[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wederom drama op de A61


Reindert

Recommended Posts

Eerst maar eens wachten op het resultaat vanonderzoek en de feiten. Met speculatie wordt niemand recht gedaan. Nog de slachtoffers, nog de betrokken chauffeur lijkt me.

 

Er zijn geen winnaars hier, zoveel is wel duidelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En daarom wil TVM die proef uitvoeren met camera's in de cabine. Om nu toch eindelijk eens uit te vinden wat er echt loos is.

Heel begrijpelijk.

dit soort ongevallen heeft niks met de reden te maken dat tvm camera's in de cabines wil. Dat is gewoon een manier om de schuld bij een chauffeur in zijn schoenen te schuiven. De nieuwe veiligheids systemen op nieuwe trucks gaat er naar mijn mening voor zorgen dat dit soort ongevallen sterk af nemen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dit soort ongevallen heeft niks met de reden te maken dat tvm camera's in de cabines wil. Dat is gewoon een manier om de schuld bij een chauffeur in zijn schoenen te schuiven. De nieuwe veiligheids systemen op nieuwe trucks gaat er naar mijn mening voor zorgen dat dit soort ongevallen sterk af nemen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Is de chauffeur dan niet schuldig

 

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In ieder geval is er dan iets wat ingrijpt wanneer er niet word geremd Huub. 

Mijn ervaring is dat een chauffeur er nog luier van word. 

 

Tjonge jonge. Nog een mazzel dat er niet ook nog kinderen achterin zaten  :eek:

Stel dat jij daar reed met je gezin terug van vakantie.

 

De vrouw zwaar gewond en een drama rijker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit soort ongevallen heeft niks met de reden te maken dat tvm camera's in de cabines wil. Dat is gewoon een manier om de schuld bij een chauffeur in zijn schoenen te schuiven. De nieuwe veiligheids systemen op nieuwe trucks gaat er naar mijn mening voor zorgen dat dit soort ongevallen sterk af nemen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gewoon onzin.

Neem dit ongeluk als voorbeeld. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die willen weten wat er fout gegaan is. En terecht, dat er iets niet goed gegaan is met de chauffeur is duidelijk.

En als je als chauffeur fouten maak, daar mag je op aangesproken worden is mijn reden.

Of vind je dat je als chauffeur ongestrafd er een potje van mag maken. Want dat zeg je nu eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En als je als chauffeur fouten maak, daar mag je op aangesproken worden is mijn reden.

Of vind je dat je als chauffeur ongestrafd er een potje van mag maken. Want dat zeg je nu eigenlijk.

1 : Ja zonder meer

2 :  Nee natuurlijk niet

  Jij als de bestuurder bent verantwoordelijk , en niet je werkgever of je planner , opdrachtgever en ontvanger

  Jij komt voor het hekje te staan !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gewoon onzin.

Neem dit ongeluk als voorbeeld. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die willen weten wat er fout gegaan is. En terecht, dat er iets niet goed gegaan is met de chauffeur is duidelijk.

 

 

Gelukkig is er de wet op de privacy.  Dit komt nooit naar buiten, wat er precies is gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hmmm.

Je heb gelijk. We vergeten gemakshalve maar even dat ik zelf 18 jaar lang een transportbedrijf heb gehad die enkel maar met koelers reed...

Stom gelul dus. Verdiep je eerst eens in mensen voordat je stom gegint te roepen.

 

Je hebt gelijk, heb mij eigen vergist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig is er de wet op de privacy.  Dit komt nooit naar buiten, wat er precies is gebeurd.

 

Er is geen privacy wet die dit zegt.

Wat er gebeurd is? Is zeer zeker terug te lezen in een rechtbank uitspraak. Die is openbaar en staat zelfs online.

 

Ook in Nederland. Wel zijn er, en misschien bedoel je dat, er geen namen bij staan.(Anonimisering heet dat)  Het zou een beetje raar zijn als een rechter een uitspraak enkel doet om een sanctie of straf vast te stellen.Hij moet feiten en omstandigheden wegen. Met alleen een uitsrpaak is de maatschappij niet mee gediend. Dus de feiten en onderzoeken en omstandigheden staan gewoon in een rechterlijke uitspraak.

 

Wat je zegt? Kan in Turkije wel natuurlijk  :p

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gewoon onzin.

Neem dit ongeluk als voorbeeld. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die willen weten wat er fout gegaan is. En terecht, dat er iets niet goed gegaan is met de chauffeur is duidelijk.

En als je als chauffeur fouten maak, daar mag je op aangesproken worden is mijn reden.

Of vind je dat je als chauffeur ongestrafd er een potje van mag maken. Want dat zeg je nu eigenlijk.

ik zeg niks over deze chauffeur. Jullie weten blijkbaar al wat de reden is van dit tragische ongeval. De eerste camera die er in mijn cabine geplaatst word. Sloop ik eigenhandig. Een paar seconden afgeleid zijn kan vele oorzaken hebben. Dan ook de boordcomputers aanpassen zodat er tijdens het rijden geen berichten binnen komen, of dat er niet gebeld kan worden. Ja zelfs een belletje van de planning zou in feite de oorzaak van dit ongeval kunnen zijn. En nou niet meteen roepen handsfree en dat soort zaken. Je zult altijd even naar die box kijken indien er gebeld word, of een bericht binnen komt. Of erger als de planning veranderd word.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Of onwel geworden, wie weet..... 

 

Laat ze het maar uitzoeken en ons vrij pleiten van de naam die we zo krijgen/hebben, dat we te hard rijden, niet genoeg rusten, of met andere dingen bezig zijn achter het stuur.

 

Ik ben bang dat velen van ons bedrogen uitkomen en dat "de naam" die we ondertussen hebben gekregen toch echt waarheid is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hieruit blijkt maar weer, hoe weinig jij weet, van wat er daadwerkelijk speelt, binnen het geconditioneerd transport.

 Reindert schei uit,je doet t allemaal zelf.

Ik heb ,bijvoorbeeld,jaren met vers fruit naar Engeland gereden in t seizoen,vanuit italie stond daar gewoon 48 uur voor ,laaide je s'morgens loste je na twee dagen,vertrok je s avonds loste je de derde dag in de ochtend in midden Engeland( Spalding,Donington,Liverpool.

Nooit n klant die stond te schelden dat je er niet was,en nooit n claim gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 Reindert schei uit,je doet t allemaal zelf.

Ik heb ,bijvoorbeeld,jaren met vers fruit naar Engeland gereden in t seizoen,vanuit italie stond daar gewoon 48 uur voor ,laaide je s'morgens loste je na twee dagen,vertrok je s avonds loste je de derde dag in de ochtend in midden Engeland( Spalding,Donington,Liverpool.

Nooit n klant die stond te schelden dat je er niet was,en nooit n claim gehad.

 

Ja en neen, want ging maar af en toe met een planning mee!

 

Ik heb aantal maal met enkele adressen, en paar maal met volle vracht op de parking gestaan. Ik zei gewoon mijn tijd zit erop, bekijk het verder maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al die mensen die om het hardst roepen dat ze tegen bijvoorbeeld een camera zijn lijken wel wat te verbergen te hebben.

Van mij mogen ze zo'n ding inbouwen.

Ik heb werkelijkwaar niets te verbergen. En als het installeren van zo'n camera een preventieve werking heeft en dat maar een verkeersdode per jaar kan voorkomenheeft het wat mij betrefd zijn doel al bereikt en wil ik daar graag aan meewerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat moet die preventive werking dan wel zijn Shompie, maakt die camera je wakker als je in slaap valt. Wel ben ik het helemaal met je eens dat het veel te vaak gebeurd, er gaat bijna geen dag voorbij of er is wel eentje achter in een file geknald met alle leed voor degen die het overkomt. Ik weet ook wel een ongeval zit in een klein hoekje toch denk ik dat er nogal wat mensen wat meer bewust met hun beroep bezig mogen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of een camera werkelijk bijdraagt aan verkeersveiligheid is te betwijfelen. In groter verband kunnen overheden  sensoren in een vrachtwagen stimuleren. Zal de chauffeur wel de discipline moeten hebben deze te activeren in gevallen. Voorzover het niet geautomatiseerd zou zijn. Afstanden op voorgaand voertuig enz.

 

Collision detection zou een welkome zijn, zien we in de praktijk. Al zullen wegomstandigheden ook van toepassing zijn. Een onoverzichtelijke bocht in de weg zal niet alleen voor de mens een obstakel zijn. Ik zie wel dat een collission detection systeem in dit specifieke geval welzeker voordelen biedt. Er zijn fabrikanten die dit al jaren leveren. Niet onbelangrijk, tengunste van de veiligheid van de chauffeur zelf. Er is een digitale ontwikkeling gaande overigens die zijn weerga niet kent. Een interactief wegennet zou wenselijk zijn lijkt me. Op autosnelwegen is signalering veel al aanwezig. Als dit gecommuniceerd zou kunnen worden naar een voertuig zal het een bijdrage zijn in verkeersveiligheid in zijn algemeen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ongeluk heeft in Duitsland plaatsgevonden, dus lijkt mij dat er in Duitsland berecht zal gaan worden. En hoe de Duitse wetten omtrent privacy zijn, weet ik niet?

 

Tja, in dat geval moet je niet roepen, het zal weer niet bekend gemaakt worden. Dat is dan een loze kreet. Als je het niet weet? Dan kijk je zelf toch even, of raadpleegt bronnen.

 

En ja, ook in Duitsland staan uitspraken online. Blijft er weinig over van jouw stelling. Ik noem het een reaktie op onderbuikgevoelens die meestal niet juist is, of zijn. 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

gisteren een aanrijding gehad op de antwerpse ring met een auto en caravan,ben toch blij dat ik een dashcam heb,nu kan de verzekering goed zien wie er verantwoordelijk gesteld kan worden voor de schade.want toen ik zei ik heb een camera achter de ruit die alles geregistreerd heeft bond de tegenpartij meteen in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

gisteren een aanrijding gehad op de antwerpse ring met een auto en caravan,ben toch blij dat ik een dashcam heb,nu kan de verzekering goed zien wie er verantwoordelijk gesteld kan worden voor de schade.want toen ik zei ik heb een camera achter de ruit die alles geregistreerd heeft bond de tegenpartij meteen in.

Ik heb ook een dashcam. Maar dat is even wat anders dan een camera die 24/7 mijn bewegingen registreert in de cabine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat moet die preventive werking dan wel zijn Shompie, maakt die camera je wakker als je in slaap valt. Wel ben ik het helemaal met je eens dat het veel te vaak gebeurd, er gaat bijna geen dag voorbij of er is wel eentje achter in een file geknald met alle leed voor degen die het overkomt. Ik weet ook wel een ongeval zit in een klein hoekje toch denk ik dat er nogal wat mensen wat meer bewust met hun beroep bezig mogen zijn.

Ik denk dat 99% of misschien wel meer serieus met hun beroep bezig zijn. Maar er is ook een deel wat dagelijks met andere dingen bezig is. En wat daar de gevilgen van zijn weten we.

En ik vind dat wij (de serieuze) daarnalles aan moeten doen om te voorkomen of uit te zoeken hoe het komt.

Maar iknsnap het niet echt. Als je nou niets te verbergen heb, waar maken we ons dan druk over. Daar is al genoeg over gezegd. Technisch is het heel goed mogelijk om alleen relevante informatie te bewaren.

Dat het zoals het nu gaat niet goed gaat is duidelijk lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden