Spring naar bijdragen

Knop onzichtbaar maken van een reply/posting


Recommended Posts

Hallo Freddy,

 

Mijn vraag heeft betrekking op de uitbreiding van forum functionaliteit. Met als doel het forum zijn werkelijke functie te laten vervullen. Nu ben ik een forumsoftware leek, echter het leek mij zinvol om te kijken of een dergelijke functie haalbaar is. Hier komtie, is het mogelijk een extra knop weer te geven in de berichten zodat postings van een medeforummer onzichtbaar gemaakt kunnen worden.

 

Dan bedoel ik niet de optie een gebruiker volledig onzichtbaar te maken. Want immers, een mede forummer is meer dan zijn laatste oprisping, of plaatsing van een ongekende lading flauwekul. Mede zichtbaar vaak door zich niet willen verdiepen in het onderwerp. Ik zie het als mensen die even hun "behoefte" komen doen in een onderwerp. Zeg rustig, hun dagelijkse behoefte.En het is meer dan storend.

 

De voordelen van het onzichtbaar kunnen maken van een posting?

 

Het voorkomt reakties op de "forumbehoefte" en flauwekul.

Het is al moeilijk genoeg om bij het onderwerp te blijven en zou hierin bijdragen.

Het genoegen op de knop te drukken, bericht onzichtbaar maken voorkomt een reaktie. (we zijn allemaal mensen  :angel:  )

 

Kan zijne narigheid als forumheerser een dergelijke optie overwegen en willen invoeren?

 

We zijn allemaal mensen, en ook ik heb me schuldig gemaakt aan zeg rustig forumvervuiling door wel te reageren op het dagelijkse portie "forumbehoefte". Deze functionaliteit zou behulpzaam kunnen zijn in onze menselijke te kort komingen zeg maar. :eek:

 

Met natuurlijk, vriendelijke dank voor de aandacht.

 

 

 

Link naar opmerking

 

 

Dan bedoel ik niet de optie een gebruiker volledig onzichtbaar te maken. Want immers, een mede forummer is meer dan zijn laatste oprisping, of plaatsing van een ongekende lading flauwekul. Mede zichtbaar vaak door zich niet willen verdiepen in het onderwerp. Ik zie het als mensen die even hun "behoefte" komen doen in een onderwerp. Zeg rustig, hun dagelijkse behoefte.En het is meer dan storend.

 

 

Robniat,

 

Ik van mening dat in het rood mijnsinziens netjes is aangegeven waar ik op doel.

Link naar opmerking

Zeer zeker leeuw. Zelfbeheersing. Ik kan mezelf dat wel aanrekenen. 

Maar los van mezelf...............zie ik in de topics ontsporing van een onderwerp Noem het, zonder mijn bijdrage. En dat opmerkend ontstond mijn vraag. Ik ben daarbij niet zo dat ik mezelf uitsluit, en staat ook keurig in de vraag. Ik weet van andere fora dat zo'n mogelijkheid er is. Of Freddy dit wil en of het kan? Dat weet ik ook niet.

Link naar opmerking

*GER*

 

Nee, je hebt als forum gebruiker de mogelijkheid om postings van een andere forummer niet te willen zien.

 

Die kun je dus uitsluiten. Of een bericht zelfs. Nou is niet elke forum software hetzelfde. Ik begrijp dat het of een add on is op bestaande software of een eigen script. Tot zover rijkt mijn kennis. Dat de mogelijkheid er is? Is het altijd een keuze van de site eigenaar zoiets in te voeren, of niet natuurlijk. 

Link naar opmerking

*GER*

 

Nee, je hebt als forum gebruiker de mogelijkheid om postings van een andere forummer niet te willen zien.

 

Die kun je dus uitsluiten. Of een bericht zelfs. Nou is niet elke forum software hetzelfde. Ik begrijp dat het of een add on is op bestaande software of een eigen script. Tot zover rijkt mijn kennis. Dat de mogelijkheid er is? Is het altijd een keuze van de site eigenaar zoiets in te voeren, of niet natuurlijk. 

 

Je verwacht nu dat de eigenaar van het forum, het probleem van mensen die niet kunnen of willen negeren wat een ander schrijft, gaat oplossen? :rolleyes:  

Waarbij ik me ook nog afvraag of dat überhaupt wat zou uithalen, want voordat je met de door jouw voorgestelde functie een bericht van iemand kunt verbergen, zul je het tóch eerst nog zelf zien. En daarmee zal de prikkel om te reageren ook blijven bestaan.

 

Mijn voorstel: "ignore" gebruiken als je niet met iemand door één deur kunt.

Link naar opmerking
  • Forumlid

En hierbij even de handelingen die je moet doen om iemand niet meer te volgen (klinkt al beter als negeren):

 

1. Ga naar je profiel door rechtsboven in de browser naast je forumnaam op het pijltje omlaag te klikken

2. Kies de optie "negeervoorkeuren"

3. Voeg de forumgebebruiker(s) toe die je verder niet wilt volgen in (je kunt hierzelfs kiezen om berichten, handtekeningen of privégesprekken te negeren).

4. Vervolgens klik op de "bewaar wijzigingen" knop en voila het is geregeld.

 

Blijf je alleen wel de berichten zien als iemand anders een posting van Huub (want daar gaat het toch om) quote.

 

 

Wordt jouw forumplezier en misschien ook wel het forumplezier van anderen een stuk vergroot als je je niet meer zo op Huub concentreerd.

 

Hendrik

Link naar opmerking

Lekker Huub zijn postings niet lezen of op reageren wat dacht je daar van. Huub slaat wel eens de plank mis maar ook heel veel raak, en als je dat niet tussen de regels van Huub kan lezen zegt dit meer over jou dan over Huub

 

Dooddoener van heb ik jou daar...

Als iemand onduidelijk schrijft en het wordt niet of fout begrepen, is dat niet vanzelfsprekend de fout van diegene die het leest. Laat staan dat dit persé iets over de lezer zegt...

Link naar opmerking
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden