[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

FNV dagvaard ROTRA


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

Vakbond FNV heeft transportbedrijf Rotra in Doesburg gedagvaard, omdat het bedrijf haar Nederlandse chauffeurs zou onderbetalen. De vakbond zegt ‘flinke misstanden’ te hebben geconstateerd tijdens een onderzoek naar het transportbedrijf.

'Uit ons onderzoek blijkt dat Rotra wet- en regelgeving niet naleeft, waaronder de cao. Zo krijgen Nederlandse chauffeurs niet alle uren uitbetaald die ze hebben gewerkt en bivakkeren Roemeense chauffeurs weken achter elkaar in hun cabine tegen een maandloon van 288 euro', stelt Edwin Atema van FNV. Hij wil de directie onder ede verhoren over de inzet van deze Roemeense chauffeurs.

 

De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft volgens FNV laten weten geen vertrouwen meer te hebben in de Doesburgse onderneming. Het handhavingsconvenant dat Rotra had met de inspectie wordt niet verlengd, waardoor het bedrijf onder regulier toezicht komt te staan.
 

Bron http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2118769/FNV-dagvaardt-transportbedrijf-Rotra-uit-Doesburg-voor-onderbetaling-chauffeurs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Je hebt geluk dat die Noorse buschauffeur geen admin is, dan had het je minstens een kist sigaren gekost :cool:  :D

Pffffttt, wat denk je wel niet van mij....... :stom:

 

 

 

Overigens, aanpassen van titels kost minstens 2 kissies.... (inflatie enz.....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Koninklijke Rotra is afgelopen week door de rechter in het gelijk gesteld inzake de naleving van de CAO beroepsgoederenvervoer. Vakbond FNV had loonvorderingen ingesteld omdat het meende dat chauffeurs te weinig kregen uitbetaald. De rechter oordeelde echter anders.

bron: https://www.ttm.nl/nieuws/rechter-rotra-houdt-zich-wel-aan-cao/95209/

 

Alleen ja de FNV vind nu dat de rechter dingen doorelkaar heeft gehaald, dus wordt vervolgd???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei RobNiat:

Keer op keer op keer gaat het FNV met gestrekt been erin. Begint er een lastercampagne van heb ik jou daar. En telkens weer blijkt dat ze geen zaak hebben en wordt het FNV in het ongelijk gesteld.

 

Gek dat de vakbonden hun geloofwaardigheid verliezen? Ik vind van niet...

 

Ik weet niet of ze hun geloofwaardigheid verliezen.

Een vriend van mij die in de havens werkt, waar iedereen lid is van de bond,  wist mij te vertellen dat de bond ook voor ons zo veel goed werk doen.

Ja dat is een jongen die vooral veel krantenkoppen leest :confused:

 

Ik heb niets tegen de bond hoor, zolang ze maar voor onze .... lees Nederlandse chauffeurs... belangen op komen.

Misschien moeten er maar twee vakbonden komen? Een Europese en een Nederlandse vakbond? 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry hoor Ger.

 

Ik kan me de vorige onderhandelingen herrineren. Niemand was het ermee eens en evengoed stemde men voor.

 

Maar ook deze kronkel zal jij recht weten te praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden