Spring naar bijdragen

Recommended Posts

Wat ik nu grappig/of leuk vind.....ik weet in 2 dagen meer van Douwe dan alle jaren ervoor.....ken je alleen van de moppen die je steeds post.

Dacht dat je verder niet veel te vertellen had maar zo zie je maar weer wat voor verhaal er achter een naam schuil kan gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Josimo;

 

Voor mij hetzelfde verhaal. Zag hem af en toe berichten in de moppenhoek en plaatjesreeks. Op mijn verzoek, plaatse hij eens een leuke post met allemaal mooie en rondborstige meiden :D 

 

En nu dus in een kortverhaal, een beetje zijn levensgeschiedenis.

 

Ik hoop voor hem, dat hij niet al teveel pijn zal leiden, onder deze klote ziekte. Want iedere dag aan de morfine, is ook geen pretje.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ dutchieinqubec..ik ken je niet maar, ik wens je veel sterkte in je ongelijke strijd....wel of niet gerookt, wel of niet gezopen, wel of niet vroeger een asbest plaatje door geslepen...het is en blijft volkomen kut.

Maak er samen met je gezin, de rest van je familie en vrienden een mooie tijd van..

  • Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik kon even geen betere plaats vinden dan het verhalen topic, maar voor een ieder die Douwe even een hart onder de riem wil steken en ook voor Douwe als hij even zijn verhaal kwijt wil, heb ik alle berichten uit het topic "Domme Nederlanders" hier naar toe verplaatst.

 

Hendrik

  • Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

sacre bleu, tabernac, en dat voor iemand die juist niet graag in de belangstelling staat...

thanks anyway Hendrik.

 

Hoe zit dat eigenlijk in Canada, als je daar ziek wordt? Krijg jij 100% doorbetaald? Want als ik het goed heb begrepen, rijd men in Canada op km basis. Correct me if i`m wrong.  

 

Liever een ex kaaskop ver weg, dan een rare snuiter uit de buurt :D  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

je hebt t dus wrong,AGAIN..... in Canada wordt je per mijl =1.6 km betaald, dat 100% door betaald worden ligt er maar net aan hoe jij en/of je baas het een en ander geregelt hebben.n goede baas heeft zn zaakjes voor elkaar, al mag/moet jij daaraan ook meebetalen.

maar in Quebec is alle gezondheidszorg gratis, alle pillegies drankies testen etc etc worden betaalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dit is dus wat mij ehh verteld is....

 

Palliatieve chemo verlengt het leven van de patiënt en vermindert de pijn
Een chemotherapie kan ook palliatief zijn als de kanker niet kan worden genezen. Ze kan de ziekte vertragen door de tumor te verkleinen, door uitzaaiingen te vernietigen of hun aantal te verminderen. Zo kan de levensverwachting soms met meerdere jaren verlengd worden.
Een chemotherapie kan ook je comfort en je levenskwaliteit verbeteren. Doordat de chemo de tumor verkleint, verzacht ze ook de pijn en andere symptomen

  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

maar in Quebec is alle gezondheidszorg gratis, alle pillegies drankies testen etc etc worden betaalt.

 

Sorry voor mijn vouten, ben ook maar een mens. :D 

 

Dus eigenlijk hetzelfde als in Noorwegen, daar is het ook vrij van kosten. Hier in NL wordt je ondertussen straatarm, middels de gezondheidszorg.

 

En uiteraard heeft Canada mijlen en geen km`s :stom: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat per mijl is best mooi, zal er hier eens over beginnen.

 

Als basis E6 x zeg € 0,30 per km betaald in mijlen x 1,6 km = € 0,30 x 1,6 = € 0,48 per km. Met 16.000 km per maand, wordt het een mooi loon :D

bewerkt door Reindert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

yep, vergeet niet dat alleen per mijl wordt betaals als je rijdt, dus geen geld als je in de file staat voor de zevende week, geen geld als je pech krijgt en je truck-trailer n week in n garage staat, geen geld als je moet wachten om te laden/lossen,geen geld als je moet wachten bij de grens......

 

 

"Quando Omni Flunkus Moritati"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een net bedrijf betaals laden en lossen ook. Maar ja... die zijn er niet zo veel..

 

Reindert maakt een kleinfoutje, 30 euro cent per km. Dat is 40 dollar cent. En er zijn er zat die dat nog niet eens krijgen per mijl.

Ook krijg je een bepaals aantal mijlen, rij je om, omdat bv de weg is geblokkeerd of je rijd fout. Dat komt uit eigen zak. En die computer mijlen zijn vaak minder dan de echte mijlen.

Bij t laatste baasje deed ik goed, maar daarvoor niet zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

yep, vergeet niet dat alleen per mijl wordt betaals als je rijdt, dus geen geld als je in de file staat voor de zevende week, geen geld als je pech krijgt en je truck-trailer n week in n garage staat, geen geld als je moet wachten om te laden/lossen,geen geld als je moet wachten bij de grens......

 

 

"Quando Omni Flunkus Moritati"

 

Jij gaf het al aan, dat Canada echt niet gezien moet worden, als het beloofde land. Denk dat als je van Europa naar Canada gaat, best wel even moet wennen aan het Canadese loonsysteem, tegenover die van NL.

 

Kan jij eens een schatting geven, wat qua loon op mijlen haalbaar is, of kan zijn? Per week of maand.

 

Want de afstanden tussen steden in Canada, zijn wel even anders en langer dan in Europese steden.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

je mag in canada 70 of 80 uur per week werken, de gemiddelde snelheid ligt hier zo rond de 110 km/h, er zijn er die sneller zijn maar ook velen zoals de chauffeurs in Quebec en Ontario die begrenst zijn op 105 km/h.

je mag hier n 14 uur per dag rijden dus ehhhh 14 x 110 km/h = 1540 km deel dat door 1.6 voor de mijls en je komt uit op n 962 miles, nou  de betaling van die miles varieert van tussen de    jawelll 0.28 ct per mijl tot tussen de 0.54 cent per mijl.

962 miles x 0.28 =270 $ en 962 x 0.54 = 520 $

dit is maar n voorbeeld hoor

toronto-montreal-toronto is n 1100 km, je zou t dus in theorie gemakkelijk kunnen doen op n dag....

montreal- vancouver is maar n 4456 km, waardoor je dus iets langer onderweg bent....

 

 

en net als Ibo zegt, t varieert per baas

bewerkt door dutchieinquebec
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

 

Laat ik het eens zo doen, 0,54 cent + 0,28 = 0,82 cent / 2 = 0,41 cent gemiddeld per mijl x 6 dagen 80 uur / 6 = 13,33 rij uur per dag. 13,33 x 105 km/h = 1399,65 km / 1,6 = 874,78 mijl

 

874,78 mijl x 0,41 cent gemiddeld = $ 358,66 x 6 dagen = $ 2151,96 x 52 = $ 111.901,92 / 12 = $ 9325,16 gemiddeld per maand :eek:

 

Nu is deze bovenstaande rekensom, gerekend over 1 vol jaar! Maar Douwe heeft/neemt nog beetje vakantie, en heeft best nog wel wat tegenslag. Maar al met al. heeft Douwe of kan Douwe zo +- $ 6500/7000 per maand maken.

 

Werken moet je overal, maar met een beetje geluk, en goede werkgever, kan je in Canada op de bok, toch een zeer goede boterham verdienen!    

bewerkt door Reindert
  • Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog geen morfine hoor reindert...das pas voor veeeeel laterderder..... :wijn:

Wat ik aan jou respecteer is je zelfreflectie. Jammer, ik heb 45 jaar gerookt en wist dat het slecht was.

Ik heb hetzelfde gehad. Roken feesten en zuipen. Niet bewegen slecht eten en niet slapen.

En dan krijg je serieuze hartproblemen... Dan kun je heel makkelijk naar anderen wijzen maar je heb het voor een deeltje aan jezelf te danken.

Fuch, that's live....

Maar buiten dit alles veel sterkte en wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In life, there are only two things to worry about—
Either you are well or you are sick.
If you are well, there is nothing to worry about,
But if you are sick, there are only two things to worry about—
Either you will get well or you will die.
If you get well, there is nothing to worry about,

But if you die, there are only two things to worry about—
Either you will go to heaven or hell.
If you go to heaven, there is nothing to worry about.

And if you go to hell, you’ll be so busy shaking hands with all your friends
You won’t have time to worry!

  • Like 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden