Spring naar bijdragen
Truckchick

Hi truckers :bey:

Recommended Posts

Hi truckers,

Ik wil graag vrachtwagenchauffeuse worden en daar ben ik nu druk mee bezig. Afgelopen weekend heb ik 2 uur op de vrachtwagen gereden, een 'proefles'. Ik wist al dat ik dit wil maar na deze les helemaal, ging lekker.

Ben nu bezig met theorie RV1 Verkeer en Techniek en veel examentraining oefenen. Techniek vind ik wel heel droog en (te) uitgebreid. :stom:

Wat betreft de praktijk: de instructeur zei dat 28 lessen standaard is. Dit vind ik best veel maar misschien is het ook wel normaal. Maar niet dat ze me teveel lessen aan (willen) smeren. Wat is jullie ervaring?

Greetz Truckchick

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Leeuw

Denk dat 28 lessen het gemiddelde is. De één zal misschien sneller voor een examen klaar zijn, een ander is langer nodig...

Veel succes toegewenst!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb C 3 jaar geleden gedaan in 15 lessen (1,5 uur) maar ik had toen wel al ruim 20 jaar mijn B rijbewijs en een flink portie gevoel hoe om te gaan met grote auto's

CE was lastiger, helemaal omdat ik geen enkele praktijk ervaring had met C en alles van de lessen moest hebben. Uiteindelijk 20 lessen over gedaan en dus in 35 lessen CE 

De theorie is wel stevig inderdaad, ik heb dat klassikaal gedaan en dat is mij prima bevallen. Daarbij ook alsnog wel veel thuisstudie en proefexamens maken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb C 3 jaar geleden gedaan in 15 lessen (1,5 uur) maar ik had toen wel al ruim 20 jaar mijn B rijbewijs en een flink portie gevoel hoe om te gaan met grote auto's

CE was lastiger, helemaal omdat ik geen enkele praktijk ervaring had met C en alles van de lessen moest hebben. Uiteindelijk 20 lessen over gedaan en dus in 35 lessen CE 

De theorie is wel stevig inderdaad, ik heb dat klassikaal gedaan en dat is mij prima bevallen. Daarbij ook alsnog wel veel thuisstudie en proefexamens maken. 

Ik heb ook ruim 14 jaar mijn rijbewijs B en veel ervaring met het rijden in grote auto's. Ik heb Chevy bussen gereden. ;) 

Door omstandigheden heeft het leren/lessen even stil gelegen maar ik ga het nu weer oppakken en in een wat sneller tempo. 

Hoe lang hebben jullie geleerd voordat je theorie examen ging doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Te lang :D ik denk 5x t boek uitgebreid lezen/leren en dan veel oefenexamens maken. En elke keer bij een foute vraag opzoeken in het boek waarom het fout was. Na alle (20?) examens gedaan te hebben, verspreid over een aantal dagen, weer opnieuw beginnen. Onderschat t vooral niet, de techniek vond ik vrij pittig en ben toch wel een klein beetje technisch aangelegd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites