[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wederom drama op de A61


Reindert

Recommended Posts

In Europa geldt vanaf november 2015 een wettelijke verplichting voor noodremsystemen voor nieuwe trucks.

 

Voor die het willen lezen 

 

http://www.basgroep.com/nieuws/kop-staartbotsingen-verleden-tijd-met-volvo-trucks%E2%80%99forward-collision-warning-met-noodremfunct

 

Prijs van meerdere systemen komt op een meerprijs van 5000 tot 8000 euro merk afhankelijk.

 

Adaptive Cruise Control

Forward Collision Warning- en Headway Monitoring & Warning

Directional Control en Roll Over Control

Lane Departure Warning Assist

Black Box Feed Back

 

Goed gevonden. Ik wist dit in iedergeval niet. En is wat mij betreft een goede zaak. Zeker ter voorkoming van ongevallen zoals in dit topic. Het is erg genoeg allemaal.

 

Zal het een botsing niet helemaal kunnen voorkomen in alle gevallen, de schade zeer zeker. Dit is aanzienlijk beter dan een camera op een chauffeur. Die voorkomt een ongeval niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Robniat

Er is niets tegen een camera opzich. Zeker niet in deze vorm. 

 

Dat is iets anders dan een camera plaatsten met de doelstelling, de chauffeur/werknemer heeft geen privacy. Zoals onze forumanarchist wil. De waanzin ten top.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

...

Iemand bekend met een buschauffeur met een camera op zijn werkplek en die wat over zijn ervaring kan vertellen?

 

Joe hoeeeee      :bey:

 

Wij hebben die camera's nu ook in ALLE bussen, Groot of klein.

Ik, als hoger opgeleide buspiloot, heb de beelden die opgenomen worden mogen bekijken bij de baas en kan melden dat deze het neuspeuteren NIET registreren!

Deze camera's zijn zo afgesteld (zicht) dat ze de in en uitgaande passagiers bekijken, dus vanuit een positie recht voor de deuren, vanaf schuin boven de chauffeur (met zicht op zijn handelingen bij de biljetautomaat/gelddingen) en vanuit achter in de bus zodat we zien welke schatjes het meubilair met messen willen bewerken.

De houding van de chauffeur naar de klanten toe wordt hiermee ook geregistreerd, dus wie er het eerste mept!

De dashcam hebben we nu als proef op 1 wagen zitten, deze werkt goed mee naar de verzekering wanneer er discussie's ontstaan over de schuldvraag.

Voor wat betreft de rijstijl hebben we een black box die werkt als de zwarte doos in een vliegtuig. G-krachten tijdens remmen, optrekken, zijwaartse bewegingen, alsmede stand gaspedaal, aantal remacties, brandstof verbruik, toerentel en snelheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Wat betreft de duitsers over dit soort aanrijdingen ze zijn het meer dan zat, en willen per 1 Januari per wet verplicht gaan stellen voor alle auto's ook oudere, of ze het voor elkaar krijgen weet ik niet, maar ik ben voorstander van collision detectie systeem.

 

Maar dat collision warning zit er toch bij alle nieuwe auto's al op,ik heb begin juli een nieuwe Volvo opgehaald en daar zat t ook op;was geen optie ofzo,zonder is niet meer te koop,evenals lane departure warning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

josimo en windhoos.

 

Die "spy" camera of hoe je het ook wil noemen komt er niet. Of onze forumnarcist zelf moet de grondwet gewijzigd zien te krijgen. Niet oppertuun.

Je hoeft ook helemaal niet iets te verbergen hebben om tegen zo'n camera te zijn. Gelukkig beschermt de wet. Die is er niet voor niets  ;)

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fout. TVM is een 'UM', een onderlinge waarborgmaatschappij. Dus per definitie niet uit op winst.

 

TVM is in het verleden opgericht door een aantal transportbedrijven die met al hun schades nergens meer terecht konden....als je lid wilde worden moest je kapitaal in een soort waarborgfonds storten als ik het zo goed zeg.

 

En nu komen ze met de eyetracker waarbij TVM (of het transportbedrijf waar je voor rijd) de schuld evt bij jou op het bordje kunnen leggen zodat dat transportbedrijf(die dus mede eigenaar is van TVM een lagere premie betaald.

 

 

Als het nu via overheidswege ingevoerd zou worden word het een ander verhaal......nu wil alleen TVM het terwijl er ook heel veel niet daar verzekerd zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

  Ja de MAUTKAST Ze mogen er niet op bekeuren .Ze gebruiken het voor controle wel   

 

Huub

 Alleen de controle op de maut,voor niets anders mag t gebruikt worden;

 

Lees dit eerst even:

 

Die Erfassung der Fahrzeuge an der Kontrollbrücke erfolgt exakt im Rahmen der Vorgaben des Gesetzgebers. Das BFStrMG erlaubt gemäß § 7 Abs. 2 unter anderem das Erstellen von Bildern des Fahrzeugs sowie das Erheben des Kennzeichens zweckgebunden zur Überwachung der Vorschriften des Mautgesetzes. Gemäß § 9 Abs. 5 BFStrMG sind diese Daten unmittelbar nach dem Kontrollvorgang zu löschen, wenn das Fahrzeug nicht der Mautpflicht unterliegt. Toll Collect verarbeitet Fahrzeugbilder und Kennzeichendaten nur im Rahmen des aufgeführten gesetzlichen Zweckes und der Löschungsvorschriften. Die Fahrer sind auf den Bildern nicht erkennbar. Darüber hinaus wird bei nicht mautpflichtigen Fahrzeugen, bei denen aufgrund der Vermessung das Nichtbestehen der Mautpflicht festgestellt wurde, das erstellte Bild nicht hinsichtlich des Kennzeichens ausgewertet, sondern innerhalb von Sekundenbruchteilen gelöscht.

 

Bron:https://www.toll-collect.de/de/toll_collect/service/fragen___antworten/datenschutz___sicherheit/fragen___antworten_zu_datenschutz___sicherheit.html#hat_toll_collect_ein_datenschutz__und_sicherheitskonzept

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

En nu komen ze met de eyetracker waarbij TVM (of het transportbedrijf waar je voor rijd) de schuld evt bij jou op het bordje kunnen leggen zodat dat transportbedrijf(die dus mede eigenaar is van TVM een lagere premie betaald.

 

 

.

 Zo kun je t ook zien natuurlijk,maar je kunt ook zien als een poging te achterhalen waarom die chauffeur nu net in de fout ging en zo lering te trekken en in de toekomst ongevallen te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

TVM is in het verleden opgericht door een aantal transportbedrijven die met al hun schades nergens meer terecht konden....als je lid wilde worden moest je kapitaal in een soort waarborgfonds storten als ik het zo goed zeg.

 

 

TVM (Transvemij) is in 1962 opgericht als "transportrisico"door NOB wegtransport,de voorloper van TLN.

 

http://www.tvm50jaar.nl/nl/timeline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals onze forumanarchist wil.

 

Of onze forumnarcist zelf moet de grondwet gewijzigd zien te krijgen

 

Je kunt het toch ook prima met iemand oneens zijn of zelfs vinden dat diegene onzin verteld, zonder diegene dergelijke namen te gaan geven?

 

de meeste die tegen zo n camera zijn in de cabine zitten dan waarschijnlijk een film te kijken te bellen of koffie te zetten.

 

Precies, want iemand met een andere mening, móet wel fout bezig zijn... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog iets

 

Ieder bedrijf wat in Duitsland rijdt kan gevolgd worden Zelfs het bedrijf via internet Dat is al jaren zo Ik zou het niet geweten hebben want ik ben paar maal in Koln bij de BAG geweest

 

En daar lieten ze het mij zien Welke bedrijven alles netjes betalen en welke niet

 

Alle Duitse bedrijven Volgen het via internet ze hebben een code

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TVM (Transvemij) is in 1962 opgericht als "transportrisico"door NOB wegtransport,de voorloper van TLN.

 

http://www.tvm50jaar.nl/nl/timeline

 

TVM verzekeringen is in 1962 opgericht door een aantal vervoerders. Onze verzekerden zijn eigenlijk onze aandeelhouders, aan hen leggen we verantwoording af. TVM biedt verzekeringsoplossingen voor transport over de weg, transport over het water en de automotive branche.

 

BRONhttps://www.tvm.nl/cooperatie-tvm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TVM verzekeringen is in 1962 opgericht door een aantal vervoerders. Onze verzekerden zijn eigenlijk onze aandeelhouders, aan hen leggen we verantwoording af. TVM biedt verzekeringsoplossingen voor transport over de weg, transport over het water en de automotive branche.

 

BRONhttps://www.tvm.nl/cooperatie-tvm

 

 

Heb vorig jaar een meeting gehad van TVM over terugdringen van schades en die mijnheer vertelde het precies zoals ik het vertelde.....een hoop transportbedrijven hadden zoveel schades die konden nergens meer met hun verzekering terecht ivm torenhoge premies ivm de vele schades

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leeuw,

 

Mee eens, maar met nazi vergeleken worden of iemand voorstander maken van moordwapens is van een hele andere orde. Bovendien maakt de "forummer" een cruciale fout.

 

Ik heb niet bedacht dat camera's verboden zijn. Dat is de wetgever. "kill the messenger" ? 

 

Dit zijn de zaken waar dit heerschap zich in begeeft, en daar heb ik de juiste bewoording voor gevonden. Lekker fris he leeuw?

 

Dom lullen en zwetsen is 1 ding. Ik heb wel schoon genoeg van zijn narcisitische eigenschappen. Die horen niet op een forum.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijp me goed hoor....ben absoluut een voorstander van om aantal ongevallen terug te brengen.......maar dat zou ook bij het bewustzijn van chauffeur kunnen zijn(onderdeel van je vak/beroep).

Waarom nog inhalen als je weet dat je verderop eraf moet........waarom dat bumperkleven ook als je weet dat je er verderop afmoet,........heb het al een vaker aangehaald.......verplicht realtime verkeersinfo op je navi zodat je weet waar de files staan.

De technische hulmiddelen zoals afstandsmeeting mogen ze van mij ook verplicht invoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In zijn algemeen alle middelen die de veiligheid bevorderen. josimo. Of schade aanzienlijk kunnen beperken. Niemand stapt in zijn vrachtwagen en denkt, goh laat ik vandaag eens een stevig ongeluk veroorzaken. Dus hebben we het toch over menselijke fouten. Welke dat ook kunnen zijn. Dan is het prettig dat de faktor mens gesteund kan worden met hulpmiddelen die drama's als in dit topic kunnen voorkomen.

 

Ik denk dat iedereen het daar wel mee eens is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de meeste die tegen zo n camera zijn in de cabine zitten dan waarschijnlijk een film te kijken te bellen of koffie te zetten.

Dan moet dat een vrouwelijke chauffeuse zijn. Wij mannen kunnen niet multitasken.Ik vind je conclusie ook helemaal nergens over gaan trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

josimo en windhoos.

 

Die "spy" camera of hoe je het ook wil noemen komt er niet. Of onze forumnarcist zelf moet de grondwet gewijzigd zien te krijgen. Niet oppertuun.

Je hoeft ook helemaal niet iets te verbergen hebben om tegen zo'n camera te zijn. Gelukkig beschermt de wet. Die is er niet voor niets  ;)

En zijn we dus tegen veranderingen en bevorderingen van de verkeersveiligheid. Gewoon lekker met 90 op een file inrijden en je vervolgens beroepen op het feit dat je onwel werd. Want je gaat natuurlijk nooit zeggen dat je een aan het what's appen was terwijl je over die personenwagen heen denderde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En zijn we dus tegen veranderingen en bevorderingen van de verkeersveiligheid. Gewoon lekker met 90 op een file inrijden en je vervolgens beroepen op het feit dat je onwel werd. Want je gaat natuurlijk nooit zeggen dat je een aan het what's appen was terwijl je over die personenwagen heen denderde.

Dat hoef je niet te zeggen! Dat is het eerste wat ze onderzoeken als je de pech hebt bij zo,n ongeval betrokken te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En als je een mautkaartje koopt Huub hoe volgt de BAG je dan, er staan portalen maar ook niet genoeg om je realtime te volgen.

Het mooie is Je voort het kenteken en de assen in En Nederlandse vrachtwagen

 

Dus alle punten waar je voorbij rijdt wordt genoteerd Een duitstransporttuur heeft in zagen in het systeem die hebben de code  

 

Met een zwaar ongeluk wordt het gebruikt De rechter mag het en is bevoegd

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En als je een mautkaartje koopt Huub hoe volgt de BAG je dan, er staan portalen maar ook niet genoeg om je realtime te volgen.

als die nep agent die op de rechtse stoel zit je kenteken in tikt op zijn PC dan kan hij zien of je een ticket gekocht heeft

van en waar naar toe

Die portalen zijn er voor de maut-kast bij je voorruit , ze staan ook altijd voor een grote parkeerplaats

of ze je kenteken daarop uit kunnen lezen of je geregistreerd staat dat weet ik niet .

Maar het zou best mogelijk zijn in deze digitale wereld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden