[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TollCollect - problemen of geen problemen?


Walter

Recommended Posts

  • Forumlid

Hoi allemaal!

Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen met het duitse Toll Collect - systeem. In mijn truck is dat kastje nl. al 3x uitgewisseld, en de antenne (helemaal het zwakke punt) al een keer of 6 vervangen. (Heb het Siemens-apparaat).

Andere collegas binnen mijn bedrijf hebben heel wisselende ervaringen: de een helemaal geen problemen, de ander voortdurend problemen.

Ben benieuwd

Walter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb ook een siemens kastje, en nog nooit een probleem met gehad, dit terwijl ik al een meerdere malen ( per ongeluk :o ) de stekker achteraan het kastje er uit getrokken heb bij het poetsen van de ramen. Stekker er terug in en geen probleem :confused: , andere collega"s van me hebben er dan wel problemen mee. En ook de antenne is nog altijd de eerste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie

Ik weet helaas niet welk merk ik heb in de auto, maar heb in twee jaar tijd één keer een nieuwe kast gekregen en een nieuwe antenne.

Voor een paar weken terug een nieuwe antennekabel omdat ik er één kapot had getrokken. Ze hebben wel direct alle twee de kabels vervangen omdat dit één pakket is, dus heb ik de andere opgeborgen voor het geval het weer een keer mis gaat.:tu:

En ondanks dat ik een Tom Tom en een laptop in de auto heb, heb ik geen last hiervan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja als ze kastjes zouden maken die nooit kapot gingen zou het een slechte zaak voor ze zijn. Phillips weet ook al meer dan 50 jaar hoe ze een gloeilamp kunnen maken die theoretisch nooit kapot gaat. Maar die brengen ze mooi niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie
Tja als ze kastjes zouden maken die nooit kapot gingen zou het een slechte zaak voor ze zijn.

Dat os niet helemaal waar Petje, want alle reparaties zijn op kosten van Toll Collect. Dus elke reparatie kost hun geld en de werkgever niet ( buiten de uren om die je er staat).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Tja, het verhaal komt mij bekend voor.

Ik heb gelukkig nooit problemen met de mautkast of antenne.

Maar een collega van mij is al tig keer terug naar de DAF-Dealer geweest, en vervolgens konden ze de fout amper vinden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik weet helaas niet welk merk ik heb in de auto, maar heb in twee jaar tijd één keer een nieuwe kast gekregen en

het weer een keer mis gaat.:tu:

En ondanks dat ik een Tom Tom en een laptop in de auto heb, heb ik geen last hiervan.

waar ligt jouw mautkastje? boven of dashbord ??

Bij daf is op de dashbord...en kreeg altijd problemen omdat tomtom zo dicht bij die mautkastje...zegt daf-monteur...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
waar ligt jouw mautkastje? boven of dashbord ??

Bij daf is op de dashbord...en kreeg altijd problemen omdat tomtom zo dicht bij die mautkastje...zegt daf-monteur...

Vind dat ie maar beetje onzin uitkraamt die monteur. Sterk magnetisch veld? Dat soort dingen krijg je bij een magneet/ of zware transformatoren daar kun je sterk magnetische velden krijgen.

Heb mijn tomtom bij na op de mautkast staan en die doet het gewoon hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vind dat ie maar beetje onzin uitkraamt die monteur. Sterk magnetisch veld? Dat soort dingen krijg je bij een magneet/ of zware transformatoren daar kun je sterk magnetische velden krijgen.

Heb mijn tomtom bij na op de mautkast staan en die doet het gewoon hoor!

hmm.. zal ooit ff navragen....Dankzij die monteur kregen we VDO-nagivatie op nieuwe autos....beter dan tomtom...he????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat os niet helemaal waar Petje, want alle reparaties zijn op kosten van Toll Collect. Dus elke reparatie kost hun geld en de werkgever niet ( buiten de uren om die je er staat).

Je hebt gelijk dat was ik even vergeten, maar dan klopt mijn stelling nog steeds, alleen het lijdend voorwerp is dan nu een keer niet de arme consument maar een groot consortium. Feit blijft dat sommige voorwerpen minder degelijk gemaakt worden dan ze zouden kunnen zijn.

En over die GPS signalen, die werken over een heel breed spectrum. Theoretisch kan het inderdaad mogelijk zijn dat een TomTom ,Mio, Navman, VDO ,gpsmuis voor laptop (allemaal hetzelfde zit GEEN verschil in qua potentieel storen) toevallig op dezelfde frequentie zitten, in de praktijk is dit vrijwel onmogelijk. Verder is navigatie over het algemeen alleen een ontvanger. Die geven geen straling uit dus wat ze zouden moeten blokkeren blijft mij nog steeds een raadsel.

Wat veel vaker voorkomt is dat de GPS zender van de communicatie cq. veiligheids systemen die tegenwoordig in veel auto's zitten te sterk zijn afgesteld. Hierdoor blokkeren ze de signalen van de TC.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tot nu toe geen noemenswaardige probelemn gehad, we hebben 3 type's: Opbouw, en inbouw (siemens en grundig).

In het begin kwam het wel eens voor dat met geen antenne signaal kon ontvangen, echter het voordeel hiervan was dat er behoorlijke stukken wel gereden waren echter niet afgerekend werden.

De laatste maanden hebben we helemaal geen problemen meet gehad met de OBU's of met toll-collect. Je zou bijna zeggen dat alles naar wens verloopt (al het niet mijn wens is om maut te mogen betalen!:mad:)

Maar er zijn ergere systemen, bijvoorbeeld de nieuwe toll buzzer in Frankrijk, daar hebben we wel regelmatig problemen mee....

Vallen uit, werken niet of resistreren zich niet goed. Dan weer stoppen, kastje afgeven bij betaling en wachten tot het weer verder kan! Nog steeds een waardeloos systeem dat niet in de schaduw kan staan bij de telepass in Italie! (maar men beloofd beterschap omdat men druk is met het in kaart brengen van de problemen en men het uit wil filteren!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
waar ligt jouw mautkastje? boven of dashbord ??

Bij daf is op de dashbord...en kreeg altijd problemen omdat tomtom zo dicht bij die mautkastje...zegt daf-monteur...

mijn tom tom...hangt ook direct naast het mautkastje.

maar ik heb helemaal geen problemen......wel met de boordcomputer...

maar na een nieuwe antenne, ook weer verholpen..

we hebben eigelijk nooit problemen:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je moet voor de gein je navi eens op het scherm 'ontvangstsignaal' zetten en hem dan langs je OBU bewegen. Je ziet dan precies waar je hem wel of niet kunt plaatsen. Matthieu.

zou dit de reden zijn dat de TMC antenna van mijn navi soms geen signaal heeft? deze loopt bijna langs de gehele voorruit ( horizontaal) en eindigt precies voor de antenna van mijn inbouw mautkast??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mij hadden ze in 1e instantie de antennekabel samen met de andere kabels gelegd die langs de linker zuil van de voorruit omhoog gaat, toen had ik ook problemen. Pas nadat ze de antennekabel langs de andere kant gelegd hadden werd dat beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zou dit de reden zijn dat de TMC antenna van mijn navi soms geen signaal heeft? deze loopt bijna langs de gehele voorruit ( horizontaal) en eindigt precies voor de antenna van mijn inbouw mautkast??

Zou zomaar kunnen. Ik ben deze week naar oa CZ geweest en heb zo'n GoBox-kastje naast de Oostenrijkse moeten plakken. Tot m'n stomme verbazing viel vanaf dat moment iedere 7 minuten de Garmin uit. Dat duurde net zo lang tot ik de tolplichtige wegen bij Liberec verliet. Zou ook aan de portalen boven de weg kunnen liggen. Matthieu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

die dingen eruit slopen en in berm gooien. mocht je aan gehouden worden door bag oder polizeikerd, zeg je doodleuk dat je die maut op die punt op autobahn bij die km paal door het raam geflikkerd heb. als die het nodig is, gaan die zelf maar daar halen... :tu:

Ik heb allernieuwste van de nieuwste. Heb tot nu toe nooit problemen gehad. Zelfs niet op oude daf. Gps antenne lag om het dakraamklep, laptop zat op tvsteun tussen koelkast en dashboard op de juiste hoogte dat ik wil. en dan maut, die zat bovenin onder de kast ingebouwd naast de bakkie....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 years later...
  • Forumlid

Vind dat ie maar beetje onzin uitkraamt die monteur. Sterk magnetisch veld? Dat soort dingen krijg je bij een magneet/ of zware transformatoren daar kun je sterk magnetische velden krijgen.

Heb mijn tomtom bij na op de mautkast staan en die doet het gewoon hoor!

TomTom,gps heeft er wel mee te maken hoor.

Bij mijn auto's hadden we die problemen ook.

Ik heb zelf ook nog die kast van Lane Controle in het midden staan van me ruit onderin,deze stoort ook op de mautkast,nu heb ik 2 raam units van toll collect erin zitten,1 links en 1 rechts vd Lane controle en nu ook geen problemen meer.

Blijkt een feit te zijn als er een elektronisch apparaat te dicht bij de ontvanger vd maut zit aan de ruit dat er storingen kunnen optreden

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Na een aantal jaren niet op Duitsland te hebben gereden geeft onze mautkast aan dat hij geblokkeerd is. Kan iemand ons vertellen hoe wij de mautkast weer kunnen activeren???

 door ff contact op te nemen met de des betreffende instantsie ( toll collect ) .  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast tramdsm

Na een aantal jaren niet op Duitsland te hebben gereden geeft onze mautkast aan dat hij geblokkeerd is. Kan iemand ons vertellen hoe wij de mautkast weer kunnen activeren???

Heb je m al geprobeerd in de buurt van het duitse signaal? T is normaal dat ie na een tijd niet gebruik en buiten duitsland die melding geeft. Als je dan binnen bereik van t mautsysteem een keer contact uit en contact er weer op doet springt ie zolang je abo en registratie bij tollcollect nog ok zijn gewoon weer op in bedrijf.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden