[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen met suikerbieten gekanteld.


Domino

Recommended Posts

  • Forumlid

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/114259/Vrachtwagen-vol-suikerbieten-kantelt-bij-Hoogersmilde

HOOGERSMILDE - Duizenden suikerbieten en een gekantelde vrachtwagen blokkeerden vandaag lange tijd de oprit van de N381 en een fietspad bij Hoogersmilde.

Een vrachtwagen geladen met suikerbieten kantelde toen hij de rotonde passeerde. Daarbij zijn de bieten over een gebied van enkele tientallen vierkante meters verspreid geraakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt mee.

Er is nog heus wel een 60 kuubs kipper of walking floor te huren.

Alleen willen de meesten niet voor dat geld rijden.....

Je kent de prijzen? Ik niet maar denk dat er nog wel aan verdiend word. ..mits je het spul natuurlijk heel houdt.

Anders ga je er geen auto's inzetten die 24 uur pd rijden inclusief weekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ken geen exacte prijzen, maar weet wel van de bietenagent dat ze bij iedere inschrijving verbaasd zijn over de geboden prijzen.

Maar een charter van ons heeft zelf ook zo'n combinatie en is al meerdere keren benaderd voor dat werk.

Het is voor hem voordelinger om zijn oplegger stil te laten staan en bij ons te rijden. Al dan niet met zijn eigen trekker.

Als je werk uit de derde hand hebt zijn de krenten inmiddels wel uit de pap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe de prijzen nu zijn weet ik niet , maar toen ik vroeger op Breda reed konden wij met vrachten van rond de dertig ton goed de kost verdienen , volgens de baas .

Maar die reed wel uit de eerste hand. Met 'n eigen gewicht van rond de 17 ton bleef je mooi onder de 50 ton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee. Tolerantie tot 53.500. Daarboven boete, opgelegd door de fabriek. 100 Euro. 

Suikerunie heeft een convenant met politie en provincie. Bietenauto's worden niet meer gecontroleerd onderweg, zij zorgen dan voor handhaving.

Een paar overtredingen en ze krijgen die suikerknollen gratis aan de fabriek.

 

Je kunt ook niet met al te oud materieel aankomen want minimaal Euro 5 is gewenst, anders geen toegang.

Daarnaast kun je ook niet meer aankomen met oude zandkippers die eigenlijk te kort zijn en daarom zoals vroeger voor de campagne werden voorzien van opzet schotten zodat je met dikke koppen erop toch nog genoeg kon laden. Ben je daardoor nu hoger dan 4 meter: 100 euro boete, ook te betalen aan de Suikerunie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, per vracht.

Is ook veel meer dan het netto rendement.

Dus effectief.

 

 

:eek:

 

Zo, dat het geen vetpot zal zijn had ik wel verwacht.. en dat het volume (in aantal ritten) hoog zal moeten zijn voor een beetje rendement.. ook..

Maar dit lijkt toch meer op broodkruimels rijden, qua verdienste..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden