pensioen En het is allemaal eigen geld En dat de staat en werkgever er wat bij gedaan hebben Dat is hun probleem Ik lach er om

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • Forumlid

Het is toch allemaal maar geld klopperij  ik ben als rijinstructeur en rijschoolhouder specifiek CDE maar dan wel met triangel combi  er fel op tegen geweest dat er een chauffeurs diploma kwam en heb toendertijd al gezegd dit is alleen maar geld voor het ccv nu cbr en nu weer code 95 ook dit is alleen maar geld waar Nederland wederom voorop liep en hard heeft geroepen code 95 dat is het .Nu ik ben ook niet meer zo piep mijn rijbewijs verloopt op 31-12 2018  gekke dag he  ook code 95 heb er les in gegeven en weer geroepen alleen maar geld voor cbr daar zij niet genoeg examens meer kunnen afnemen voor cde geen mens die nog graag chauffeur word  en zal naar verwachting ook code 95 weer in de prullebak belanden even zo het chauffeurs diploma koste veel geld voor de chauffeur en waarde niks .

chauffeurs kaart belachelijk  kost hier 117 euro in Duitsland  kost het maar 45 euro hier hebben we een kiwa ook weer iets wat met geld in het leven word gehouden van chauufeurs en transporteurs 

Goed voor specifiek vervoer zoals ADR ben ik het zeker eens dat er regels zijn voor de veiligheid maar Jantje die heledag met een wagen zand rond rijd zie ik het niet zitten .wat is code 95 eigenlijk een bewijs dat je een beter chauffeur bent nee toch zeker niet je beter de verkeersregels kent nee toch ook niet je beter met de wagen omgaat  nee maar wat dan nou simpel je beurs leeg dat is zeker .ik heb veel met de jongens van de verkeerspolitie gewerkt  en hen op een tal van punten gewezen waar het schort en een regel is en dat zie ik nu nog meerderen keren op een dag treintje rijden zodat iemand met een personen auto een afslag niet meer kan halen want hij komt er niet tussen afstand soms minder dan 3 meter Jongens gebruik jullie verstand als er geremd word ben je altijd te laat  HET IS JE EIGEN LEVEN  LEER JE DAT DAN MET CODE 95 NEEEEEEEEEE ik rij nu ook nog omdat ik het leuk vind want daar ben ik ook als rijinstucteur begonnen toen reeeds meer dan 15 jaar zelf achter het stuur heb gezeten en veel heeel veel jongens heb opgeleid tot chauffeur combi want ik heb het achteruit rijden in gebracht bij het cbr in die tijd daar de examinatoren zelf het niet konden moest ik ook hun aanleren en ik menig examinator tijdens een examen uit de wagen geschopt omdat zij gewoon geen verstand hadden van een vrachtauto  dus code 95 jammer maar het zij zo de minister wil gewoon geld zien  en dat krijgt hij van ons als chauffeur zijnde 

De gr  Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden