[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wederom drama op de A61


Reindert

Recommended Posts

  • Forumlid

Hier een test van een Volvo met coliission detection heb het bekeken laatste stukje is van uit de cabine.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ridS396W2BY

Je bent wel toe aan :koffie  na dat het systeem in actie is gekomen.

 

Ik ben er groot voorstander van. Alles wat ze in een truck kunnen aanbrengen is dit toch wel het meest zinvolle en levensreddende.

 

Hier van Mercedes  https://www.youtube.com/watch?v=jSQSueFrxzI

 

Scania schijnt het ook al te hebben

dat van Mercedes zit er bij mij ook op en dat werkt wel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onder je werk is geen privacy En de veiligheid staat voor op En kunje er niet tegen dan moet je thuis blijven

 

Er moet alles aan gedaan worden om ongelukken of mensen levens te voor komen

 

En de boetes moeten nog flink om hoog met punten op het rijbewijs  

 

Dan mag jij voor stander zijn dat een vrachtwagen een moord wapen kan zijn

 

Huub

 

Onder het werk geen privacy? In veel gevallen is dat al in een CAO vastgelegd. Waarom dat is? Dat mag je nou eens zelf bedenken. Het antwoord geef ik je niet.

 

HXqmxU.jpg

 

Dan wordt ik vervolgens beschuldigd dat ik voorstander zou zijn van een vrachtwagen als moord wapen Klaassen.Hiermee gaat U te ver !

 

Ik verzoek je dan ook deze "losseflodder" (en dan druk ik me diplomatiek uit) te verwijderen of laten verwijderen. 

 

In mijn eerdere posting heb ik aangegeven voorstander te zijn van een collision detectie systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roadtrain,

 

Als antwoord daarop? Ik ben een voorstander van een collision detectie systeem, Wat me meer zinvol lijkt dan een camera op een chauffeur.

 

In het youtube filmpje is de functionaliteit zichtbaar. Dat zoiets bij wet verplicht gaat worden? Natuurlijk. De vraag is eigenlijk waarom het niet gewoon standaard al op een vrachtwagen zit.

Al dan niet met een verzekeringspremiekorting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dan verdienen de dealers er niets aan alles is optie dat weet jij ook . Net wat je zegt het zou er standaard op moeten zitten maar dan nog het blijven mensen natuurlijk je kan het ook uit zetten kan ik ook maar doe het niet maak mij niet uit als ik over lijn rijdt en er gaat een geluid af houdt je bij de les als chauffeur wordt je zwaar gestraft. Je bent bijna bekende Nederlander toch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In Europa geldt vanaf november 2015 een wettelijke verplichting voor noodremsystemen voor nieuwe trucks.

 

Voor die het willen lezen 

 

http://www.basgroep.com/nieuws/kop-staartbotsingen-verleden-tijd-met-volvo-trucks%E2%80%99forward-collision-warning-met-noodremfunct

 

Prijs van meerdere systemen komt op een meerprijs van 5000 tot 8000 euro merk afhankelijk.

 

Adaptive Cruise Control

Forward Collision Warning- en Headway Monitoring & Warning

Directional Control en Roll Over Control

Lane Departure Warning Assist

Black Box Feed Back

bewerkt door Tony.Macaroni
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja Kees, jij bent dan nog steeds degene die zich laat afleiden, en dat is een keuze die je ook niet kan maken.

En ik neem bewust wel eens de telefoon niet op, en berichten op de boordcomputer lees ik al helemaal niet onder het rijden, maar ook ik word wel eens afgeleid en ben in de gelukkige omstandigheid dat ik niet in zo'n situatie ben beland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Fout. TVM is een 'UM', een onderlinge waarborgmaatschappij. Dus per definitie niet uit op winst.

 

UM?

 

Je hebt U.A. / B.A. of W.A. en dat staat voor de mate van risico (aansprakelijkheid) voor leden of oud-leden van de vereniging.. wat in de basis  een onderlinge waarborgmaatschappij is..

 

 

(..)

Aangezien de onderlinge waarborgmaatschappij is gebaseerd op de vereniging, zou het voor de hand liggen dat ook de onderlinge waarborgmaatschappij geen winst mag verdelen onder haar leden. Dit is niet het geval: de wetgever heeft bepaald dat er hier een uitzondering wordt gemaakt. De onderlinge waarborgmaatschappij mag haar winst onder haar leden verdelen. In tegenstelling tot de vereniging is deze vorm dan ook een geschikte vorm om een onderneming in te drijven. Gezien de wettelijke beperkingen is de enige onderneming die deze rechtsvorm kan gebruiken de verzekeringsmaatschappij. Voor andere ondernemingen kan de coöperatie een alternatief voor de bv of de nv zijn.

Naamgeving onderlinge waarborgmaatschappij (U.A. – B.A. – W.A.)

Er zijn enkele wettelijke regels voor de naam die een onderlinge waarborgmaatschappij mag dragen. In het kort komt het erop neer dat de term ‘onderling’ of ‘wederkerig’ in de naam moet zitten, net als het feit dat er U.A., B.A. of W.A. achter de naam moet staan.

U.A. betekent ‘uitsluiting van aansprakelijkheid’, B.A. ‘beperkte aansprakelijkheid’ en W.A. ‘wettelijke aansprakelijkheid’. Deze vormen van aansprakelijkheid zien op de aansprakelijkheid voor leden of oud-leden om bij te dragen aan een tekort bij de onderlinge waarborgmaatschappij.

 

Bron:http://www.wetrecht.nl/onderlinge-waarborgmaatschappij/

 

 

Kortom,        écht wel dat verzekeringsmaatschappijen  uiteindelijk een winst (rendement) doelstelling hebben.. naast enkele 'maatschappelijke' taken.. ;)

bewerkt door Durashift
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 Volgens mij zit tb iets anders in elkaar: degene die verzekerd waren krijgen hun schade betaald,de verzekeraars spreken al van tegenvallende resultaten door dit fenomeen.

Als je verzekerd bent isdat altijd tegen storm én hagelschade.

 

(..)

 

Als particulier met een opstalverzekering misschien wel..

Dit zijn zakelijke verzekeringen.. vermoedelijk toch wat 'specifieker' opgesteld..

 

Ik zag van de week dat item in het NOS nieuws.. waarbij een tussenpersoon gewoon liet zien dat er ook verschil zit in beoordeling door verzekeraars.. 2 bedriiven, aan beide kanten van de weg (dus tegenover elkaar)  waarbij de ene maatschappij wel heeft uitgekeerd en de andere niet.. Aangezien er over verzekeraars gesproken wordt, lijkt het mij dus dat er wel een premie betaald wordt..

 

Alleen, het probleem zit hem in feit dat de hagel tegelijk met een storm plaatsvond.. dus de 'hagel tennisballen' vielen niet loodrecht uit de hemel.. maar werden door de storm verplaatst en sloegen dus vooral in daken die op de wind stonden...  Kortom, verzekeraars (de experts..) zien een kans om op basis van interpretatie niet of niet volledig schadeloosstelling te hoeven voldoen.. denk ik..

 

 

~~~~~~

 

Wat betreft de camera in/op de werkplek van de chauffeur..

Tja, lijkt mij best moeilijk.. want het is tenslotte een compacte cabine..

Echter, de buschauffeur in het openbaar vervoer heeft al enige tijd een camera op zijn snufferd.. kan je soms vanuit de bus  'live' op zijn werkplek meekijken.. :( 

Ik geloof niet dat er enige problemen qua privacy zijn.. .. want de beelden worden om de x tijd gewist indien ze niet nodig zijn..

Passagiers staan er trouwens ook op..

Allemaal voor de veiligheid..

 

Iemand bekend met een buschauffeur met een camera op zijn werkplek en die wat over zijn ervaring kan vertellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

goed zo huub ze zeggen altijd verstand komt met de jaren ??? maar bij jou weet ik het nog niet zo zeker :stom:

Jij zult ook al jaren op de weg zitten Vergeet de kantoor mensen niet die tegen de avond naar huis rijden En graag met een vrachtwagen willen spelen Om hun stres weg te werken

 

Want ze kunnen van de luxe auto ook een moordwapen maken Of een ander in gevaar brengen Ben er een dag voor naar school geweest om te leren om met zoiets om te gaan

 

Met foto's er bij met mensen die zwaar gewond waren. Of stukken mensen over de autobaan liggen Het is niet prettig omdat allemaal op te ruimen Ik heb het een half jaar gedaan

 

Ik zeg altijd wie dan ook blijf je zelf. En is het moeilijk.. Tel eerst tot 10 voor je beslist   

 

Huub 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook op de chauffeur van wege zijn geld kist Ik geloof drie of vier in de bus Het zijn camera's die alle hoeken op kunnen

Huub

Als de chauffeur z'n geldkist af moet geven, aan een niet aardig persoon staat ie er zowiezo op de camera die op de deur gericht staat!

Ik rij denk met een relatief oudere bus, dus het kan goed dat in de nieuwere bussen meer camera's zitten.

Gr Johan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet niet voor veel is het onbekenden de camera in een cabine Kijk is hoe je gevolgd wordt op de autobaan

 

 

Duitsland wordt je overal gevolgd op de autobaan Zelfs de tacho Controle of het klopt  Ja de MAUTKAST Ze mogen er niet op bekeuren .Ze gebruiken het voor controle wel   

 

Huub

 

 

Jij zult ook al jaren op de weg zitten Vergeet de kantoor mensen niet die tegen de avond naar huis rijden En graag met een vrachtwagen willen spelen Om hun stres weg te werken

 

Want ze kunnen van de luxe auto ook een moordwapen maken Of een ander in gevaar brengen Ben er een dag voor naar school geweest om te leren om met zoiets om te gaan

 

Met foto's er bij met mensen die zwaar gewond waren. Of stukken mensen over de autobaan liggen Het is niet prettig omdat allemaal op te ruimen Ik heb het een half jaar gedaan

 

Ik zeg altijd wie dan ook blijf je zelf. En is het moeilijk.. Tel eerst tot 10 voor je beslist   

 

Huub 

 

Huub,

 

Een camera gericht op een chauffeur in de vrachtwagen mag niet volgens de Nederlandse wet. En zo maar veranderen gaat niet. Zoals gewoonlijk heb je geen idee waar je het over hebt. Overigens, je negeert volledig de uitspraak van de rechtbank uitspraak inzake de Rooij. Een camera in een bus is niet gericht op een chauffeur, die is gericht op zijn direkte omgeving. Bovendien heeft deze camera niet het doel de werkzaamheden van de chauffeur vast te leggen, subtiel verschil.

 

Wat jij wil is beelden vastleggen van de chauffeur die aan het werk is. Aangezien je zo doordramt heb ik de volgende suggestie,

 

Stuur een brief aan het College van Burgermeester en Wethouders te Den Haag

Dhr J. van Aartsen

Stadhuis

Spui 70, kamer D.02.06

2511 BT Den Haag

Telefoon: (070) 353 20 80

Fax: (070) 353 27 58

E-mail: burgemeester@denhaag.nl

Postadres

Postbus 12600

2500 DJ Den Haag

 

Voor een eenmans demonstratie op het binnenhof met een te voeren spandoek met de volgende tekst,

                                                               LOL

Ik hwm.klaassen eis een wijziging van artikel 10 van de Nederlandse grondwet en wil camera's in een vrachtwagen in strijd met dit artikel.

 

Vervolgens zeg je iets opmerkelijks,

Tel eerst tot 10 voor je beslist, zou je in de praktijk moeten brengen, direkt. Alvorens je weer eens op de "plaats" knop drukt op dit forum.

 

Als je mij voorstander van moordwapens in de schoenen schuift? Is volgens mij dan de uitdrukking dat U een onnozele lul bent een milde uitspraak. :bey:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden