Spring naar bijdragen

Recommended Posts

  • Forumlid

Als jij graag een paar rookworsten wilt, dan komt dat helemaal goed (stuur me je adres even per pb). :ok:

Niet van de Hema trouwens want die zijn volgens mijn betere helft (die weet dat soort dingen) niet vacuum verpakt dus denk dat dat niet goed gaat met versturen: Dan vreten de drugshonden ze lekker op! :cool:

 

 

Als wij nu met meerdere een paar worsten doneren, sturen wij een volle doos, richting Canada?

 

Ik doneer alvast een paar worsten!!! WIE VOLGT??????

 

Laat maar weten, waar het worsten inzamelingspunt opgezet gaat worden?  

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo, ik neem ook even een kijkje in dit onderwerp. De laatste berichten had ik niet verwacht te lezen onder de titel van dit draadje.. :eek:

 

Ik ken je niet, dutchieinquebec, edoch dan een, relatief, fijne finale tijd gewenst met de dierbaren om je heen.

 

Inzake de inzamelingsactie...

 

http://www.anwb.nl/vakantie/canada/informatie/douane

 

Volgens mij zou een Unox vacuümworst misschien nog kunnen.. is alleen de vraag of hij daar zo gelukkig van wordt (qua smaakbeleving bedoel ik dan).

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zat net even te kijken op Google, ik wist het al, maar blijft toch leuk. In Quebec leven de mensen -6 uur op ons. Op bepaalde plaatsen in Canada, leeft men zelfs -24 uur op ons, leuke hè :D Zo groot is die meuk daar.

 

Met andere woorden, als ik `s avonds richting bed ga, komt bij Douwe het warme avondmaal op de tafel, of heeft het al op. :D

 

Denk dat Douwe nu NL 08.19 uur Québec 02.19 uur, ligt te slapen. Beetje doctor Who achtig zo terug in de tijd :D  

 

Douwe`s time machine :D  

bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

moeilijk om dan iets positiefs te schrijven....

 

maar ik wens je heel veel sterkte die je maar kunt krijgen..

 

van iedereen om je heen ,,

 

mijn moeder had ook 3 maanden......maar kreeg 3 jaar ......

 

die dokter had gezegd 3 maanden anders eet ik een bezemsteel op....

 

hij kreeg die bezem steel ...LOL ( wel in de vorm van een kaneelstok ) :D

 

geef de moed niet op.....zolang er hoop is ......

 

ik vind het prachtig dat je er bent.....ik hou van je humor...

 

ik geniet daarvan....want het leven is toch al serieus genoeg...

 

dus hou het nog effe vol.......wil je ?? 

 

groetjes tiny.....die andere gek :D

  • Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zijn vaak de bekende uitspraken wat je allemaal wel of niet moet doen in de tijd die je nog hebt, maar het belangrijkste is en zijn de mensen om je heen.

2 en een half jaar geleden is mijn broer ( 57 toen ) overleden na een ziekbed van 10 maanden, en mijn ervaring is dat de mensen om e heen belangrijk zijn.


Sterkte, en geniet van de mooie dagen.

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Reindert, t klopt dat ik hier 6 uur achter loop op Nederland, maar zou jij mij die plaatsen in Canada kunnen noemen die 24 uur achter lopen?????

want ehhhhh  ZOOO groot is Canada nou ook weer niet... we hebben maar 5 tijdzones.

 

Heb net even het een en ander nagekeken, en geef toe dat ik ernaast zit. Ik zag iets met 24 staan, en veronderstelde dat hiermee bedoelt werd, -24 uur hetgeen onjuist is. Tijd voor de opticien :D

 

Canada niet Zoooo groot?  Ach, maar 240 maal groter dan NL :eek:  Het is maar wat men onder klein verstaat :D

 

En ik telde 8 tijdzones.  

 

http://canadacamperreis.nl/tijdsverschil-nederland-canada/

 

Maar het blijft gewoon imposant, dat jij vroeger leeft (-6 uur) op ons in NL :D 

bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mijn prachtige provincie of QUEBEC = maar 42 x groter dan dat ehhh Nederland, en maar n klein gedeelte wordt bewoont.....

 

 

https://www.quebecoriginal.com/en-ca

 

Ach waar praten wij over, Quebec maar 42 x groter dan NL :eek:  Je zal door Québec moeten kruipen, dan praat je wel anders :D

 

Maar even ter vergelijking, NL = 41.543 km2. x 42 = 1.744.806 km2 voor Québec.  Geheel Canada = 9.970.320 km2. En er wonen nog net geen 36 miljoen mensen :D 35,16 miljoen (2013) wereldbank.

 

Wat een rust en ruimte, geeft dat Canada toch :D

bewerkt door Reindert
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

t rijden in t algemeen is hier iets rustiger, behalve in en rond de grote steden, en de afstanden moet je meemaken voor dat je er over kunt praten ...

 

Vanaf NL dubbelbemand over land, naar Oslo Noorwegen in 1 streep, inclusief lossen en retour laden, vond en vind dat altijd, nog heel wat! Is toch even +- 18 rijuren.

 

Ik kan mij best wel iets voorstellen, over de afstanden tussen de steden in Canada, maar heb daar uiteraard geen ervaring mee. Ben zelfs nog nooit in Canada geweest, laat staan er gereden te hebben. Zou best wel eens een ritje willen doen, in Canada.

 

Ik heb een vraag/verzoekje aan jou Douwe, want jij hebt mij plots reten nieuwsgierig gemaakt. Of jij eens zou willen beschrijven, hoe een NLer er bij komt zomaar richting Canada te emigreren. En wat jou drive was, dit te doen?  en willen beschrijven hoe jij Canada ziet, en/of Canada is meegevallen, of tegengevallen?

 

Hoe jij jouw ritten hebt beleefd, in voor en tegenspoed. Sneeuw, storm, tornado`s?, ijsregens en dergelijke.

 

Voel jouzelf niet verplicht door mij, want het is en blijft een verzoek en geen verplichting. Als jij neen zegt, respecteer ik dit, want jij hebt momenteel wel iets anders aan het hoofd.    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tabarnak, kun je niet iets gemakkelijkers vragen ????

ik ben hier gekomen omdat mn eega Canadese is, na 3 jaar in holland te hebben gewoont was t mijn beurt om 3 jaar in canada te kijken, en dat is dus iets uit de hand gelopen en is inmiddels bijna 15 jaar, in 2008 of zoo nog effe terug geweest voor n korte vakantie maar dan valt t pas op hoe druk t daar is in dat kikkerlandje en was ik blij terug te zijn op canadeze bodem.

 Canada is anders-groter en niet aLTIJD BETER , t is echt niet het beloofde land en als je wat wilt verdienen zul je moeten werken, t licht er ook aan in wat voor gedeelte je hier woont en waar je ritten zoal heengaan,vanuit montreal is t vaak richting new york (7uur) of philly of in die buurt, dan terug laden voor toronto en vandaar weer terug naar montreal en dat vaak 2 x per week, anderen reizen in team naar de westkust voor vooral groente en fruit, maar das  niet voor iedereen, t is meer hollen en stilstaan.

sneeuw .storm, is gewoon n kwestie van aanpassen en zo te rijden dat JIJ je veilig voelt, en luister naar je wielen/banden voor ijzel.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly

en ja, ook hier idioten bij op en langs de weg ,en ook hier controles juuten dot en meer die je t leven moeilijk proberen te maken.

maar ach. met de hoed in de hand kom je door gans t land.

 

zoiets heer Reindert ??

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vanaf NL dubbelbemand over land, naar Oslo Noorwegen in 1 streep, inclusief lossen en retour laden, vond en vind dat altijd, nog heel wat! Is toch even +- 18 rijuren.

 

Ik kan mij best wel iets voorstellen, over de afstanden tussen de steden in Canada, maar heb daar uiteraard geen ervaring mee. Ben zelfs nog nooit in Canada geweest, laat staan er gereden te hebben. Zou best wel eens een ritje willen doen, in Canada.

 

Ik heb een vraag/verzoekje aan jou Douwe, want jij hebt mij plots reten nieuwsgierig gemaakt. Of jij eens zou willen beschrijven, hoe een NLer er bij komt zomaar richting Canada te emigreren. En wat jou drive was, dit te doen?  en willen beschrijven hoe jij Canada ziet, en/of Canada is meegevallen, of tegengevallen?

 

Hoe jij jouw ritten hebt beleefd, in voor en tegenspoed. Sneeuw, storm, tornado`s?, ijsregens en dergelijke.

 

Voel jouzelf niet verplicht door mij, want het is en blijft een verzoek en geen verplichting. Als jij neen zegt, respecteer ik dit, want jij hebt momenteel wel iets anders aan het hoofd.    

 

 

inderdaad, zoals bv wat eten we vandaag ????

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ 

 

Douwe bedankt, kort maar krachtig verhaal, en voor mij voldoende. :ok: 

 

Als je een Canadese vrouw schaakt, is het een logisch vervolg, dat je dan richting Canada gaat. En/als je 2 weken in Scandinavië verblijft, merk je ook al hoe drukbevolkt NL is, wanneer je terugkomt.  

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden