[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Maut


smetserke

Vraag

  • Forumlid

Misschien een rare vraag maar ik moet voor het eerst een stukje duitsland in waar kan ik het beste maut kopen en hoe werkt dat precies? Ik kom vanaf ittervoort en moet naar mönchengladbach (geloof afrit 9) en van daaruit naar maastricht

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Bij de esso aan de grens bij maalbroek>>>> dus Roemond ri Monchengladbach staat een apparaat van tolcollect.

Betalen met tankpas>> dkv ed

belangrijk is dat je het kenteken no van je auto weet en de euro klasse, voor de rest wijst het zichzelf op het kastje met touchscreen.



Ow ja als je weer dezelfde weg terug gaat, en je weet hoelang het lo/la gaat duren, dan kan je ook al een kaartje boeken voor de terugweg, tenminste dat doe ik altijd, want anders moet nog een keer gaan zoeken naar zoeen terminal

bewerkt door Kiepenboer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als 'ie een account heeft wel; dat kan niet zomaar out of the blue dacht ik. Daar hoort 'n soort rekening-courant bij bij wijze van borg.

 

Klopt! Hetzelfde principe als met een mautkast aan boord, gaat ook alleen maar als je een (gevulde) rekening hebt lopen, via tol collect.

 

Maar in principe (praktijk) kun jij bijna bij elk tankstation voor de grens, een mautkaartje kopen. Op een defecte tol collect kast daargelaten.

 

In Duitsland hetzelfde, en kun jij bijna bij alle tankstations in de buurt van de snelweg, een tol collect kast vinden.      

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als 'ie een account heeft wel; dat kan niet zomaar out of the blue dacht ik. Daar hoort 'n soort rekening-courant bij bij wijze van borg.

 

Als je maut boxen hebt, heb je ook account waarop je kunt zien hoeveel er nog op staat. En kun je voor auto's zonder maut ook route's boeken.

 

Geld word vanzelf aangevuld met een automatsch incasso. Beneden een bepaald bedrag gaat de mautkast op rood. Weet niet of dat per box is of totaal, maar dacht per box dus er gaat best wat geld inzitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Zoek even op "toll collect handleiding maut", je komt dan via google bij een .pdf document uit waarin precies beschreven staat hoe het werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ok dus het gaat ook nog op tijd

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Het wijst zichzelf.

Land invoeren 

Kenteken invoeren

Aantal assen

Euro klasse

Kan zijn dat de volgorde iets anders is.

En als hij strecke invoeren vraagt>  je begin punt Maalbroek grens aanstippen op het kaartje en daarna ff inzoomen naar Monchengladbach en daar de juiste afrit aanstippen.

Dan vraagt hij hoe je wil betalen, en ik neem aan dat je een dkv kaart hebt, dit ook intoetsen, en de code van de kaart vraagt hij niet.

Voor de terugweg omgekeert en even de tijd invoeren die je na het lossen weer denkt de autobahn op te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb jij niet zo`n kast aan boord dan? Of koop jij kaartje, op/aan tradepoort West?

zeker heb ik een kast, maar toen ik nog oproepchauffeur was reed ik weleens met een huurauto. Toen moest ik altijd een kaartje trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden