[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Internationaal op engeland schotland en ierland


Graham

Vraag

  • Forumlid

Hallo allemaal,

Ik ga 12 september rijden op of in de uk nu heb ik wel wat gereden in duitsland, frankrijk, hongarije, Oostenrijk en tjechie maar hoe zijn de parkings in de uk?

Zijn er misschien nog apps voor parkings trucker appy heb ik al.

Ik heb ervaring als chauffeur in de olie en gas industrie dus voornamelijk naar locatie rijden in een paar dagen, je werk doen (variërend van paar dagen tot weken) en dan weer terug. Maar een paar keer in de truck hoeven slapen. Maar nu dus twee weken alleen op pad en slapen in de truck. Iemand nog tips over wat onmisbaar is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

In Engeland noemen ze het servicestation, daarvan heb je grote en kleinere truckparkings. Servicestations staan aangeven op de borden langs de snelwegen. Maar deze zijn wel kostbaar, zo tussen de 20 en 30 pond per nacht.

 

Bij de een kun je gratis douchen, en bij de ander betaal je ervoor. En vergeet voor de UK niet de Heavy Levy (tol) te betalen. Kost 10 pond per dag, en de boete erop is 300 pond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Rij al jaren op Engeland mensen zijn er erg vriendelijk en parkeren kost er geld als je op de autoweg zit binnendoor is het gratis.

Zelf heb ik een magnetron in de truck koffiezetter waterkoker voor koffie

je vind er heel veel fastfood goede keuken is wel iets moeilijker te vinden.

Maar zijn er wel wel iets duurder dank aan 25 en 30 pond.

kunt er wel ponden verdienen aan shag en sigaretten zodat je eigenlijk geen ponden hoeft te kopen

Je mag 1 kilo shag bij je hebben en 4 sloffen sigaretten

Schotland is echt mooi vooral bovenin en erg leeg dus goed te rijden

parkeren in Schotland is bijna overal gratis en als je eenmaal weet waar ook goed eten voor rond 20 pond

rij zeer veel de A1 langs de kust omhoog naar Schotland zeer rustig en paar leuke truck parkeerplaatsen met goed eten.

mijn truck is wel ruim Daf Superspace dus kan veel mee (hihihihihi)

Ik ga 100 procent met de trein en dat loopt algemeen best goed maar kan je wel eens een uurtje of 4 kosten

Is wel een speciale regeling voor de eerste dag en terug reis dat je 11 uur mag rijden in plaats van 10

je mag je rust onderbreken voor erop en eraf dus je kunt wel met tijd spelen

maak gemiddeld per week op Schotland 3400 km en als ik alleen Engeland heb 3000 km 

dus leuk gemiddelde maar ben ook eigenrijder uren tellen niet zo

denk aan 60 uur in de week is vrij normaal en zaterdag thuis komen

hoop dat je het naar je zin hebt daar , ik ieder geval wel

 

m.v.g. Rondentrucker 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Tref je een Little Chef?

 

http://www.littlechef.co.uk/

 

Ankers uit. All day breakfast, want ja, het is een ei land............ Redelijke bak koffie en een Olympic breakfast heb je een goeie ondergrond.

 

Even wennen met spiegels kijken, want plots halen ze aan de andere kant in  :D

 

Zolang je met verkeer mee gaat? Geen probleem. Kijk uit op Dual Carriages, het is geen autosnelweg. Dus............er kan wat oversteken.

 

Succes daar !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt voor de tips alvast allemaal, krijg je op de betaalde servicestations ook nog wat terug voor je geld of is het betalen en thats it? 😕 ik weet dat in duitsland betaal je een 10tje maar daar krijg je dan ook nog een ontbijt en wifi voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

Is wel een speciale regeling voor de eerste dag en terug reis dat je 11 uur mag rijden in plaats van 10

 

Waar staat dat( in de wet) van die regeling?? niet in EU verordening 561/2006 i.i.g.

 

je mag je rust onderbreken voor erop en eraf dus je kunt wel met tijd spelen

 

Je mag je rust twee maak onderbreken,gedurende 1 uur,maar dat mag alléén als je een normale dagelijkse rust neemt,van 11 uur dus.

En onderbreken is geen rust hé,als je bij elkaar een uur onderbreekt moet er dus vanaf t moment dat je stopt,tot je weer mag rijden aan de overkant( 11 + 1 ) = 12 uur zitten( en als je maar 30 minuten onderbreekt mag t 11,5 uur zijn natuurlijk)

 

In Rood een vraagje en een opmerkingetje. :D 

 

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tref je een Little Chef?

 

http://www.littlechef.co.uk/

 

Ankers uit. All day breakfast, want ja, het is een ei land............ Redelijke bak koffie en een Olympic breakfast heb je een goeie ondergrond.

 

Even wennen met spiegels kijken, want plots halen ze aan de andere kant in  :D

 

Zolang je met verkeer mee gaat? Geen probleem. Kijk uit op Dual Carriages, het is geen autosnelweg. Dus............er kan wat oversteken.

 

Succes daar !

 Bij de tenten waar je wel goed kunt eten staat dikwijls een bord : NO HGV, daar ben je niet welkom als chauffeur. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hallo allemaal,

Ik ga 12 september rijden op of in de uk nu heb ik wel wat gereden in duitsland, frankrijk, hongarije, Oostenrijk en tjechie maar hoe zijn de parkings in de uk?

Zijn er misschien nog apps voor parkings trucker appy heb ik al.

Ik heb ervaring als chauffeur in de olie en gas industrie dus voornamelijk naar locatie rijden in een paar dagen, je werk doen (variërend van paar dagen tot weken) en dan weer terug. Maar een paar keer in de truck hoeven slapen. Maar nu dus twee weken alleen op pad en slapen in de truck. Iemand nog tips over wat onmisbaar is?

Je noemt ook net de slechtste app voor truckstops op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 

Is wel een speciale regeling voor de eerste dag en terug reis dat je 11 uur mag rijden in plaats van 10

 

Waar staat dat( in de wet) van die regeling?? niet in EU verordening 561/2006 i.i.g.

 

je mag je rust onderbreken voor erop en eraf dus je kunt wel met tijd spelen

 

Je mag je rust twee maak onderbreken,gedurende 1 uur,maar dat mag alléén als je een normale dagelijkse rust neemt,van 11 uur dus.

En onderbreken is geen rust hé,als je bij elkaar een uur onderbreekt moet er dus vanaf t moment dat je stopt,tot je weer mag rijden aan de overkant( 11 + 1 ) = 12 uur zitten( en als je maar 30 minuten onderbreekt mag t 11,5 uur zijn natuurlijk)

 

In Rood een vraagje en een opmerkingetje. :D 

 

 

 Zooooo jammer dat rondentrucker geen antwoord geeft,en zo n onwetende collega misschien op t verkeerde been zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

 

Is wel een speciale regeling voor de eerste dag en terug reis dat je 11 uur mag rijden in plaats van 10

 

Waar staat dat( in de wet) van die regeling?? niet in EU verordening 561/2006 i.i.g.

 

je mag je rust onderbreken voor erop en eraf dus je kunt wel met tijd spelen

 

 

In Rood een vraagje en een opmerkingetje. :D 

 

 

 

 

 Zooooo jammer dat rondentrucker geen antwoord geeft,en zo n onwetende collega misschien op t verkeerde been zet.

 

 

Omdat de berg niet naar Mozes komt gaat Mozes maar naar de berg,en heb ik de vraag bij de mensen die t kunnen weten neergelegd,de H.H. van de ILENT.

 

De vraag:

 

 

H.H.

Volgens art 9 van EU 561/2006 is het toegestaan om de rusttijd tijdens een overtocht met veerboot of trein twee maal te onderbreken met werkzaamheden die max 1 uur mogen duren.

Dus mag men ook in totaal 1 uur rijden.

NU is mijn vraag: stel ik arriveer bij een treinstation met de maximale dagelijkse rijtijd van 10 uur,neem de trein en onderbreek mijn dagelijkse rust en rijd ,in deze onderbreking,maximaal 1 uur.

Ben ik dan in overtreding omdat ik 10+ 1 uur gereden heb? of word dit rijuur,dat ik tijdens de onderbreking maak in mindering gebracht vanhet maximaal aantal rijuren op de dag die ik na be-einiging vande trein/boot tocht weer aanvang

 

 

Het antwoord van de ILENT :

 

Geachte heer ,

De vrijstelling om de rust te onderbreken bij het gebruikmaken van een trein of ferry geldt alleen voor de normale dagelijkse rusttijd en dus NIET voor de dagelijkse rijtijd.

Indien u door dat extra uur langer rijdt dan 9 of 10 uur ben u in overtreding.

 

 

Dus geen 1 uur extra rijtijd bij boot of trein verplaatsingen.

DE dagelijkse rust dient dus 11 uur te zijn + de tijd die de onderbreking geduurt heeft.

bewerkt door europeaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden