[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Achterop de file gebeurt overal.


roadtrain

Recommended Posts

  • Forumlid

Dat is niet prettig

ik zat ook even verder te kijken en daar staat een stukje over een Nederlandse vrachtwagen met een lekke band op de vluchtstrook

Daar duik een nederlands personen auto´tje onder Brrrrrrrrrrrr

 

En vertelt het niet meer na. Was opslag dood.

 

Er gebeurd de laatste tijd, heel veel van dit soort brokken.

bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is niet prettig

ik zat ook even verder te kijken en daar staat een stukje over een Nederlandse vrachtwagen met een lekke band op de vluchtstrook

Daar duik een nederlands personen auto´tje onder Brrrrrrrrrrrr

 

Deze bedoel jij denk?? Heb dit van Facebook geplukt. Is gebeurd op de A31 vlak bij Meppen.

 

 

 

 

14089261_1569616653347677_14639322136066

bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Yep

 

Ik heb dit ook ergens gelezen, maar weet niet meer waar? Maar las daar wel, dat deze bestuurder op slag dood zou zijn geweest.  

 

Gevonden! Stond op TO.

 

http://www.transport-online.nl/site/74432/automobilist-overleden-na-botsing-achterop-vrachtwagen-met-pech-foto/

bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heftig.

Die Corsa lijkt mij toch een witte plaat te hebben...

Bizar eigenlijk, hoe smal de vlucht(pech)strook eigenlijk is.. Alsof er geen genoeg grond omheen zou zijn om de weg wat breder te maken....

Als dit ook nog op het 'ongelimiteerde snelheidsdeel' is gebeurd.. vind ik het helemaal raar dat er niet meer veiligheid is ingebouwd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

2 dingen kwamen direct bij mij op na het zien van deze foto (ongeval corsa bij Leer).

1) had de vrachtwagenchauffeur niet door kunnen rijden naar een breder deel/afrit of zo?

2) het lijkt wel een zelfmoord actie van de corsa piloot. Want hij zit er compleet in, niet enkel met de rechterkant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bron: telegraaf.

Vrachtwagen ziet file niet. En heb ook niet het idee dat hij verderop stopt.....

Omstanders redden iemand uit brandende auto.

http://www.telegraaf.nl/e/26513165

 

Als ik goed luister wordt er in het filmpje gezegd dat de vrachtwagen geen goede remmen had en er dus geen houden aan was, ook al had hij de file wel gezien. Er ligt een flinke vracht op en die remmen hielden het niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bizar eigenlijk, hoe smal de vlucht(pech)strook eigenlijk is.. Alsof er geen genoeg grond omheen zou zijn om de weg wat breder te maken....

Daar heb ik me ook wel eens over verbaasd. Van de andere kant, deze auto is er helemaal onder geschoten. Als die vluchtstrook een meter breder was geweest had hij'm nog steeds gepakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik goed luister wordt er in het filmpje gezegd dat de vrachtwagen geen goede remmen had en er dus geen houden aan was, ook al had hij de file wel gezien. Er ligt een flinke vracht op en die remmen hielden het niet. 

In mijn tijd bij Defensie heb ik geleerd hoe je een vrachtwagen kan gedoseerd stoppen met de handrem. En die werkt altijd.

 

Aangezien ik nogal nieuwsgierig aangelegd ben en er bij Defensie net iets meer kan als bij de rijschool wilde ik het ook wel eens proberen wat er gebeurd als je bij 80km/u het voertuig vol op de handrem trekt. En een dergelijke noodstop maken kan gewoon zonder dat je wielen blokkeren.

 

Overigens was dat met een bakwagen. Zou dat met een trekker-oplegger alleen proberen in uiterste noodgevallen, als je het niet meer gewoon aan kan remmen. Je materiaal opofferen is immers altijd beter dan iemand doodrijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In mijn tijd bij Defensie heb ik geleerd hoe je een vrachtwagen kan gedoseerd stoppen met de handrem. En die werkt altijd.

Aangezien ik nogal nieuwsgierig aangelegd ben en er bij Defensie net iets meer kan als bij de rijschool wilde ik het ook wel eens proberen wat er gebeurd als je bij 80km/u het voertuig vol op de handrem trekt. En een dergelijke noodstop maken kan gewoon zonder dat je wielen blokkeren.

Overigens was dat met een bakwagen. Zou dat met een trekker-oplegger alleen proberen in uiterste noodgevallen, als je het niet meer gewoon aan kan remmen. Je materiaal opofferen is immers altijd beter dan iemand doodrijden.

Ze hebben bij topgear een keer getest wat er gebeurd als je vol gas de handrem erop gooit bij een trekker oplegger.

verstuurd vanaf mijn bakelieten telefoon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik had niet anders verwacht. Was alleen benieuwd of het ook zonder crash uitgevoerd kan worden, maar hun redden het dus ook niet.

Als je het gedoseerd doet denk ik wel. Maar in 1 keer vol de handrem erop lijkt me niet verstandig. Legervoertuig had neem ik aan trommelremmen? Ik durf je niet te beloven dat het met schijfremmen ook zo vloeiend gaat. Die "happen" er veel meer in.

verstuurd vanaf mijn bakelieten telefoon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je het gedoseerd doet denk ik wel. Maar in 1 keer vol de handrem erop lijkt me niet verstandig. Legervoertuig had neem ik aan trommelremmen? Ik durf je niet te beloven dat het met schijfremmen ook zo vloeiend gaat. Die "happen" er veel meer in.

Dat is een goeie. Om eerlijk te zijn zou ik het niet weten.

 

De omscholing voor het militaire rijbewijs gebeurde op de DAF YAL-4442. Een blik op wikipedia leerde dat die vanaf 1989 geleverd zijn, dus toen al gauw 20 jaar oud.

 

Maar een noodstop hoeft van mij niet vloeiend te gaan. Snel stilstaan is belangrijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden